СОДЕРЖАНИЕ
-
Дослідження аудиторії та конкурентів у YouTube
-
Пошукові запити (ключі) для відео
-
Створення кращого відео
-
Оптимізація відео
-
Взаємодія з аудиторією: коментарі, лайки, підписки
-
Авторитет відеоканалу
-
Просування через соціальні мережі та інші платформи
-
Співпраця з іншими ютуберами та брендами
-
Ранжування відео в пошукових системах
-
Аналітика YouTube
-
Нові тенденції ранжування відео на YouTube
Все, що тобі необхідно знати про просування відео в Ютубі, в одній статті.
Всі ефективні методи внутрішньої та зовнішньої оптимізації, які використовують успішні відеоканали.
Якщо тобі потрібно просунути твоє відео чи канал, ти у правильному місці.
Розберемося, навіщо в сучасному світі створювати та просувати відеоконтент.
Онлайн-відео стає все більш популярним, іноді навіть незамінним інструментом залучення клієнтів, тому ми вирішили докладно розписати, як правильно просувати відео в Ютуб.
Розіб’ємо план роботи на етапи та розглянемо детально кожен етап крок за кроком.
Якщо ти хочеш отримати індивідуальний план просування твого каналу Ютуб, залиш мені свої контакти нижче.
Дослідження аудиторії та конкурентів у YouTube
Перш ніж ви зберетеся займатися створенням та просуванням свого каналу, слід знати, що платформа YouTube далеко не нова, і в ній вже створено величезну кількість відеороликів.
За даними на 2022 рік від EarthWeb, на YouTube:
- Розміщено понад 800 мільйонів відео.
- Створено 37 мільйонів каналів на платформі.
- Щодня на YouTube переглядають 1 мільярд відео понад 2 мільярди користувачів.
- Щоденна кількість активних користувачів становить 122 мільйони.
- Середній час, який люди витрачають на перегляд відео, становить 19 хвилин.
Ви вже потрапляєте у поле гігантської конкуренції, де припуститися помилки у створенні контенту може будь-який новачок!
Тому в цьому розділі ми пройдемося за ключовими параметрами, як проводиться детальний аналіз конкурентів у YouTube.
Що, знову? Впав трафік і немає продажів? Так SEOquick тобі допоможе все повернути.
Проведемо роботи з внутрішньої SEO-оптимізації та SEO-просування. Покращимо репутацію, контент. Зробимо аудит і наростимо масу посилань.
Жодної чорної магії – тільки білі методи SEO!
Аналіз популярних тем та форматів контенту
Першим кроком у нас буде вивчення тем та форматів контенту, які користуються найбільшою популярністю на YouTube.
Мета цього кроку – визначити, що саме цікавить вашу аудиторію.
Врахуйте, що популярні теми можуть змінюватися з часом, тому регулярний моніторинг буде корисним для визначення нових трендів та зміни контент-стратегії.
Тому аналіз, проведений півроку тому, можливо, відрізнятиметься від того, який ви проведете сьогодні!
Покроково це можна поділити на такі етапи:
- Вивчіть теми, які вже популярні у вашій ніші
Перегляньте канали конкурентів та визначте, які відео мають найбільшу кількість переглядів, лайків та коментарів.
Спочатку виберіть потрібну країну вашого YouTube. Робиться це в блоці меню — Країна.
Потім беремо ключове слово та вбиваємо у пошуку YouTube, вибравши фільтр КАНАЛИ:
Потім складіть список каналів, які у вас виводитимуться.
Вибирайте канали з кількістю підписників не менше ніж 1000, адже маленькі канали в аналізі контенту вам не знадобляться.
Перебирайте різні варіанти запитів ВЧ і зберіть повний список.
Проведіть аналіз популярних ключових слів у вашій ніші.
Це допоможе визначити, які теми та запити часто використовуються під час пошуку відео у вашій ніші.
- Оцініть, які теми та формати контенту найбільш популярні серед вашої цільової аудиторії
Вивчіть коментарі під відео, щоб визначити, що саме цікавить глядачів.
Умовно теми на відео можна розділити на:
- огляди;
- добірки та рейтинги;
- покрокові інструкції;
- лайфхаки;
- уроки;
- спільні доповіді;
- влоги;
- інтерв’ю;
- відео з відгуками клієнтів;
- вірусні ролики;
- іміджеві ролики.
Їх може бути і більше, але ці умовно найчастіше зустрічаються у пошуковій видачі у YouTube.
Ось у прикладі — у видачі є лайфхаки (1 та 2), мій вебінар у форматі уроку, нижче йде інструкція.
Але перш ніж ви визначитеся з форматом, не можна просто взяти та скопіювати його.
Визначте, як ви можете додати свою власну унікальність у популярні теми та формати контенту.
Наприклад, сюди може входити унікальний дизайн, особливості розповіді, монтажу, метод подання інформації, колірні рішення та багато іншого.
Оцінка якості контенту конкурентів
Отже, ми маємо список конкурентів.
Спочатку зберіть дані про контент конкурентів.
Для цього потрібно зробити таке:
- Складіть список відео для аналізу конкурентів.
- Зберіть дані про кожне відео: включаючи тривалість, кількість переглядів, лайків, дизлайків, коментарів та інші метрики, які можуть бути корисними при оцінці якості контенту.
Це зручно зробити за допомогою плагіна VIDIQ. Просто натисніть кнопку Export CSV і вивантажте повний список.
Також ви можете скористатись аналізом у SocialBlade та вивчити список ТОП популярних 50 відео.
Далі потрібно переглянути ці відео і зрозуміти, чому у конкурента саме цей контент зайшов краще, ніж у вас.
Дослідження способів просування конкурентів
При аналізі конкурента ви можете зіткнутися з проблемою нерозуміння, як він виріс, просунувся, назбирав підписників.
Тут доведеться трохи напружити логіку, адже дані вам ніхто не дасть.
І жоден платний сервіс поки що це не може надати — Buzzsumo та Socialblade пропонують лише загальні цифри за переглядами, підписниками, лайками та коментарями.
Тому перше, що ми робимо – дивимося ТОП ролики на каналі. І відповідаємо на запитання:
- Як багато роликів набрало більше переглядів, ніж цільова аудиторія.
- Скільки в середньому набирають ролики переглядів на місяць на каналі.
- Порівнюємо кількість мертвої та живої аудиторії.
- Оцінюємо, наскільки ролик оптимізовано.
Тут нам допомагає VIDIQ.
У результаті може виявитись, що левову частку підписників каналу приносить 4-6 роликів. Такий собі принцип Парето.
Навіть тут можна побачити, що цей ролик має 10% залучення до лайків біля переглядів і збирає 1,1% коментарів на 100 переглядів.
І у нього чудово оптимізовано теги, які ранжуються у видачі.
Не варто забувати, що перегляди можуть не корелювати із популярністю відео.
На це може вплинути рекламна розкрутка каналу за допомогою Googe Ads, соцмереж та розсилок.
Та й просто чорна накрутка переглядів цілком.
Наприклад їхній другий ролик (перший за переглядами), хоч і має багато лайків, загалом має мало коментарів, не ранжується зовсім, та й має погане в результаті залучення.
Пошукові запити (ключі) для відео
Пошукові ключі відео відрізняються від звичайних пошукових запитів.
Вміння відрізняти їх – важливий момент при збиранні семантики для вашого відео.
Більшість пошукових запитів, які надходять з Ютуб, не з пошуку.
Але вам потрібно оптимізувати свій канал та відео для органічного пошуку та для Ютуб.
Припустимо, пошуковий запит “life insurance” (страхування життя) отримує в Google близько 100 000 трафіку на місяць, а в Ютуб всього 50.
Показники на запит “cute cats” (милі кішки) значно вищі у Ютуб, ніж у Гугл.
Тобто ви повинні зрозуміти, що семантика для Ютуба разюче може відрізнятися від семантики для SEO чи контексту.
Чим саме відрізняється семантичне ядро для Ютуба від інших видів семантики?
Воно орієнтоване на пошук та відображення відеоконтенту.
У той час як інші види семантики можуть бути орієнтовані на пошук текстової інформації чи інших видів контенту.
Також відеозапити можуть відображатися безпосередньо в Гуглі, тоді як звичайні запити — ні.
Наприклад, запит “купити айфон 13” у видачі Ютуба має такі ролики.
При цьому в гугл видачі картина матиме зовсім інший інтент.
Але якщо ми візьмемо інший ключ, наприклад “iPhone 13 розпакування”, результати будуть приблизно схожі:
У Гуглі ми бачимо, що у спеціальному блоці виводяться майже ті самі ролики:
Це означає, що умовно існує кілька видів запитів, і ми повинні орієнтуватися на ті, які стимулюють показ відео у видачі.
Саме такі запити можна називати відеозапитами.
Тобто якщо збирати семантику та у видачі відображатиметься відеоблок або виводитиметься окремо YouTube на високих позиціях у Гуглі, такий запит нас точно цікавить.
У своєму гайді зі збору ключових слів для Ютуба я детально відповів на такі питання, як зібрати семантику для відео, розподілити її за тегами та використовувати у контенті відео.
Створення кращого відео
Як ми зрозуміли з минулого аналізу, якщо хочете потрапити до ТОПу, необхідно знімати класне відео!
Ютуб не бажає, щоб юзери пасивно дивилися ваше відео. Важливою є активність глядачів.
Скільки лайків, коментарів, додавання вашого відео в плейлист було зроблено — все це має велике значення.
Чим більше таких дій виконано, тим більше позитивних сигналів для ранжування.
Як збільшити залучення користувачів? Є кілька ефективних методів.
Класне відео має бути цікавим, захопливим, корисним.
Тоді воно збільшуватиме кількість постійних підписників.
Ще важливо не забувати про метрику та аналізувати:
- час сесії;
- час переглядів;
- утримання аудиторії;
- залучення глядачів;
- CTR (клікабельність).
Для того щоб ці показники були вищими, не забувайте про прості лайфхаки, які допоможуть вам досягти успіху!
Знімайте відео за сценарієм
Незв’язне і неструктуроване відео — просто гарантія провалу.
Тому спочатку сядьте та напишіть сценарій для нього.
Дайте відповідь на питання:
- Про що буде це відео?
- Що ви розповідатимете?
- Як ви це розповідатимете?
- Що ви показуватимете?
- Які приклади ви наводитимете?
- Чому ви вважаєте, що так?
Так, ці питання потрібно розкласти у вигляді зручної майнд-карти.
А краще – у вигляді добре написаної статті.
Напишіть завдання дизайнеру
Якщо ви не монтуєте відео, не забудьте, що дизайнер не сидить у вас в голові.
Складіть докладний сценарій, що і на якій хвилині ви хочете виводити на екрані.
Грамотно складений сценарій – запорука успіху будь-якого гарного відео.
Ви можете його зробити і після збору первинного матеріалу, як на скрині — із зазначенням тимчасових міток та проханням показати потрібні елементи, так і просто надавши йому статтю зі вставленими посиланнями на відеофрагменти або скриншотами, для зручності виділивши їх іншим кольором.
Фокусуйтесь на перших 15 секундах
Вплив перших 15 секунд має значення.
Ютуб рекомендує фокусуватись на цьому відрізку часу.
Саме перші 15 секунд показують, чи буде цікавим ваше відео.
У цей час ви повинні посадити на гачок свою аудиторію.
Перевіряйте пік переглядів
Витратьте кілька хвилин на перевірку показників вершини та спаду перегляду відео.
Для перевірки потрібно вибрати відео, що цікавить, зайти в Analytics – Overview і спуститися трохи вниз на екрані.
На цьому прикладі немає особливих коливань, глядачі природно йдуть.
Розглянемо інше відео.
Як бачимо, коливання вже не такі рівномірні, відповідно можна зайти та перевірити, що стало причиною відходу глядачів.
По-друге, наприкінці твого відео створюй посилання:
- на свій канал;
- на інше цікаве відео;
- підписку на свій канал.
Це втримає аудиторію на вашому каналі.
Приділяйте увагу довжині відео
Чинник номер 1 у Ютубі – це утримання користувача.
Чим більше часу користувач проводить у Ютубі, тим більше система заробляє.
Якщо ваше відео допомагає утримати користувача, тоді воно ранжується краще.
Щоб переглянути, скільки часу глядача утримують ваші відео, заходьте до Analytics – Overview.
На моєму прикладі видно, що наші відео показують утримання від 5 до 14 хвилин.
Чудово!
Як оптимізувати відео під час перегляду?
Спочатку створюйте довге відео.
Припустимо, ви створили 2 відео: відео А — 12 хвилин, відео Б — 4 хвилини.
Середній показник перегляду відео 40%, виходить відео А дивляться довше у 3 рази.
Очевидний факт, довгий контент за конкурентними ключовими словами ранжується краще!
Працюйте з мотивуванням глядача дивитись контент
Час сесії переглядів показує, як довго користувачі проводять у Ютубі після переглядів вашого відео.
Ще це фактор ранжирування, який збільшує час перебування користувачів у Ютубі.
Іншими словами, Ютуб заохочує відеоканали, які утримують аудиторію на їхньому ресурсі.
На жаль, виміряти цю статистику не можна, ми не можемо переглядати подальший шлях користувачів.
Як оптимізувати під цей фактор ранжування?
- Створіть плейлист (списки відтворення). Він затримує користувачів на вашому каналі, відповідно показники часу сесії вищі.
- Не забудьте у відео розповісти про свої плейлисти.
- Згадуйте у своєму відео релевантні відео в описах відео (використовуючи посилання на відео).
Просіть аудиторію залишати коментарі та лайки
Люди ліниві від природи, вони не люблять витрачати свій час і проявляти активність. Попросіть це зробити!
Для цього слід розмістити у контенті заклик до дії.
Це може бути просто промовлена репліка, візуальний супровід або те й інше.
Просіть підписатися на канал
Стандартна зв’язка — Лайк-Коментар-Підписка.
Так, просіть підписатися лінивого глядача кілька разів за відео!
Робіть це на початку відео, в середині на цікавому моменті, і найголовніше — наприкінці ролика, не забувши подякувати, що вони додивилися ваше відео до кінця!
Рекомендуємо для читання:
Оптимізація відео
Правильна оптимізація відео — одна із запорук його популярності. Вона містить в собі:
- прописування Title та Description;
- прописування тегів;
- впровадження ключових слів у текст контенту;
- створення привабливої картинки.
Ми навчимо тебе все це робити правильно.
Добре оптимізоване відео не одразу легко відрізнити від погано оптимізованого.
Для цього стануть у нагоді інструменти, які ми оглядали в статті про збір ключових слів для YouTube.
Так що я не повторюватимуся, а розпишу нюанси, які потрібно знати.
Отже, будь-який чек-лист розкручування відео будується за доопрацюванням:
- заголовка;
- тегів;
- опису;
- включення до плейлистів;
- використання хештегів;
- оцінки відповідності відеозапиту;
- клікабельність відео або CTR.
Останній пункт — CTR — важливий алгоритм ранжування в Ютуб, показує, як часто з результатів пошуку перейшли на твоє відео.
Навіщо Ютуб показуватиме відео, на які не хочуть переходити?
Звісно, у ТОПі буде лише контент із хорошими показниками.
Отже, все по черзі.
Прев’ю відео
Зверніть увагу на картинки до відео в ТОП видачі.
Багато з них зробили індивідуально під відео, для візуалізації та розкриття суті.
Секрети гарного прев’ю такі:
- Читабельний текст на прев’ю навіть на телефонах!
- Не використовуйте багато кольорів.
- Дотримуйтесь фірмових плашок.
- Не використовуйте понад два графічні елементи.
- Не забувайте про себе як спікера!
Плашку не обов’язково міняти постійно.
Гарна плашка дає хороший CTR для вашого відео.
І дотримуючись хороших стандартів у них, ви досягнете більшої кількості переглядів!
Заголовок відео
Заголовок відео – перше, що бачить користувач.
У заголовку ви повинні використовувати ключове слово та заклик до перегляду — все це збільшує CTR (клікабельність).
Збираємо текст заголовка.
Вміння підбирати заголовок має будуватися на наступних етапах:
- Зберіть семантичне ядро для ролика. Якщо вам потрібна допомога, скористайтеся попередніми порадами. Ваше завдання – визначити найбільш трафіковий цільовий запит.
- Виберіть найбільш високочастотний ключ із погляду Ютуба. Частотність можна перевірити у ключового запиту за допомогою таких утиліт, як Keywordtool.io чи VIDIQ.
- Цей ключ має бути на початку вашого заголовка! Перші 55 символів повинні відповідати твоєму ВЧ ключу. Зберіть пошукові підказки для цього ролика. Для цього можемо скористатися або пошуковим рядком, або утилітою KeyWordTool.io.
- Найбільш трафікові фрази поєднайте в заголовку. Використовуйте для побудови фрази коми, двокрапки та вертикальний слеш для смислового поділу.
- Назва вашого відео повинна складатися не менше ніж із 5 слів. Таким чином, ви можете включити ключове слово повністю без зайвих слів.
На прикладі цього аналізу я показав, як можна скласти ідеальний заголовок для твого відео.
І я можу сказати, що завдяки заголовку, зв’язку з ключовими словами та субтитрами у відео — цей ролик максимально релевантний запитам.
Пам’ятаємо про ліміти.
Хочеться, справді, запхати більше ключових слів — і Ютуб чемно каже, що можна і 100 символів впхнути!
Але є певні обмеження.
По-перше, довжина опису має підкорятися простому правилу: перші 40 символів мають описати, про що власне ролик.
І ось чому:
У початковій видачі Ютуба відображаються перші 40 символів.
Тому якщо ваш заголовок досить довгий, глядач, мабуть, побачить лише його скорочену частину.
Це ж стосується роликів, які відображаються в розділі Наступне.
Тому вам слід вибирати перші 40 символів так, щоб вони читалися повністю (і бажано закінчувалися на сороковому символі).
Як і в СЕО, від Title залежить, чи перейдуть на ваше відео чи ні.
У Title має бути ключова фраза, також потрібно подбати про його привабливість.
У наведеному прикладі “How to lose weight fast” (“Як швидко втратити вагу”) відео в ТОПі використовують свій привабливий заголовок:
- 10 кг за 10 днів;
- ТОП-10 шляхів (не прикладів);
- 1 кг за день (план дієти);
- Стиль життя – здорове харчування.
Рекомендуємо перевірити привабливість свого заголовка за допомогою нашого калькулятора заголовків.
Більше балів – краще.
Порівнюйте варіанти, які ви використовуєте для пошуку.
За статистикою VidIQ, оптимальною довжиною заголовка вважається довжина 60 символів.
Це виходить з граничної довжини тега Title для SEO.
У пошуку ваш заголовок з’їдатиметься, і сніпет виглядатиме непривабливо.
З рекомендацій щодо заголовка:
- Високочастотний запит відео попереду.
- Інші ключі з підказок у природній пропозиції.
- На 40-му символі сенс ролика вже має бути зрозумілим.
- Середня довжина заголовка не перевищує 60 символів.
Оригінальне відео
Як потрібно правильно прописувати теги?
Багато хто припускається тут помилок.
Але при цьому такий тег цілком можна залишити:
Нехай навіть не зовсім, але він все ж таки тематичний.
І ми переходимо до іншого пункту.
Теги надто низькочастотні.
Ви можете тоді зібрати дуже цільову семантику і закидати всі перетини двослівних та трислівних і навіть чотирислівних тегів!
Але в результаті це призведе до того, що кількість переглядів вашого відео далеко не піде…
Тут рішення подвійне.
Ви можете залишити низькочастотні теги, якщо зайняли за ними ТОП позиції, і ці теги дають переходи на ролики.
Так, вони можуть бути рідкісними, але за ними може бути трафік.
Так, один за 28 днів показав 4 перегляди.
Але якщо ви не маєте за тегами ні позицій, ні трафіку, видаліть їх та замініть на теги, які пропонує YouTube Analytics:
Якщо у вас встановлено розширення vidIQ для Google Chrome, тоді в редагуванні самого відео додаток буде підказувати теги під час їх набору.
Тег та заголовок не мають нічого спільного.
Типова помилка новачків, які, підбираючи заголовок, починають використовувати різні теги, не пов’язані з тим, що ви включили в назву.
Таке можуть дозволити собі блогери, контент яких проглядається завдяки підписникам, а не пошуку в YouTube і не за подібними відео: так, якщо у вас 10000 підписників, можете відеоролики називати абияк, лояльна аудиторія все одно їх буде дивитися.
А якщо ви постите ролики у своїх соцмережах, де сидить решта ЦА, яка навіть не підписана на ваш канал, то отримаєте заповітні перегляди.
Як бачите, маючи мільйони підписників, ваші відео гарантовано зберуть понад 30% цієї кількості переглядів за кілька днів.
Але якщо ж ви ведете комерційний інформаційний блог, де є ваш продакт-плейсмент (тобто ви піарите у відеоролику свій товар чи послугу), такий метод нашкодить.
Також канали новин грішать тим, що забувають актуалізувати в тегах, про що ефір, тим самим втрачаючи цільову аудиторію.
Також не варто накручувати підписників.
Канали, що це роблять, помітні.
Їх кількість переглядів відео видає:
Але ті відео, які грамотно поєднують заголовки та теги, збирають аудиторію чудово:
Саме через відповідність заголовка запиту та прописаним усередині тегам:
Деякі автори, такі як Брайан Дін, рекомендують використовувати невелику кількість тегів. Бажано – до 5 ВЧ тегів.
Але є одне АЛЕ.
По-перше, ви не Брайан Дін.
Якщо у вас мала база підписників, ви ризикуєте збирати перегляди по крихтах і не зможете захопити свою аудиторію.
По-друге – сам YouTube каже – можна багато тегів.
Але не більше ніж 500 символів на всі теги.
Я рекомендую використовувати перераховані вище методи генерації тегів і підбирати їх за допомогою плагіна VidiQ.
Детально, як збирати теги, ми розглядали у попередній статті.
Виберіть Аналітику, перейдіть до розділу SEO, виберіть вкладку Дослідження тегів та вбийте свій ВЧ ключ.
Система запропонує теги за низхідною за логічним зв’язком.
Перевірте теги на релевантність (вбиваючи у пошук та вивчаючи підказки).
І залишайте ті, що можуть принести відео трафік.
Пам’ятайте, теги з одного слова можуть зіграти з відео злий жарт: теги — це ключові слова, які використовуються для ідентифікації відео за тематикою.
Саме за ключовими словами відео YouTube визначає, до якої категорії та з яким ступенем спорідненості можна співвіднести ваше відео.
Якщо ви робитимете теги такого виду:
То ризикуєте заплутати Ютуб.
Як себе перевірити?
Просто закиньте свій “тег” у пошуковий запит.
Спочатку оцініть, які підказки генерує із цим словом сам Ютуб.
Потім вивчіть і саму видачу.
Якщо серед відео немає ваших тематичних роликів, сміливо видаляйте цей тег.
У цьому випадку тег, який я розглянув, рекомендується видалити.
Вплив тегів на відео постійно знижується. Ютуб і надалі рекомендує їх використовувати, але останні дослідження показують, що багато відео ранжуються добре і без тегів.
Система все краще розпізнає зміст відео за тайтлом, описом та субтитрами.
Але ігнорувати їх не варто сьогодні.
Опис відео
Перші 125 символів відображаються в результатах пошуку, і від них залежить перегляд відео.
Вклади в ці 125 символів ключі, що просуваються, і заклик до дії!
Багато відеоканалів ігнорують цей показник!
Для цього в перший блок опису радимо взяти відібрані теги та вставити на початок відео.
Теги беремо з вищеописаного способу, копіюємо та вставляємо.
Заберіть смислові повтори і подумайте, як краще змінити опис, використовуючи слова по максимуму!
Отримуємо вже гарний текст, який максимально перетинається з тегами.
Порада:
- Включіть ключове слово у перші 25 слів.
- Зробіть опис щонайменше 250 слів.
- Додайте ключове слово 2-4 рази.
Таймкоди
Таймкоди в YouTube — спеціальні посилання в описі відео з тимчасовими мітками.
Відео з таймкодами ранжується краще, ніж без них.
Будь-яке інформаційне відео містить у собі блоки, або, так би мовити, розділи.
Перед написанням сценарію їх треба заздалегідь продумати.
Потім потрібно в описі відео додати тимчасові мітки, де починається новий розділ.
Так, 0:00 — обов’язковий таймкод на початку! Без нього таймкоди не з’являться.
Таймкод слід прописувати у форматі ХВИЛИНА:СЕКУНДА або ГОДИНА:ХВИЛИНА:СЕКУНДА.
Наприклад, 0:25 чи 1:15:30.
Якщо ви все зробили правильно, у вашому відео після оновлення сторінки з’являться на таймтреку роздільники та ваші глави.
Таймкоди відіграють колосальне значення в ранжируванні відео та пошуку.
Зверніть увагу, у сніпеті Google він розпізнається саме з розбивкою за розділами.
Тому ми завжди радимо використовувати ключові слова у вашій семантиці для прописування цих блоків.
Поради щодо прописування таймкодів:
- Починайте з 0:00.
- Не пишіть більше ніж 6 слів у описі.
- Використовуйте ключові слова.
- Намагайтеся розбивати за етапами не менше 1-2 хвилин на блок.
Субтитри
Субтитри відео – це розпізнаний текст, який звучить у відео, розмічений тимчасовими мітками.
Ютуб розуміє, що ви кажете на 90%. Тому найкраще вимовляти ключ, що просувається, в контексті 1 або 2 рази.
Також YouTube автоматично робить транскрипцію відео.
Для перегляду транскрипції будь-якого відео на ресурсі під відео натискайте … more (більше) = > transcript (транскрипція).
Для своїх відео ви можете їх відредагувати та внести правки, де він припустився помилок.
Дайте 100% розуміння, про що ваше відео, завантаживши файл транскрипції на Ютуб.
Дотримуйтесь правила створення файлу.
Субтитри додаються до студії у спеціальному розділі.
Автоматичні субтитри можна відредагувати та зробити їхній переклад іншою мовою.
Ви можете їх редагувати у вигляді тексту або завантажити та перекласти в тому ж ChatGPT та повернути назад для завантаження.
У режимі тексту можна відредагувати текст, де явно були проблеми з орфографією і втратою змісту.
Я особисто для російськомовного каналу не прописую вручну транскрипцію, бо Ютуб добре розпізнає наш текст.
Для англомовного каналу мені доводиться його контролювати та вставляти.
Переклад відео іншою мовою
В Україні запити задаються двома мовами, тому важливо, щоб ваші відео ранжувалися і російською, і українською мовами.
Та й зручно, якщо ваші відео нехай навіть із субтитрами, дивляться в інших країнах.
Саме відео перекласти, на жаль, не можна, але ви можете перекласти опис відео, заголовки та субтитри!
Після того, як прописані субтитри, переходимо в нього і дивимося, де у нас не опубліковано опис!
Потім робимо переклад ЗАГОЛОВКА та ОПИСУ, перевіряючи його правильність.
І натискаємо ОПУБЛІКУВАТИ.
Повторюємо для КОЖНОЇ мови нашого відео.
Взаємодія з аудиторією: коментарі, лайки, підписки
У цьому розділі будуть зібрані лайфхаки, як збільшити залучення відеоканалу.
Секретом будь-якого каналу є не лише оптимізація окремих роликів, а й загалом позитивна статистика аудиторії з нашого каналу.
Сюди входять:
- Постійні глядачі – люди, які переважно дивляться ваші відео.
- Унікальні глядачі — скільки людей дивилося ваші відео.
- Підписники — скільки аудиторії підписується на канал за період.
Для того, щоб взаємодіяти з аудиторією, вам потрібно дотримуватись наступних стратегій:
- Вести спільноти.
- Формувати плейлисти.
- Мотивувати у відео підписуватися на канал.
- Закріплювати важливий коментар.
- Відповідати на коментарі.
Спільнота каналу
Спільнота каналу на YouTube — це група глядачів, які підписалися на канал і взаємодіють між собою та з автором контенту.
У цьому розділі ви можете публікувати на ній повідомлення, GIF-зображення, картинки/фотографії та відео, а також проводити опитування та вікторини.
У спільноті каналу можна обговорювати відео, ставити питання, ділитися думками та ідеями, брати участь в опитуваннях та голосуваннях, а також отримувати ексклюзивний контент та бонуси від автора.
Створення та розвиток спільноти каналу допомагають встановити більш тісний зв’язок між автором та глядачами, підвищити лояльність аудиторії та збільшити залучення глядачів до процесу створення контенту.
Списки відтворення каналів
Плейлисти на YouTube — це колекції відеороликів, які можна створювати та редагувати на каналі.
Вони дозволяють згрупувати відео за тематикою чи жанром, що спрощує пошук та навігацію для глядачів.
Важливість оптимізації плейлистів для SEO полягає в тому, що вони можуть покращити видимість каналу на YouTube та у пошукових системах.
- Ви можете поєднувати в серії відео за однією тематикою.
- Плейлисти можуть бути оптимізовані за допомогою ключових слів, тегів та описів, що дозволяє покращити ранжування та збільшити трафік на канал.
- Плейлисти можуть залучити нових глядачів, які зацікавлені у певній тематиці чи жанрі відео.
- Плейлисти відтворюються автоматично після перегляду попереднього відео.
- Намагайтеся формувати плейлисти відразу в міру їхньої появи. Хороший плейлист — той, в якому більше одного відео!
Для написання тексту плейлистів використовуйте семантичне ядро, яке зібрали на попередньому етапі.
Таким чином, оптимізація плейлистів є важливим елементом SEO-стратегії для YouTube-каналу, який може призвести до збільшення переглядів, підписників та покращення загальної видимості каналу.
Радимо робити такі плейлисти:
- Усі актуальні відео каналу.
- Плейлисти за тематиками, в ієрархії ускладнення від простого до складного.
- Плейлисти за серіями, якщо це серія роликів поспіль.
Закріплені коментарі
Закріплений коментар дозволяє вивести один коментар зверху відео.
Його можна використовувати для наступних цілей:
- Вказати посилання на ресурс або серію ресурсів, що обговорюються у відео.
- Вказати посилання на ваш сайт із замовленням послуги.
- Просто закріпити максимально корисний коментар.
Мотивація натиснути на дзвіночок
Повідомлення в YouTube — гарний спосіб повідомляти аудиторії, що у вас вийшло нове відео на каналі.
Мотивуйте натискати не лише на підписку, а й на дзвоник.
Багато хто помітив, що люди тиснуть підписку, тиснуть на дзвіночок, але не дізнаються, що у вас вийшло відео.
З недавніх пір дзвіночок почав працювати інакше, додавши додатковий функціонал.
Тому тепер потрібно мотивувати аудиторію не тільки “Натисніть на дзвіночок” під час запису ролика, але ще й у дизайні, щоб глядач вибрав варіант “Усе”.
Покажіть у дизайні, що вони мають вибрати, не забувши проговорити це у самому ролику.
Відповіді на коментарі
На ранжування в каналі впливає не лише кількість переглядів, а й активність вашої аудиторії.
Тому якщо ви відповідатимете на запитання аудиторії, це стимулюватиме її:
- Зайти та віддячити вам за відповідь.
- Поставити уточнювальні питання.
- Якщо можливо, підписатися на канал!
Для того щоб перевірити, чи є у вас всі відповіді на коментарі, перейдіть в YouTube Студію, у розділ КОМЕНТАРІ, і там налаштуйте фільтр Без моєї відповіді.
В інтерфейсі ви можете побачити, чи підписаний користувач на ваш канал, і подякувати йому за підписку.
А якщо ні – запропонувати підписатися на ваш канал!
Тому ми дамо вам поради, як слід писати відповіді на коментарі:
- Відповідайте мовою користувача.
- Намагайтеся бути чемним. Ваша мета – підписники та лояльна аудиторія.
- Пропонуйте підписатися новій аудиторії.
- Дякуйте підписникам за лояльність.
- Давайте відповіді на запитання.
- Дякуйте кожному за хороший коментар лайком і сердечком.
- Якщо коментар спамний та непотрібний, просто видаліть його.
Авторитет відеоканалу
Авторитет каналу відіграє важливу роль у просуванні відео в Ютуб.
Відео, викладене на авторитетному каналі з постійною аудиторією, ранжуватиметься вище, ніж на новоствореному каналі.
Як швидко зробити канал авторитетним?
Відрізнити погано оптимізований канал за цими пунктами легко на око без жодних спеціальних утиліт.
Саме авторитет відеоканалу можна побачити за зовнішніми елементами, які настроюються в інтерфейсі Студії YouYube.
Ми приділимо увагу в цьому розділі головній сторінці каналу, трейлера, логотипа, фірмового стилю, назви та псевдоніма каналу, а також розділу Про канал.
Трейлер каналу
Зустрічайте аудиторію каналу з цільових відео на ньому.
Наприклад, налаштуйте на каналі два види відео. Одне – для новачків, інше – для підписників.
Все це налаштовується у YouTube Студії — у розділі Головна сторінка.
Логотип каналу
Канал без логотипу не вселяє довіри.
Тому ми радимо одразу зайти та залити його.
Який логотип брати? Та той самий, який є у вас на сайті!
Заповніть Фото профілю, Банер для YouTube та малий логотип у розділі Брендинг.
Ви можете налаштувати час появи логотипа на відео.
Назва каналу
Назва каналу — процедура, така ж важлива, як неймінг свого бізнесу (я торкався неймінгу у своїй статті про CTR).
Налаштовується назва каналу у розділі Налаштування каналу — Основні відомості.
Поради щодо створення назви для каналу:
- Робіть її лаконічною.
- Перевірте, чи не зайнята вона.
- Намагайтеся назву каналу робити на 99%-100%, що збігається з назвою бізнесу або сайту.
Псевдонім каналу
Там само налаштовується і короткий псевдонім каналу.
Псевдонім — це нікнейм вашого каналу, який легко запам’ятовується та зручний для пошуку на Ютубі.
За допомогою псевдоніма каналу можна створювати швидке посилання, яке має привабливий вигляд.
Наприклад, можна побачити, як виглядає стандартний URL каналу, а як виглядає URL із псевдонімом каналу.
Головна сторінка каналу
Дизайн головної сторінки каналу – це його візитна картка.
Структурування інформації на ній робить його зручним для ваших підписників, а також збільшує ваш авторитет в очах нової аудиторії.
Зручність розташування потрібних плейлистів, повідомлень – вирішальні фактори для сторінки!
Налаштування цього розділу відбувається в блоці Налаштування каналу — Головна сторінка.
Ви можете додати до 12 розділів, вибравши їх.
- Трансляції (поточні, минулі).
- Плейлисти (серією або як окремі плейлисти).
- Плейлист коротких відео YouTube Shorts.
Про канал
Розділ Про канал — останній та важливий пункт для піднесення авторитету.
Особливо для комерційного каналу.
Напишіть оптимізований під запити текст про свою компанію, який писали б на головну сторінку.
Приділіть увагу розділу Контакти.
Додайте посилання на всі соцмережі та месенджери свого бізнесу, які ви ведете саме тут.
Нагадую, на банері можна вивести трохи більше ніж 5 посилань.
Тому вирішіть, які для вас пріоритетні, і розставте їх за допомогою повзунків у зручному порядку.
У розділі КОНТАКТНА ІНФОРМАЦІЯ додайте ваш Email для зв’язку.
І звичайно, перекладіть весь контент у цьому блоці кількома мовами, додавши переклад:
Все, базові налаштування за авторитетом каналу виконані!
Ключові слова каналу
Теги каналу є важливим пунктом для його ранжирування.
Вони нагадують теги для YouTube відео, але прописуються у спеціальному розділі.
Для цього перейдіть у Студію Youtube і потім — у НАЛАШТУВАННЯ.
Далі напишіть теги вашого каналу.
Це будуть максимально високочастотні запити, які точно описують ваш канал.
Тип відеоканалу
Важливо вказати, чи є ваш каналом для дітей чи ні.
Ви можете вибрати цю аудиторію в розширених налаштуваннях.
Зв’язок з акаунтом реклами
Наступним кроком буде зв’язок вашого каналу з каналом Google Ads.
Для повноцінного налаштування відеореклами ми рекомендуємо зв’язати ваш обліковий запис тут.
Нагадую, це знаходиться в Студії, в розділі Налаштування, потім Розширені налаштування.
Там само налаштовується приватність вашого каналу та реклама на основі інтересів.
Ми рекомендуємо залишити, як зазначено на скрині.
Активні програми вашого каналу.
Чим вище ваш канал зростатиме, тим більше функцій ви зможете увімкнути.
Перевірити статус функцій можна в Студії в розділі Установки — Канал — Доступність функцій.
Просування через соціальні мережі та інші платформи
При розкручуванні каналу потрібно спочатку створити пул аудиторії.
Якщо ви не проінформуєте аудиторію про нові відео, ризикуєте залишитися з каналом із 10-20 підписниками.
Перша тисяча підписників каналу завжди найскладніша.
І ми радимо дотримуватись цієї простої стратегії, яка точно спрацює!
Крок 1. На відео мають бути зроблені всі кроки щодо оформлення
Зверніть увагу на все, що ми описували в розділах Авторитет каналу та Взаємодія з аудиторією.
Так, у вас на каналі вже має бути понад 5 відео гарної якості.
На канал без відео ніхто не підпишеться.
Крок 2. Зберіть вашу цільову аудиторію з іншого каналу
Якщо ви не новачок, швидше за все, у вас є якась зібрана аудиторія.
Наприклад, свій телеграм-канал, група у Facebook або підписники у Tiktok.
На крайній випадок база телефонів або Email своїх клієнтів.
І все це можна використовувати для інформування про те, що у вас є канал YouTube і він росте і розвивається!
Тому зробіть розсилки, анонси про те, що у вас:
- Виходять нові відео.
- Заплановано відео до виходу.
- Майбутні трансляції.
- Будь-яка інша активність на каналі.
Крок 3. Автоматизуйте роботу з розсилок
Розсилки, зроблені один раз, не дадуть належного ефекту.
Налагодьте цей процес на постійній основі.
Для цього підійдуть платні сервіси Email розсилок, пуш-повідомлень та навіть регулярні нагадування в інших каналах соцмереж.
Не забувайте піарити канал завжди.
Крок 4. Налаштуйте платний трафік
Завжди можна допомогти відео за допомогою платної реклами.
Налаштуйте рекламу InStream та Discovery для приросту підписників та лояльної аудиторії.
Альона розповіла покроково, як це зробити у Google Ads.
Співпраця з іншими ютуберами та брендами
Якщо ваш канал існуватиме сам собою, швидкість приросту його аудиторії буде катастрофічно повільною.
Але ви завжди зможете зробити так, щоб про вас дізнавалася аудиторія і з інших ресурсів.
Спільні трансляції
Відмінний спосіб обміну аудиторіями – це проводити трансляції з колегами по бізнесу.
Зберіть пул усіх партнерів, з ким ви працюєте, обміняйтеся контактами та запросіть виступити на своєму каналі.
Нагадую, ця функція буде доступна, якщо на вашому каналі буде достатньо підписників та переглядів.
Тому приділіть увагу підготовці каналу на перших кроках.
Виступи на інших майданчиках
З війни ми поки що не проводили спільних ефірів на інших українських майданчиках.
Але прикладами буде, якщо ви виступите на будь-якому іншому каналі, де є ваша аудиторія, зі своєю доповіддю.
Або ви проведете спільне інтерв’ю.
З цією метою зробіть аналіз подібних каналів у видачі.
Для цього вбийте запит “тематика” + “вебінари” або “конференції” та вивчіть список каналів, які вас цікавлять.
Напишіть їм та запропонуйте виступити на платформі!
Гостьові посилання на канал
Не варто забувати і про гостьові публікації.
Вони допомагають дізнатися про вас тим, хто читає інтернет.
Тому правильний піар допоможе вашому каналу на постійній основі!
Пишіть якісні статті та вмикайте свої відео в них.
Не пишіть нісенітниці, ваша мета — перегляди та читання статей, а не SEO-цілі — отримання посилань.
Забудьте про них.
Навіть якщо ви не одержали посилання, ви вставили своє відео!
Також ви можете просто вказувати посилання на свій канал у гостьових статтях-опитуваннях.
Про техніку, як писати гостьові публікації, я розповідав у цьому подкасті.
Ранжування відео в пошукових системах
У цих порадах я навчу вас робити так, щоб ваше відео завжди отримувало трафік з пошукових систем — чи то Google, чи YouTube.
На ранжування відео в пошукових системах, крім перерахованих вище елементів, впливають ще й такі, на які не відразу звернеш увагу.
Крок 1. Розмістіть відео на сайті
Ви можете розміщувати свої відео як embed коду на будь-якому своєму ресурсі.
Чи це ваш Web 2.0 сайт, основний сайт або сайт партнера.
У розділі Відео ваш ролик може ранжуватись завдяки тому, що ви його розмістили у себе на сайті!
Для цього перейдіть на ваше відео, виберіть Поділитися, виберіть Вбудувати.
Потім скопіюйте код та вставте у потрібному місці на вашому сайті.
Крок 2. Встановіть мікророзмітку VideoObject
Не забувайте, що відео для Google потрібно обов’язково помічати.
Для цього є спеціальна мікророзмітка Schema.org — VideoObject.
Після встановлення мікророзмітки перевірте її у валідаторі мікророзмітки, вставивши свій сайт.
Потім через час перевірте в Google Search Console у розділі Сторінки з відео — Індексування сторінок з відео.
Крок 3. Перевірте пошукові запити аудиторії
Аналізуйте пошукові запити вашої аудиторії та адаптуйтеся під контент, який вона шукає.
У Студії YouTube виберіть Аналітика — Джерела трафіку та Пошук на YouTube.
Також слідкуйте за трафіком вашого Ютуб каналу за пошуковими запитами.
Цю статистику слід аналізувати для окремих відео.
Якщо ваше відео не ранжується за цим показником, мабуть, на попередніх кроках ви не приділили уваги всім аспектам оптимізації.
Аналітика YouTube
Вивчай Аналітику у Студії YouTube, щоб стежити за тим, які відео точно варто оновити, перезаписати, а яким достатньо того, щоб покращити в плані оптимізації.
Гарне відео з першого разу ніколи не вдасться зробити.
Тому маркером для вашої якості роботи буде детальний аналіз життєво важливих метрик кожного відео: часу перегляду, утримання та CTR роликів.
Час перегляду
Найважливіший фактор ранжування, який фактично відповідає за ваш рейтинг.
Він каже, скільки хвилин користувачі дивляться ваші відео, та відображає тенденцію рейтингу каналу.
Чим більше годин дивляться ваші відео, тим краще для ранжування каналу загалом.
CTR ваших відео
У Ютубі всі відео відображаються завдяки виведенню сніпету та прев’ю.
Як перевірити, чи добре працює ваше?
Наприклад, ваше відео знаходиться в ТОП3, але тебе бентежить мала кількість переходів.
Такий звіт є і називається Показник CTR Значків відео!
Гарний показник CTR Значків – від 2 до 10% та залежить від типу контенту.
Ролики з терміном менше ніж 2 тижні та кількістю показів менше ніж 100 можуть мати менші показники.
Ви можете вивчити вирву від показів до переглядів і виявити по кожному конкретному відео різні показники ефективності.
Утримання аудиторії
Утримання аудиторії — показник ранжирування, який відображає, як довго користувачі дивляться відео з моменту натискання кнопки Перегляд.
Очевидно, що більше дивляться ваше відео, тим краще для ранжування.
Адже ви можете зняти 10 роликів, і лише один найкраще утримуватиме глядача, а решту — відштовхуватиме.
За допомогою цього звіту ви зможете виловити:
- Ролики, які не доглядають до середини.
- Ролики, які переглядають здебільшого до кінця.
У новому інтерфейсі крива утримання має такий вигляд:
Зазвичай більшість глядачів можуть піти в перші хвилини, якщо вони помилково потрапили на ваш канал, і далі зазвичай ролик доглядають.
Нудні ролики відрізняються тим, що з тих, хто переглянув перші 30 секунд відео, до кінця залишається менше половини.
Нові тенденції ранжування відео на YouTube
2023 вніс безліч коректив у роботу з відео.
Ми розберемо нюанси, які потрібно враховувати.
З кожним роком з’являється все більше нових фішок та лайфхаків щодо оптимізації роликів.
Так, старі гайди дають 50-80% інформації, але саме ці лайфхаки роблять одні канали лідерами, інші залишаються ні з чим.
Більшість користувачів YouTube переглядають відео з мобільних пристроїв, тому важливо оптимізувати відео під мобільні пристрої, щоб воно завантажувалося швидко і зручно переглядати на екранах мобільних пристроїв.
Візуалізація глав
Мало проставити на відео таймкод.
Розбивайте його на зручні розділи за допомогою дизайну та виводьте текст розділу на початку.
Можна у вигляді плашки, можна на весь екран.
Розміри тексту у відео
Розглядати текст на відео на телефоні — те ще завдання.
Якщо у вас йде віддалена зйомка і там знаходяться дрібні елементи, використовуйте наближення та візуалізацію цих елементів.
У цьому фрагменті я попросив дизайнера зробити зум на звичайний запис екрану на конкретному елементі, який озвучую в тексті.
Наголошуйте на важливому
Якщо ви сказали важливу частину тексту, виведіть це ще раз.
Відео не тільки слухається, але ще й виглядає.
І такі елементи зроблять відео однозначно кориснішим.
Так, не забуваємо про розміри.
Не забувайте про спікера
Виводьте, хто спікер відео на початку ролика.
Люди повинні пам’ятати, як його звуть і що він – обличчя цього каналу.
Підказки у відео
Якщо у відео ви обговорюєте якісь важливі посилання, матеріали, не забудьте додати їх до підказок.
Самі підказки виводяться вгорі зліва на значку знака оклику.
Додаються вони до тієї ж Студії.
Для цього перейдіть до Відомості відео та додайте Підказки.
Вкажіть час показу підказки, а також, що це буде інше відео або посилання на вашу статтю.
Щоб ставити посилання на свій сайт, не забудьте підв’язати його в налаштуванні каналу.
Ім’я файлу під час завантаження відео
Так, ім’я файлу також впливає на ранжування.
Тому ми рекомендуємо вам перед тим як заливати відео, перейменувати його так, як називається ролик.
Тож не поспішайте його заливати під випадковою назвою!
Оновлюйте старі відео
Оскільки Ютуб не любить, якщо ви видаляєте старе відео та перезаливаєте його по новій, ми рекомендуємо наступний лайфхак:
- Робіть відео з посиланням (або приватний доступ, якщо воно зовсім не актуальне).
- Створюйте нове відео.
- Назвіть його так само, з тими самими тегами.
- Вкажіть у відео посилання на старе відео в описі нового відео.
Не слід забувати, що слід і оновити закрите відео на ваших сайтах, де ви його розмістили, інакше воно може не відкриватися.
Висновки
Цей гайд з оптимізації ми переписуємо вже втретє.
І щоразу я багато чого додаю нового.
І він також може застаріти.
Тому завжди слідкуйте за новими тенденціями та не забувайте про всі нюанси, які ми перерахували у цій інструкції.
Этот пост был последний раз изменен 19.06.2023