Секрети пошуку в Google, про які знає лише 4% населення

Микола Шмичков

“Вчися Шукати, Як Бог”!

Я знаю як мінімум з десяток блогерів, які будують свої розслідування в Інтернеті за рахунок Гугла.

Ніде гріха потаїти — співробітники техпідтримки часто знають стільки ж, скільки покупці товарів і послуг.

Вони просто вміють добре гуглити.

Про ці секрети знає тільки 4%!

SEO
  • 77353 переглядів
Зміст

Google — пошукова система, в якій можна знайти все.

Бази даних пошукових систем забиті інформацією, а алгоритми видачі намагаються видати нам у ТОПі те, що вони вважають за потрібне.

Але часто виявляється, що в пошуку потрібної інформації ти витрачаєш куди більше часу, ніж розраховував.

У пошуковій системі існує ряд пошукових операторів, які можна вписати в пошуковий рядок.

Так, Ви здивуєтеся, але…

Nikolay

Що, знову? Впав трафік і немає продажів? Так SEOquick тобі допоможе все повернути.

Залучимо органічний SEO-трафік на ваш сайт із пошукових систем Google і Bing.

Проведемо роботи з внутрішньої SEO-оптимізації та SEO-просування. Покращимо репутацію, контент. Зробимо аудит і наростимо масу посилань.

Жодної чорної магії – тільки білі методи SEO!

Пошукові оператори Google

У цьому розділі я розповім про пошукові оператори Google.

Про те, як вони працюють.

І які чудеса вміють робити наші лінкбілдери, коли шукають інформацію в мережі.

Трохи історії

Google був створений у 1996 році і називався BackRub. Студенти Стенфордського університету Ларрі Пейдж і Сергій Брін придумали той самий новий алгоритм – замість того, щоб рахувати, скільки разів ключове слово зустрічалося в тексті документа, вони створили пошукову систему, яка визначала релевантність веб-сайту шляхом підрахунку кількості сторінок і важливості цих сторінок, що пов’язані з оригінальним сайтом.

Спочатку пошукова машина не була настільки інтуїтивною і була складною.

Багато елементів спростилися з тих пір — все-таки пройшло 23 роки!

До 2012 року Google обігнав Facebook за низкою показників, а його браузер Chrome почав переможну ходу в проникненні на пристроях!

За 15 років Google також розвинув Android – популярність пристроїв перевищила 79% і змістила iOS на 14%. На 2019 рік частка iOS становить 10,4%. Це також збільшило проникнення Google у світ.

Цікаві факти:

  • У 1999 році Google обробив 50 мільйонів сторінок за місяць.
  • У 2012 році він обробив цю ж кількість за одну хвилину (в 43200 разів швидше!).
  • 16-20% запитів задаються в Google вперше.
  • Кожен запит проходить відстань у середньому 2400 км від користувача в датацентр Google і назад.
  • Кожен запит користувача обробляє 1000 комп’ютерів протягом 0,2 секунди.
  • До 2006 року гуглили в середньому 0,2 мільярда запитів на рік.
  • У 2012 році Google обробляв 1,2 мільярда запитів на рік.
  • Сьогодні ж Google обробляє 3,5 мільярда запитів на день.

Ви можете перевірити це, подивившись, скільки користувачів задає запити щомиті.

Всі факти взяті з Live Internet Stats.

Але хто пам’ятає розвиток пошукової машини, знає, що найцікавіше – завжди “під капотом”.

І професіонали Google досі використовують дорослі методи пошуку.

Почнемо з очевидного.

Розширений пошук Google

Багато хто знає, що велика частина секретів пошуку прихована тут:

Якщо вивчити інтерфейс розширеного пошуку, тут багато речей прості і зрозумілі:

Розділ “зі словами” буде враховувати слова в будь-якому порядку. В першу чергу будуть показуватися документи з максимальним збігом усіх ключових слів.

Розділ” зі словосполученнями ” буде виводити у видачі збіги з чітким порядком слів. Google підказує, що фраза повинна бути взята в лапки.

Розділ “з будь-якими з цих слів” буде показувати документи або з першим словом, або з другим. Google люб’язно просить вставити пошуковий оператор OR (великими літерами).

Блок “з діапазоном чисел ” покаже, що він вміє шукати за інтервалами. Для обліку інтервалу просто використовуйте три крапки з двох точок.

Другий блок розширеного пошуку пропонує зручний варіант фільтрації результатів:

Пошук вибору мови дозволить Вам виділити в результатах видачу тільки потрібною мовою:

Аналогічно працює і вибір країни:

Для пошуку свіжого контенту є простий блок, де Ви можете вбрати дату оновлення контенту – виділити результати за останні 24 години, тиждень, місяць або рік. Або ж вивести видачу за замовчуванням.

Розділ “розташування слів” допоможе виділити в результатах пошуку ті, де ключовий запит зустрічається в заголовку, в тексті, в URL або анкорі посилання.

Google вміє шукати і за типами файлів – просто виберіть потрібний зі списку:

Також можна відсіяти непристойні результати (блок “Безпечний пошук”) і видалити контент, що вимагає ліцензії. Це стосується пошуку безкоштовних картинок, оскільки існують захищені правом зображення, одні з яких можна використовувати в безкоштовних цілях, а інші – не можна. А є вільні зображення для використання в мережі.

Як Ви бачите, пошукові оператори є прямо в пошуковій довідці.

Але є одна незручність.

Якщо Вам потрібно гуглити оперативно, значить, Вам потрібно щось швидше, ніж цей інтерфейс.

На допомогу приходять ті самі оператори.

Які — читаємо нижче!

ЯК ВИКЛЮЧИТИ З ВИДАЧІ ЗА КОНКРЕТНИМ КЛЮЧОВИМ СЛОВОМ?

Перший і зрозумілий секрет, який ми розкриємо, це чистка видачі від непотрібних запитів.

Ви можете зробити запит, як зазвичай.

Як ми бачимо, вся інформація про один тип контенту.

Потім просто допишіть – (мінус) і те слово, яке потрібно виключити.

У підсумку в результаті Вам зустрінеться все що завгодно за ключовим словом, за винятком непотрібного контенту!

Як знайти файл певного типу?

Часто ми витрачаємо час на пошук потрібної інструкції, книги або чого завгодно, що не представлено у вигляді веб-сторінки.

Це може бути PNG-картинка, макет Corel або PSD, файл DOC або PDF.

Останній часто є об’єктом пошуку, тому на його прикладі ми і знайдемо, наприклад, книги з SEO.

Як знайти контент на сайті?

Другий простий спосіб — це пошук контенту на конкретному сайті.

Для цього скористайтеся простим пошуковим оператором site:yoursite.com, де yoursite.com — посилання на сайт, на якому Ви будете шукати:

Як знайти контент за заголовком (Title)?

Тут на допомогу приходить вже більш складна четвірка пошукових операторів.

Вони працюють в Google безвідмовно, і з їх допомогою Ви зможете легко відшукати потрібний матеріал.

allintitle: keyword – дозволить Вам знайти ключове слово в заголовку.

Наприклад, в цьому запиті Ви побачите, що у видачі є тільки SEO-тули.

З недавніх пір, звичайно, в Google цей оператор не такий корисний, але все ж у певних комбінаціях ключових слів він дуже навіть хороший.

Також існує більш вузький оператор intitle: keyword, він шукає збіг за різними ключовими словами.

Наприклад, Ви можете використовувати цей оператор кілька разів в одному запиті:

Як знайти контент за URL сторінки?

allinurl: Keyword дозволить відшукати потрібний контент з ЛЗУ — людині зрозумілим URL.

Так, якщо Ви часто шукаєте контент, заголовки якого можуть бути написані як завгодно, але Вас чітко цікавлять потрібні URL (наприклад, для пошуку новинних публікацій), пошук за URL дозволить зробити це досить просто:

Слід знати, що у цього запиту є своя версія пошуку inurl:Keyword. Відмінність від основної версії в тому, що Ви можете після ключового слова вбити будь-який інший запит.

Наприклад, можна виключити за запитом inurl всі https результати в індексі:

Як знайти ключову фразу тільки в тексті?

Але іноді потрібно шукати не за заголовками.

А згадки безпосередньо в тексті публікацій.

Наприклад, згадки імені або бренду компанії.

allintext: keyword допоможе знайти потрібний запит з легкістю! Пам’ятайте, що можна шукати мало не за цілими фразами!

Дуже зручно, коли Ви хочете переконатися, що в тексті присутні всі слова із запиту!

Аналогічний оператор intext: keyword дозволяє шукати в комбінаціях з іншими пошуковими операторами, оскільки шукає тільки за одним ключовим словом.

Звуження або розширення результатів у пошуку

До всіх існуючих варіантів пошуку, звичайно ж, можна додати прості оператори AND і OR, українською І й АБО.

Оператор AND покаже у видачі елементи, які задовольняють одночасно двом умовам зліва і справа від AND.

У зазначеному прикладі нижче показані тільки PDF-документи за темою SEO оптимізації сайту.

Якщо використовувати оператор OR, тоді збіг буде враховуватися за однією з умов — зліва чи справа:

Як врахувати синоніми в пошуковому запиті?

Іноді буває, що я шукаю контент для сайтів дуже вузької тематики. Таких клієнтів небагато, але вони все ж є.

І для складання ТЗ копірайтеру я витрачаю багато часу: нецільовий контент пропонувати немає сенсу, а занадто низькотрафіковий з точки зору комерційних вкладень – невигідний: він не принесе трафіку на сайт.

Відповідно, часто доводиться шукати синоніми до ключових слів і вивчати контент у мережі.

Значок ~ (тільда) допоможе перед запитом врахувати всі синоніми ключового слова.

Виглядає це так:

Ви хочете отримувати безкоштовний трафік?

Вас цікавить просування сайту?

Заповніть форму нижче і я особисто зв’яжуся з Вами і ми обговоримо план з розкрутки сайту Вашого бізнесу!










    Секрети пошуку в Google

    У цьому розділі я розповім про секретні методи пошуку.

    Ними мало хто користується, але вони представляють певний інтерес й іноді просто незамінні.

    Хочете бути гуру Google?

    Читай нижче!

    Як перевірити на плагіат / знайти цитату в інтернеті

    Ви помітили, що пошуковий оператор шукає потрапляння у видачі в будь-якій комбінації.

    А якщо Вам потрібно перевірити цитату?

    Або хочете швидко перевірити унікальність текстового блоку?

    Звичайно, зараз є купа методів з перевірки унікальності як є, але найпростіший спосіб існував в Google давно.

    Просто візьміть запит, який Вас цікавить, в лапки.

    В такому випадку Ви відразу побачите результати, де йде збіг виключно за фразою.

    Як шукати FTP-сайти в Гуглі?

    Іноді доводиться шукати малопопулярні сайти.

    Наприклад, такими є публічні FTP-сайти.

    Як їх шукати?

    Є найпростіший пошуковий оператор, за допомогою якого можна знайти будь-який FTP-сайт!

    inurl: ftp -inurl:(http|https)

    Наприклад, ось FTP-сайти за тематикою SEO-просування.

    Як знайти визначення в інтернеті?

    Тут студенти можуть напружитися — адже часто доводиться шукати інформацію в мережі, наприклад, визначення деяких понять?

    У Google це зробити дуже просто!

    Просто вбийте слово визначення: ключове слово (або англійською define: keyword) – і визначення відразу з’явиться в пошуковій видачі!

    Як виключити геовидачу з результату пошуку в Google?

    Іноді непотрібна геовидача може просто захаращувати результат пошуку.

    Наприклад, якщо Ви – турист у чужій країні, то насилу зможете у видачі відшукати звичні сайти на потрібних місцях.

    Як же бути, якщо Вас цікавить такий запит? Є вихід!

    В інтернеті можна знайти інформацію, що, наприклад, перехід за адресою www.google.com/ncr дозволить виключити всю геовидачу і зосередити Вас виключно на загальній видачі.

    Але зараз це не працює.

    Оскільки за фактом Google тепер визначає Ваше місце розташування за IP! Що унеможливлює зміну результатів видачі.

    Єдине, що допомагає, це, звичайно, VPN або простий плагін GEOClever.

    Як вивести неперсоналізовану видачу?

    Часто буває, що ти комусь даєш свій телефон або хтось користується твоїм комп’ютером.

    Звичайно, можна запустити окремо інкогніто і сидіти з нього.

    Наприклад, популярна звичка клієнта перевірити “свою позицію” в Гуглі.

    Інкогніто не завжди відображає вірну картину – Google все-таки персоналізує видачу під Ваш профіль, інтереси, але можна зробити так, щоб він не враховував, що Ви гуглили недавно.

    Простий трюк – google.com#q=google&pws=0 – запустить неперсоналізовану видачу, що позбавить Вас від проблеми бачити в результатах “оптимізовану” видачу.

    Спеціальні елементи в результаті пошуку

    Є також й інші прості підказки.

    Наприклад, запит + “дата заснування” покаже результат відразу у видачі, без необхідності відвідувати сайт, а “засновник” – видасть інформацію про те, хто саме заснував компанію. Наприклад:

    Запит “погода” або “погода + місто” прямо у видачі покаже Вам результат:

    Це ж стосується і наукових величин:

    Також популярні курси валют-тепер відразу у видачі:

    Для математичних обчислень все ж доведеться натиснути ENTER, але калькулятор розуміє не тільки 2+2.

    Ви можете перевірити, він розуміє навіть синуси і косинуси.

    Як вивести видачу потрібною Вам мовою?

    Поговоримо про тих же туристів.

    Зазвичай, виїжджаючи за кордон, є ризик, що частково Ваша видача буде завалена результатами чужою мовою, якої Ви не розумієте, та вони Вам і не потрібні.

    Наприклад, захоче іноземний турист в Одесі пошукати новини про президента однієї країни і побачить таке:

    Є рецепт!

    Використовуйте в адресному рядку запити виду:

    www.google.com/?hl=ru-ru — цей покаже видачу тільки російською мовою, а https://www.google.com/?hl=en-us — англійською!

    Також можете подивитися моє відео, де я розповів, як потрібно вміти правильно знаходити інформацію в пошуку, завдяки простим пошуковим операторам Google!

    Важливі секрети пошуку у SEO-фахівців

    Думаєте, що все, що Ви прочитали — просто?

    Є ще щось!

    У цьому розділі ми розповімо, як все ж фахівці стежать за трендами пошукової системи і допрацьовують сайти спеціально для поліпшення результатів видачі.

    Звичайно ж, ми всі вміємо просто шукати. Вбиваємо будь-який пошуковий запит і дивимося результат.

    І Google нам допомагає створити ідеальну видачу – де все прописано до дрібниць!

    Але є ряд неочевидних секретів, які використовують тільки сеошники для своєї роботи. І я ними поділюся!

    Пошукові підказки

    Google предикативно вміє вгадувати, що ми шукаємо, і в момент введення пропонує варіанти:

    Пошукові підказки допомагають Вам вибрати більш точний варіант запиту — ймовірно, запит, який Ви вбили, занадто широкий.

    Більше того, залежно від запиту Ви можете помітити, як сильно змінюється результат.

    Наприклад, додавши слово “рецепт”, Ви не побачите сторінку з Вікіпедії, а тільки рецепти – відеоконтент і статті відповідної тематики.

    Все це ретельно враховує SEO-просування.

    Пошукові підказки, які генерують різні елементи у видачі, звичайно ж, важливі для установки правильної мікророзмітки на відповідні сторінки, наприклад, для тих же рецептів рекомендується встановити мікророзмітку Schema.org — Recipe.

    Питання в запиті

    Варто до основного запиту додати ряд слів — і ми побачимо, що у видачі починає з’являтися так званий “розширений сніппет” або нульова видача.

    Залежно від питання цей сніппет буде показувати різні сайти.

    • Як, чому — будуть показані чек-листи зі списками.
    • Визначення — покаже блок із визначенням.

    Такі питання в запиті потрібно обов’язково обігравати в контенті:

    • Текст запиту робити в форматі заголовка (H2, H3).
    • Обов’язково використовувати марковані списки у верстці.
    • Також варто використовувати формат мікророзмітки Schema.org Question і Answer.
    • Для визначень обов’язково використовуйте формат Термін + ТИРЕ + ключове слово Це. Визначення прописуйте в рамках одного абзацу.

    Як знайти потрібні блоги?

    Часто доводиться шукати інформацію зі стратегії тонкого контенту.

    А такий контент добре знаходити не на комерційних сторінках.

    inblogtitle: Keyword — пошуковий оператор, який дозволяє відразу знайти за ключовим словом контент виключно в блогах:

    Дуже простий і зрозумілий.

    Як знайти анкорні посилання, які Вас цікавлять?

    У SEO-просуванні часто доводиться шукати анкори зі стратегії битих посилань.

    Зазвичай анкорні посилання обрамлені тегом <a></a>.

    Авжеж, знайти потрібний анкор можна і вручну за допомогою пошукових операторів:

    allinanchor: keyword намагатиметься знайти всі ключові слова в анкорах – ключових словах, які використовуються для посилань.

    Допомагає шукати анкорні згадки про свій бренд, що дуже сильно спрощує роботу з пошуку потрібних посилань.

    Аналогічний оператор inanchor: keyword дозволяє знайти потрібні анкори за окремими словами.

    Галерея елементів видачі

    З недавніх пір у Google непоганий підхід до популярних запитів.

    Так, ми знаємо, що картинки і відео віднесені в окремі розділи.

    Але люди часто шукають інформацію про фільми, музику та книги.

    Тепер будь-який запит щодо цих видів мистецтва буде супроводжуватися досить стильною Галереєю, де Ви можете “провалюватися” в результати і дивитися додаткову інформацію – наприклад, про учасників групи, акторів, інші фільми і твори, пов’язані з обраною групою або фільмом.

    Google робить все, щоб користувач активно залишався в стрічці.

    Якщо Вас цікавить, які види галереї можна налаштувати для свого сайту, читайте довідку Google про розширені результати і вивчіть необхідний вид мікророзмітки Schema.org, яку потрібно встановити на Ваші сторінки!

    Слід знати, що не всі функції можуть бути відразу Вам доступні – для деяких дій потрібно реєструватися в Google Мій бізнес, для інших – ставати партнером Actions on Google.

    Більш детальна інструкція для програміста доступна тут.

    Висновок

    Google – пошукова система, що стрімко розвивається. Але не всі напрацювання можуть з’являтися у нас.

    В першу чергу вони з’являються для англомовного сегмента.

    Тоді як для інших мов деякі функції можуть не працювати.

    Але багато функцій можуть стати корисними і бути цілком робочими незалежно від регіону, в якому Ви перебуваєте.

    А які додаткові фішки знаєте Ви? Діліться в коментарях!

    Повернутись у блог
    Читати інші статті розділу SEO
    1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд
    (22 оценок, среднее: 4,32 из 5)
    Loading...Loading...

    Актуальні новини у світі SЕО, отримуйте їх першими:

    Підписникам – безкоштовний бліц-технічний аудит сайту щодо SEO помилок!
    Якщо ти маєш запитання, ми з радістю відповімо в нашій групі у телеграмі - https://t.me/seoquick_com_ua