SEO просування медичного сайту — це роботи, метою яких є поліпшення видимості в пошукових системах.
Проводиться залучення трафіку завдяки поліпшенню показників експертності, авторитету і довіри для сайту клініки, медустанови або медичного ресурсу, виведення ключових слів у ТОП10.
Медичні сайти — вебсайти різних категорій.
Але всі вони об’єднані навколо тематики охорони здоров’я, лікування захворювань, медичних товарів і послуг.
Де-факто під медичними сайтами розуміється збірна солянка.
Але всі вони присвячені загалом одній ніші.
Відповідають на запити користувачів щодо поліпшення власного здоров’я.
Чи то лікування або профілактика різних захворювань.
Медичні сайти зазвичай бувають декількох типів:
- Сайти з продажу товарів медичного призначення — інтернет-аптеки, продажі БАД, вітамінів, окремих ліків, гомеопатії, оптики, протезування.
- Сайти з продажу еко- і дієтичних продуктів, матеріалів і методик.
- Інформаційні сайти з медичною тематикою (матеріали для навчання, інфопортали).
- Сайти з надання медичних послуг (з прив’язкою до конкретних міст або без).
- Послуги народних цілителів.
- Благодійні сайти.
- Агрегатори лікарів, клінік.
- Окремі сайти клінік (стоматологій, клінік сімейних лікарів).
- Форуми та блоги.
- Сайти конференцій.
Умовно медичні сайти також можна розділити на:
- Сайти для пацієнтів.
- Сайти для лікарів, науковців, медпрацівників.
- Сайти, що містять законодавчу базу, довідкові матеріали та звітні документи.
- Сайти, що пропонують продукцію для медичних установ.
- Сайти для кадрових служб і пошуку роботи.
Шукаєш трафік на свій сайт? SEOquick залучить до тебе 100% органіку!
SEO – ваше довгострокове і надійне джерело трафіку з пошукових систем Google і Bing.
Зробимо комплексне SEO-просування: контент, репутація, внутрішня оптимізація, лінкбілдінг.
Наше SEO – біле, наші цілі — ваш вихід у ТОП! Ми знаємо точно: що і як. Вам же саме це треба?
Медична тематика в SEO почала розвиватися стрімкими темпами в США, потім переметнулася і в “український сегмент” інтернету.
Спочатку цю нішу почали захоплювати стоматологічні клініки.
А коли почалася конкуренція серед приватних сімейних клінік — в інтернет підтягнулися і вони.
Також досить давно, майже десять років тому, в інтернеті влаштувалися сайти-енциклопедії.
У них з будь-якої хвороби вже були люб’язно написані блоки з симптомами, лікуванням будь-якої хвороби, а також повні описи всіх наявних препаратів.
Говорячи сухо, ніша дуже висококонкурентна, і при цьому — високотрафікова: рахунок трафіку за хворобами йде на десятки тисяч.
А трафік щодо лікування чого-небудь вимірюється тисячами запитів на місяць.
І конкуренція дає про себе знати — як у SEO, так і в контексті.
Яка цільова аудиторія у медичних сайтів?
Я вивчив уважно результати “Соціально-демографічного дослідження платних медичних послуг” Морозової Г.А. та Озіна А.М.
Перейдемо до цифр:
- 63% відвідувачів платних клінік — жінки
- 70,8% заміжня або одружена
- У 67% відвідувачів приватних клінік є діти
- 49% відвідувачів мають середній дохід на сім’ю від 800 до 1000$
- 57% зайняті нефізичними видами праці, 17% — студенти
- 33% мають середній вік від 25 до 34 років
- Велика частина проживає не тільки у великих містах-мільйонниках, тому є сенс сконцентруватися на філіях в областях
Підсумуємо.
Основний портрет відвідувача клінік — заміжні жінки, старші за 25 років, середнього достатку, з дітьми, які живуть у містах.
Другий портрет — одружені чоловіки середнього достатку, які живуть у тих самих містах, зайняті нефізичною працею.
Отже, вимоги до сайту мають враховуватися навколо цього важливого фактора.
У SEO оптимізації доведеться приділити увагу як технічному SEO, класичному юзабіліті, так і правильній подачі матеріалу на сайті.
Останні три роки роботи в нашій компанії ознаменувалися масовим приходом на розкрутку безлічі сайтів медичної тематики.
І серед них були ті, хто замовляв контекстну рекламу, SEO-просування, просто окремо лінкбілдинг і навіть допомогу в розкручуванні YouTube-каналу.
Не скрізь ми були успішними.
Але в деяких випадках ти розумієш, що пройшов із клієнтом довгий шлях, просунувши його в ТОП за органікою.
І знаєш, яких помилок припустилися, а які правильні кроки зробили свою справу.
Зараз у 2024 році просуватися без добре оформленого сайту — це просто гроші на вітер.
Хороший сайт лікарні, приватного лікаря або приватної клініки полегшує спілкування з поточними пацієнтами і допомагає залучити більше нових пацієнтів.
Але це не має сенсу, якщо пацієнти не можуть знайти Ваш сайт у Гуглі.
Щоб потрапити в ТОП1 органічного пошуку, Вам потрібно виконати низку наших пунктів з SEO.
Але результати не будуть приходити миттєво.
Основи просування медичних сайтів
Незалежно від того, яку клініку Ви просуваєте, деякі пункти завжди будуть обов’язковими.
Чи то стоматологія, чи то клініка сімейної медицини, чи то сторінка окремого лікаря, чи то центр косметології.
Просування медичних сайтів відрізняється від SEO для інших типів бізнесу, оскільки супроводжується низкою проблем.
Якщо Ви почуєте, що якийсь сеошник пообіцяє “швидкі результати”, які звучать надто добре, щоб бути правдою, це так і є.
Оптимальна стратегія з SEO у сфері охорони здоров’я — довгострокова, розрахована мінімум на пів року.
Першою проблемою розкрутки медичного вебресурсу є неправильна структура сайту.
Загальна структура сайту
Загальна структура медичного сайту (клініки) будується навколо простої ієрархії першого рівня.
Найбанальніший приклад структури може бути взято за основу такий.
Структура сторінок послуг насправді може бути глибшою.
А кожна сторінка верхнього рівня може мати підрозділи.
Структура медичного сайту на верхньому рівні не містить занадто багато розділів.
Вітається саме інтуїтивна зручність навігації.
А сторінок у медичного сайту буде більш ніж достатньо.
Головна сторінка
Шапка сайту повинна мати такі пункти:
- Час роботи
- Телефон
- Адреса клініки (якщо їх багато — найближча адреса за гео)
- Можливість записатися онлайн
- Кнопки месенджерів
Чи то сайт приватної клініки, чи то стоматології — шапка матиме однаковий вигляд за структурою блоків.
Перший екран зазвичай прокручує ТОП-послуги клініки або одразу може зустрічати Вас фотографією фахівця.
Такий прийом зазвичай використовується для клінік одного лікаря (або засновника клініки).
Сторінка цін (прайс-лист)
Розділ “Ціни” зазвичай являє собою список прайс-листів.
І зазвичай цей розділ не несе жодної додаткової інформації.
Ми рекомендуємо використовувати табличне представлення цін.
Google прекрасно розуміє таблиці в сніпетах і виводить їх, якщо необхідно.
Сторінка “Про клініку”
Розділ “Про клініку” має містити інформацію про сертифікати.
Сертифікати мають бути клікабельними і доступними до завантаження у форматі PDF.
Для пошукових систем важлива наявність сертифіката саме на цій сторінці.
Інформація про лікарів
Цей тип сторінок є унікальним для медичних сайтів.
І водночас — ключовим.
Зазвичай клініки без цього розділу ранжуються на порядок гірше.
Якщо у Вас великий штат, потрібно зобразити всіх.
Доступність до цього розділу має бути з шапки сайту в кілька кліків.
Якщо користувачі захочуть уточнити імена лікарів, дайте їм можливість знайти їх одразу.
А найчастіше гуглять саме відгуки про лікаря, а не клініку загалом.
І тут вимоги до оформлення розділу цілком звичайні:
- Кожен лікар оформлений з фотографією, посадою та ПІБ.
- У кожного лікаря є сторінка на сайті (рекомендується).
- Кожен лікар може бути знайдений у популярних соцмережах або його ім’я повинно легко знаходитися в пошуку.
Сторінки послуг
Саме тут криється весь потенціал медичного сайту.
Сторінки послуг зазвичай приводять пацієнта до Вас у клініку різними методами:
- Приймання дзвінка.
- Надсилання заявки.
- Надсилання повідомлення в месенджери.
- Онлайн-запис на прийом.
Саме тут і реалізується все семантичне ядро, яке Ви зберете для своєї клініки.
Кожен кластер, який Ви оберете для комерційної сторінки, за фактом буде Вашим ТЗ для її створення.
Слід пам’ятати: не створюйте більше сторінок, ніж записів у прайс-листі клініки.
Просте правило, завдяки якому Ви уникнете плутанини:
мінімальна сегментація – 1 сторінка 1 послуга.
Структура сторінки послуги будується на візуальних блоках:
- Назва послуги та кнопка запису на прийом. Має зустрічати на першому екрані. Попередження — у яких випадках рекомендується ця послуга.
- Визначення послуги. Якщо це лікування хвороби – опишіть, що це за хвороба і чим вона небезпечна. Якщо послуга — дайте їй визначення.
- Вартість — якщо вона багатокомпонентна, складіть табличку з цінами. Послуга без ціни не конвертується в медичній тематиці. Терміни — однозначно плюс, якщо Ви вкажете терміни лікування або проведення процедур.
- Опишіть методи, які використовуються для лікування цієї хвороби або надання цієї послуги. Якщо є застарілий метод, напишіть, чому він застосовується.
- У розділі “Види робіт” напишіть, як проходить прийом лікарем і вкажіть порядок надання послуги.
- У блоці “Наші технології” зробіть акцент на тому, чим унікальна Ваша клініка, і опишіть Ваші технології. Вкажіть, яке обладнання Ви використовуєте і чому воно краще.
- У блоці “Відгуки пацієнтів” рекомендуємо скористатися підвантаженням реальних відгуків зі сторонніх сервісів через API.
- У блоці FAQ — відповіді на запитання — зберіть запитання і дайте відповіді на них. У наступному розділі я зупинюся на цьому детально.
Оформлення блогу
Блог на медичному сайті — серце залучення інформаційного трафіку.
Саме сюди ми збираємо всю воронку нашого бізнесу в органіці.
І вибудовуємо первинний дотик зі споживачем.
І до блогу технічно теж існують вимоги.
Щоб скласти успішний контент-план для блогу, скористайтеся нашою майнд-картою.
Як нею користуватися? Дуже просто!
Беремо, наприклад, розділ “Хвороба”.
Є таке слово — флюс.
Погугливши запит “флюс зуба вікіпедія”, потрапляємо на сторінку Вікіпедії і дізнаємося, що вона називається періостит.
Чудово!
Збираємо семантику навколо цієї сторінки!
Заходимо в SERPSTAT і завантажуємо всі ключові слова.
Закидаємо ключові слова в наш кластеризатор ключових слів і прибираємо непотрібні кластери.
І потім отримуємо ТЗ для її створення.
Для хвороби використовуйте такі ідеї:
- Wiki щодо хвороби.
- Статті формату HowTo – беріть будь-який запит хвороба + ЯК і дивіться видачу.
- Історія хвороби – вивчайте запити у форматі Хвороба + Історія.
- Сучасні дослідження щодо лікування хвороби. Хвороба + Дослідження.
- Препарати з лікування хвороби. Хвороба + Ліки або Препарати.
- Як лікують хворобу в інших країнах. Тут простіше – Хвороба + Лікування + Інша країна.
Наприклад — для ліків від гепатиту С можна виловити ці запити, за ними вже вивчити ТОП статей блогів і сформувати свій контент-план.
Для препаратів використовуйте такі ідеї:
- Огляди на препарати – Препарат + Огляд
- Склад препарату
- Препарати-аналоги
- Замінники (якщо препарат зник із продажу)
- Як відрізнити від підробки
Для послуг
- Що це і навіщо воно потрібне
- Додаємо запит ЯК
Для симптомів
- Wiki за симптомом – що робити
- Що можна / що не можна
Зрозуміло, що це не вичерпний список.
Свої ідеї для блогу кожен може розвивати, як йому заманеться.
Але цей чекліст ми рекомендуємо тим, хто тільки створив свій сайт і ще не почав його наповнювати.
Ви хочете отримувати безкоштовний трафік?
Вас цікавить розкрутка сайтів у Києві, Одесі?
Ви хочете дізнатися як рекламувати сайт, або ж замовити послуги з розкрутки сайту?
Заповніть форму нижче і я особисто зв’яжуся з Вами і ми обговоримо план з розкрутки вашого бізнесу!
Посилальні методи просування медичних сайтів
Другим ключовим фактором буде наявність контрольних і репутаційних факторів ранжування.
Наш простий рецепт з розкрутки сайту допоможе Вам вирости в ТОП.
Адже ці вимоги є ключовими.
У цьому блоці я постараюся розповісти універсальний рецепт із розкручування медичних сайтів і клінік.
Google Карти
Перші посилання, які Ви маєте зробити на себе — додати свою організацію в Googe Мій Бізнес.
Важливість локального SEO в медичній тематиці незаперечна.
Про це вже писав Анатолій Улітовський у своїй статті про регіональне SEO-просування.
Саме на ранжування Вашої клініки в конкретному місті дуже позитивно впливає цей фактор.
Що потрібно знати для оформлення Google Мій бізнес для медичних сайтів?
Сайти з медпослуг (лікарі, терапевти та інші фахівці-практики) можуть використовувати Google Мій бізнес для виведення інформації про свою практику та управління нею.
Сервіс дає змогу просувати навіть такі послуги, як телемедицина, і персоналізувати Ваші бізнес-профілі в Google Пошуку та на Картах.
- Якщо Ви вже є в Google Картах, підтвердіть, що Ви власник клініки.
- Правильно виберіть категорію Вашої клініки.
- Обов’язково пропишіть послуги. Постарайтеся зберегти ідею структури послуг аналогічно категоріям на сайті. Об’єднуйте послуги за категоріями.
- Додайте посилання запису на прийом.
- Додайте фотографії клініки: логотип, фасад, інтер’єр, персонал. Заповніть різні типи фотографій.
- Додайте опис клініки.
- Вкажіть правильну назву клініки. Не пхайте туди ключові слова.
- Якщо у Вашої клініки безліч філій, обов’язково об’єднайте їх у групу філій і згрупуйте їх за інструкцією.
- Додайте менеджера філії. Кожна філія має публікувати інформацію щодо свого підрозділу окремо.
- Записи публікуйте регулярно. Повідомляйте про зміни роботи клініки у зв’язку з COVID-19 або іншими проблемами.
- Посилання для онлайн-запису в клініку та інформація про страховку поки що доступна тільки для США.
Посилання з каталогів і довідників
Продовжуючи перший тип посилань, які Вам потрібно буде наростити для розкрутки Вашої клініки, наступними підуть, звісно, сторонні каталоги.
Адже брендові запити дуже важливі для клінік.
Для цього зберіть списки каталогів, де б Ви хотіли розміститися.
Автоматизувати процес допоможе утиліта Пошук блогів і каталогів.
Прості лайфхаки, як пошукати місця для розміщення
- Насамперед розміщуйтеся там, де є конкуренти. Допоможе запит “назва компанії конкурента”, “каталог підприємств” OR “довідник організацій”.
- Запит виду “тип організацій” довідник OR каталог дасть змогу зібрати навіть тих, де конкуренти не розмістилися.
- Запит виду Категорія Місто Довідник OR “Каталог підприємств” дозволить зібрати всі найцікавіші довідники для Вашого міста.
Потім необхідно зберегти всі посилання і зареєструвати на них свою клініку.
Під час реєстрації потрібно приділити увагу як і звичайним полям, так і додатковим.
Постарайтеся максимально заповнити картку підприємства.
Репутація клінік
Колосальне значення має репутація окремої клініки.
Адже другим за популярністю брендовим запитом після геозапиту для клінік йдуть відгуки:
Асесори Гугл можуть переглядати сайти онлайн-оглядів, такі як Yelp, а також відгуки на сайтах каталогів.
Для перевірки коректності викладеної інформації можуть переглядати Вікіпедію або ТОП новинні сайти.
Бо для того щоб вважатися якісним ресурсом, потрібно ще й мати позитивну репутацію.
Хоч Джон Мюллер і заявив, що негативні відгуки не впливають на ранжування медичних сайтів, він трохи “злукавив”.
Відсутність репутації не зробить Ваш сайт неякісним.
Але якщо багато перевірених джерел відгукуються про Вашу клініку або про Ваших авторів блогу негативно, то це, ймовірно, ускладнить просування сайту в Google.
- Зареєструйте свою клініку на сервісах, де про Вас можуть залишати відгуки.
- Ведіть свою сторінку у Фейсбуці.
- Мотивуйте пацієнтів залишати позитивні відгуки на популярних сторонніх майданчиках.
- Ввічливо дайте відповідь на негативні відгуки.
- Зробіть усе можливе, щоб виправити те, що призвело до отримання таких відгуків.
- Один негативний відгук не обвалить Ваші позиції. Поки більшість відгуків позитивні, кілька негативних не заподіють шкоди.
Репутація лікарів
У пошуку будь-який лікар за запитом “ПІБ + відгуки” має легко гуглитися.
Бажано для популяризації лікарів використовувати майданчики-агрегатори.
Для кожного типу лікарів і регіону майданчики можуть бути різними, але є й універсальний список.
Тому кожному лікарю потрібно завести “свою” сторінку профілю на аналогічних сервісах.
Для України це такий список:
- Mydentist.ua, 101stomatolog.com.ua – для стоматологів.
- zoon.com.ua, otzyva,net і подібні – для всіх лікарів.
- doc.ua, h24.ua, 103.ua.
Для США цей список такий:
- BBB.org, ZocDoc
- MedlinePlus.gov, SAMHSA.gov
- healthgrades.com, ratemds.com, VeinDirectory.org
- NIH.gov, RealSelf,
- apps.ama-assn.org/doctorfinder
- https://www.medicare.gov/physiciancompare/
Статті в місцевих ЗМІ
Посилання для медичних сайтів отримувати досить просто.
З усього різноманіття отримання статейних посилань слід зосередитися на прес-релізах, дослідженнях, інформаційних статтях та інтерв’ю.
Прес-релізи слугують засобом інформування журналістів і великих медичних видань про великі події.
Таких як отримання нагороди або запуск нового продукту чи послуги.
Пацієнти можуть знаходити інформацію не тільки на сайті Вашої клініки, а й у ЗМІ.
Тому довідкові матеріали мають колосальний вплив у SEO оптимізації сайту.
Вибирайте трафікові блоги і пишіть від імені своєї клініки, посилаючись на себе і на статті у своєму блозі.
Інтерв’ю будуть корисні для просування персони Ваших лікарів.
Використовуйте місцеві ЗМІ та інтерв’ю, виступаючи як експерт, відповідаючи на злободенні теми для місцевого населення.
Дослідження підійдуть для публікації в спеціалізованих сайтах і журналах.
Також корисними будуть згадки Ваших публікацій на конференціях і сайтах, присвячених офлайн- та онлайн-конференціям.
Участь у соціальних програмах
Ні для кого не секрет, що ми впровадили в рунеті технологію з розкрутки сайтів з механіки Scholarship.
Це білий метод просування за SEO, заснований на отриманні посилань із сайтів ВНЗ, державних порталів, коледжів і обласних адміністрацій.
І він працює!
Як це працює і що для нього потрібно – я розповів у своєму відео
Чи підходить програма для медичних сайтів?
Однозначно – так!
Практично кожен сайт, який просувався за цим методом, отримав значний приріст за органікою і позиціями.
Детально ми вже розписали результати за нашими клієнтами у кейсі зі Scholarship.
Вплив соцмереж
Досі немає точних відомостей, якою мірою соціальні мережі впливають на SEO.
Але більшість експертів з SEO в галузі охорони здоров’я погодяться, що більша кількість лайків і підписок на сторінках соціальних мереж, особливо Facebook, збільшує релевантність Вашого сайту і можливість його появи на сторінці 1 в Google.
Колосальний вплив має контент, який репоститься з публічним доступом із посиланнями на Ваш сайт.
Рекомендуємо для читання:
SEO для медичних сайтів
Що ще потрібно знати крім самого сайту, посилань, його наповнення і структури.
Ось реальні лайфхаки з розкрутки медичних сайтів, які працюють у 2023 році.
Заголовки Title
Тайтл – тег, який видно відразу в пошуковій видачі.
Але саме разом з Description вони чудово доповнюють одне одного.
Наприклад, наш клієнт зі стоматології оптимізував сторінку прайсу під запит “Стоматологія Теремки”, “Стоматологія Київ”.
Title має строго починатися з ключового слова, під яке заточена ця сторінка.
Важливо використовувати Emoji в заголовках і описах.
Тоді сніпет у видачі має набагато привабливіший вигляд.
Також добре працюють ASCII символи, що використовуються як дужки.
Вони привертають увагу і дають змогу сфокусуватися на заголовках.
Друга частина Title має прямо мотивувати клацнути на сторінку.
Наприклад, стаття на тему “Водянка яєчка у дітей” дає змогу дізнатися про ранню діагностику цієї хвороби.
Ми помітили, що довжина Title хоч і важлива (оптимально – 60 знаків), але в медичній тематиці не така критична.
Майже всі ТОП-сторінки мали довжину Title понад 60 знаків.
Геотаргетинг у заголовках
Клініки — єдині сайти, де геозалежні запити мають більший CTR, ніж запити без них.
У дослідженні CTR у пошуку я уточнював, що запити із зазначенням міста клацаються в 9 разів частіше, ніж без нього.
Але з медичними сайтами відбувається інакше — клікабельність геозалежних запитів нічим не відрізняється від інших запитів.
Використовувати гео в заголовку чи ні – тут уже варто орієнтуватися на два показники:
- Довжина запиту послуги. Якщо послуга складається з одного або двох слів – регіон рекомендуємо додавати.
- Якщо ж назва послуги складається з більш ніж двох слів, назву міста можна додати, якщо вона коротка (наприклад Київ, Дніпро).
- В інших випадках його просто не побачать — пошуковики “обріжуть” такий заголовок.
Тег Description і emoji
Ідеї для Description можна брати за основу в контекстній рекламі у конкурентів.
Але віднедавна ми помітили в бурж видачі тенденцію, що emoji в ТОПах практично відсутні!
Виявилося, що в медичній тематиці клікбейт карається, і перестаратися в емоджі можна порівняно з нарватися на неприємності.
Сніпети з Емоджі можуть бути виключені з видачі, якщо:
- Їх вважають такими, що вводять в оману.
- Вони виглядають занадто спамними.
- Вони просто не до місця.
Тому я б у тайтлах намагався б бути:
- Лаконічним.
- Вказувати чітко ключ без натяків на сурогатні запити.
- Використовувати багатослівну побудову речення з ключовим запитом (без логічних ком).
Наприклад, Вініри Київ Ціна 2023 – Що це таке – замінити на Ціни на Вініри в Києві | Стоматологія Лукашука.
Важливість Title і Description я розглядав у ролику:
Швидкі посилання у видачі
Іноді під будь-якою статтею можна помітити ось такі елементи.
Це швидкі посилання.
Якщо Ви хочете зробити собі такі самі, насправді це дуже просто.
По-перше, створіть зміст у документі та розмістіть його відразу ж під заголовком.
По-друге, забезпечте кожен рядок змісту якірним посиланням на конкретний H2 Вашої сторінки.
По-третє, всі елементи мають бути досить короткими — довжина H2 має бути не більше 3-4 слів.
По-четверте, кількість пунктів змісту має перевищувати 5-6.
Зірки рейтингу у видачі
Однозначно посилює клікабельність Вас у видачі наявність додаткового рядка, де є рейтинги та відгуки.
Ви здивуєтеся, але як їх можна так багато отримати?
Просто встановіть Facebook плагін для коментарів!
У підсумку Ви будете отримувати природні коментарі від клієнтів (адже Facebook є практично у кожного).
А рейтинги підтягуватимуться з Вашої бізнес-сторінки Facebook!
Google прекрасно розуміє, що рейтинги FB цінніші, ніж “зірки” на сторонніх плагінах.
Тому коментарі від Facebook для медсайтів однозначно більш релевантні та корисні, ніж модуль коментарів від Disqus.
Ціни на послуги у видачі
Також можна помітити, що сторінки медичних сайтів рясніють цінами на свої послуги.
Важливо до відвідування сторінки відразу “сегментувати” відвідувача.
Адже якщо Ваша ЦА розраховує на ціни дешевші, ніж у Вас, Вам такий відвідувач, ймовірно, не потрібен.
Існує кілька способів.
“Найдешевший” — це додати ціну в тайтл.
Але це не варіант – адже в заголовку зазвичай мають бути ключі, які мають розповісти, про що сторінка.
Існує і другий спосіб.
І він робиться за рахунок мікророзмітки Product.
Робиться це завдяки тегам Lowprice, Highprice, PriceCurrency у розділі offers.
У підсумку виходить досить стильний сніпет, де відразу видно діапазон цін на запропоновані послуги.
Але ймовірно цей метод застаріє, і слід ставити мікророзмітку за допомогою мікророзмітки priceRange у розділі Physician.
- currenciesAccepted – валюта, яку приймають. Використовуйте стандартні формати: формат валюти ISO 4217, наприклад. “UAH” або “RUB”
- paymentAccepted – Готівка, кредитна картка, інші варіанти.
priceRange – Ціновий діапазон бізнесу, наприклад $$ або $$$$
Блок запитань і відповідей
Віднедавна у видачі активно відображається блок запитань і відповідей.
І це, звісно, використовують медичні сайти.
Кожному зі своїх клієнтів я раджу їх налаштовувати.
Моя мета — відібрати ті питання, які гуглять клієнти.
І сформувати для кожної сторінки список ТОП питань.
А клієнту – сформувати відповіді на них і залити на сайт.
І, звісно, блок запитань і відповідей забезпечити мікророзміткою FAQPage.
Ми рекомендуємо ставити блок FAQPage тільки для високотрафікових сторінок.
Тих, які знаходяться за ВЧ запитами у Вашій ніші.
Для НЧ сторінок їх робити марно.
Про мікророзмітку FAQ докладніше я розповідав у цьому відео
Мікророзмітка Article для блогу
Ми говорили вище, що блог потрібно вести.
Але його ще й потрібно правильно з точки зору SEO оформляти!
Тому ми рекомендуємо використовувати мікророзмітку Article.
Параметри, обов’язкові до розмітки:
- dateModified
- datePublished
- заголовок
- зображення
- author і author.name
- publisher, publisher.logo
- mainEntityOfPage
Будь-яка стаття — це велика і розгорнута відповідь на конкретне запитання.
І це питання статті — Ваш H1.
Не потрібно додавати в нього всі ключі, які Ви хочете.
Виберіть один найбільш частотний і використовуйте його.
Усі інші ключі оформіть у питальній формі та перетворіть на H2.
Слід пам’ятати, що тут не потрібно повторювати ключ багато разів у межах одного заголовка.
Одне запитання — один ключ.
Наведений вище приклад статті — з агрегатора.
Тут занадто багато тексту.
Не вистачає зображень.
Обов’язково використовуйте ілюстрації в статтях.
Це полегшує їхнє читання.
І обов’язково закінчуйте статтю згадкою, хто її автор.
Це має бути лікар Вашої клініки.
Мікророзмітка, пов’язана з COVID-19
У зв’язку з коронавірусною епідемією Schema.org доповнила документацію з мікророзмітки новими даними.
SpecialAnnouncement – текстове повідомлення з приводу зміни режиму роботи організації (докладно за посиланням SpecialAnnouncement).
Воно може стосуватися таких моментів, як:
- Вказівки щодо дотримання карантинних заходів
- Рекомендації щодо самоізоляції
- Обмеження на відвідування медзакладів
- Зміни часу роботи
- Публікації статистики та карти поширення COVID-19
CovidTestingFacility (докладніше читайте тут про CovidTestingFacility) дасть змогу сповістити про те, що у Вас, наприклад, проводиться лабораторне тестування на коронавірус.
Останній вид мікророзмітки eventAttendanceMode спрямований на сповіщення про скасування або перенесення заходів.
Він стане в пригоді для сайтів, які проводять конференції лікарів.
Мікророзмітка для медичних сайтів
Так, є низка видів мікророзмітки, яку Google не підтримує для відображення розширених сніпетів.
Але це не означає, що Google цей вид мікророзмітки не використовує взагалі.
Про це я записував подкаст, ви можете його прослухати.
На сайті Schema.org існує величезний пул різних видів мікророзмітки, яку ви використовуєте для відображення даних для пошукових систем – і повідомляєте, які дані знаходяться під якими блоками!
Мене запитали, а чи потрібно використовувати мікророзмітку Article для сторінки послуги?
І я відповім – ні! Не потрібно! Також раніше я говорив про мікророзмітку Offer для виведення сніпета з цінами, це теж не потрібно.
Але для медичних сайтів важливо вказувати лікарів, які працюють у цій клініці і надають потрібні послуги.
І ми рекомендуємо мікророзмітку Physician для кабінетів практикуючих лікарів.
- avaliableservice – Який вид послуг надає цей лікар. Це особливий вид даних, який може бути представлений в одному з трьох видів змінних – MedicalProcedure, MedicalTest або MedicalTherapy.
- HospitalAffiliation. Лікарня, з якою пов’язаний лікар або бізнес.
- medicalSpecialty. Медична спеціальність постачальника послуг. Може бути тільки певним видом даних зі списку. Повний список варіантів спеціалізацій можете вивчити за посиланням.
MedicalProcedure — опис медичної процедури. Потрібно вказати все — від анатомічного місця проведення процедури, Документацію можна прочитати за посиланням. Потрібно вказувати:
- bodyLocation – У якій частині тіла згідно з анатомічною будовою проводиться процедура (текстове поле).
- followup – Типовий або рекомендований подальший догляд після виконання процедури.
- howPerformed – Як проводиться процедура. Звичайний текстовий опис
- preparation – Яку підготовку має пройти пацієнт перед виконанням процедури. Може бути представлена як текстом, так і через MedicalEntity – складним форматом, де прописується тип медицини (“науково обґрунтована”, “гомеопатична”, “хіропрактика” тощо), хто визнає цей медичний метод – організація або особа, назва медичної спеціальності, коли проводилися медичні випробування та інше.
- procedureType – Тип процедури, наприклад хірургічна, неінвазивна або черезшкірна.
- status – Якщо згадується дослідження за цією процедурою, вкажіть статус дослідження. Детально подивіться тут.
Також важливо розмітити мікророзміткою ваші сторінки не просто за допомогою Localbusiness – це лише загальний випадок, який не говорить пошуковій системі, що ви медична організація.
Ми рекомендуємо використовувати мікророзмітку MedicalOrganization.
- healthPlanNetworkId – Унікальний ID страхових мереж. Застосовується у США.
- isAcceptingNewPatients – Вкажіть, чи приймаєте нових пацієнтів (Логічний оператор)
- medicalSpecialty – Медична спеціальність постачальника послуг. Повний список варіантів спеціалізацій можете вивчити за посиланням.
- Решта видів мікророзмітки спільні з Organization.
Для сайтів стоматологів існує альтернативний вид мікророзмітки – Dentist.
Відмінності від мікророзмітки LocalBusiness мінімальні.
Апдейти пошукових систем і вплив на розкрутку
Видачу в медичному сегменті активно штормило у 2018-2020 роках.
Саме цим змінам у ранжируванні пошукових систем і присвячено цей розділ мого дослідження.
Що таке Medical Update
Цей апдейт Google викотив у серпні 2018 року.
Він торкнувся безлічі сайтів.
“Медичним” його назвав Баррі Шварц, найбільш плідний автор видання SERoundtable.
Причина – частка сайтів, яких він торкнувся.
За статистикою, 41% ресурсів, які просіли в серпні 2018 року, це сайти, присвячені медичній тематиці.
Насправді цей апдейт стосується не тільки медичних сайтів.
Його називають YMYL або E-A-T.
Це єдиний апдейт, у якого немає “тваринного імені”, а цілих три назви, дві з яких – абревіатури.
Що таке YMYL?
Згідно з керівництвом для асесорів від Google апдейт називається YMYL або “Ваші гроші – ваше життя”.
І фактично він представлений у вигляді списку сайтів, які потрібно перевіряти:
Цей апдейт мав не автоматичний, а саме ручний характер!
Google почав вивчати детально контент за темами, які можуть впливати на здоров’я, достаток, безпеку і щастя людей.
Це стосується таких тем, як новини та огляди подій, закони, політика, фінанси, інформація про продукти, групи людей і, звісно, – теми охорони здоров’я.
Далі зупинимося докладніше, чому було порушено саме тематику охорони здоров’я.
США та медичні сайти
У США часто практикуються сайти, які експлуатують теми в ніші схуднення.
Наприклад, у Європі ожиріння є у 20% людей, у США це число доходить до 36,2%!
При цьому в Україні надмірна вага характерна для 60% населення, а в США – для 70%!
Тому сайти, які розповідають, як схуднути, складають левову частку видачі в США.
За цими ключами крутиться купа реклами, є безліч статей.
І захопити трафік тут – просто “золотий грааль”.
Адже Ви могли зробити простий лайфхак:
- Зібрати семантику
- Розподілити по сторінках
- Створити за ними унікальні статті
- Забезпечити статті картинками
- Залити їх на сайт
- Налаштувати посилання на свій сайт із таких самих сіток сайтів за цією тематикою
- З основного сайту через банери або лід-форми продавати свої безрецептурні препарати, БАДи та інші товари для заробітку на дурних американцях, які страждають від ожиріння!
І всі масово почали просувати такі вебресурси.
Кількість сайтів у цій ніші досягла критичної маси.
Що тут говорити – ми самі просували сайт по США на тематику схуднення і навіть вивели його в ТОП з іншого фільтра.
І про це писали в нашому кейсі.
Але в серпні 2018 року більшості сайтів прийшов кінець.
Насправді ми подумали, що це якась помилка у нас, але виявилося, що зміни торкнулися безлічі інших сайтів – зокрема й конкурентів цього бізнесу.
Обвал ішов у всьому – падали не окремі сторінки, а все цілком.
У ТОП10 залишалися від сили брендові ключі.
Спад ішов у кілька етапів і майже припинився в листопаді 2018 року.
Для цих сайтів бізнес занепав.
Чому це сталося?
У нашому подкасті я і Анатолій Улітовський розповіли, як через медикал-апдейт обвалилися безліч сайтів.
Що таке E-A-T
Новий алгоритм чудово можна описати другою абревіатурою, яку викотив той же Google – це E-A-T.
Або Експертність, Авторитетність і Довіра.
- Експертність – у тематиках YMYL тепер важливо, щоб статті були написані в експертному стилі
- Авторитетність – тепер важливо, хто автор.
- Довіра – чи можна довіряти викладеній інформації.
Розберемо по пунктах.
Експертність матеріалу за фактом визначається такими показниками:
- структура викладу;
- відповіді на поставлені запитання;
- мінімум клікбейта в заголовку й абзацах;
- регулярність публікації матеріалів на Вашому сайті;
- наявність Вашого сайту в трастових агрегаторах, соцмережах, довідниках і списках ресурсів.
Про E-A-T ми вже згадували в нашій статті про якісний контент.
Медичну тематику Google почав копати ще давно.
У 2016 році з Гарвардським університетом він почав формувати карту симптомів і будувати аналіз діагнозів, у 2017 році він зосередився на проєкті Trust Project (з перевірки правдивості журналістських публікацій).
Уже 2019 року Google надав звіт по боротьбі з дезінформацією (спрямований на доопрацювання сервісу Google Новини та новинного сніпета).
Можна підсумувати, що почали перевіряти асесори:
- Відсутність автора статей (або автор Admin).
- Автори статей є, але не є авторитетними фахівцями.
- Відсутність зовнішніх посилань на фактичну інформацію.
- Інформація на сайті може бути неправдивою.
Подивіться також відео:
Чекліст із виходу з-під E-A-T
Здебільшого апдейт E-A-T був спрямований на боротьбу з неякісним контентом у медичній тематиці.
Його масово писали найняті за копійки автори, які рерайтували підручники, монографії та лекції з будь-яких тем навколомедичної тематики.
Тому правила щодо виходу з-під серпневого падіння позицій дуже прості:
- Оптимізуйте сторінку “Про компанію”. Приділіть увагу опису клініки, фахівцям, які працюють у ній. Це мають бути реальні люди.
- Подбайте, щоб фахівці були також представлені в мережі на відповідних сайтах-агрегаторах.
- Працюйте з репутацією. Заведіть сторінки клінік у соцмережах. Інтегруйте рейтинги з соцмереж на свої сайти клінік. Заведіть сторінку у Вікіпедії, додайте себе в сайти-агрегатори відгуків.
- Пишіть як експерт. Уникайте SEO-трюків в абзацах. Нехай SEO-навантаження несуть заголовки. Один заголовок – питання, абзац – відповідь. Використовуйте списки.
- Переймайте манеру викладу підручника. Починайте текст легко, закінчуйте як для фахівців.
- Слід розуміти психологію апдейту. Він проводився не машинними методами, а саме ручними. Перевірте кожну сторінку сайту на предмет SEOшного контенту. Якщо є хоча б натяк на сеошні тексти – переписуйте їх.
- Покращуйте свій контент. Додавайте свіжі та актуальні дані щодо хвороб, симптомів.
January Core Update 2020 – вплив на медичні сайти
Серпневий апдейт був не один.
До січня Google викотив нове оновлення, January 2020 Core Update.
Про це він повідомив одразу ж у своєму Twitter-акаунті:
Де-факто в січні Google продовжив роботу за серпневим апдейтом і вніс певні корективи.
Цього разу апдейт торкнувся сайтів із тематики охорони здоров’я, фінансів, торгівлі та подорожей.
Але торкнувся по-різному. У ТОП 3 фінансовим сайтам дісталося навіть більше, ніж медичним.
Морді Оберштерн повідомив, що оновлення ядра січня 2020 року було набагато масштабнішим за всіма напрямами і за всіма позиціями в рейтингу.
За винятком ніші роздрібної торгівлі, яка була в центрі уваги апдейту від 6 грудня.
І якщо в ТОП1 вона і постраждала, то якщо подивитися на ТОП10, ніша роздрібної торгівлі змінювалася не так значно.
При цьому в кількісному вираженні різні типи сайтів почали поводитися по-різному.
Наприклад, у кінцевому підсумку медичні клініки та стоматології отримали 40-60% приросту до органічного трафіку.
Кумедно, що постраждали не просто сміттєві сайти, а сайти, контент яких був “неструктуровано” представлений.
Зліва на картинці посилання на сайт WebMD.
Праворуч – аналогічний текст на сайті Whiskas.
Вгадайте, кого Гугл не пощадив?
Звичайно, Віскас.
WebMD піднявся в позиції, а Whiskas пішов униз.
Сам апдейт мав характерні хвилі:
- Просадка почалася з 11 грудня.
- 6 січня сталася ще одна хвиля падіння позицій і трафіку.
- Потім 14 січня було виявлено сплеск трафіку.
На прикладі низки клієнтів була помітна така картина:
Січневий апдейт ми також обговорювали в нашому ролику на каналі.
Дивіться наше нове відео
January 2020 Core Update і партнерські посилання
Google не проти партнерських посилань.
У QRG згадується, що “без реклами та монетизації деякі вебсторінки не могли б існувати, тому що підтримка вебсайту і створення високоякісного контенту коштує грошей”.
Вони навіть кажуть: “Реклама може сприяти гарному користувацькому досвіду”.
Згідно з QRG, партнерські посилання вважаються формою реклами.
Зокрема зовнішні посилання на Ваш сайт, якщо вони мають комерційний характер.
Січневий апдейт ознаменувався просіданням таких категорій сайтів:
- Сайтів із партнерськими посиланнями, які не мали такого вигляду з першого погляду.
- Сайтів оглядів продуктів, які були написані з метою отримання доходу з партнерських посилань.
- Сайтів із партнерськими статтями з медичної тематики, навіть маркованих як партнерські на початку або наприкінці статті в колонтитулі.
Чому січневий апдейт торкнувся таких сайтів?
Тому що більшість читачів навіть не прочитають згадки, що це партнерське посилання.
Якщо в нижньому колонтитулі є згадка про партнерський характер контенту, вони майже напевно його не прочитають.
Подумайте про те, як Ви шукаєте інформацію в інтернеті.
Ми використовуємо F-патерн для читання (ми писали про це у статті про юзабіліті інтернет-магазину і в порадах для вебдизайнерів).
У своєму відео про ази з юзабіліті сайтів я детально розповів, що користувач просто проігнорує Ваш “дисклеймер”.
Цим трюком користувалися “інформаційні медичні сайти”, які створювали “партнерську” рекламу на свої сайти з продажу БАДів.
І в січневому апдейті закрутили гайки.
Як вийти з-під January 2020 Core Update
Детально я показав гайд із виведення сайту з-під січневого апдейту у відео
Нами був для зручності сформований детальний чек-лист:
- Визначте сторінки, які “просіли”. Використовуйте сортування за показами.
- За допомогою скрипта http://bit.ly/2UiW8hy вивчіть онпейдж-сторінки. Вивчіть тайтли сторінок, а також структуру заголовків.
- Масово перевірте свої тайтли за рейтингом.
- Вивчіть контент конкурентів. Порівняйте зі сторінками, що просіли. Перегляньте контент на показник експертності.
- Сядьте і складіть ТЗ копірайтеру, дизайнеру з переробки сторінки, що просіла. Якщо у Вас контент написаний великими текстовими блоками, розбийте його на абзаци. Кожному абзацу дайте заголовок і відзначте, на які питання він відповідає.
- Перевірте перелінковку. На сторінках, що просіли, приберіть зовнішні партнерські посилання на сторонні сайти.
- Чекайте. Апдейти виходять раз на три місяці.
Додаткову інформацію Ви можете дізнатися з нашого подкасту
Що сталося в May Core Update
Але Google також зробив фінальний акорд (на 2020 рік) для медичних сайтів – викотив травневий апдейт.
На повне розгортання апдейту пішло близько двох тижнів.
Травневий апдейт почав роботу з 4 травня 2020 року і повністю завершився до 18 травня.
Чого торкнувся апдейт?
- Було порушено статті, які надають рерайт, а не вихідну статтю, реальне дослідження та аналіз. Особливо це торкнулося старих коротких статей.
- Просіли статті, які не містили повний і вичерпний контент (неповний опис теми).
- Просіли “водянисті статті”, які не надавали цікавої інформації.
- Просіли статті, які, цитуючи інші джерела, не доповнювали їх жодною новою інформацією.
- Просіли сторінки, де заголовки мали перебільшувальний і шокуючий характер.
- Контент, який не просів, а виріс, зазвичай мав велику кількість репостів у соцмережах і виглядав як сторінка енциклопедії та підручника.
- Просів контент, який був написаний заради посилань.
- Якщо в контенті є контент, який цілком перевіряється на факт-чек, і він містить помилки, такі статті однозначно слід переписувати.
- Згадки чужого контенту мають підкріплюватися зовнішніми посиланнями на першоджерело.
- Колосальне значення має авторство статті. Автор у медичній тематиці обов’язково має бути вказаний і мати представленість у мережі.
- Просаджувалися статті з орфографічними, стилістичними помилками і з “водянистими” копірайтерськими прийомами, де працювали на “кількість знаків”.
Детально на апдейті я зупинявся в подкасті
Як вийти з-під May Core Update?
Насправді в цьому випадку рецепт схожий із виходом з-під січневого апдейта.
Але потрібно буде приділити увагу цим пунктам:
- Вивчаємо контент, що просів за показами.
- Оцінюємо Title сторінок на “клікбейтність”. Порівнюємо з конкурентами. Переписуємо.
- Оцінюємо інтент. Якщо запит інформаційний, а сторінка – комерційна, переробляємо комерційну сторінку і створюємо (доповнюємо) інформаційну.
- Найкращі статті кидаємо в рекламу у Фейсбуці. Більше читачів – кращий поведінковий. Багато грошей не витратите.
- Перевіряємо текст, який писали копірайтери. Шукаємо помилки, виправляємо.
- Оцінюємо за допомогою Screaming Frog текст на дублі та на помилки.
- Вивчаємо вихідні посилання зі статей. Статті, де їх немає — доповнюємо фактами і зовнішніми посиланнями.
- Видаляємо рерайт-статті, що просіли. Переписуємо повністю під новим авторством.
- Якщо статті давно не оновлювалися, оновіть їх. Мінімальна періодичність – 1 рік.
Як підсумок, якщо всю роботу Ви проводили до викочування апдейту, то помітили б не падіння, а зростання сайту.
І так, кожна нова створювана стаття на ресурсі даватиме приріст трафіку.
І тут причина в зростанні довіри до Вашого сайту від Google.
І трафік вдалося наростити за допомогою звичайного блогу.
Інформаційні статті, які почали писати для сайту, дали левовий приріст за органікою!
Але якщо Ви думаєте, що це не торкнулося комерційних сторінок, то помиляєтеся.
Зростання було і за комерційними сторінками.
Висновки
Ми помітили, що просування медичних сайтів найбільше торкнулося саме сайтів, що “просувалися” як звичайні інформаційники.
Випалювали семантику, клепали сторінки під послуги-міста, замовляли тисячі текстів за рік у копірайтерів.
Саме ці сайти постраждали.
Не обійшли апдейти Гугла стороною і сайти, які створювалися заради реклами.
За фактом у ТОПах залишилося не так багато ресурсів.
Навіть у прикладах, викладених нами в статтях, постраждали цілком звичайні сайти, але які не приділяли належної уваги контенту.
Просіли й ті, хто приділяв SEO більше уваги, ніж будь-хто.
Ми досі проводимо ретельну роботу з їхньої реабілітації.
Висновки, які ми зробили:
- Що менший сайт, то швидше його можна “вивести” з-під апдейтів Гугла.
- Якщо у сайту чудова репутація, хороша вага із зовнішніх посилань, просування його проходить легше.
- Технічку не скасовували. Технічний аудит обов’язковий.
- Мікророзмітка важлива, як ніколи. Її встановлення на блог, комерційні сторінки чудово впливало на позиції.
- Переписування контенту. Великі абзаци – маркер поганого контенту.
- Метадані обов’язково з Emoji. Не забуваємо вказати гео. Так, за статистикою однаково клацають і без нього, але ранжування з ним іде краще.
- Кожен автор статей — лікар. Кожен лікар має бути в інтернеті.
- Без зовнішніх посилань просування неможливе. Але тут наголос йде на якість — краще 4-5 статей, ніж 40-50 посилань з гогетлінкс і форумів.
- Крауд неефективний. Навіть може спрацювати навпаки.
Чи є це дослідження вичерпним?
Ні.
Воно написане на 2020 рік і ґрунтується на дослідженні змін серед наших клієнтів.
Це три стоматологічні клініки, клініка сімейного лікаря та офтальмологічна клініка.
Ми й надалі плануємо роботу з просування інших медсайтів, і в нас уже є певний досвід із розкрутки – я знаю всі “болючі місця”, які можуть обвалити продажі.
Этот пост был последний раз изменен 14.10.2024