CPA-мережі (або CPA- партнерки) — це сервіси, в яких рекламодавець платить безпосередньо за виконану дію (оформлення заявки, продаж) на Вашому сайті при переході через наданий канал трафіку.
Як стверджують маркетологи, ця система прекрасно заточена на B2C (скачування програмних продуктів, оплата за підписку, покупка в інтернет-магазині) і непридатна для бізнесів B2B.
Як працюють мережі CPA?
Власник мережі укладає договір з мережею блогів, сайтів-каталогів та інших інтернет-ресурсів на розміщення рекламних блоків.
Система схожа з участю в рекламній мережі в Google Display Network, але з однією відмінністю.
Взаєморозрахунок з партнерами проводиться безпосередньо за завершену дію на сайті.
Потім власник мережі укладає договір уже з рекламодавцем (зазвичай на папері), де прописуються умови оплати, чітко фіксується ставка за лід.
Де усі клієнти? Там – де є трафік. Хочеш, SEOquick привабить його тобі?
Давай ми за тебе налаштуємо кампанії на Google AdWords релевантно бізнесу.
А ти платитимеш лише за ті покази та кліки, які приведуть цільову аудиторію на сайт.
З реальних мінусів для рекламодавців – те, що власники нормальних майданчиків зазвичай вимагають досить великі суми для входу в систему.
В цілому для цього існують ще й проміжні агенти-агрегатори CPA-мереж, які за фактом об’єднують усіх власників-агентів CPA-мереж і перепродують трафік вже за схемою:
Схема дуже проста, і здається, що все чесно.
Власник мережі купує трафік, ловить ліди і перепродує ліди продавцю товарів і послуг.
Якщо є ризик бути обдуреним CPA-мережею, є якийсь «арбітраж» — агрегатор мереж, де одні гарантовано оплачують ліди, а інші отримують винагороду після оплачених лідів.
Начебто обдурити не можна.
І вигідно й тим, й іншим.
У цьому відео я постарався розповісти, що таке CPA партнерки
У цій статті я постараюся розповісти про механізм роботи CPA-мереж, як не попастися на вудку і не злити весь бюджет і як дійсно можна заробити на партнерці.
Як почати працювати зі CPA-мережею?
Якщо Ви – рекламодавець, Вас в першу чергу буде цікавити співпраця з оплатою за лід.
А тут важливо вміло вибрати ту партнерку, яка дасть Вам якісний трафік і не витратить даремно Ваші гроші.
Спочатку ми подивимося на цей бізнес з позиції рекламодавця – того, хто хоче купити ліди.
Саме вони — основа прибутку всієї сітки, і вони формують основний дохід.
Звичайно, ми можемо звернутися в CPA-агентства, які безпосередньо будуть вести трафік на Ваш сайт.
І Ви будете платити за ліди їм безпосередньо.
Що потрібно знати?
Які бувають види лідів?
Звичайно ж, про воронку продажів.
Коротко воронка продажів за лідами складається з наступних етапів:
- Потенційні клієнти.
- Неякісні ліди.
- Теплі ліди.
- Клієнт.
Що таке неякісні ліди?
У Ваших лідах можуть бути неправильні е-mail або телефони.
Наприклад ті, які вказали неактуальні або недостовірні дані.
Навіть нам часто приходять ліди, які виглядають сміттєвими:
Як дізнатися, що ліди неякісні?
По-перше, перевіряйте реальність контактних даних.
По-друге, імена клієнтів повинні бути природними.
По-третє, ідеально, якщо є дублюючі контакти – пошта або альтернативний номер телефону.
Що таке теплі ліди?
Теплим лідом в маркетингу називають умовно “підтверджений” лід.
Тобто той, хто є реальною людиною, який підтверджує, що саме він оформляв заявку.
Але це ще не Ваш клієнт.
Зазвичай теплий лід – це може бути:
- Відвідувач, який зацікавився.
- Конкурент (який пробиває ціни, товари).
- Людина, яка цікавиться ціною або перевіряє наявність.
Тобто навіть якщо людина хоче купити у Вас товар, вона може задати питання.
Якщо Ви не зможете задовольнити клієнта (або щось йому не сподобається в товарі), Ви клієнта втратите.
Якщо клієнта не влаштують Ваші відгуки як постачальника або відгуки про товар, що продається, Ви клієнта втратите.
Це означає, що теплий лід — це ще далеко не клієнт.
Тобто воронка продажів невблаганна.
Як платити за ліди в CPA?
У 2008 році на території СНД стало відомо про лідогенерацію як бізнес.
І зарубіжна схема плавно перейшла до наших рекламодавців.
Які методи оплати за ліди пропонують CPA-партнерки зараз?
Їх всього 6.
- PPL або Pay Per Lead. Ви платите за оформлений лід на Вашому сайті (заявку на дзвінок, наприклад).
- CPO або Cost Per Order. Ви платите за оформлене замовлення на товар (через корзину з контактними даними та адресою).
- PPC або Pay Per Call. Ви платите за досконалий дзвінок.
- PPV або Pay Per View. Ви платите за перегляд сторінки або відео.
- PPI або Pay per Install. Ви платите за успішні установки додатків.
- CPS або Cost Per Sales. Ви платите за досконалу оплату в інтернет-магазині (або за оплачений сервіс, підписку).
Зрозуміло, рекламодавець зацікавиться останнім методом, але Ви такого методу ні в кого зараз не знайдете.
Хочете знати, чому?
Насправді, Ви платите за системою CPA відразу за всіх – включаючи неякісні і теплі ліди.
Наприклад, ось як виглядає оголошення однієї з мереж, яка продає “контекст за ліди”.
Як вибрати CPA/Affiliate партнерку?
Якщо Ви відкрили свій бізнес, і Вам потрібні гарантовані ліди, а SEO їх ще не може дати, а контекст працює з рук геть погано, можна зайнятися створенням партнерських блогів і лити трафік на існуючі партнерські програми вже великих магазинів.
Якщо Ви вебмайстер з досвідом створення інформаційних сайтів і Вам потрібен стабільний дохід.
На багатьох з них можна вибудувати отримання трафіку з відвідування цих магазинів — важливо, щоб за вашими реферальними посиланнями купували товари.
Приклад популярних майданчиків я розглянув у цьому відео.
Як улаштована партнерська програма зсередини?
Якщо вас цікавить, як влаштована партнерка зсередини, я зв’язався з LeadsMarket і вони мені запропонували доступ всередину своєї програми!
LeadsMarket – це фінансова партнерка, яка працює з 2011 року.
В асортименті всього 3 оффери з оплатою за CPA. Середні ставки — $2-$240.
Лити можна на Великобританію та США.
Трафік приймають будь-якого типу і з джерел, виняток — фрод.
У майданчика простий лаконічний інтерфейс.
На дашборді доступна загальна статистика з усіх кампаній, а у вкладці Reports кастомна за 25+ параметрами.
Серед інструментів та функцій: конструктори форм, Mobile 1st та Sub-id трекінг.
Крім того, веб-сайтам надається персональний менеджер, у якого можна запросити безкоштовні креативи, лендинги та рекламні банери.
Більш детально я розглянув її інтерфейс у відео нижче.
Нове відео про LeadsMarket:
Так де криється підступ?
Вам потрібні продажі?
Заповніть форму нижче і я допоможу налаштувати канал продажів контекстної реклами на Ваш сайт!
Обман в CPA-мережах
Само собою, в будь-якому бізнесі є ризик злити грошики.
Так давайте оцінимо, чи варті арбітражні мережі Вашої уваги, та які ризики ще можуть бути?
Логічно, що якби CPA-мережі були б досить успішними, будь-яка SEO-компанія або рекламне агентство охоче б їх продавали.
До них прихильно ставилися б і пошуковики.
Але такого способу оплати немає в Адвордс.
А CPA-мережі часто належать сумнівним і маловідомим майданчикам.
Їх також часто просувають так звані “інфоцигани” – маловідомі спікери на якихось вебінарах і конференціях, де навчають “арбітражу трафіку” і показують чудеса лідогенераціі.
Іноді цифри настільки солодкі, що ти думаєш: хто всі їхні клієнти?
Як вас можуть обдурити за системою CPA?
Оскільки Ви платите стороннім особам за ліди, то лідів Вам можуть нагнати різними методами.
Тобто просто накрутити.
Наприклад, CPA-агентства можуть використовувати не завжди надійні алгоритми підрахунку лідів.
Серед них:
- Генератори заявок.
- Генератори дзвінків.
- Форми на сайті.
Ці дані дуже просто накрутити.
По-перше, досить розмістити завдання на wmmail.ru або youdo.ru за суму, меншу ніж вартість ліда, і Ви “зрубаєте” на різниці.
На таких сайтах “пасеться” безліч охочих до легкого заробітку і нероб.
Анатолій Улітовський у своїй статті “Заробіток в інтернеті” розповів, хто, як і скільки там заробляє.
По-друге, наприклад, одна і та ж людина може заповнити з різних IP з різними контактними даними одну і ту ж форму і зробити кілька дзвінків з різних телефонів.
По-третє — самі співробітники або “заслані козачки” самої CPA-мережі або агентства можуть оформляти заявочки – оскільки їм просто “зверху ” сипляться завдання.
Наприклад, може бути ще такий трюк: CPA-мережа бере в роботу 5-6 однотипних сайтів і “оформляє” замовлення відразу на всіх.
Клієнт часто не встигає відрізнити цільову аудиторію від сміттєвої.
По-четверте, це клікджекінг.
Якщо Ви працюєте з SEO-компанією з оплатою за заявки, це — звичайний метод.
Як правило, користувач повинен залишити контактні дані на сайті і дати згоду на їхню передачу Вам.
Але недбайливі сеошники можуть встановлювати приховані кнопки на сайті, які автоматом підписують на розсилку і надають особисті дані Вашому сайту.
Перспектива — отримати бан від пошуковика і витягнути сайт звідти буде нелегко.
Як це можуть зробити?
Зазвичай CPA-мережі пропонують встановити свій код відстеження на Ваші сайти.
Звертайте увагу на наступні дрібниці:
- Перевіряйте, чи збирає сайт інформацію без заповнення форм і анкет.
- Перевіряйте, чи збирає даний скрипт інформацію, чи зареєстрований відвідувач в соцмережі.
- Не ставте коди від LPTracker або Perezvoni. Такі сервіси передають дані власнику сайту без дозволу користувача – наприклад, імена, контакти і профілі в соцмережах. Звичайно ж, спокуса є, але і ризик великий.
Виходить, що наосліп довіряти CPA-мережам – небезпечно.
Це може загрожувати Вашим доходам.
Чому лендінги — це погано?
Часто на курсах маркетингу Вам можуть розповісти, що вигідно отримувати ліди через лендінг.
CPA-мережі теж люблять лендінги — і про це я скажу нижче.
Що таке лендінг у розумінні CPA-партнерок?
Лендінг – це односторінковий сайт, на якому розміщений оффер клієнта, створений тільки з однією метою – захоплення контактних даних відвідувача.
Зазвичай він швидко вантажиться, має чітко прописані УТП (унікальні торгові пропозиції), яскраві картинки, кнопки-тригери для замовлення і так далі.
Безліч сайтів пропонують дешево (і навіть спробувати безкоштовно) створити лендінг з адаптивним дизайном, де Ви зможете розмістити свою пропозицію і зібрати ліди.
Як правило, CPA-мережі пропонують створити лендінги за рахунок самого клієнта.
Звичайно, це підкуповує – особливо якщо Ваш сайт трохи застарів і Ви хочете зробити собі модний ресурс і збирати замовлення вже зараз.
Особливо тиснуть, коли говорять “Ваш сайт на мобілках не відображається коректно”, і Ви сліпо вірите і замовляєте лендінг на цих платформах.
Не подумавши підрахувати, що заплатити 400-500$ програмісту, щоб перепиляти основний сайт на адаптивний дизайн, буде дешевше, ніж Ви потім у результаті втратите.
Так де ж тут криється підступ?
Перший — у визначенні, що таке лендінг.
Лендінг створений для збору даних, а не для продажу.
Неправильно думати, що лендінг буде продавати – і клієнти помилково думають, що вони відразу куплять “продажу”.
Мені в коментарях можуть заперечити — мовляв, наші лендінги продають.
Звичайно, лендінг може продавати.
Але тільки в цих випадках:
- Ваш товар дуже дешевий і зазвичай купується відразу без зайвих роздумів.
- Вашу фірму всі знають, і клієнт не роздумує перед його покупкою.
Тобто не можна продати квартиру, машину або що-небудь з техніки за цією системою.
У чому відмінність лендінгу від сайту?
В першу чергу, слід задати собі питання – а у Вас є сайт?
Якщо є, відповідь буде очевидна — Вам лендінг не потрібен.
Якщо Ви просуваєте свій сайт за SEO і думаєте, що лендінг дозволить просувати його за контекстом або CPA, – Ви жорстоко помиляєтеся.
Наявність другого “сайту” поховає SEO-просування основного ресурсу, а лояльність клієнтів буде набагато нижче (тому що швидше за все вони подумають, що потрапили на сайт-підробку).
А чому поховає?
Ви просто отримаєте фільтр на афіліати.
Сайт-афіліат — це такий же сайт, який має схожий контент, збігаються контактні дані, та ж IP-адреса, телефони, хостинг, схожий дизайн, але знаходиться на іншому домені.
Такий фільтр спрямований на усунення нечесної конкуренції – коли створювали кілька десятків сайтів з однаковим контентом, щоб забити видачу.
Яндекс і Google почали боротися з цією технікою – і тим самим зробили “лендінги” потенційно погіршуючими просування Вашого сайту.
Адже якщо Ви вкажете сайт-лендінг на картах, у соцмережах — Ви втратите позиції для свого основного сайту!
Коротко, чим лендінги краще і гірше звичайних сайтів – у нашій інфографіці.
Як бачите, плюсів набагато менше, ніж мінусів – лендінги можуть негативно позначитися на іміджі компанії, а також надати потік незацікавлених лідів на Ваш сайт.
Що ж зробити на сайті, щоб він не поступався за плюсами лендінгу?
Насправді — не так багато.
- Продумайте навігацію на сайті.
- Спростіть методи оформлення замовлення.
- Продумайте CTA-елементи для оформлення замовлення.
Що гарантують CPA-мережі?
Звичайно, при виборі CPA-мережі кожна з них гарантує постійний приріст нових клієнтів, відсутність плати через втрату неякісного трафіку.
Виконання “всіх зобов’язань”.
Але при спробі оскаржити якість трафіку — “незалежно від результатів, оплата, яку Ви перевели в CPA-мережу, апріорі не повертається”.
Аргумент — оскільки гроші витрачені на рекламу/просування та її обслуговування.
Тобто Ви “гарантовано” отримуєте куплену кількість лідів за передоплатою.
Потім при спробі оскаржити — отримуєте дулю.
А за ліди платити доведеться від 450 грн.
За кожен.
За передоплатою.
Багато агентств козиряють швидкістю запуску трафіку, обіцяють “завантажити Ваш відділ продажів”.
Тобто якщо перші “перекуповували трафік” із соцмереж і контексту, існують ще й інші методи:
Банерні мережі
Вашу рекламу можуть пустити за банеркою на партнерських блогах.
Наприклад, на мережі онлайн-кінотеатрів буде миготіти Ваша реклама.
Банери можуть бути перекуплені через сервіси розміщення банерної реклами або у самої CPA-мережі може бути своя партнерка за банерами.
Але існують і чисто “банерні мережі”.
Адже не весь ринок належить AdWords.
Ось, наприклад, частина сервісів, які популярні сьогодні:
У 2009 році ми для свого інтернет-магазину купували рекламу через мережу Маркетгід.
Я тоді тільки влаштувався на роботу після досвіду рекламного агентства, і для мене банерні рекламні мережі були схожі на щось нове.
У підсумку це закінчилося зливом грошей даремно.
Оскільки ми отримували трафік зі сміттєвих сайтів, порносайтів, відеохостингів.
І не отримали жодного замовлення.
З тих пір ми вважали за краще перекуповування трафіку через каталоги і налаштування пошукової контекстної реклами.
Email-розсилка
Наприклад, ряд сервісів CPA-мереж збирають ліди через розсилку за зібраними еmail-базами.
Як ці бази формуються — зазвичай реальний секрет може і не розкриватися.
За рахунок злому, крадіжки даних або шляхом чесного збору даних на лендінгах і блогах – навряд чи Ви дізнаєтеся всю кухню.
Але система проста і нехитра.
Розсилається оффер, може, в кілька заходів, переганяється трафік на ресурс клієнта (зазвичай лендінг), і там вже оформляється заявка.
Чи варто вибирати CPA-мережі?
На ринку існують сотні CPA-мереж, і всі вони чимось відрізняються одна від одної.
З вищевикладених аргументів можна зробити висновок, що велика частина мереж – це марна трата грошей.
Можете порівняти лідогенерацію з SEO-просуванням.
Але якщо SEO в 2023 – це просто складний довгостроковий процес, то лідогенерація чимось нагадує звичайне кидалово.
Додаткові аргументи проти CPA-мереж також очевидні:
Так звані біржі лідів просто приводять купу нецільової аудиторії, яка в підсумку нічого не купує.
Якщо ж трафік женуть на Ваш сайт, взагалі можна постраждати через накрутки.
Я розповідав у своєму відео, що це таке і наскільки це небезпечно для бізнесу.
Ліди, які Ви купуєте, не впливають ні на показники сайту, ні на брендинг та імідж.
Вони не формують попит.
Даний тип отримання трафіку просто непридатний для малого бізнесу — Ви ризикуєте отримувати ліди дорожче реальної вартості товару!
У підсумку Ви отримуєте величезну кількість дзвінків і замовлень, навіть якщо все добре – Ваш колл-центр буде працювати на повну котушку, при цьому цільових лідів буде всього 10%!
Є, ДО РЕЧІ, дещо, що ріднить CPA-партнерки з мережевим маркетингом і фінансовими пірамідами:
- Обіцянки про прибуток через пару днів.
- Обіцянки до сотні заявок на день.
- Обіцянки про мінімальні інвестиції та максимальний прибуток.
- Дешева вартість одного цільового відвідувача.
- Анонімність керівництва (коли Ви не можете вийти на директора, а діалог ведете тільки з менеджерами).
- Доводиться вірити на слово менеджеру, чому ліди коштують так дешево, або як приходить трафік, і чому немає доказів успіху.
Як заробляти на CPA-мережах?
Але ж можна заробляти на CPA-мережах.
Як це зробити і кому це буде корисно?
На це я дам схвалюючий коментар.
У цьому “харчовому” ланцюжку, звичайно, заробляють.
Для цього Ви знаходите CPA-мережу, яка розміщує замовлення і шукає “виконавців”.
І вибираєте один з декількох варіантів роботи.
Створення свого сайту
Можна, звичайно, підняти односторінник за вузьким оффером, де немає конкуренції.
Такі сайти довго не живуть і зазвичай не конкурують з великими трастовими ресурсами.
Боротися за ТОП тут марно.
Другий варіант — створення PBN-сайтів або сітки блогів.
Пишете купу статей за стратегією тонкого контенту, робите посилання на оффери з блогу і переливаєте трафік.
Цей метод більш довгостроковий і вимагає грамотних витрат: сайт потрібно просувати за SEO і створювати хороший якісний портал – блог, форум.
Власнику сайтів корисно підключати свої ресурси на партнерки — наприклад, онлайн-кінотеатри, сайти-торренти або будь-які інші “сірі” ресурси активно заробляють за рахунок CPA-партнерок і заробляють навіть більше, ніж на AdSense і РСЯ.
Арбітраж трафіку (покупка трафіку)
Якщо ж у Вас немає сайту і Ви хочете заробити на перепродажі трафіку, можна налаштувати контекстну рекламу або таргетинг з соцмереж.
Це найшвидший і найскладніший заробіток у мережі.
Злити всі гроші даремно — взагалі легко, а налаштовувати рекламу потрібно дуже грамотно — Ваші ліди не повинні коштувати Вам дорого — інакше Ви спрацюєте в мінус!
За фактом Вам потрібно купити ліди дешевше, ніж їх у Вас “викупить” CPA-мережа!
Як заробляють на арбітражі трафіку:
- Наприклад, Ви купили 1000 переходів за 70 гривень.
- Потім з них 800 осіб перейшло за реферальним посиланням.
- З 800 осіб, наприклад, 6 оформили замовлення.
- За кожного клієнта Ви заробили 70 гривень.
- Разом 420-70: Ваш заробіток = 350 гривень!
Є й нюанси.
Трафік з соцмереж обходиться зазвичай куди дешевше, але він набагато холодніший.
Також у контексті активно використовується РСЯ і КМС – звідки ловиться дешевий трафік.
Також досвідчені арбітражники вибудовують багатоканальну закупівлю трафіку:
- Спочатку підігрівають інтерес до продукції, наприклад, створюють ролики в Ютубі або статті і женуть трафік на них з соцмереж.
- Трафік може гнатися на прокладку – лендінг, яку створив сам арбітражник. На самій сторінці лендінга знаходиться реферальне посилання, за яким відвідувач переходить на сайт партнерки.
- Або ведеться на лендінг, де користувач оформляє заявку – наприклад, на отримання безкоштовного продукту або книги. Потім Ви можете використовувати email-базу для розсилки.
- Далі на читачів статей вже женуть ремаркетингом рекламу на створений для клієнта лендінг — де продається сам товар.
Для залучення трафіку використовується:
- Контекст
- Тизерні мережі
- Соцмережі
- PoPunder
- Clickunder
- SEO з блогів
Часто арбітражники можуть “допомагати”, розміщуючи завдання із залучення лідів з тих же бірж праці, які я описував вище.
І тим самим — заводити “нецільові ліди” на сторінку клієнта.
Виведення коштів
Партнерки можуть відрізнятися між собою безліччю факторів, але важливий для Вас – це терміни виведення коштів, обсяги коштів і методи виведення.
Всі документи про виведення коштів рекомендуємо зберігати для податкової.
Причина — перекази на карту безпосередньо через CPA-мережі часто рясніють великими комісіями і “довгим” шляхом переказу коштів.
У мережі багато порад щодо виведення чорним налом на карту банку з обмінників, але це ризиковано.
За законодавством України це протизаконно і загрожує серйозними наслідками.
Виведення грошей з арбітражу без податків – міф, який гуглять більшість арбітражників.
Висновок
Ми трохи холодно ставимося до арбітражу трафіку, до CPA-мереж.
А закупівля трафіку з “сумнівних” джерел завжди бентежила.
Хоча спокуса висока — наприклад, нам потрібні просто читачі на наш блог, і їх дуже дешево можна нагнати через CPA.
Але ми все ж дотримуємося природних каналів залучення трафіку.
Які ж висновки варто витягти?
- Не дозволяйте CPA-системам накручувати трафік на Ваш сайт. Ви ризикуєте втратити позиції в пошуковій системі за накрутку поведінкових факторів.
- Не створюйте лендінг на окремому домені і не вказуйте його дані в сервісах і довіднику. Ви ризикуєте втратити позиції свого сайту.
- Варто вибирати найбільш ефективний метод оплати за лід. Пам’ятайте, що Ви купуєте ліди, але не зможете оскаржити їх якість.
- Вимагайте, щоб Вам розповіли про методи залучення трафіку.
- Вимагайте від CPA юридичні дані, ПІБ керівника та укладення договору на своїх умовах.
І все ж ми рекомендуємо зосередити у своїх руках класичні методи залучення трафіку: контекст на своїх акаунтах, SMM на своїх паблік, блог на своєму сайті і SEO під своїм контролем.
Этот пост был последний раз изменен 06.03.2023