Як перевірити та оцінити трафік на сайті

Навіщо може знадобитися оцінка трафіку сайту?

Які відомості дадуть аналізатори сайтів і в яких ситуаціях ці дані можуть бути Вам корисними?

Розберемося!

Добре було в 1991 році, коли загальнодоступний інтернет тільки-тільки зароджувався.

Тоді в мережі був лише один сайт – британського фізика Тіма Бернерса-Лі.

До кінця 1992 року в мережі було десять сайтів, а вже 1994 року – 3000… У 2019 кількість розміщених у мережі ресурсів перевалила за 1,72 млрд.

Сьогодні у 2023 (на момент написання статті) стоїть гостре завдання саме з відстеження трафіку на власному сайті.

Що, знову? Впав трафік і немає продажів? Так SEOquick тобі допоможе все повернути.

Залучимо органічний SEO-трафік на ваш сайт із пошукових систем Google і Bing.

Проведемо роботи з внутрішньої SEO-оптимізації та SEO-просування. Покращимо репутацію, контент. Зробимо аудит і наростимо масу посилань.

Жодної чорної магії – тільки білі методи SEO!

Види трафіку на сайті

Першочергово ми розберемося, які види трафіку існують.

У цьому розділі буде детальна інформація про його види і які джерела на нього впливають.

Що таке трафік сайту? Це потік відвідувачів сторінок вашого ресурсу за одиницю часу.

Трафік умовно можна розділити за видами каналів, пристроями, поведінкою.

Види трафіку за каналами

Канал трафіку — це група джерел, які поділяють за його принципами формування.

Канали містять джерела — наприклад пошукові системи або конкретні сайти.

Основні види каналів трафіку, які існують сьогодні:

Органічний трафік — це відвідувачі, які приходять на ваш сайт безпосередньо з пошукових систем (Google, Bing, Yahoo тощо) шляхом введення запиту і вибору вашого сайту з результатів пошуку.

Реферальний трафік — це відвідувачі, які переходять на ваш сайт з інших ресурсів, що містять посилання на ваш сайт. Сюди потрапляють часто месенджери, сторонні майданчики (які не належать до соцмереж), блоги та новинні портали. Деякі пошукові системи можуть помилково потрапляти в реферальний трафік. Це потрібно враховувати.

Прямий трафік — відвідувачі, які вводять URL вашого сайту безпосередньо в адресний рядок браузера або переходять за закладками. Також сюди потрапляє трафік, який не розпізнається системами аналітики (про це нижче).

Трафік із соціальних мереж — відвідувачі, які приходять на ваш сайт із соціальних мереж (Facebook, Twitter, Instagram тощо) шляхом переходу за посиланнями на ваш сайт. Зазвичай сюди не включають платний трафік із соцмереж.

Платний трафік — це відвідувачі, які приходять на ваш сайт через контекстну рекламу: рекламні кампанії Google Ads, Bing Ads, (pay-per-click), дисплейна реклама, реклама в соціальних мережах тощо.

Для зручності такий трафік зручно розбивати за кампаніями.

Трафік з електронної пошти — це відвідувачі, які переходять на ваш сайт з електронних листів, що надсилаються вами в рамках своєї стратегії email-маркетингу.

Види трафіку за пристроями

Віднедавна трафік також ділиться залежно від того, куди він припадає:

  1. Десктопний трафік — трафік, який генерується користувачами, що використовують настільні комп’ютери або ноутбуки. До нього входить будь-яка активність в інтернеті, яка відбувається на цих пристроях. Зазвичай оцінка йде за типами операційної системи та браузера, з яким користувач переглядає веб-сайт.
  2. Мобільний трафік — трафік, який генерується користувачами, що використовують мобільні пристрої, такі як смартфони та планшети. Зазвичай під мобільним трафіком розуміють використання браузерів мобільних пристроїв для перегляду веб-сайтів.
  3. Трафік на мобільний додаток — трафік, який генерується користувачами, що використовують конкретний мобільний додаток. Може містити в собі все: від відкриття і використання софту до виконання всередині нього дій, таких як покупки або взаємодія з іншими користувачами.

Кожен з цих видів трафіку має свої особливості та потребує окремого підходу в плані оптимізації та залучення.

Види трафіку за поведінкою

Інформаційний трафік — відвідування сайту користувачами, які шукають інформацію, відповіді на запитання, вивчають тему. Вони ще не готові до покупки та перебувають на початку купівельного шляху. Цей трафік теж важливий, оскільки допомагає привернути увагу до бренду, формувати лояльність і надалі може перетворитися на комерційний трафік.

Здебільшого такий трафік припадає на сторінки блогу та новинних розділів. Тому для його збільшення ми рекомендуємо:

  1. Створити свій блог на сайті та наповнювати його порадами, оглядами та інструкціями.
  2. Якщо ви плануєте публікувати новини — створити новинний розділ.
  3. Вести активно Ютуб канал — для отримання реферального трафіку з Ютуба.

Комерційний трафік — відвідування сайту користувачами, які мають намір зробити покупку або замовити послугу. Вони вже визначилися з вибором і шукають місце, де можна це купити. Такий трафік зазвичай приносить найбільший прибуток, оскільки прямо пов’язаний з продажами.

Він припадає на сторінки послуг, конкретних продуктів і товарів, а також на категорійні сторінки додатків.

Під час роботи з комерційним трафіком важливо збільшувати конверсію цих сторінок — самі покупки, корисні взаємодії: адже кожен із відвідувачів — імовірно ваш клієнт!

Я спільно з Іваном Палієм записав курс із цієї теми.

Сезонний трафік — це потік відвідувачів на сайт або у додаток, який пов’язаний з певною порою року або подіями. Наприклад, збільшення трафіку на сайтах, пов’язаних із туризмом, у період літніх відпусток або підвищений попит на сайтах з подарунками напередодні свят.

За цією темою я записав хороший подкаст.

1X

Трендовий трафік — потік відвідувачів, який пов’язаний з поточними трендами або модою. Наприклад, якщо раптом стають популярними електромобілі, сайти на цю тематику можуть побачити різке зростання відвідуваності. Такий трафік може бути короткочасним і зникнути, щойно тренд мине.

Для прогнозів трендових тематик рекомендуємо використовувати сервіс Google Trends. За ним ми знімали відео.

Брендовий трафік — відвідувачі, які приходять на сайт або в додаток, знаючи його бренд. Це люди, які шукають сайт у пошукових системах за назвою компанії або бренду, а не за загальними запитами. Брендовий трафік зазвичай свідчить про високу впізнаваність бренду та лояльність клієнтів.

Про важливість брендового трафіку я розповідав у своєму подкасті.

1X

Для відстеження згадок свого бренду чудово підходить сервіс Google Alerts.

Кожен із цих видів трафіків вимагає опрацювання стратегії для адаптації маркетингових завдань, чи то SEO-просування, чи то налаштування платної реклами, Email розсилок, купівля реклами на сторонніх сайтах, чи то активність у своїх соцмережах.

Якщо ви розібралися з визначеннями трафіку, можемо йти далі.

Ви хочете отримати безкоштовний трафік?

Вас цікавить просування свого сайту?

Заповніть форму нижче і я особисто зв’яжуся з Вами і ми обговоримо план розкрутки вашого бізнесу!

    Оцінка свого трафіку на сайті

    У цьому розділі я розповім, як дізнатися трафік власного сайту — зрозуміти, які сторінки дають вам приплив користувачів, а які — ні.

    Сьогодні ми можемо оцінювати трафік свого сайту у двох сервісах. Це Google Аналітика та вебмайстри пошукових систем — Search Console, Bing Webmaster.

    Кожен зі способів дає змогу оцінити трафік досить точно.

    Оцінка трафіку з Google Analytics

    З липня 2023 року класична Universal Analytics перестала обробляти дані.

    Кожному з користувачів рекомендувалося перейти на GA4.

    Про це ми знімали детально відео.

    Ресурс дає змогу швидко вивести звіти з трафіку.

    Але для зручності я раджу використовувати це налаштування:

    Як подивитися в Google Analytics 4 (GA4) джерела та канали трафіку?

    1. Увійдіть у свій акаунт Google Analytics 4 (GA4), перейдіть у розділ Звіти.
    2. Потім виберіть Джерела трафіку.
    3. У випадаючому меню виберіть Джерела трафіку або Залучення трафіку.

    У чому різниця між джерелами трафіку і залученням трафіку в GA4?

    Кумедно, що формулювання вас можуть заплутати.

    Можна помилково подумати, що залучення — звіт за першим візитом користувача, а Джерела трафіку — облік усіх сеансів.

    Але насправді це не так.

    Звіт “Джерела трафіку” дає змогу зрозуміти, як нові користувачі знаходять ваш сайт або додаток уперше.

    Водночас звіт “Залучення трафіку” містить інформацію про джерела сеансів як нових користувачів, так і тих, що повернулися.

    Як подивитися рекламний трафік на свій сайт?

    Для того щоб зручно вивести собі статистику за рекламним трафіком, ми рекомендуємо створити зручні звіти в Google Аналітиці.

    Усі звіти редагуються під час натискання на цю кнопку.

    Потім пропишіть фільтри для майбутнього звіту.

    1. Виберіть Фільтр.
    2. Вкажіть Група каналів за замовчуванням, пов’язана із сеансом.
    3. Виберіть галочками платні види реклами: Paid Search, Paid Social, Paid Shopping.
    4. Збережіть звіт.

    Потім додайте додаткове групування за кампаніями.

    І зручний звіт за кампаніями готовий!

    Можна його роздрібнити за:

    1. Кампаніями.
    2. Містами.
    3. Шляхами до сторінки.
    4. Країнами.
    5. Регіонами країни (областями).

    Не забуваємо, що можна впорядкувати таблицю в режимі онлайн за конверсіями та визначити, який сегмент або регіон у нас прибутковий — і яка кампанія нам дає кращий ефект.

    Якщо зі своїм сайтом усе просто, я думаю, далі буде цікавіше.

    Адже аналізувати конкурентів — більш трудомістке завдання.

    Вартість курсу: 19.99$

    Записатися на курс

    Навіщо оцінювати трафік конкурентів

    У цьому розділі ми торкнемося проблематики, кому потрібно оцінювати трафік інших сайтів.

    Часто буває, що вам потрібно оцінити конкурентний трафік і його методи просування.

    І без цієї інформації досить складно оцінити стратегію розкрутки, що саме просунув Ваш конкурент і де його сильні та слабкі сторони.

    Що дасть знання про трафік сторонніх сайтів конкурентам?

    А рекламодавцям?

    Чому стартапам необхідна інформація щодо трафіку сайтів в обраній ніші, і як зрозуміти, що саме в цій школі/студії/академії дійсно вчать працювати трафік-менеджерів?

    Найчастіше, коли людина вирішила дізнатися відвідуваність стороннього сайту, нею рухає зовсім не проста цікавість.

    Великий трафік сайту — найкраще свідчення довіри аудиторії та пошукових систем, а також вірний знак того, що ресурс розміщує якісний і цікавий контент.

    Скільки людей відвідує сайт, звідки йде трафік, як співвідноситься трафік платний і безкоштовний, які теми/статті/сторінки сайту найпопулярніші?

    Усі ці корисні відомості можуть допомогти у вирішенні безлічі завдань.

    І ось кому вони необхідні:

    1. Конкурентам

    Статистика відвідувань, як правило, показує і шляхи відвідувачів: звідки вони потрапляють на сайт, які ключові слова їх привели.

    За ключовими словами можна оцінити список конкурентів, скоригувати власну SEO-стратегію і підбір ключів для контекстної реклами.

    Переглянувши найпопулярніші сторінки сайтів конкурентів, можна зрозуміти, що приваблює людей у Вашій ніші, і використати ці знання для залучення максимальної кількості користувачів.

    Детальні знання про трафік конкурентів допоможуть скоригувати маркетингову стратегію і рекламні кампанії в разі, якщо конкуренти Вас обходять.

    А ще оцінка трафіку допоможе визначити лідерів, на яких є сенс рівнятися.

    2. Рекламодавцям

    Для розміщення реклами важливо вибирати сайти з високою відвідуваністю, а оцінювати її найкраще за допомогою об’єктивних і незалежних методів.

    Як правило, великі сайти з мільйонами відвідувачів інформацію про відвідуваність не приховують, а, навпаки, афішують.

    А трафік відносно невеликих сайтів/блогів, де Ви плануєте розміщувати рекламу у вигляді банерів, посилань, гостьових статей, краще перевіряти самостійно.

    Це допоможе прогнозувати окупність рекламних вкладень.

    3. Покупцям

    За інших рівних умов просунутий покупець, скоріше, купить продукт або замовить послугу на більш розкрученому сайті — популярність якраз і визначається кількістю відвідувачів.

    А якщо компанія пропонує навчання трафік-менеджерів, то сам Бог велів перевірити, наскільки успішно розробники ресурсу працюють з власним трафіком.

    4. Стартаперам

    Якщо у Вас є ідея вийти в конкретний сегмент ринку, то аналіз відвідуваності сайтів конкурентів дасть можливість:

    • промацати нішу;
    • зрозуміти, наскільки широке коло людей цікавиться тематикою;
    • чи є в ніші гроші (чи просувається хтось за допомогою залучення платного трафіку);
    • який демографічний склад відвідувачів сайтів;
    • загалом оцінити перспективність ідеї.

    5. Контент-менеджерам

    Відвідуваність сайтів конкурентів допоможе виявити найкорисніші в плані зростання трафіку теми, формати, незвичайні фішки (акції, конкурси, подачу матеріалів) – і використати їх під час підготовки власного контенту.

    У наступних розділах я зосереджуся саме на ключових питаннях, які можуть виникнути під час аналізу трафіку.

    І незалежно від того, хто ви — стартапер, контент-мейкер або власник бізнесу, який вивчає конкурента, тут відповіді будуть вичерпні на момент написання статті.

    Як аналізувати SEO-трафік сайту

    Пошуковий трафік — один із найбажаніших в оцінці.

    За ним можна оцінити довгострокові стратегії просування проєкту, зрозуміти потенціал, оцінити точки зростання — адже SEO — це реально марафон, і відсутність знань стратегії може призвести до падіння продажів.

    Для оцінки SEO-трафіку традиційно підходить кілька інструментів:

    1. Ahrefs.
    2. Semrush.
    3. Серпстат.
    4. SimilarWeb.

    Ці чотири інструменти я виокремлюю як пріоритетні, тому що вони чудово дають змогу оцінити просування сайту за Google, а де Google – там, у принципі, й інші пошукові системи поруч.

    Google є пріоритетною пошуковою системою сьогодні, і оцінювати трафік за нею є цілком релевантним.

    Як відстежити частку SEO-трафіку конкурентів?

    Тут нам допоможе такий інструмент, як SimilarWeb. Це платний інструмент, але нам вистачить для цього аналізу і його безкоштовних функцій.

    Для цього перейдіть на сайт https://www.similarweb.com/ і вбийте в пошуку ваш сайт, потім долистайте до звіту Marketing Channel Distribution.

    Ви побачите, яку частку трафіку становить пошуковий трафік, прямий, реферальний, соціальний, а також Email і платна реклама.

    Мінусом цього сервісу буде відсутність даних про слабкі сайти: він аналізує лише великі ресурси, і для дрібних сайтів ви, найімовірніше, нічого не побачите.

    Можна зіставити за часткою SEO-трафіку, скільки приблизно припадає на інші канали.

    А ось SEO-трафік можна знайти точніше завдяки іншим інструментам.

    Раніше я рекомендував цей інструмент як мастхев для аналізу.

    Але сьогодні, через те, що доводиться аналізувати не завжди великі сайти, необхідність у ньому відпала.

    Як відстежити ТОП сторінки конкурентів?

    На прикладі Ahrefs можна оцінити потенціал трафіку будь-якого сайту конкурента, вбивши його в Site Explorer і вибравши аналіз ТОП сторінки:

    У цьому звіті можна побачити, які сторінки на сайті становлять потенціал, а розгорнувши окремі ключі сторінки — подивитися їхні позиції та який трафік вони можуть давати для ресурсу.

    Навіщо це потрібно?

    1. Для оцінки трафіку важливо приділяти увагу структурі сторінок, які дають трафік конкурентів.
    2. Від структури є сенс подивитися, які ключі саме входять у ТОП цих сторінок.
    3. Вибрати ці ключі та перевірити, чи використовуються вони на ваших сторінках — у тайтлах, заголовках H2.
    4. Оновивши контент під них, ви ризикуєте сильно підвищити свої шанси в ранжируванні!

    Як подивитися, які слова приносять клієнту ТОП трафіку?

    Навіщо потрібно звертати увагу на ключові слова?

    Тому що, наприклад, деякі сайти можуть бути сильні завдяки брендовим запитам, тоді як інші запити їм трафік можуть і не давати.

    Наприклад, сайт Mango має виключно брендовий трафік, тоді як небрендові запити у нього далеко не перші за списком.

    В аналізі конкурентів доводиться вивчати слабших конкурентів і шукати їхні сильні сторінки: завдяки чому вони, власне, збирають собі клієнтів, який метод просування використовують.

    Наприклад, сайти, які сильні за брендовими запитами, вам, швидше за все, — не конкуренти в пошуку.

    Адже в основному такий сайт отримує трафік завдяки тому, що люди, знаючи бренд, просто на нього переходять.

    Але є й ситуація, коли трафік брендовий і небрендовий можуть бути однаково сильними.

    Наприклад, ця піцерія ранжується за основним брендовим запитом.

    Щоб подивитися цей звіт, у Site Explorer виберіть звіт Organic Keywords.

    Але якщо відфільтрувати запити — вийде, що сайт відмінно отримує трафік і без них — і кількість ключових слів все одно досить велика в ТОП10.

    Мені часто ставлять запитання, а чи можна обійти такого конкурента?

    Я зазвичай раджу подивитися на видачу загалом і на сторінку конкурента зокрема:

    1. Скільки посилань він вибудував на цю конкретну сторінку.
    2. Скільки в середньому посилань вибудували інші конкуренти на подібні сторінки.
    3. Скільки загалом сайт вибудував посилань на себе.

    Якщо кількість перевищує (тільки для основної сторінки) 5, уже буде складно зрушити її, просто створивши сторінку з нуля.

    У кожного слова є свої метрики складності та розрахунку конкуренції.

    Методів розрахунку конкуренції ключових слів реально багато.

    Я у своєму відео розповів, про те, які слова легкі для розкрутки, а які — ні.

    Якщо ж у цьому звіті ви побачите, що основні ключі конкурента приносять трафік, але є легкою мішенню для розкрутки, — це чудовий спосіб обійти таких конкурентів за SEO.

    Наприклад, за запитом Прокат авто Одеса в ТОП3 є сильні конкуренти, але ТОП4 і ТОП5 позиції досить слабкі.

    І створивши для сайту з оренди авто сторінку для цього міста — є всі шанси вклинитися у видачу і збирати трафік вже з 4-5 позиції для сайту!

    Що ми можемо робити:

    1. Шукати сторінки конкурентів, де вони слабкі.
    2. Вивчити, де вони приділяли мало часу просуванню.
    3. Створити аналогічні сторінки та сфокусувати своє просування там.

    Як знайти слабкі сторінки конкурентів?

    Часто буває, що у вас є величезні конкуренти-маркетплейси, і ви не знаєте, як їх обійти.

    Сюди підійде метод пошуку слабких сторінок. Вони є у всіх.

    Наприклад, такий великий магазин, як Rozetka, просунутий за генераторами та інверторами, і ранжирується майже за 1,5 млн сторінок:

    Але якщо впорядкувати менш трафікові сторінки — а це можна зробити, вказавши у звіті Traffic – від 0 до 1 – то побачите, що 1,2 млн сторінок практично не отримують трафіку!

    Виходить, що лише 20% сторінок у великого сайту приносить трафік, тоді як 80% залишає простір для пошуку ніш і розвитку!

    Наприклад, можна таким чином впорядкувати сторінки, де позиції сайту нижче першої десятки, і вирішити займатися такими темами, як “фільтр для води грубого очищення”, “кришталева люстра” або “двозонний лічильник день-ніч”.

    У підсумку за допомогою аналізу ТОП сильних конкурентів можна зробити таке:

    1. Дізнатися їхні сильні сторони.
    2. Дізнатися їхні слабкі сторони.
    3. Знайти слабких конкурентів і вивчити їхні методи просування та структуру сайтів.

    Як відфільтрувати ключові слова, за якими конкуренти просунуті слабо

    Потім ми можемо вивчити не тільки ТОП сторінки, а й ще які ключі у конкурента не займають ТОП видачі.

    Це може послужити нам гарну службу.

    Це зробити просто. Візьміть фільтр ключових слів за позицією від 11 до 20, а також відфільтруйте слова з одного слова (ймовірно ви приберете сміття).

    Список слів із високим трафіком — це ідеї для створення нових сторінок на своєму ресурсі.

    Аналізуючи ці таблиці, ви зможете побудувати стратегію:

    1. Які послуги та товари легко буде просувати.
    2. Де в ТОП видачі не буде муляти сильний конкурент.
    3. Де дешевше просуватися по SEO завдяки хорошому контенту, лінкам та іншому.

    У підсумку за цими завданнями ви зможете сформувати SEO-стратегію розкрутки свого проєкту, з легкістю зосередивши зусилля там, де ваші конкуренти слабкі, де є потенціал розвитку і де ви отримаєте більше трафіку в короткий проміжок часу!

    Як аналізувати платний трафік сайтів конкурентів

    Крім безкоштовних видів трафіку, існують й інші методи збору трафіку конкурентами на свій сайт.

    І тут на допомогу приходять інші сервіси з великим арсеналом.

    Платний трафік конкурентів може припадати на різні місця (джерела):

    • пошукова реклама;
    • динамічна реклама з пошуку;
    • торгова реклама з пошуку;
    • платна реклама із соцмереж;
    • платна реклама з YouTube;
    • реферальний — з платних ресурсів (агрегатори цін).

    Відстежити, який канал скільки приносить — досить складно.

    А деякі — неможливо. Але завжди є способи.

    Як аналізувати платну рекламу конкурентів у пошуку?

    Найпростішим буде відстежити, як активно ваш конкурент закуповує рекламу в Google Ads.

    Для цього ми рекомендуємо використовувати SERPSTAT.

    З його допомогою можна вивчити, як конкурент активно розкручує свій сайт у рекламі і які пошукові запити він використовує

    Для цього виберіть сайт, а потім звіт Аналіз домену — PPC аналіз — Ключові слова.

    Якщо натиснути на вкладку Оголошення — ви потрапите на звіт за оголошеннями цього сайту.

    У чому мінус цього сервісу?

    Він бачить тільки ті слова, де зміг зловити рекламу.

    Якщо ж він її не побачив — звіт буде порожнім.

    Ahrefs далеко тут теж не пішов — у нього звітність найчастіше ще бідніша.

    Тому пошук кампаній конкурентів — досить витратний процес.

    Існує низка сервісів, які можуть видавати інформацію щодо контекстної реклами більш повно, але на сьогодні їхня якість не така, як треба.

    А інструменти, аналогічні SpyFu, не працюють у наших регіонах і не дають належної інформації.

    Тому доводиться аналізувати конкурентів уже як є, за статистикою аукціонів кампанії, що працює.

    Як аналізувати товарну рекламу конкурентів?

    Прямих методів аналізувати товарну рекламу, насправді, немає, є низка платних сервісів, які особливо ніхто не рекомендує.

    Але подивитися, що в трендах і хто що продає, можна у звіті Лідери продажів у Google Merchant Center.

    Для цього перейдіть у Merchant, виберіть пункт Розвиток акаунта і Лідери продажів.

    І завдяки цьому ви зможете відфільтрувати товари, які активно просувають ваші конкуренти сьогодні на цьому ринку.

    Який мінус? Ви шукаєте за товарами, а не за конкурентами.

    Відфільтрувати, що продає який конкурент — неможливо.

    Але все ж можна завдяки аналізу цієї таблиці зрозуміти, де конкурентів просто менше, а які товари мають попит.

    Як вивчити, який вигляд має реклама з Facebook?

    А ось тут у вас є дійсно потужний інструмент, де ви можете відстежити не просто, чи крутить ваш конкурент рекламу, а й ще ЯКУ рекламу він крутить!

    Facebook нещодавно став прозорим з приводу рекламодавців, і викотив шикарний інструмент, де це все можна дивитися.

    Для цього перейдіть у Бібліотеку реклами Facebook.

    У ній можна повністю відстежити за пошуковим запитом будь-які рекламні оголошення.

    Так, можна побачити, як активно якийсь конкурент крутить свої креативи.

    До того, ви навіть можете відстежити результати кампаній вашого конкурента!

    У підсумку Facebook дає нам у всеозброєнні повну інформацію, як і де наш конкурент може давати оголошення і збирати трафік!

    Як вивчити місця розміщення банерної реклами?

    Крім Google Ads, існує також низка інших банерних систем.

    Багато з них можуть сильно здивувати різноманітністю.

    Для цього ми радимо скористатися безкоштовною версією SimilarWeb.

    Потім додайте до 5 сайтів конкурентів і перемістіться до звіту Display Ad Network — вам буде показано ТОП 5 майданчиків, де ваші конкуренти використовують банерну рекламу.

    Перебираючи конкурентів, ви швидко знайдете їх усіх!

    У цьому прикладі можна побачити, що конкурент використовує Admitad!

    А тут можна побачити, крім Google Display Network, низку інших ресурсів.

    Як підсумок, ви отримаєте достатньо інформації:

    1. Як конкуренти рекламуються.
    2. З яких платних каналів беруть трафік.
    3. На які товари та послуги можуть робити акценти.

    І хоч вельми бідно збирається тут інформація, але іноді і її достатньо.

    Як аналізувати соціальний, реферальний та інші види трафіку

    Пошук останніх видів трафіку — найбільш трудомісткий процес, і зазвичай методи їх виявлення дуже складні. Але не неможливі.

    Найскладніше — це відстежити види трафіку, що залишилися.

    Адже сайт може отримувати трафік з новинних ресурсів, чатів у Телеграмі, публікацій у соцмережах (той самий Твіттер), з роликів у Ютубі та багато звідки!

    Але на деякі запитання все ж є відповіді.

    Як відстежити реферальний трафік у конкурента?

    Це можна зробити в платній і безкоштовній версіях сайту SimilarWeb.

    Для цього переходимо за посиланням https://pro.similarweb.com/, потім вибираємо наш сайт, додаючи до 4 конкурентів.

    Потім спускаємося до звіту Referrals і бачимо список з 5 сайтів.

    Якщо чергувати сайти вгорі, можна виловити список і трохи більше.

    Для різних сайтів цей список може сильно змінюватися, тому перебираємо ресурси та шукаємо повний список.

    Чи варто купувати?

    Якщо ви велике агентство або розвиваєте свій проєкт — на один місяць можна розщедритися на 150$ і провести всі аналізи, які вам потрібні.

    У всіх інших випадках вам може вистачити і безкоштовної версії.

    Як відстежити трафік із соцмереж і месенджерів?

    Не варто забувати, що соцмережі — чудові акумулятори трафіку.

    І ви можете сильно здивуватися, що деякі сайти можуть приділяти багато уваги саме цим каналам.

    Для аналізу звіту ми знову скористаємося SimilarWeb і вкажемо до 5 наших сайтів для аналізу, потім знайдемо звіт Social Traffic.

    Як відстежити поведінку користувачів, які відвідують сайт конкурентів?

    Нерозумно думати, що відвідувачі одного сайту не заходять на подібні сайти.

    І це теж можна виміряти в SimilarWeb.

    Для цього виберіть звіт Audience Interests і подивіться звіт Cross-browsing behaviors.

    Він дає змогу побачити, як часто відвідувачі сайту А відвідують сайт B!

    Як аналізувати аудиторію конкурентів за ЦА?

    І останнє, ми теж можемо оцінити трафік конкурентів за його демографією, географією і не тільки!

    Для оцінки демографії достатньо перейти до відповідного звіту в SimilarWeb.

    Ви з легкістю виділите частку чоловіків/жінок і віковий сегмент сайтів, з якими плануєте конкурувати!

    Географію все ж таки детально можна вивчити вже в платній версії (з розбивкою за регіонами), оскільки безкоштовна покаже лише розбивку за країнами:

    Як підсумок — ви отримаєте детальний портрет цільової аудиторії свого проєкту:

    1. Стать.
    2. Вік.
    3. Регіон.
    4. Які сайти відвідує.
    5. Звідки може потрапляти на сайт конкурента.
    6. Які соцмережі переважно любить.
    7. Чи користується активно месенджерами для ділової активності.

    Це достатньо інформації, яку ви зможете зібрати, просто проаналізувавши конкурентів в SimilarWeb!

    Висновки

    Дослідження трафіку сторонніх сайтів дають чудову базу для роботи з власним ресурсом, допомагають збільшувати ефективність рекламних кампаній, контент-маркетингу та стратегії просування загалом.

    Аналітика трафіку допомагає поліпшити та посилити контент, підібрати ефективні ключові слова для контекстної реклами, спрогнозувати рекламні бюджети та “допиляти” маркетингову стратегію.

    Практично будь-які завдання, пов’язані з вивченням трафіку сторонніх сайтів, можна вирішити без бюджету, просто присвятивши цьому час і увімкнувши голову.

    Найточнішу і найповнішу інформацію можна отримати, скориставшись двома-трьома digital-інструментами та порівнявши результати.

    У ситуації, коли багато ринків якщо не згортаються, то значно стискаються, нехтувати можливостями, що дають детальне розуміння трафіку конкурентів, шляхів клієнтів і контенту, який цікавить відвідувачів, просто легковажно.

    Наша порада: не нехтуйте.

    Этот пост был последний раз изменен 31.08.2023

    Disqus Comments Loading...

    Этот веб-сайт использует файлы cookie.