Як заробити на Facebook:5 робочих методів

Надія Золотухіна
Надія Золотухіна

Фейсбук – це соцмережа з величезною аудиторією.

І у Вас є чудова можливість знайти тут своїх покупців.

Як?

Просто створивши сторінку.

Про правильний підхід до створення, розкручування та просування – читайте у нашій статті.

Соцмережі
  • 102858 переглядів
  • 13 хвилин
Зміст

Соціальні мережі – чудова платформа для спілкування.

А ще – один із найкращих засобів для просування бізнесу.

Потенційні клієнти, гортаючи стрічку новин, попутно бачать брендований контент.

Реклама грамотно вбудовується у стрічку із дружніми постами.

Тому не викликає відторгнення.

На відміну від строкатих банерів у мережі або нав’язливих продажів за телефоном.

За останніми даними, Facebook в Україні користується 13 мільйонів людей. Це більш ніж половина інтернет-аудиторії країни.

З неї більшість – жінки.

Це 57% українок.

Україна також входить до списку країн зі стабільного приросту аудиторії у FB.

Перспективні цифри для продажу – чи не так?

Але як заробити у Facebook?

Щоб не злити у своїй бюджет.

І зробити контент максимально привабливим для потенційних покупців.

Чим відрізняється сторінка від групи у Facebook?

А може, достатньо сайту?

Запитань багато.

І на все є відповіді у нашій статті.

Розбиратимемося послідовно.

Якщо Ви хочете замовити налаштування націлення в соцмережах, будь ласка, заповніть наступну форму:










    Хто Ваші клієнти?

    Основа будь-яких продажів – розуміння потреб клієнтів.

    Для цього потрібно намалювати портрет свого клієнта.

    Далі розглянемо основні методи вивчення потреб ЦА.

    І навчимося визначати свого покупця.

    Малюємо портрет клієнта. Ні, не картину, як Ви могли подумати, а характеристику цільової аудиторії Ваших послуг чи продукту.

    До неї входить: відсоткове співвідношення статей, вік, освіта, місце проживання (а це означає, що і врахування менталітету), купівельні здібності та навіть хобі.

    Все це стане в нагоді для залучення аудиторії на свою сторінку і налаштування реклами.

    Як зібрати дані про ЦА?

    Найпростіший і очевидний спосіб – безпосередньо поспілкуватися з клієнтами, що вже є, і з’ясувати їх реальні потреби та способи прийняття рішення про купівлю.

    Якщо компанія тільки набирає обертів, то найбільш відповідні варіанти — фокус-група або опитування на вулиці/в інтернеті/за телефоном.

    Класичні маркетингові прийоми, про які можна прочитати у будь-якому доступному джерелі.

    Ну і найголовніше, що треба з’ясувати, чи є Ваша аудиторія у соціальних мережах. І якщо є, то в яких саме. Коли стоїть чітка мета – продаж, без цього не обійтися.

    Якщо Вам досить просто підвищення лояльності до бренду та формування репутації, деякі кроки можна спростити.

    Вдатися до якісного креативу чи спецпроєктів, проявити фантазію.

    Але ми відволіклися.

    Отже, ми з’ясували, хто наша ЦА і те, що вона користується Facebook. Що далі?

    А далі можна підстрахуватися та вивчити останні дані користувача FB у тій країні, де Ви проживаєте, політику мережі на поточний рік та норми спільноти.

    Nikolay

    Що, знову? Впав трафік і немає продажів? Так SEOquick тобі допоможе все повернути.

    Залучимо органічний SEO-трафік на ваш сайт із пошукових систем.

    Проведемо роботи з внутрішньої оптимізації та SEO-просування. Покращимо репутацію, контент. Зробимо аудит і наростимо масу посилань.

    Жодної чорної магії – тільки білі методи SEO!

    Що за звір FB?

    Як щодо заробітку на Facebook-Україна?

    Звертаємося до статистики користувача.

    Специфіка використання соцмереж на різних гаджетах.

    Імідж користувачів та норми спільноти.

    В Україні Facebook популярний.

    Згідно з останніми даними, в нашій країні ним користуються 13 мільйонів людей.

    Величезна аудиторія.

    І вона продовжує зростати.

    За приростом Facebook-аудиторії Україна посіла третє місце у світі (за даними за 4-й квартал 2018 року).

    Оголошення, переглянуті користувачами з мобільних пристроїв, дають FB 93% загального доходу від реклами .

    Це означає, що обов’язково потрібно перевіряти, як виглядає Ваш контент з мобільного, ще краще – з екранів різних розмірів.

    І завжди слід враховувати специфіку використання соціальних мереж з різних пристроїв під час створення брендованого контенту.

    Цукерберг оголосив 2019 роком інновацій та створення нових способів спілкування для людей.

    При цьому головним трендом ранжирування контенту (підвищення охоплення) залишається залучення користувачів.

    За дослідженням New York Times, люди у FB створюють свій імідж.

    Тобто діляться корисною інформацією, надихають, засуджують чи розважають інших.

    Це варто мати на увазі, плануючи контент.

    І важливо заздалегідь ознайомитись із нормами спільноти, щоб не потрапити під блокування.

    Після того як визначено основні вектори соціальної мережі, можна переходити до вибору способу просування Вашого товару або послуги.

    Рекомендуємо для читання:

    1. Чат Бот для Facebook Messenger: Як створити Фейсбук бота
    2. Динамічна реклама у Facebook (Фейсбук): 4 стратегії ремаркетингу

    Що краще – сторінка чи група?

    Що більше підійде для заробітку на FB – сторінка чи група?

    Виявляємо ключові відмінності та можливості.

    Розглядаємо правила створення та обмеження.

    Спочатку визначимо різницю.

    Можливо, це буде в стилі «капітан очевидність», але багато хто продовжує плутатися.

    Ця відмінність детально прописана у розділі допомоги FB.

    Я вкажу ключові моменти.

    Сторінки на Facebook видно всім і відразу.

    Але стати підписником новин сторінки можна лише, якщо пройти реєстрацію.

    Після проходження процедури реєстрації можна натиснути на кнопку «Мені подобається», а ще краще зазначити у розділі Підписки графу «Показ у пріоритеті», тоді її точно буде видно у стрічці новин незалежно від мінливості алгоритмів FB.

    Хто має право створювати сторінки на FB? У компаній/магазинів/ресторанів та публічних особистостей (представників шоу-бізнесу, акторів, письменників, спортсменів, політиків тощо).

    Групи на Facebook створені для тих, хто хоче спілкуватися з якогось конкретного приводу, і це їхня ключова відмінність від сторінки.

    Групу можна відкрити всім охочим або запросити певних людей (тоді для інших користувачів FB контент групи не буде видно).

    Варто зазначити, що до групи, на відміну від сторінки, не можна додавати програми.

    Ви можете вибрати зручний для Вас спосіб спілкування з цільовою аудиторією та подальших продажів. Але, як правило, всі починають з офіційної сторінки.

    Як створити сторінку на FB?

    Створюємо сторінку покроково.

    Детальна інструкція, як зареєструвати особистий обліковий запис та сторінку компанії.

    Як довіра аудиторії пов’язана з наповненням облікового запису?

    Пропоную вивчити інструкцію, щоб не потрібно було шукати цю інформацію в інших джерелах.

    Почнемо з особистого облікового запису.

    На Facebook праворуч знаходиться форма для реєстрації.

    Заповнюємо всі поля та клацаємо на зелену кнопку.

    Далі наповнюємо інформацією особистий профіль (місце роботи, освіта, місто проживання тощо) та додаємо фотографію.

    На мейл, вказаний під час реєстрації, прийде інструкція від FB.

    Відкриваєте, переходите за посиланням та стаєте щасливим користувачем соціальної мережі.

    Далі створимо сторінку для своєї компанії.

    1. Переходимо за посиланням, натискаємо поле з компанією, вводимо дані особистого профілю та заповнюємо.

    1. Після опису потрібно додати маленьке фото/картинку. Як правило, це логотип компанії.

    1. Далі додаємо фото обкладинки. Тут можна виявити фантазію, але продуманість та брендування обов’язкове.

    1. Сторінка готова! Потрібно її заповнити.

    Від максимально докладного та правильного заповнення сторінки залежить довіра аудиторії.

    Необхідно одразу додати якомога більше способів зв’язку з Вашою компанією: посилання на офіційний сайт або зручний спосіб зв’язку у розділі «Зв’язатися з нами», вказівки телефонів та пошти у розділі «Контакти».

    Рекламні можливості Facebook

    Розглянемо ключові компоненти успішної реклами.

    Поговоримо про доступні рекламні формати.

    Типи реклами, їх особливості та обмеження.

    Отже, основні складові успішної реклами:

    • Візуалізація. Візуальний контент завжди користується популярністю серед користувачів, крім того, йому також віддають перевагу розробники Facebook. Недарма ж вони купили Instagram :-).
    • Актуальність/своєчасність. Аудиторії має бути цікава і потрібна Ваша пропозиція, інакше Ви просто зливатимете бюджет. Тут ми згадуємо про перший розділ статті, де відповідаємо на запитання, хто наша ЦА і які в неї потреби.
    • Ціннісна пропозиція. У чому унікальність/фішка Вашого продукту чи послуги? Чому його потрібно придбати?
    • Заохочування до дії. Потенційні покупці не підуть за рекламою, якщо Ви не вкажете, як вчинити далі після прочитання. Тому обов’язково додаємо кнопки з посиланнями до магазину, детальніше, купити зараз і т.п.

    Формати реклами на Фейсбуці

    1. Реклама у правому блоці.

    Це найтрадиційніший і доступний за бюджетом варіант.

    При цьому реклама має відповідати всім ключовим вимогам, переліченим вище.

    1. Рекламний пост у стрічці на комп’ютері.

    Така реклама виглядає природніше, краще залучає, але й коштує дорожче.

    За її створення потрібно орієнтуватися на найкращих, часто це західні бренди. Наприклад, Amazon, Nike та ін.

    1. Реклама у мобільній версії.

    Відповідно з’являється у стрічці під час використання FB з мобільного телефону.

    Тут необхідно враховувати різні розміри екрана під час створення візуалів.

    Основні типи реклами у Фейсбуці

    1. Відеоролики

    Формат відео має найбільшу популярність в аудиторії FB.

    Щоб не потрапити під блокування перед створенням ролика, перегляньте правила.

    Краще зробити його якнайкоротшим і ємним за посиланням.

    Важливо, щоб відео було доповнено титрами.

    Хороший ролик до літа нещодавно підготувала авіакомпанія S7 AirLines. Докладніше можна подивитися тут.

    2. Фото

    Зображення має чіпляти, пояснювати чи доповнювати рекламний текст.

    3. Рекламна карусель

    Можна проклацувати рекламні блоки із зображенням та переходити за конкретними посиланнями.

    Таким форматом користуються майже всі магазини одягу, парфумерії/косметики, побутових приладів тощо.

    4. Рекомендовані пропозиції

    Даний формат включає рекламні повідомлення, про які можна дізнатися докладніше і скористатися, не виходячи з соцмережі.

    Він знаходиться в розділі «Пропозиції» у лівій колонці.

    У такий спосіб скорочується шлях клієнта до товару чи послуги.

    5. Захід

    Цей вид реклами веде на сторінку заходу у FB із посиланням на квитки.

    Або може вести сайт, якщо Ви створюєте окрему рекламну кампанію.

    6. Локальна реклама

    Звичайна реклама з фото або відео, яка налаштовується на аудиторію, яка знаходиться у заданому місці.

    7. Ретаргетинг

    Ретаргетингова реклама знаходить потенційних покупців на основі їхніх попередніх дій: запитів у пошуковій системі, відвідування сайтів тощо.

    Найскладніша в налаштуванні реклама.

    8. Реклама публікації

    Пост у Facebook, який активно просувається у стрічці за гроші. Супроводжується яскравішим рекламним описом з помітним посиланням у візуалі.

    Варто зазначити, що за такого типу реклами у Вас будуть обмежені варіанти ставок та налаштувань цільової аудиторії.

    Рекламні кампанії налаштовуються за допомогою Facebook Ads Manager .

    Також нещодавно з’явився сервіс Leadza , який дозволяє працювати з великими рекламними кампаніями та оптимізувати ці процеси.

    Він уже перейшов з етапу тестування у робочий режим.

    Як заробити на Фейсбуці?

    З’ясуємо, як можна монетизувати сторінку FB.

    Розглянемо варіанти заробітку.

    Поговоримо докладно про кожний.

    Безкоштовні та платні інструменти.

    Тут ми поговоримо про можливості монетизації брендованої сторінки.

    Тому що є й інші способи, але про них докладніше у наступних статтях.

    Буде правильно, якщо у себе на сайті Ви поставите лічильник Google Analytics.

    Тоді Ви зможете чіткіше відстежувати приплив користувачів, використовуючи різні канали.

    Розглянемо основні варіанти монетизації офіційної сторінки бренду чи компанії. Це:

    • Продаж товарів або послуг.
    • Трафік на офіційний вебсайт.
    • Партнерська реклама.
    • Рекламні посади.
    • Продаж розкрученої сторінки.

    Продаж своїх товарів та послуг

    Базовий напрямок, який Facebook пропонує для бізнесу, – це продаж власних товарів та послуг.

    Якщо грамотно розвивати свою сторінку, Ваша цільова аудиторія (ЦА) зростатиме.

    При цьому у FB Ви маєте можливість регулярно взаємодіяти зі своїми підписниками.

    Пропонуючи різноманітний інформаційний, розважальний та освітній контент, формуючи довіру, Ви зможете перевести їх у розряд потенційних клієнтів.

    Робити це можна як безкоштовно, так і платно, використовуючи рекламні можливості FB із різною ціновою політикою.

    Безкоштовний спосіб продажу своїх товарів та послуг реалізується за допомогою правильно підібраного контенту та взаємодії з аудиторією.

    Типів контенту, які дозволяють вирішувати різноманітні завдання бізнесу, багато, але ми зосередимося на тих, що дозволять залучити підписників (майбутніх клієнтів) та почати продавати.

    Наша мета: залучити та утримати аудиторію, стимулювати активність, збільшити кількість переглядів постів.

    З яких ключових блоків може складатися контент, що залучає?

    • Конкурс із механікою «зробити контент за приз».
    • Конкурс коментарів.
    • Подарунок найактивнішому підписнику.
    • Розважальне залучення (вірусний контент).
    • Обговорення.

    Конкурсні пости «контент за приз»

    Різні змагання залучають людей і спонукають аудиторію повернутися на сторінку, щоб дізнатися про результати конкурсу.

    Контент підписників дозволить урізноманітнити Ваш основний вектор заповнення сторінки.

    Ідей для таких конкурсів безліч: фотоконкурс, конкурс за кращі розповіді, дуже модні в digital-середовищі батли (батли поетів, реперів тощо).

    Візьми участь у батлі за приз або прийди проголосувати за кращого учасника.

    У результаті ми отримуємо контент для сторінки, активність учасників та залучення тих, кому цікава ця тема.

    Одним пострілом трьох зайців.

    Конкурс коментарів

    Найлегший з погляду організації та відстеження результатів.

    Конкурс легкий як для підписників, так і для організаторів.

    Зручно проводити його, незалежно від специфіки бізнесу.

    У зв’язку з цим він найпопулярніший.

    Подарунок найактивнішому підписнику

    Важливо заохочувати свою аудиторію, щоб їй швидко не набридло бачити Вас у стрічці серед інформаційного хаосу.

    Наприклад, сьогодні проводимо безкоштовний аудит сайту найактивнішому підписнику або даруємо піцу.

    І фото щасливчика з його обов’язковим тегуванням (активною вказівкою імені особистого профілю), щоб пост відобразився на сторінці.

    У цьому конкурсі добре продумані деталі та правила, щоб не виникало спірних ситуацій та залучалося більше людей.

    Тут конкурс спрямований на максимальне підвищення охоплення сторінки та, звичайно, заохочення підписників.

    Розважальне залучення

    Відразу зазначу, що такого роду контент більше підходять для b2c (business to customers), ніж для b2b (business to business) галузі.

    З чого може складатися розвага:

    • гумористичні тексти;
    • комікси, меми, малюнки, фото;
    • відео;
    • загадки та головоломки;
    • флешмоби та квести і тому подібне.

    Такий контент підходить і під визначення «вірусний», тому що швидко поширюється у мережі та дозволяє підвищити охоплення та впізнаваність бренду.

    До нього також можуть входити:

    • статті-колекції (типу “10 способів заробити на сторінці FB”);
    • конкурси репостів будь-якого контенту бізнес-сторінки із призом;
    • статті з практичним переліком рішень;
    • авторський контент (за умови, що автор – публічна особа на FB та має не менше 5 тисяч підписників).

    Обговорення

    Формат дискусії залежатиме від Ваших завдань та специфіки бізнесу.

    Це можуть бути інфоприводи та професійні обговорення.

    Але найкраще працюють гарячі відкриті питання для підписників на кшталт: «А що ви думаєте про це?».

    З наведених прикладів видно ключові особливості та можливості.

    А про рекламні можливості Фейсбуку поговоримо далі.

    Приплив трафіку на сайт/лендінг

    Це не очевидний спосіб, але він також робочий.

    Ви із заданою періодичністю пишете пости з посиланнями на матеріали, розміщені на офіційному сайті.

    Ваша аудиторія та їхні друзі (залежить від алгоритму FB) йдуть за більш детальною інформацією на сайт.

    А можуть і не переходити на посилання, якщо матеріал нецікаво/неправильно оформлений.

    Тобто контент має бути правильно оформлений з погляду користувача соціальної мережі та далі вести на офіційний сайт із блогом.

    Природно, сайт повинен відповідати останнім вимогам юзабіліті, оскільки це Ваше офіційне «обличчя» у глобальній мережі інтернет.

    Якщо немає бюджету, краще зробити грамотний лендінг і давати посилання на нього.

    Таким чином, продажі складатимуться із сукупності факторів.

    Частина відвідувачів, окрім вивчення основної інформації на сайті, кликатиме по банерах, в яких можуть рекламуватися партнерські або CPA-товари.

    Про них докладніше трохи згодом.

    Логіка очевидна.

    Чим більший приплив користувачів на Ваш сайт, тим вищий заробіток на них як на своїх клієнтах або клієнтах “партнерок”.

    Партнерська реклама

    Така реклама повинна містити щось безпосередньо або опосередковано пов’язане зі сферою Вашого бізнесу.

    У чому принцип роботи такої реклами?

    Користувачеві необхідно перейти за конкретним посиланням з Вашої сторінки або сайту на інтернет-ресурс партнера та щось придбати протягом певного терміну.

    За це партнер нарахує узгоджений із Вами відсоток з продажу.

    Існують CPA-системи (cost per activity). Їх так само багато, як партнерських сервісів. Шукайте відповідні саме Вам.

    Відсоток нараховується і за продаж, і за реєстрацію.

    Це від типу системи.

    Середній заробіток за CPA-системою зазвичай невисокий, але клієнтів тут значно більше.

    Публікація рекламних постів

    Створювати сторінку тільки для того, щоб публікувати рекламу, не варто.

    Це заборонено правилами FB.

    Однак багато розважальних сторінок непогано на цьому заробляють.

    Тарифи постійно змінюються і залежать від “якості” пабліка, але, наскільки мені відомо, нижче 142 гривень не опускаються.

    За певної регулярності та хорошої подачі такої реклами можна заробити відчутні гроші.

    Продаж своєї розкрученої сторінки

    Розкручену сторінку на популярну тему або у певній сфері бізнесу без вказівки бренду чи компанії можна продати.

    Заробіток буде пристойним, якщо сторінка має хорошу активність.

    Можна продати сторінку інтернет-магазину разом із бізнесом, як приклад.

    Тобто публічний обліковий запис або офіційний паблік продати не вийде, згідно з правилами Фейсбуку.

    Конкретних цін на продаж FB-сторінок не існує.

    Вам потрібно виходити з аналітики: кількості підписників, активності, охоплень, переглядів, переходів за посиланнями, ну і, звичайно, продажів, якщо вони є.

    Відкрийте потенційному покупцю всю статистику, це прискорить час ухвалення рішення та відшкодування витрат.

    Висновки

    За допомогою цієї інструкції Ви зможете зрозуміти з чого почати і який спосіб монетизації підходить саме для Вашого бізнесу.

    А далі потрібно створювати сторінку та запускати рекламну кампанію.

    Помилятися та пробувати знову.

    З першого разу не виходить майже ніхто.

    Тому що нюансів досить багато.

    Якщо залишилися питання чи доповнення, пишіть у коментарях. Поспілкуємось!

    Рекомендовані статті за темою

    16 сервісів для автопостингу у соціальних мережах: огляд

    Повернутись у блог
    Читати інші статті розділу Соцмережі
    1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд
    (9 оценок, среднее: 3,44 из 5)
    Loading...Loading...
    Залишилися питання?

    Я із задоволенням відповім на них. Якщо вас цікавить просування вашого проєкту або консультація з розкрутки, я з радістю готовий поспілкуватися з вами.

    Напишіть мені, будь ласка, зручним для вас способом.