8 видів стоп-слів, які роблять Ваш текст гіршим, і як їх позбутися:SEOquick

Єлизавета Кулешина
Єлизавета Кулешина

Ні для кого не секрет, що SEO-просування містить і оптимізацію використання ключових слів у контенті, і рівень заспамленості в текстах, і співвідношення смислових і шумових слів.

Сьогодні поговоримо про шумові або стоп-слова.

Що вони собою являють, чому їх кількість варто скоротити до мінімуму і чим небезпечне надмірне вживання даних конструкцій.

Контент
  • 9319 переглядів
  • 10 хвилин
Зміст

Коли ми читаємо будь-який текстовий контент в інтернеті — будь то блоги на сайтах компаній, пости в Фейсбуці та Instagram − то мимоволі оцінюємо якість тексту за різними критеріями.

Кому-то кидаються в очі орфографічні помилки, хтось відразу бачить невідповідність фактів і протиріччя.

Але, що не кажіть, нікому не сподобається велика кількість стоп-слів.

Стоп-слова (або” шумові слова”) − це розділові знаки, слова, текстові символи, які самі по собі не несуть ніякого значення і вживаються лише в поєднанні зі смисловими словами, що і доносять основну думку тексту.

Звичайно, зовсім уникнути вживання стоп-слів складно, тому що текст буде дуже “сухим” і можна сказати математичним − факти, що не мають емоційного забарвлення.

Але при написанні будь-яких нарисів потрібно намагатися зменшувати кількість шумових слів і не перетворювати текст в перерахування займенників і сполучників.

Тут, як і з нудотою тексту, скільки не старайся зменшити, все одно хочеться менше.

А якщо Ви не знаєте, що таке нудота тексту і як її знижувати, то спеціально для Вас наша стаття “5 способів знизити нудоту тексту + безкоштовні сервіси для аналізу”

Оптимальне співвідношення шумових до загальної кількості слів залежить від обсягу тексту і становить приблизно 30%.

Значення в таблиці вказані середні. Нудоту тексту можна перевірити на сайтах https://text.ru / і https://advego.com/.

Якщо Ви працюєте копірайтером, то знаєте, наскільки важливий показник нудоти тексту.

І якщо він більше, ніж хотілося б, то можна попрацювати зі стоп-словами − постаратися максимально їх прибрати або хоча б замінити.

Звичайно, такі редагування дещо зменшать обсяг тексту, але сенс Ви передасте чіткіше і рівень нудоти відразу знизиться.

Nikolay

Що, знову? Впав трафік і немає продажів? Так SEOquick тобі допоможе все повернути.

Залучимо органічний SEO-трафік на ваш сайт із пошукових систем Google і Bing.

Проведемо роботи з внутрішньої SEO оптимізації та просування. Покращимо репутацію, контент. Зробимо аудит і наростимо масу посилань.

Жодної чорної магії – тільки білі методи SEO!

Які бувають стоп-слова і чим вони небезпечні

Як написано вище, вживання стоп-слів небажано в будь-якому текстовому контенті.

Але чому?

Які конкретно слова відносяться до шумових, читайте в цьому розділі.

Якщо говорити про стоп-словах у розрізі SEO-просування, то у кожного пошуковика є свій список слів, які не сприймаються і відносяться до шумових.

Ці списки постійно доповнюються і збільшуються.

Якщо у вашому тексті занадто багато стоп-слів, які не сприймаються конкретною пошуковою системою, то це вплине на ранжування сайту у видачі.

Однак є й інша сторона медалі — без стоп-слів текст зовсім втратить логічність.

Наприклад, речення:”Без всякого сумніву, Наташа непогано вчиться, більш того, бере участь в олімпіадах, але ймовірно, її середнього бала в атестаті не вистачить на золоту медаль”.

Якщо ми приберемо стоп-слова, то вийде щось таке: “Наташа непогано вчиться, бере участь в олімпіадах, її середнього бала не вистачить на золоту медаль”.

Не вистачає слова, яке б зв’язало першу і другу частину речення, тому в даному випадку без словосполучення “без всякого сумніву” обійтися можна, а без частки “але” − не можна.

Тепер давайте розберемо, які виділяють групи шумових слів.

1. Загальні

  • числівники (п’ятий, 10, три, восьма і т. д.);
  • частинки (ні, так і т. д.);
  • прислівники (разом, усього і т. д.);
  • вступні слова (взагалі, неймовірно, можливо і т. д.);
  • слова з посилюючим значенням (найбільший, гігантський, найгірший тощо);
  • сполучники (а, і, о і т. д.);
  • вигуки (ах, браво, вау, ай молодця і т. д.).

2. Залежні

Такі слова, які доносять зміст лише при їх вживанні з головним словом. Наприклад, якщо Ви хочете в Google знайти інформацію про Михайла Юрійовича Лермонтова, то тут буде працювати лише повний пошуковий запит, а “Михайло”, “Михайло Юрійович” не приведуть до бажаних результатів.

Чому копірайтерам потрібно відмовлятися максимально від використання стоп-слів?

Здавалося б, шумові слова додають обсягу тексту, показують ставлення автора до деяких питань (наприклад, слово “безперечно” говорить про впевненість) і загалом обрамляють текст.

Але, незважаючи на ці плюси, є низка мінусів від використання стоп-слів.

3. При великій кількості стоп-слов водність тексту зашкалює

З визначення ми пам’ятаємо, що шумові слова це ті, які ніякої цінності не мають.

Отже, бездумне їх вживання веде до зниження інформативності всього тексту.

Якщо Вам потрібно написати текст виключно за обсягом, не замислюючись над змістом, то можете сміливо використовувати стоп-слова і це допоможе швидше досягти своєї мети.

Або якщо Ви пишете у свої соцмережі та хочете підкреслити ставлення до тієї чи іншої теми, теж не варто боятися великої кількості шумових слів, таких як: “думаю, я не одна така…; проте, якщо бути об’єктивною, варто сказати, що…; не хочу гадати, бо це безглуздо. Але хочу уточнити, що останні події…” та інших.

4. Дуже часто у рекламних ​​текстах автори відходять у фрази-кліше, які всім надоїли

Думаю, Ви неодноразово зустрічали рекламні пости у Фейсбуці та Інстаграмі, які буквально починалися зі слів “Наша компанія унікальна та її ім’я широко відоме на ринку”.

Копірайтери цієї фірми хотіли взяти клієнтів своєю унікальною торговою пропозицією (УТП) та унікальністю в принципі, але у світі, де кожен особливий, цим нікого не здивуєш.

Намагайтеся писати про свої переваги чітко та зрозуміло.Наприклад, якщо Ви пропонуєте клієнтам безкоштовну доставку при замовленні від певної суми, пишіть усі умови.

Тому що ще більше, ніж заїжджені кліше, людей дратують порожні заголовки зі словом “безкоштовно”, які нічого спільного з реальністю не мають.

5. Стоп-слова подовжують речення та роблять текст важким для розуміння

Люди простіше сприймають короткі речення та фрази, де описана суть, а не складні дієприслівникові звороти, без яких можна було б і обійтися.

Наприклад, речення: “Сніг, що несподівано випав уночі, ускладнив транспортне переміщення містом через погану роботу комунальних служб, які не встигли боротися зі стихією та розчищати дороги” та “Вночі випала аномальна кількість снігу, і комунальні служби не змогли розчистити дороги. Через це переміщення транспорту містом обмежене”.

Зміст цих двох речень однаковий, але наскільки по-різному вони сприймаються?

Намагайтеся не використовувати пасив та дієприкметникові звороти там, де можна скласти прості речення.

Ви хочете отримати безкоштовний трафік?

Вас цікавить просування сайту?

Ви не знаєте, як самостійно зробити SEO-оптимізацію сайту?

Заповніть форму нижче і я особисто зв’яжуся з Вами і ми обговоримо план з розкрутки сайту Вашого бізнесу!










    Від яких стоп-слов потрібно відмовитися назавжди

    У цьому розділі на наочних прикладах розберемо конструкції стоп-слів, що зустрічаються найчастіше.

    Відмова від них зробить Ваш текст кращим і зрозумілим.

    Звичайно, я не наводитиму тут повний список шумових слів, тому що: а) це буде дуже довго; б) цей список постійно розширюється та охопити все просто неможливо.

    Але все-таки є деякі види стоп-слів, які зустрічаються буквально в кожному тексті (так-так, і в цьому також).

    Рекомендую вивчити список нижче та провести у себе в голові аналіз – які з цих конструкцій Ви часто використовуєте у спілкуванні та при написанні?

    Що можна виключити зі свого лексикону, а що – замінити більш смисловими словами?

    Це допоможе більш свідомо підходити до своєї мови.

    1. Суб’єктивна оцінка

    Часто люди у своїх нарисах дають різку суб’єктивну оцінку того, що відбувається.

    Якщо ми говоримо про особистий блог або стовпчик на політичному сайті, де Ви висловлюєте свою думку, це припустимо і навіть необхідно.

    Але якщо говорити про художні та наукові тексти, то тут працює приказка “не суди і не судимий будеш” – намагайтеся не заглиблюватися у власні думки та почуття.

    У першому прикладі автор (запевняю, нічого особистого – просто для наочності) ображає всіх, хто не любить пробіжки та показує себе як найрозумнішого.

    У другому ж – без зайвих емоцій подано переваги ранкових пробіжок та описано очікувані результати.

    2. Мовні штампи

    Мовні штампи (або кліше) – це всім відомі словосполучення з розмитим змістом або ж навпаки – їх можна висловити лише одним словом.

    У першому прикладі ми розуміємо, що захоплення хлопцем сягає вищої точки, але конструкція “збожеволіти” забирає у речення будь-яку літературність.

    3. Вступні слова та словосполучення

    Це група стоп-слів, що зустрічається найчастіше.

    Такі конструкції ми використовуємо в мові, а отже, і переносимо на письмо.

    Але в цьому є і плюс — їх легко обчислити і так само просто їх позбутися.

    Не бійтеся наводити в тексті приклади – це свіжо, цікаво та підвищує довіру до автора, якщо Ви пишете про приклад зі свого життя.

    4. Евфемізми

    Евфемізм – це м’яке позначення чогось негативного.

    Непогано використовувати загалом, але небажано застосовувати у тому контексті, коли Ви хочете вказати на чиюсь некомпетентність чи неякісно виконану роботу.

    Пишіть чесно та правдиво, але завжди пам’ятайте одне: Ваша свобода закінчується там, де починається свобода іншої людини.

    Не треба підлизуватись і замовчувати якісь проблеми, але завжди подумайте, перш ніж дати особисту оцінку людині.

    5. Важкі слова

    Завжди пам’ятайте: якщо можна скоротити речення, не втративши зміст – скорочуйте, якщо можна спростити написання – спрощуйте.

    У цьому випадку друге речення можна доповнити деталями про те, що начальник знехтував професійною етикою, але тут на цьому не акцентується увага і можна спокійно опустити таке доповнення.

    6. Віддієслівні слова

    Не відмовляйтеся від вживання дієслів — саме вони створюють динаміку в тексті і пожвавлюють розповідь.

    Плюс до всього, щоб не писати 10 слів, що позначають всього одну дію, напишіть 1 дієслово − це спростить життя і Вам як автору, і читачам.

    Використання дієприслівників та дієприслівників у реченнях ускладнює їх розуміння та написання.

    7. Розпливчастість

    Розпливчасті формулювання — це ніби не брехня, але ніби і не правда.

    Деякі автори використовують такі формулювання для того, щоб посилити необґрунтовану і нічим не підтверджену думку.

    Розпливчасті формулювання на те і розпливчасті, що вони вселяють невпевненість і показують некомпетентність автора.

    Якщо у тебе найкраща піца в місті, то ти навіть не будеш думати про будь-яке порівняння.

    Ти просто знаєш, що найкраща піца — у тебе.

    8. Невизначеність

    Коли ми читаємо текст, то волею-неволею уявляємо собі написане в уяві (звичайно, якщо ми говоримо про розповіді).

    А якщо у нас не буде точних даних, то і картинка в голові буде розмита.

    Коли ми дивимося фільми, то бачимо і розуміємо те, що хотів показати нам режисер, і коли читаємо, хочемо отримати таку ж точну інформацію.

    Ці речення зрозумілі та прості, але дуже часто ми самі не помічаємо, як вводимо невизначені формулювання у свої тексти.

    А якщо Ви хочете зіставити семантику сайту з майбутніми текстами оголошень, щоб скоротити кількість стоп-слів до мінімуму, скористайтеся нашою безкоштовною утилітою Генератор оголошень Генератор оголошень Google Adwords.

    Конструкції стоп-слів, що часто зустрічаються

    Від деяких стоп-слів необхідно відмовитися.

    А якщо це неможливо?

    Чим можна замінити деякі шумові слова, які використовує кожен копірайтер у своїх текстах, розберемо в цьому розділі.

    1. Ми беремося абсолютно за будь-яку роботу в сфері копірайтингу.

    Для початку запитаю — Ви впевнені? Чи можете Ви написати текст на 20 тисяч символів про когнітивну нейробіологію? Не факт.

    Спробуйте не пускати пил в очі читачеві (помітили мовний штамп? Значить, попередня глава була написана не дарма), а чітко розповісти про свої досягнення: “Напишу Вам класний текст про створення власного бізнесу в сфері маркетингу”, наприклад.

    Покажіть свою експертність, а не знання гучних фраз.

    1. “Обожнюю флексити на рейві, а вранці чилити в рестику”

    Якщо Ви не зрозуміли попередню фразу (скажу чесно − шукала значення даних слів в гуглі), то як мінімум ці сленгові вирази Ви у своїй роботі не використовуєте − вже добре.

    Звичайно, потрібно бути у тренді та знати значення різних нових слів, але часто їх використовувати у своїх текстах не варто − Ви ж начитана людина і пишете для таких же начитаних.

    1. Ми надаємо широкий спектр послуг і є професіоналами у всіх сферах…

    У багатьох рекламних текстах або на сайтах-візитках копірайтери дуже люблять писати про “широкий спектр” послуг, який надає компанія.

    Цього словосполучення варто уникати. По-перше, “все для всіх” вже не працює − кожен повинен займатися своєю справою.

    І, по-друге, виберіть собі вузьку нішу, в якій станете справжнім професіоналом, а не розпорошуйтесь на все відразу, стаючи “середнячком”.

    Не пишіть “широкий спектр”, а вказуйте, чим ви конкретно займаєтесь.

    Тому що потенційному клієнту простіше і швидше звернутися в компанію, яка точно займається натяжними стелями, ніж в “організацію, яка надає найширший спектр послуг у сфері ремонтів та інтер’єрів”.

    Рекомендуємо для читання:

    1. 5 способів знизити нудоту тексту: безкоштовні сервіси для аналізу
    2. ТЗ для копірайтера: як правильно скласти

    Висновок

    Стоп-слова зустрічаються в кожному тексті, і це нормально, адже іноді без них просто не буде зрозумілим зміст речення.

    Але існує дуже тонка грань між необхідністю використання шумових слів і великою кількістю порожніх фраз, які перетворюють текст у набір букв і слів.

    Деякі стоп-слова легко визначити та прибрати з тексту, не втративши значення сказаного, з іншими ж потрібно провести аналіз не тільки свого конкретного тексту, а й переглянути список стоп-слів того пошукача, в якому буде відбуватися SEO-просування.

    Повернутись у блог
    Читати інші статті розділу Контент
    1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд
    (10 оценок, среднее: 4,00 из 5)
    Loading...Loading...
    Залишилися питання?

    Я із задоволенням відповім на них. Якщо вас цікавить просування вашого проєкту або консультація з розкрутки, я з радістю готовий поспілкуватися з вами.

    Напишіть мені, будь ласка, зручним для вас способом.