Ключові слова для YouTube-каналу:Підбір та оптимізація тегів (2024)

Микола Шмичков
Микола Шмичков

Основою просування на Ютубі є не тільки вміння знімати якісно ролики.

80% трафіку втрачається за рахунок неправильного підбору ключових слів для відео — тегів, заголовка й опису.

Саме тут криється причина провалу більшості малих ютуб-каналів — і в цій статті я розповім основні пріоритети з просування ключовими словами.

SEO
  • 1289 переглядів
  • 14 хвилин
  • Оновлення:
Зміст

Раніше я не приділяв увагу просуванню відео з точки зору SEO.

Так, самі відеоканали чудово просуваються завдяки алгоритмам рекомендацій, трендів і залучення трафіку з соцмереж і сайтів-пабліків.

Але коли одного разу вивчив аналітику одного з каналів, я звернув увагу на те, що основу його трафіку становив пошук на Ютубі.

Я почав вивчати, яким чином просуваються подібні канали, ознайомився зі стратегією, і ми написали докладний гайд із просування на Ютубі та склали вже детальний чек-лист із розкручування.

І ми домоглися результатів: основу трафіку нашого каналу з просування на Ютубі становить пошук на Ютубі, а друге місце посідає пошук у Google!

Хочете підвищити ймовірність потрапляння ваших відеороликів на YouTube у ТОП пошукової видачі?

Для цього потрібно знати прості секрети оптимізації в Ютубі, про які знає лише частина SEO-фахівців!

Основою просування в пошуку завжди були ключові слова.

Вони зазвичай знаходяться в контенті.

Але в Ютуба ключові слова можуть перебувати в таких місцях:

  • Теги Ютуба.
  • Опис.
  • Субтитри.
  • Заголовки відео.
  • Хештеги відео.

У цій статті ми розповімо, як збирати ключові слова.

Теги для YouTube

Просування в Ютубі є вже трендом з 2021 року.

Саме відтоді відеосніппети стали активно з’являтися у видачі, і SEO фахівці почали приділяти увагу ключовим словам для Ютуба.

Теги для Ютуба — це спеціальні ключові слова, які допомагають сервісу розуміти, на які запити відповідає цей ролик і яка його тематика.

Теги рекомендується додавати, якщо ваші користувачі припускаються помилок під час пошуку відео.

Також теги дають змогу відмінно оптимізувати відео для того, щоб воно видавалося в пошуку вище.

Nikolay

Шукаєш трафік на свій сайт? SEOquick залучить до тебе 100% органіку!

SEO – ваше довгострокове і надійне джерело трафіку з пошукових систем Google і Bing.

Зробимо комплексне SEO-просування: контент, репутація, внутрішня оптимізація, лінкбілдінг.

Наше SEO – біле, наші цілі — ваш вихід у ТОП! Ми знаємо точно: що і як. Вам же саме це треба?

Який вигляд мають теги для Ютуба?

Теги прописуються для кожного відео окремо:

  1. У момент додавання відео у відповідному полі.
  2. Уже для готового відео, у розділі Відомості. Трохи нижче буде поле тегів.

Тегами для відео є окремі слова та фрази, розділені комами.

Максимальна довжина тегів — 500 знаків.

Іншими словами, тег — це основне ключове слово, яке допоможе знайти потрібний ролик і стисло передає його суть.

Якщо вас цікавить просування свого ютуб каналу, але ви вмієте тільки знімати відео, ви можете написати мені і я допоможу скласти контент план, за допомогою якого Ви отримаєте величезне зростання передплатників!










    Які можуть бути теги для відео?

    Теги для Ютуба — це фрази, які або вбиває користувач у пошуку, або частково на них схожі.

    Фактично теги для роликів мають ті самі характеристики, як і ключові слова:

    1. Трафік у регіоні.
    2. Конкуренцію.
    3. Сезонність.
    4. Комерційну цінність.

    І збирати ми їх можемо точнісінько, як семантичне ядро.

    Де взяти теги для свого відео?

    Найпростіший спосіб зрозуміти, які теги для вашого відео підходять — це вивчити його статистику пошуку.

    Здавалося б, це просто?

    Але ні, сам Ютуб не дає змоги бачити запити конкретного відео: вам запропонована тільки статистика пошуку.

    Але не самі запити!

    Тому в наступному розділі ми вивчимо сервіси, за допомогою яких можна знайти ключові слова для YouTube.

    Сервіси для пошуку ключових слова для YouTube

    Теги для відео варто збирати за допомогою спеціальних сервісів.

    І ми розглянемо найпопулярніші.

    Логічно, що Планувальник ключових слів зовсім не оптимізований для пошуку тегів у Ютубі.

    Цей сервіс заточений строго під рекламу і не дасть належний набір інформаційних ключових слів для вашого відео.

    Тому сеошники створили низку популярних інструментів, які донині використовують для роботи.

    Vidiq

    Vidiq — це універсальний сервіс зі збору тегів, аналізу ваших відео, конкуренції в Ютубі.

    Він надає базовий набір інструментів для оптимізації в Ютубі.

    З його допомогою ви одразу сформуєте чек-лист з робіт над роликами, і точно нічого не проґавите.

    Його показник оцінки для кожного відео буде нагадувати, що ви конкретно упустили!

    Поки що у Vidiq немає сильних аналогів, і ми в основному будемо орієнтуватися на нього.

    Для встановлення скачайте і встановіть розширення в браузері Chrome.

    Потім увійдіть під своїм акаунтом.

    Сервіс дає змогу швидко збирати семантичні ядра для ваших відео, підбираючи релевантні ключі.

    Серед ключових метрик я можу виділити:

    1. Пошуковий обсяг — аналог місячного трафіку в Google.
    2. Конкуренція — відносний показник кількості відео за запитом.
    3. Загальна оцінка — суміжний показник трафіку і конкуренції. Що вища, то краще.

    Також за допомогою Vidiq ви можете підбирати теги для конкретного відео, просто редагуючи їх і додаючи на льоту.

    Натисніть Інспектор тегів і вбивайте слова, які пропонує сервіс (пропускаючи нерелевантні).

    Ще він корисний тим, що ви можете вивчати позиції конкурентів за конкретними тегами і включити ці теги у свої, щоб конкурувати з такими роликами!

    Плагін не безкоштовний, але в безкоштовній версії доступна низка функцій: перегляд тегів конкурентів, метрик свого каналу.

    Кілька тарифних планів дають ширші можливості – аж до повної статистики будь-якого каналу конкурента!

    Є обов’язковим для оптимізації вже наявних і знятих відео, без нього вже важко уявити роботу з каналом.

    З плюсів:

    • є метрики для ключових слів (конкуренція, кількість результатів, трафік);
    • вміє підбирати подібні ключі та робити це на льоту;
    • перевіряє позицію ваших відео за конкретними тегами.

    TubeBuddy

    Прямий конкурент попереднього сервісу, має аналогічне розширення для Chrome

    У безкоштовному тарифі нічого для пошуку ключових слів не надає, окрім простого аналізу за конкурентами, які можна перебрати і перевірити на метрики.

    Вкладка Common Tags дає змогу знайти теги, які релевантні підібраному ключовому слову, а натиснувши на кнопку to Video Tag Limit, залишиться тегів рівно на 500 символів (функція для Pro-акаунта).

    Сервіс поступається на сьогодні Vidiq, але має інші вбудовані функції, призначені для створення контенту (Topic Planner і Best Time to Publish).

    Best Time to Publish повідомляє про найкращий час для публікації контенту в дні тижня (ґрунтуючись на даних аналітики щодо переглядів відео).

    Сервіс, насправді, в преміум-версії може замінити VIdiq, але рекомендувати його не буду, раніше користувалися, виявився менш зручним.

    З плюсів — метрики для ключових слів (конкуренція, кількість результатів, трафік).

    Keywordtool.io

    Keywordtool.io — це веб-сервіс для пошуку ключових слів, заснований на функціоналі автозаповнення Google у пошуковому рядку.

    Функція автозаповнення в Google і в інших пошукових системах — це основна функція, яка допомагає користувачам швидше виконувати пошук, підказуючи потрібні варіанти.

    І, вивчаючи підказки, ми можемо збирати семантичне ядро для всіх хвостів даних запитів.

    Цим інструментом ми користувалися до того, як у нас з’явився Vidiq.

    У ньому можна було швидко збирати семантичні ядра, він надавав цікаві метрики трафіку, конкуренції, збирав хештеги і релевантні питання.

    Серед його мінусів я б відзначив відсутність кластеризації за ступенем близькості слів між собою.

    Так тут могли бути поруч запити про Гугл і навіть Бінг.

    Десь 60% запитів потрібно було видаляти як нерелевантні.

    Тому я перейшов до наступного сервісу.

    KeyCollector

    Так, сервіс, на який ми вже робили огляди на нашому Ютуб-каналі.

    І він вміє збирати дані з багатьох інструментів.

    Для пошуку підказок використовуємо функціонал Парсинг – Пошукові підказки – Зібрати пошукові підказки з YouTube.

    Також можна додати слова, зібрані вже перерахованими вище сервісами.

    Потім, після збору семантики, знімаємо метрики, які унікальні саме для Ютуба.

    Для цього вибираємо Парсинг – Пошукова видача – Зібрати дані про ПС YouTube.

    Для аналізу ви вже використовуєте такі метрики, як:

    1. Кількість результатів.
    2. Входження ключового слова у відео.
    3. Сніппети відео.
    4. Посилання на результати в ТОП10.

    Якої метрики немає? Звичайно ж, трафіку! Але її я зазвичай витягую з API SERPSTAT або Google Ads.

    Сервіс дає змогу одразу відсіяти сміття і зосередитися на потрібних ключових словах, а також швидко витягнути всіх конкурентів у Ютубі за потрібною вам семантикою.

    І поки аналогів сервісу за цим завданням немає.

    Готовий список уже можна давати сценаристу для перегляду і вивчення матеріалу.

    Ahrefs

    Цей сервіс — незамінний інструмент у руках сеошника, але його функціонал для пошуку ключових слів для Ютуба я сприймав із певною часткою скепсису.

    Сервіс працює аналогічно keywordtool.io, і його відрізняє не надто свіжа база ключових слів для YouTube російською/українською.

    Тому я досі використовую Ahrefs для пошуку відеоключів з іншими налаштуваннями:

    1. Пошукова система Google.
    2. SERP-елементи містять відеоелементи.

    У підсумку ключі виходять чистішими і цікавішими.

    Готові ключові слова можна використовувати відразу, як теги, і як ідеї для пошуку відеоконкурентів.

    Серед сильних сторін Ahrefs для пошуку відеоключів я б виділив функціонал пошуку запитань, релевантних тем, а також уміння кластеризувати ключові слова за спорідненими темами (Parent Topic).

    Автозаповнення YouTube

    Сервіс YouTube Autocomplete належить до сервісів зі збору YouTube-підказок, якщо у вас, наприклад, немає того ж Key Collector або аналогічного софту.

    Він збирає підказки, доповнюючи запит, без жодних метрик.

    Готовий результат можна завантажити у вигляді таблиці у форматі CSV.

    Очевидно, що його можна використовувати для збору ключових слів для Ютуба безкоштовно, а потім вже для готових списків легко проаналізувати метрики через інші сервіси.

    Kparser

    Kparser — це інструмент пошуку ключових слів, розроблений компанією Boosta для кампаній SEO та PPC.

    Серед розширених функцій —підтримка різних пошукових систем, включно з YouTube, ґрунтується на автозаповненні запиту і зборі схожих запитів.

    Сервіс схожий на попередній.

    Але відрізняється тим, що може зібрати величезну кількість слів за короткий проміжок часу і в безкоштовній версії дає змогу оперативно збирати семантику.

    Платна версія надає доступ до метрик, більш розгорнутого функціоналу.

    Я б порекомендував цей сервіс як альтернативу іншим програмам для збору ключових слів.

    Метрики ж для YouTube він не надає.

    Рекомендуємо для читання:

    1. SEO-просування сайту в 2023 ⇈: Повний гайд
    2. Як завантажити з Ютуба відео: 14 методів (+ секретний спосіб завантаження каналу цілком)

    Як шукати ключові слова для YouTube?

    Навіть якщо ви купите сервіс, то відразу без досвіду не зможете зібрати семантику.

    Ви просто заплутаєтеся в пріоритетах.

    У цьому розділі ми складемо універсальний чек-лист зі збору семантичного ядра для Ютуба і навчимося робити його професійно!

    Крок 1. Визначте напрямки свого каналу

    На цьому етапі виберіть основні ключові запити, які відповідатимуть вашій ніші бізнесу.

    Потрібно зробити аналіз цільової аудиторії, скласти її портрет, виявити потреби і під кожен сценарій опрацювати потенційні пошукові запити.

    Наприклад, ЦА нашого каналу – власники сайтів.

    Але навіть їх умовно можна поділити на групи:

    • Є сайт, уже просували, шукають нові стратегії.
    • Є сайт, просуваються, хочуть змінити студію або підрядника.
    • Є сайт, не просували, хочуть виправити помилки.
    • Є сайт, не знають з чого почати.
    • Є сайт, працює на рекламі, планують вийти на SEO-трафік.
    • Сайт у розробці, хочуть скоригувати розробників.
    • Немає сайту, хочуть створити і потрібно ТЗ для розробки.

    Кожна з цих груп цікавиться різними питаннями, і для них можна опрацювати цілі серії роликів.

    Зручно скласти такий аналіз або в таблиці, або в карті розуму.

    За такого підходу ви легко зможете скласти списки питань, які цікавлять потрібну цільову аудиторію на різних етапах взаємодії з вашим контентом.

    Крок 2. Подумайте, які запити вводять користувачі в YouTube

    Тепер для кожного кластера потрібно опрацювати, які питання може шукати користувач у видачі.

    Намагайтеся для кожної ЦА продумати маркерні питання, які вони можуть шукати.

    Це і є той аналіз “болів” вашої аудиторії.

    У підсумку для кожної ЦА у вас буде кілька ключових слів, які їх цікавитимуть.

    Ми зробили такий аналіз для нашого клієнта і опрацювали такі основні “болі”.

    Радимо подивитися наші матеріали про цільові аудиторії.

    Крок 3. Опрацюйте пошукові підказки

    Наступним кроком буде для кожного питання пошук запитів у Ютубі.

    Тут на допомогу і приходять сервіси для збору ключових слів для Ютуба, які ми розглянули вище!

    Вбиваємо запити в Ютуб і збираємо підказки.

    Далі всі запити опрацьовуємо в сервісах і збираємо решту хвостів і синонімів.

    Наприклад, ми опрацювали запити за одним із блоків.

    Так у підсумку опрацьовуєте кожен і отримуєте величезний список ключових слів для майбутнього Ютуб-каналу.

    Потім пройдіться зібраною семантикою і видаліть непотрібні запити.

    Залиште тільки ті, які мають сенс для вашого каналу.

    Крок 4. Згрупуйте запити за кластерами

    За ідеєю у вас має після цього кроку вийти величезний список ключових слів!

    А як його розгрупувати?

    Тут допоможе наш кластеризатор ключових слів.

    Додайте в нього ваші ключові слова, налаштуйте фільтри, пропишіть мінус-слова і отримайте вже готовий результат!

    Далі скачайте таблицю і в ручному режимі розбийте всі невеликі кластери на більші групи.

    Це зручно зробити в Excel, створивши для кожного кластера окремий аркуш або розділ.

    Потім великі кластери у вас будуть використані для майбутніх плей-листів, а ось малі — вже для окремих відео.

    Як додати ключові слова для YouTube?

    Якщо з сервісами ми розібралися, то тепер ключове питання: чим відрізняється семантичне ядро для Ютуба від семантичного ядра для сайту?

    Як його використовувати?

    Отже, під час збору ключових слів на Ютубі потрібно розуміти загальну логіку: пошукові запити в Ютубі відрізняються трохи від тих, що вбиваються в пошуковику.

    Давайте в цьому розберемося

    Що найчастіше люди шукають у Ютубі?

    Ключові слова, які ви використовуєте для рекламних кампаній Google і у своєму органічному контенті, не повинні збігатися з семантикою на YouTube.

    Причини прості.

    • У них різні функції.
    • Вони мотивують різні цілі пошуку.
    • Вони приваблюють різну аудиторію.

    Функція Google полягає в тому, щоб допомогти знайти те, що вам потрібно (чи то стаття, чи то магазин, чи то сторінка скачування матеріалу).

    Завдання ж YouTube — показати те, що вас навчає і/або розважає.

    Згідно з дослідженням Ahrefs довжина ключових слів від 3 до 5 слів дає найбільше трафіку!

    Ключові слова в заголовку

    Існує зв’язок між використанням ключових слів у заголовку і шансом потрапляння в топ-20 видачі, причому перші 3-5 результатів з більшою ймовірністю міститимуть ключове слово з точною відповідністю.

    Більшість заголовків відео, що посідають перші 20 позицій, у середньому містять близько 47-48 символів, при цьому відео з найвищим рейтингом на YouTube мають найкоротші заголовки.

    Очевидно, існує зв’язок між довжиною заголовка та ефективністю ранжирування.

    Тому ми радимо заголовки комбінувати з найважливіших ключових слів, додаючи в них додаткові релевантні слова.

    Дотримуйтеся простого правила — довжина 50 символів!

    Як правильно підібрати теги на YouTube?

    Теги на Ютубі — це акуратно вставлені ключові слова для Ютуба в поле тегів.

    Можна завалити все тегами майже на 500 символів, але і 200-300 важливих буде достатньо.

    Також важливе розташування тегів.

    Намагайтеся перший тег робити як назву вашого відео і біля нього розташовувати найбільш схожі теги.

    Наприкінці можна додати теги-синоніми, де основні ключові слова вже відрізняються від заголовка.

    Також слід розуміти, що теги мають колосальний вплив після публікації відео.

    Потім їхній ефект може знижуватися, і протягом часу ви можете втрачати позиції природним чином.

    Ютуб має відмінні від Гугла фактори ранжування матеріалу, і ви повинні розуміти, що ваше відео може старіти.

    Намагайтеся знімати вічнозелені матеріали, контент яких може протриматися не один рік.

    Ключові слова в описі

    За нашими дослідженнями ми зрозуміли, що опис — ключова частина для ранжування, крім заголовка.

    Перші абзаци опису мають узгоджуватися з ключовими словами, зібраними для відео.

    Їх можна також розташувати у ваших субтитрах до відео.

    У цьому прикладі видно, що коротке перше речення узгоджується з підібраними тегами і, що важливо, з тайм-кодами.

    У тайм-кодах завжди використовуйте ваші ключові слова!

    Намагайтеся не писати величезні описи, це може навпаки нашкодити просуванню.

    Фокусуйтеся на важливому.

    Оновлення контенту для відео

    Слід розуміти, що відео важче оновлювати, ніж запис у блозі.

    Ви не можете відредагувати вже залите відео, і вам доведеться знімати нове.

    Таким чином у вас на каналі буде накопичуватися багато роликів про одне й те саме, тільки під іншим соусом.

    Це негативно може позначитися на ранжируванні ваших матеріалів.

    Тому можна займатися простим оновленням тегів і описів.

    Ми знімали відеоексперимент, як впливає додавання відеотегів на старі ролики.

    З упевненістю можемо сказати, що цей експеримент показує лише незначний приріст позицій.

    Чи потрібно постійно збирати ключові слова для YouTube?

    Так, потрібно, і робіть це регулярно.

    За фактом семантика для YouTube не є постійною.

    Ви не можете один раз зібрати її і сказати “все, ми зробили що змогли”.

    Тому вести семантику для свого каналу рекомендую або в Excel-таблиці, або в тому ж Key Collector-файлі, де ви позначаєте, зняли ви за кластером відео чи ні.

    Готовий контент-план постійно переглядайте.

    Якщо ж у вас застаріло якесь відео (наприклад, у нас — є огляди сервісів, інтерфейс яких безбожно застарів), радимо робити таке:

    1. Створіть нове відео, завантажте його на канал із закритим доступом.
    2. Оптимізуйте його під ті самі ключі, додавши, що це оновлення старого ролика.
    3. В описі вставте посилання на старий ролик.
    4. Знайдіть, де у вас на сайті є посилання на це старе відео.
    5. Замініть вставки на нове відео.
    6. Закрийте старе відео з доступом за посиланням.
    7. Відкрийте нове відео і проведіть розсилку у своїх групах, соцмережах і телеграм-каналах.
    Повернутись у блог
    Читати інші статті розділу SEO
    1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд
    (3 оценок, среднее: 5,00 из 5)
    Loading...Loading...
    Залишилися питання?

    Я із задоволенням відповім на них. Якщо вас цікавить просування вашого проєкту або консультація з розкрутки, я з радістю готовий поспілкуватися з вами.

    Напишіть мені, будь ласка, зручним для вас способом.