СОДЕРЖАНИЕ
Розробка будь-якого онлайн-ресурсу пов’язана з витратами.
Витрати на створення, щорічна оплата домену і хостингу вимагають ресурсів.
Навіть якщо ви зібрали сайт самостійно на конструкторі, витратили на це час.
Крім того, є витрати на просування.
Наприклад, створення якісного контенту для залучення трафіку.
Тому монетизація дозволить як мінімум окупити ці витрати, а якнайбільше — отримувати стабільний дохід.
Деякі сайти свідомо створюються для цього.
Однак, якщо ваш сайт створений для просування товарів та послуг, додатковий дохід не завадить.
Чому вам важливо знати, як монетизувати свій сайт.
68% блогерів заробляють ≈ 5000$ на рік | > 300 млн $ склала монетизація великого сайту BuzzFeed в 2018 році |
100 000 відвідувачів/міс. приносять ≈ 500 $ з контекстної реклами | ≈ 5000–10 000$ коштує сайт, який заробляє 500$ на місяць |
Існує більше 8 способів отримання прибутку з онлайн-ресурсу.
Найпопулярніший — розміщення банерів та партнерських статей у блозі (за суміжними темами).
Крім того, можна додати сайт на контекстну рекламу, працювати зі СРА-мережами, розміщувати партнерські посилання, ін.
Проте чи кожен ресурс цікавий рекламодавцям.
Розглянемо, як підготувати сайт та коли краще запускати монетизацію.
А також розберемо реальні приклади, скільки можна заробляти на сайті.
Що є у конкурента, а у тебе – ще ні? Правильно – трафік. SEOquick в допомогу!
Залучимо тобі на сайт масу трафіку через SEO.
Зробимо це виключно білими методами, без фільтрів і санкцій від Google.
Проведемо глибоку оптимізацію: посилимо контент, наростимо посилання і репутацію. І все вийде!
З чого розпочати монетизацію
Які ресурси краще монетизувати?
Коли можна розпочати.
Як підготувати ресурс
На яку суму розраховувати.
Чи можна використати кілька методів монетизації одночасно.
Які сайти добре монетизуються
Для отримання прибутку потрібен трафік і правильний вибір способу монетизації.
При цьому сайт може бути як інформаційним, новинним, так і комерційним.
Наприклад, хороший прибуток від додавання ресурсу на контекстну рекламу або у тизерну мережу можна отримати тільки при великій кількості трафіку.
Що робити, якщо до вас на сайт регулярно заходить нечисленна аудиторія?
Потрібно, щоб вона становила цінність для рекламодавців.
Тоді можна заробити на розміщенні платних рекламних статей.
Теоретично не такий важливий вид сайту.
Тут головне співвідношення “обсяг трафіку – вибір способу монетизації”.
Також є репутація сайту. Про це поговоримо нижче.
Коли краще розпочати монетизацію
Нема чітких термінів, проте є одне правило.
Не потрібно починати монетизувати онлайн-ресурс одразу після запуску.
Так ви злякаєте і відвідувачів, і рекламодавців.
Навряд чи хтось вивчатиме рекламу на невідомому сайті.
А рекламодавці просто не зможуть знайти ваш ресурс чи не побачать у ньому цінності.
Спочатку краще вкластися в просування і організувати стабільний потік трафіку (нехай і невеликий).
Для цього може знадобитися публікація унікального контенту, купівля реклами на інших більш розкручених порталах, ін.
Коли кількість відвідувачів зросте, починайте працювати із рекламними мережами.
А при досягненні позначки кілька тисяч відвідувачів на день можна починати працювати з прямими рекламодавцями.
Тут діє просте правило – чим якісніший і більше трафік, тим вищий прибуток.
Багато власників сайту кидають ідею монетизації ще на самому початку шляху, хоча за статистикою зарубіжних колег, 68% блогерів заробляють ≈ 5000$ на рік.
Тут важливо не гнатися за швидким результатом, а використати послідовну стратегію.
Як підготувати ресурс до монетизації
Окрім трафіку, важливо подбати про репутацію онлайн-ресурсу.
Йдеться про дотримання вимог пошукових систем.
Проведіть внутрішню сео-оптимізацію.
На етапі просування, без якого не обійтися, остерігайтеся покупки посилань на неякісних порталах (які не дбають про якість контенту).
Співпрацюйте із ресурсами, що мають суміжну тематику.
Перевірте, щоб відповідально ставилися до вибору рекламодавців.
Під час підготовки сайту до монетизації дотримуйтесь наступних рекомендацій:
- проведіть внутрішню оптимізацію ресурсу під вимоги пошукових систем;
- прагніть підвищувати показники сайту (ІКС, PageRank, відсутність банів з боку пошукових систем);
- регулярно наповнюйте сайт унікальним контентом, який цікавий вашій ЦА;
- використовуйте білі способи просування: SEO, співпраця з тематичними ресурсами;
- залучайте суміжні канали, наприклад, соцмережі чи контекст.
На яку суму розраховувати
Дохід із сайту в більшості випадків пов’язаний з кількістю та якістю трафіку.
Але це завжди так.
Два рівних за розміром та обсягом трафіку ресурсу іноді мають різні показники прибутковості.
Все залежить від специфіки, актуальності ЦА та інших параметрів.
Більше того, монетизація невеликого за розміром сайту з вузькопрофільною якісною ЦА (цікавою для рекламодавця) може перевищувати дохід більшого ресурсу (наприклад, з тизерної реклами).
Однак це скоріше виняток із правил.
Дохід з невеликого сайту коливається в районі двох тисяч гривень на місяць.
А ось публікація матеріалів та реклама на розкручених порталах із великим обсягом трафіку приносять набагато більше.
Так, вихід платного матеріалу на Медузі коливається від 100 000 до 800 000 грн. (залежно від формату).
Орієнтовно оцінити монетизацію можна на біржі сайтів та доменів (наприклад, Telderi).
До речі, продаж ресурсу також є одним із методів монетизації.
Однак це разова акція, тому ми не включили її до основного списку.
4 фактори, від яких залежить дохід із сайту:
- кількість та якість трафіку (якщо відвідувачі вашого сайту чітко відповідають портрету ЦА рекламодавця, заробіток буде вищим);
- репутація сайту (відповідність вимогам пошукових систем);
- підбір оптимальних методів монетизації (для вибору найрезультативнішого каналу, як правило, треба протестувати кілька варіантів);
- ефективність монетизації (відстеження показників, розробка нових стратегій).
Чи можна використовувати одночасно кілька методів монетизації
Заборони застосування кількох методів монетизації немає.
Проте не варто перенасичувати ресурс рекламою.
Інакше відвідувачі знизять свою довіру та перестануть до вас приходити.
Почати краще з 1-2 способів.
Далі відстежуйте реакцію відвідувачів (на банери, контекстну рекламу, публікації партнерів тощо).
Зокрема, звертайте увагу на негативні реакції.
Почніть облік доходів, оцініть, який канал монетизації приносить більше прибутку.
Тестуйте різні варіанти, доки не знайдете оптимальний.
Ви хочете отримати безкоштовний трафік?
Вас цікавить просування свого сайту?
Ви можете шукати, як підняти сайт у пошуку самостійно, або ж звернеться за допомогою до фахівця.
Заповніть форму нижче і я особисто зв’яжуся з Вами і ми обговоримо план розкрутки вашого бізнесу!
Cпособи монетизації популярних сайтів
Контекстна реклама.
Банери.
Розміщення тизерної реклами.
CPA-мережі.
Партнерські програми.
Трафік з контекстної реклами
Один із популярних способів монетизації – показ контекстної реклами на сайті.
Він полягає у показі графічних, текстових оголошень або відеореклами від Google Ads.
Для цього потрібно первинно пройти реєстрацію в актуальному для вас рекламному сервісі та розмістити на сайті код.
Після цього ви отримаєте оплату за кліки користувачів за оголошеннями.
Ціна кліка може відрізнятися відповідно до ніші.
Так, за статистикою Netpeak, ціна в Google Ads коливається близько $0,20—$0,26.
У кожній мережі передбачені свої вимоги до сайтів.
Наприклад, заборонено додавати деякі тематики ресурсів (форуми без модерації, казино, обмінники файлів).
Заборонено накручувати покази та кліки штучними способами.
Також присутні певні правила розміщення рекламних блоків.
Для того щоб використовувати цей спосіб монетизації, важливо забезпечити стабільний потік трафіку на сайт.
Ознайомтеся з 12 SEO-трендами у 2023 році та прискоріть просування.
Налаштувати контекстну рекламу насправді з кожним роком стає дедалі легше.
Ми записали великий гайд з налаштування контекстної реклами на нашому сайті.
Тому кількість рекламодавців зростатиме.
Банерна реклама
Банерна реклама – ще один спосіб монетизації.
Він передбачає менш високі вимоги до сайту, ніж РМК або Google Ads.
Модерація менш жорстка і поріг входу доступний більшій кількості сайтів.
Як працює банерна реклама?
- здійснюєте реєстрацію в сервісі (наприклад, Traforet) і встановлюєте на сайт спеціальний код;
- після цього починається показ банерів (ви зможете задати тип банера та локацію його розташування, а також вибрати релевантні тематики);
- за покази банерів на сайті вам нараховується оплата (як правило, від 10-15 до 300 гривень за 900-1000 показів, що залежить від тематики та конкурентності у ніші).
Деякі банерні мережі дозволяють заздалегідь розрахувати зразковий обсяг заробітку з онлайн-ресурсу.
Крім того, пам’ятайте, що ви завжди можете продати сайт, який заробляє.
Так, вартість ресурсу з прибутковістю 500 доларів на місяць, за статистикою, становить близько 5000-10000 доларів.
Розміщення тизерної реклами
Формат тизерної реклами передбачає розміщення на сайті графічних та текстових елементів.
Зображення можуть бути статичними або анімованими.
Текст зазвичай містить анонс.
Тізер – це різновид банерної реклами.
Головна відмінність у тому, що тут може бути пряма реклама.
Його основне завдання — мотивація до переходу за посиланням.
Як заробити на тизерній рекламі?
- пройти реєстрацію в тизерній мережі (наприклад, Mixadvert );
- вибрати релевантні тизери із запропонованих рекламодавцями у цій мережі;
- отримувати оплату за покази тизерів на сайті (від 5 коп. до 1,8 грн).
Тизерна мережа залишає у себе право брати відсоток за угоду.
Вона є посередником між вами та рекламодавцем).
Як правило, власник ресурсу отримує 20-90% від ціни переходу за посиланням (що зазначено у правилах мережі).
CPA-мережі
Власники веб-сайтів та рекламодавці можуть знайти один одного через таку мережу.
Принцип роботи досить простий.
Рекламодавці розміщують у CPA-мережі свої пропозиції.
Вебмайстер вибирає найприйнятніше, розміщує на веб-сайті.
Прибуток нараховується, коли відвідувачі виконують певну дію:
- реєстрацію;
- заповнення форми;
- купівлю товару.
Розмір оплати вказує рекламодавець під час розміщення пропозиції.
Також слід враховувати відсоток комісії CPA-мережі.
Оффер (матеріал розміщення) може бути представлений у вигляді тексту, посилання, банера або безпосереднього опису пропозиції.
Абревіатура CPA розшифровується як оплата за дію або cost per action.
Серед популярних мереж можна виділити CPAGETTI.
Партнерські програми
Принцип цього способу монетизації схожий зі CPA-мережею.
Різниця полягає в тому, що тут немає сполучної ланки.
Вебмайстер та рекламодавець співпрацюють безпосередньо.
Власник веб-сайту отримує % від продажу партнерського продукту замість розміщення реклами.
Такий підхід відомий як аффіліативний маркетинг.
І всі тонкощі та лайфхаки на тему, як заробляти на партнерках, ми максимально докладно обговорили на вебінарі з Михайлом Шакіним, який на цьому зуби з’їв.
Як заробити на партнерській програмі:
- рекламуєте на своєму ресурсі товар партнера (розміщує банери, купони, посилання, ін.);
- користувач переходить за реферальним посиланням з унікальним ідентифікатором;
- вам нараховується % з угоди або фіксована оплата.
Розмір оплати у такому разі залежить від первинної домовленості з рекламодавцем.
Великі бренди часто використовують афіліативний маркетинг, наприклад, Aviasales.
Рекомендуємо для читання:
Способи отримувати дохід, які підійдуть усім
Рекламне місце на сайті.
Спонсорований контент.
Прийом добровільних внесків.
Email-розсилки.
Платний контент.
Рекламні місця на веб-сторінці
Якщо пошук партнерів та рекламодавців видається складним, можна продавати рекламні місця на сайті.
Цей спосіб монетизації підходить лише за умови достатності та регулярності трафіку.
Для цього створіть окрему сторінку, де докладно опишіть умови розміщення:
- формат реклами (наприклад, розмір банера);
- вартість;
- розташування банера на сторінці;
- вартість та строки розміщення;
- тематики (з якими ви працюєте).
Такий формат реклами має низку плюсів.
По-перше, ви самі визначаєте вартість розміщення.
По-друге, ви диктуєте свої умови: вартість за кількість показів або певний період розміщення (наприклад, на 1 місяць).
Наприклад, ваш ресурс присвячений тематиці туризму.
У такому разі можна розміщувати рекламу страхових компаній, турфірм, екіпірування для походів, ін.
Публікація контенту партнерів
Якщо на вашому сайті є популярний блог, можна заробляти на спонсорованому контенті.
Це є актуальним у тому випадку, якщо ресурс затребуваний і на ньому є релевантна аудиторія.
Оплата провадиться за публікацію статті рекламодавця у вашому блозі.
Часто такі промо-матеріали виконують функцію реклами.
Тому важливо, щоб тематика статті прямо чи опосередковано відповідала специфіці порталу.
Також тут особливо цінується якість та кількість трафіку.
Як і у випадку з рекламним місцем, вартість розміщення публікації визначає власник сайту.
Вона може залежати від обсягу публікації, тривалості розміщення статті, ін.
Деякі портали надають допомогу у створенні рекламних статей.
У такому разі рекламодавець задає тему та цілі, а майданчик самотужки створює, редагує та публікує контент.
Продавати статті на сайті можна не самому, а через спеціальні маркетплейси.
Безліч потенційних замовників вже користується ними.
Біржі виступають гарантами в угодах, що дозволяють отримувати виплати зручним способом.
Наприклад, можна отримувати замовлення через PRNEWS.IO .
Прийом добровільних внесків
Якщо ваш проект зібрав лояльну аудиторію та безоплатно приносить користь, запропонуйте людям внести пожертвування на його розвиток.
Це актуально в тому випадку, якщо на онлайн-ресурсі надано доступ до різних матеріалів (книг, вебінарів), безкоштовних сервісів, ПЗ.
Цей метод використовується як додаткова монетизація.
Оскільки отримувати стабільний прогнозований прибуток не вдасться.
Однак донати дозволять частково закрити витрати на утримання сайту.
Як почати збирати пожертвування?
Найпростіший спосіб – розмістити форму з проханням.
Вкажіть бажаний обсяг донатів або надайте людям можливість самостійно вибрати розмір пожертвувань.
Кнопку збору можна розмістити за допомогою сервісу Robokassa або схожих.
Email-розсилки
Електронна розсилка використовується як додатковий інструмент монетизації.
За допомогою корисних листів ви можете зібрати основу лояльних читачів.
А далі розміщувати у листах із корисним контентом рекламу тематичних послуг та товарів, а також реферальні посилання.
Використовувати розсилку можна двома шляхами:
- згадати партнера (або поставити посилання) в одному з корисних листів;
- розробити під рекламу окремого листа.
У вашу розсилку можна також інтегрувати пропозицію про пожертвування.
Наприклад, новинний ньюслеттер у кожному своєму листі пропонує перейти за посиланням, щоб підтримати Expresso.
Крім того, за допомогою розсилки можна просувати різні інфопродукти, наприклад онлайн-курси.
Платний контент
Ще один спосіб монетизації – заробіток на платному контенті.
У такому разі ресурс пропонує частину контенту безкоштовно та бере оплату за продовження вивчення статей.
Або частина контенту доступна лише в pro-версії облікового запису.
Як ознайомлювальний фрагмент можна використовувати анонс вмісту статті.
Розмір та порядок оплати визначає власник сайту.
Можна використовувати абонплату (наприклад, щомісячну або щорічну зі знижкою).
Це один із варіантів отримання пасивного доходу.
При цьому основний наголос поставлений саме на якість та цінність контенту.
Для створення якісного контенту рекомендуємо скористатися утилітою для швидкого збирання ключових слів.
Додаткові методи заробітку із сайту
Реклама web-push.
Просування товарів та послуг.
Оренда сторінок.
Продаж відкритих даних.
Опитування.
Web-push реклама
Це лаконічні повідомлення, що з’являються на екрані ПК або мобільного гаджета поверх основного вікна.
У них можуть міститися: картинка, текстові дані, посилання, кнопка.
Для відправки таких повідомлень попередньо потрібне отримання згоди від відвідувачів.
Для створення таких повідомлень можна використовувати OneSignal плагін для панелі керування WordPress.
Також можна використовувати послуги: Push4site, Gravitec.net.
Просування товарів, послуг
Комерційний сайт може монетизуватися за рахунок прямого продажу товарів та різних послуг.
Рекомендуємо ознайомитись з лайфхаками, які дозволять підвищити конверсію головної сторінки.
Проте інформаційний портал та інші види ресурсів теж можна так монетизувати.
Наприклад, продавати інфопродукти: тематичні книги чи вебінари, добірку корисних матеріалів, консультації тощо.
Сюди відносяться навчальні уроки, вебінари, курси.
Цю стратегію можна використовувати у рамках партнерського маркетингу.
Наприклад, на сторінках корисних статей розміщувати тематичні товари партнерів (інтернет-магазинів).
Монетизація здійснюється за рахунок націнки чи спеціальних умов.
Крім того, можна продавати на сайті консультації експертів або можливість завантаження матеріалів.
Оренда сторінок
Власники великих ресурсів здають у найм сторінки.
Так, організації зі схожою тематикою можуть орендувати собі майданчик для ведення особистого блогу та залучення клієнтів.
За рахунок цього вона відразу отримує широке охоплення ЦА, заощаджуючи гроші на просуванні та розробці власного веб-сайту.
У свою чергу власник великого ресурсу отримує систематичну оплату.
Продаж відкритих даних
При контакті з відвідувачами онлайн-ресурси збирають дані.
Це стосується географії, статі, віку, переваг та ін.
Частина даних є персональними та не підлягають розголошенню.
Одним із методів монетизації є продаж анонімних неперсональних даних користувачів: гаджета, країни, демографічної інформації тощо.
Вони можуть бути актуальними для організацій, які проводять аналітичні дослідження ринку.
Опитування
Монетизувати ресурс можна з допомогою розміщення опитувань рекламодавців.
Щоб мотивувати користувачів проходити тести, можна зробити це ключем для отримання платного контенту.
У свою чергу, рекламодавець здійснюватиме оплату за кожне пройдене на сайті опитування.
Для збільшення заробітку можна:
- пройти реєстрацію у сервісі-опитувальнику (наприклад, e-Research-Global.com, «Анкетолог», Survio);
- розмістити реферальне посилання;
- отримувати винагороду за проходження опитувань на вашому онлайн-ресурсі.
Висновки
Монетизація сайту – можливість отримання доходу з онлайн-ресурсу різними способами.
Для розкрученого сайту з великою кількістю різнопланового трафіку підійде варіант із заробітком на контекстній рекламі.
А для невеликого вузькопрофільного сайту – на публікації тематичних статей партнерів, продажу онлайн-послуг експертів, інфопродуктів, ін.
Крім того, монетизувати веб-сайт можна завдяки участі у тизерних та CPA-мережах, розміщенню опитувань, web-push реклами.
Великий портал може заробляти, здаючи внутрішні сторінки сайту в оренду.
Для вибору оптимальної монетизації ресурсу рекомендуємо випробувати декілька методів та оцінити ефективність результатів.
Этот пост был последний раз изменен 05.05.2023