Рівень заспамленості тексту:Його вплив на релевантність

Павел Берсенев
Павел Берсенев

Наскільки актуальним є питання заспамленості у 2023 році?

Тонка грань між SEO-оптимізацією та переспамом ключами.

Чи можна оминути текстові фільтри пошукових систем?

Усі відповіді ти знайдеш нижче: коротко і по суті.

SEO
  • 6974 переглядів
  • 11 хвилин читання
Зміст

Ще не так багато років тому підвищувати ранжування і виходити в топ видачі можна було за допомогою текстового контенту, що складається практично на 100% з набору ключових фраз.

Особливо це ефективно працювало за комерційними запитами.

Виглядала подібна “творчість” приблизно як скоромовка: “Неосмислена думка про сенс безглуздості немислима і безглузда”.

Зрозуміло, що людині користі від такого тексту було 0.

Але машини вважали його релевантним та рухали вгору.

Тільки уяви собі таке словесне сміття в ТОП-10!

У результаті пошукові гіганти все ж таки вирішили навести порядок у пошуку.

Настав час різних фільтрів, що вводились, і критеріїв оцінки якості контенту, з урахуванням поведінкового фактора користувачів.

Сьогодні за переспам та маніпуляції з ключовими словами жорстко карають санкціями: занижують позиції, лазять, виключають із видачі.

Все це задумано заради однієї мети – зробити контент максимально корисним для реальної “живої” людини, яка щось шукає у мережі.

То що таке заспамленість (переспам) та як написати релевантний текст?

Сміливіше читай далі, там все зрозуміло розписано!

Nikolay

Що, знову? Впав трафік і немає продажів? Так SEOquick тобі допоможе все повернути.

Залучимо органічний SEO-трафік на ваш сайт із пошукових систем Google і Bing.

Проведемо роботи з внутрішньої оптимізації та SEO-просування. Покращимо репутацію, контент. Зробимо аудит і наростимо масу посилань.

Жодної чорної магії – тільки білі методи SEO!

Що таке заcпамленість тексту?

Формула розрахунку заcпамленості тексту.

Що означає нудота та щільність?

Скільки відсотків вважається нормою?

Нічого зайвого – лише корисна інформація.

Заспамленность – це зловживання повторами слів і словоформ, відповідно до загального обсягу тексту.

У специфіці SEO – це багаторазове використання ключових слів, інтегрованих в інформаційну статтю, або інший вид текстового контенту.

Для розрахунку існує проста та зрозуміла формула:

Наприклад: у статті про SEO-просування ключовим словом, що часто використовується, буде “оптимізація”.

Припустимо, що його повторень буде 25, а загальна кількість слів у тексті – 800.

Отримуємо такий результат:

Добре це чи погано?

Давайте подумаємо.

Виходить, що текст аж на 3 із лишком відсотка складається з одного ключового запиту.

А значить буде нещадно покараний фільтрами Гугла з усіма витікаючими.

Але який % тоді вважається допустимим?

Гарантовано уникнути будь-яких санкцій від пошукових систем можна, якщо показник заспамленості нижче 2%.

В інтервалі від 2 до 3% можливе часткове погіршення позицій у видачі.

А ось значення від 3% і вище – вже все сумно!

Щільність і нудота

Важливу роль відіграє щільність входження.

Тобто інтервал між ключовими словами чи фразами.

Чим рівномірніший розподіл “ключовиків” у всьому тексті — тим краще.

Ідеально, коли між ними щонайменше 400-450 символів основного тексту.

Зверніть увагу!

Навіть якщо ключів мало, але вони стоять надто близько один до одного – пошуковий робот може прийняти це за спам.

Дотримуйтесь дистанції!

Нудота – розширений аналог запамленості.

Він включає не тільки всі відмінкові форми ключового слова, а й взаємопов’язані слова з одного запиту.

Наприклад: ключове слово оптимізація.

З нею у запиті можуть бути пов’язані “SEO”, “технічний”, “сайт” та інші.

Якщо стаття описує інструменти просування сайту через технічну SEO-оптимізацію.

Нудота буває класичною та академічною.

Класична нудота визначається взяттям кореня квадратного з усіх повторень найуживанішого слова у тексті.

У результаті значення виходить абсолютним і залежить від обсягу тексту, що не зовсім логічно.

Академічна нудота вже безпосередньо залежить від довжини тексту, тому об’єктивніша.

Для її розрахунку існує досить хитромудра формула, але запам’ятовувати її немає сенсу – завжди можна використовувати онлайн-сервіси для перевірки.

У цій статті докладно розповідається, як знизити нудоту тексту.

Норма заспамленості

Коли копірайтерам замовляють тексти, то для перевірки результатів їх роботи використовують різні інструменти.

№1 — сервіс “SEO-аналіз”, який надає найбільша біржа копірайтингу Text.ru.

У них своя унікальна прихована методика розрахунку показника заспамленості тексту, але при цьому дуже зручне і зрозуміле трактування результатів з діапазонами значень.

Наочна таблиця розуміння результатів після перевірки тексту:

Рівень заспамленості Розшифровка показників
Понад 60% Фіаско, перебір із ключами! Текст неможливо читати. Фільтри пошукових систем гарантовано накладуть санкції.
Від 30 до 60% Грамотна оптимізація текстового контенту. Пошукові роботи швидше за все визнають матеріал релевантним використаним ключам. Фільтри не загрожують.
Менше 30% Тонка оптимізація або природне входження “ключовиків”. Корисний для людини текст, який можна читати. Роботи також схвалюють.

З цим ми розібралися.

Докладніше до того, які є інструменти для онлайн-аналізу заспамленості та як ними користуватися, повернемося в іншому розділі.

Ну а поки невеликий лікбез за фільтрами.

Буде цікаво!

Ви хочете отримати безкоштовний трафік?

Вас цікавить просування свого сайту?

Заповніть форму нижче і я особисто зв’яжуся з Вами і ми обговоримо план розкрутки вашого бізнесу!










    Tекстові фільтри пошукових систем

    Текстові фільтри пошукової системи Google.

    Чи можна ще маніпулювати SERP’ом?

    Або настав час створювати контент для людей…

    Фільтр “Панда (Panda)”

    Бере свій початок з лютого 2011 року.

    Він є автоматичним алгоритмом ранжування на основі оцінювання якості контенту на сайті.

    Основне завдання Панди – покращити якість пошукової видачі для користувача, який шукає інформацію.

    Для цього складається своєрідний рейтинг релевантності сайтів.

    Чим більша корисність ресурсу – тим вища позиція на сторінці результатів.

    А якщо виявлено спам, плагіат чи безграмотність, то ласкаво просимо на дно!

    Крім того, Панда перевіряє якість посилальної маси і враховує поведінковий фактор: від кількості переходів до часу, проведеного на сторінці.

    Відповідно, для виходу з-під фільтра необхідно: унікалізувати тексти, підвищити інформативність, видалити нерелевантний контент і зробити структуру сайту максимально простою та зручною.

    Фільтр “Колібрі (Colibri)”

    Почав працювати восени 2013 року.

    І його призначення чітко розуміти логіку запитів, які користувач вбиває в пошук.

    Тому його й охрестили “розуміючим” алгоритмом.

    Може здатися, що з усіх фільтрів, він найбільш безневинний.

    Адже здебільшого він лише впливає на трафік сайту, перенаправляючи потоки на більш релевантні ресурси.

    Але вам що, не потрібний великий трафік?

    Коли йдеться про Колібрі, то тут завдання скоріше не в тому, щоб уникнути його уваги.

    А навпаки, є сенс задобрити маленьку, але дуже кмітливу пташку, створюючи зручний контент.

    Для цього потрібно давати прямі відповіді на запити, повністю розкривати тематику, використовувати конкретику та активно застосовувати геодані.

    Якщо підсумувати всі фільтри пошукових систем, то стає очевидними кілька тез:

    • 2023 року писати тексти для машин не просто марно, але ще й шкідливо;
    • зловживання “ключами” веде не в топ, а на дно, з санкціями на шиї;
    • грамотний, унікальний, інформативний та тематичний контент гарантує високі позиції;
    • тригери уваги (ілюстрації, таблиці, графіки) покращують поведінковий фактор;
    • алгоритми і фільтри не можна безпосередньо обдурити, але вони забезпечують здорову конкуренцію “по білому”. Найкращому контенту – позиції у ТОПі!

    Онлайн-сервіси перевірки на переспам

    Безкоштовні ресурси для оцінки текстів.

    Як користуватись, на що звертати увагу.

    Інструкція та розбір отриманих результатів.

    І який він взагалі – релевантний текст…

    Різних інструментів для перевірки якості текстів існує не один десяток.

    Але який сенс гнатися за кількістю, якщо давно визначились загальновизнані лідери?

    Сьогодні за фактом їх двоє: TEXT.RU та ADVEGO.COM.

    Але так і бути, порекомендую ще один добротний безкоштовний сервіс від себе як бонус для тебе, мій читачу.

    TEXT.RU

    Відразу нас зустрічає велика сторінка зі зручною, зрозумілою навігацією.

    Звертаємо увагу на меню “SEO-аналіз” – нам туди!

    Потім беремо текст і “проганяємо” його через алгоритми сервісу, щоб дізнатися вердикт.

    Наприклад, я використовую фрагмент вступу з цієї статті до публікації.

    Подивимося, як його оцінять на заспамленість і не тільки.

    Відмінний результат, за який не доведеться червоніти.

    Жодного спаму.

    Одночасно зрозуміло, що ця стаття пишеться винятково для людей, тобто для вас.

    Сподіваюся, вона навіть зможе вийти в топ)

    Як бачимо, слова, які підходять під поняття спамних, виділені фіолетовим кольором.

    І окремо винесено до таблиці знизу.

    При необхідності можна легко відредагувати текст.

    Але у нашому випадку все супер, залишаємо!

    ADVEGO.COM

    Ще один безкоштовний сервіс.

    Меню також дружнє до користувача та інтуїтивно зрозуміле.

    Знову вибираємо “SEO-аналіз тексту”.

    Вставляємо свій текст та запускаємо перевірку.

    Тут вона відбувається майже миттєво.

    І що ми отримали в результаті?

    Зверніть увагу!

    У Адвего немає такого критерію, як “заспамленість”.

    Натомість важливим показником є класична та академічна нудота.

    І знову все дуже пристойно.

    Нудота вписується у показники норми 5-15%, причому перебувати фактично на самому мінімумі.

    Аналогічно є розбивка частотності за окремими словами.

    До речі, у тебе за попередньою таблицею точно залишилося питання: “А що так багато води, цілих 59,4%, адже Текст.ру показував всього 17%?”.

    Молодці, не втрачаєте пильності!

    Відповідь проста: своя система розрахунку.

    Алгоритм Адвего банально ділить кількість незначних, на їхню думку, слів на загальний обсяг тексту.

    Тому й норму щодо “води” ставить відповідну – 55-75%.

    А значить, і тут мій текст у повному порядку.

    І ось обіцяний бонус!

    ISTIO.COM 

    Безкоштовний сервіс та чемпіон за простотою.

    Стартова сторінка, поле для тексту та кнопка “Аналіз”.

    Все й одразу!

    Результати досить інформативні.

    Є кількість повторень кожного слова, виділення ключів у тексті.

    Знову ж таки свій алгоритм розрахунку водності з підсвічуванням малозначущих слів, які можна почистити або замінити.

    А є і своя “фішечка”.

    Називається “Картка тексту”.

    Наочно показує повтори слів, виділяючи та збільшуючи найчастіші (за фактом – ключі).

    При цьому легко візуально оцінити відстань між ними, тобто щільність.

    Дуже корисна річ, беріть на озброєння.

    Без реєстрації та авторизації!

    Як бачимо, навіть безкоштовного функціоналу онлайн-ресурсів більш ніж достатньо виявлення проблем із переспамом та їх вирішення.

    А як їх вирішувати – читай у наступному розділі…

    Оптимізація заспамлених текстів

    Як боротися із санкціями щодо фільтрів.

    5 способів зменшити спам.

    Коригування та олюднення тексту.

    Фінальний результат після всіх зусиль.

    Санкції – стимул привести сайт / статтю / документ / текст у нормальний вигляд, відповідно до вимог пошукових систем.

    Вас карають, пропонуючи грати за правилами.

    Переписати ці правила під себе не вийде.

    Але підлаштуватися під них реально і не так уже й складно.

    Як ми пам’ятаємо, вийти з-під “Переспаму” часом можна шляхом заміни закінчень у фразі, що просувається, або перестановкою слів.

    Але якщо ви потрапили відразу під кілька фільтрів або не можете визначити, який саме, то існує кілька універсальних способів зниження заспамленості.

    Давайте розберемо їх…

    Синоніми, займенники і фантазія

    Без солідного словникового запасу не обійтися.

    Хоча існує безліч сайтів із підбору синонімів або близьких за значенням слів.

    Просто беремо слово, яке зустрічається 20 разів у тексті та замінюємо його, припустимо, на 4 схожі по 5 разів.

    Звичайно, є й недоліки.

    Легко замінити “робота” на “працю, зайнятість, ремесло”.

    А коли тема про “адронний колайдер”, то як його синонімізувати?

    Може, ви знаєте?

    Меньше більше

    Скорочення змісту не панацея, але часто дає позитивний результат.

    Прибрати частину води і разом із нею зайвий спам завжди корисно.

    Головне залишити найважливішу суть, заради якої і створювався контент.

    Зворотний варіант – налити ще більше води, підвищивши загальний об’єм тексту, тим самим штучно зменшивши спам.

    Ось тільки хто читатиме ці нескінченні простирадла, де все корисне розчинилося в порожній балаканині.

    Розряджаємо-поділяємо

    Щільність розміщення ключових слів – головний ворог тексту.

    Копірайтери часто грішать тим, що інтегрують ключі, де вийде, не переймаючись дистанцією між входженнями.

    Ну, так ось думка лягла і бути їм тут, усім в одному абзаці.

    Не гріх і повторити золоте правило: відстань між “ключовиками” має становити щонайменше 400 символів!

    А в ідеалі на кожну 1000 – трохи більше 2-х входжень.

    Іноді дотримання цієї норми достатньо, щоб уникнути санкцій.

    Глибокий рерайт / корекція

    Багато копірайтерів не люблять рерайтити свої тексти, не кажучи вже про чужі.

    Нерідко на переформулювання вже написаного речення йде у рази більше часу й розумових зусиль, ніж щоб написати нове.

    Що стосується переспаму, завдання ускладнюється тим, що після корекції окремі слова чи фрази мають зникнути з тексту, а сенс – зберегтися.

    Тому якщо ваш копірайтер ідеаліст, то цей спосіб дуже хороший.

    Видалив-переписав

    Радикальне рішення, коли вже нічого не допомагає.

    Можна почати з повного видалення окремого абзацу і до тексту повністю.

    Якщо матеріал писав копірайтер з біржі, то розумно пошукати іншого, компетентнішого.

    Якщо автор ти сам – то буде корисна практика відточування навичок.

    Завжди можна підтягнути рівень знань на тему, щоб заповнити статтю таким змістом, що навіть пошуковий робот вигукне “Браво” на двійковому коді.

    Далі тексти не зайвим буде прогнати на стилістику та читабельність, адже ми пишемо для людей.

    Нам допоможуть – Главред та Тургенєв.

    Останній віднедавна став платним, але стилістичної перевірки це не торкнулося.

    У результаті, якщо і там ви отримаєте високі оцінки, то можу вас привітати — ви нарешті довели свій текст практично до досконалості.

    Він став релевантним.

    Пошукові алгоритми Гугла просто повинні ранжувати так, щоб його прочитало якнайбільше користувачів.

    Якщо ви читаєте ці рядки, то я теж зі своїм завданням упорався.

    Висновки

    Знаєте, що я вам скажу…

    Насправді жодної проблеми із заспамленістю більше не існує.

    Несподівано, чи не так?

    Але так і є.

    Після введення, покращення роботи всіх відомих та невідомих алгоритмів фільтрації минули роки.

    І творці текстового контенту просто навчилися грати за правилами.

    Так, копірайтери стали писати людяні інформативні тексти, а насиченість ключовими словами стала природною, в контексті теми, що розкривається.

    Ніхто спеціально не вставляє фрази, а-ля “замовити технічний аудит сайту недорого”.

    Хоча, може, залишилися динозаври, але яка нам до них справа, якщо вони ніколи не вийдуть навіть у ТОП-100.

    Тож ця стаття скоріше історичний екскурс та зайве нагадування про те, як писати не треба.

    Хоча недаремно кажуть, що: повторення — основа навчання!

    Повернутись у блог
    Читати інші статті розділу SEO
    1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд
    (11 оценок, среднее: 5,00 из 5)
    Loading...Loading...
    Залишилися питання?

    Я із задоволенням відповім на них. Якщо вас цікавить просування вашого проєкту або консультація з розкрутки, я з радістю готовий поспілкуватися з вами.

    Напишіть мені, будь ласка, зручним для вас способом.