СОДЕРЖАНИЕ
Минув 2022 рік, і SEO-просування за цей рік не стояло на місці. Вийшло досить багато нових апдейтів системи.
У цій статті ми перерахуємо, що вийшло нового, а що залишилося старим. А також відзначимо методи, які застаріли.
SEO-просування досі залишається єдиним джерелом трафіку, який дає найбільше продажів на одиницю витрат для всіх видів бізнесу.
І ось чому:
- 96% людей, які користуються інтернетом, шукають інформацію через пошукові системи.
- 75% користувачів користуються інтернетом.
- 70% видачі дає органічний трафік, 30% припадає на рекламу.
SEO-компанії навіть у 2022 продовжуватимуть пачками продавати своїм клієнтам те, що вже більше трьох років не працює:
- PBN (Private Blog Networks або сітки сателітів);
- веб 2.0 — масова реєстрація субдоменів (Blogspot, Typepad);
- спам-крауд-маркетинг;
- масова покупка посилань на біржах посилань і багато іншого.
Якщо твій сеошник стверджує, що ці методи досі працюють – постав йому зустрічне запитання.
Чому він не використовує їх для свого веб-сайту?
Жоден адекватний сеошник не буде ховати свій сайт цими гнилими методами.
Для мене чорні методи просування – це все одно, що продаж послуг так званих екстрасенсів, магів, чаклунів та інших шахраїв.
Скільки б не наводили доказів, що всі вони шарлатани, у них завжди величезна черга клієнтів.
Це наша природа — вірити в містику.
Шукаєш трафік на свій сайт? SEOquick залучить до тебе 100% органіку!
SEO – ваше довгострокове і надійне джерело трафіку з пошукових систем Google і Bing.
Зробимо комплексне SEO-просування: контент, репутація, внутрішня оптимізація, лінкбілдінг.
Наше SEO – біле, наші цілі — ваш вихід у ТОП! Ми знаємо точно: що і як. Вам же саме це треба?
До речі, якщо якийсь горе-екстрасенс читає цю статтю, нехай наведе порчу на SEOquick: -)
Ти знаєш, чому я цього не боюся?
Тому що немає ніяких чорних сил, є тільки шахраї і божевільні.
Те ж саме в SEO для сайту, чорні методи не дають результатів навіть у короткостроковій перспективі.
Гугл може спокійно відкрити будь-яку біржу посилань і викачати звідти базу, так само, як це може зробити будь-який користувач.
PBN легко палиться Гугл, вже цю тему пережовували в західних блогах тисячі разів.
Відомі платні сервіси, такі як Ahrefs, палять PBN, навіть оком не моргнувши.
І найцікавіше: навіщо все це робити, якщо білі методи працюють чудово.
Нові методи пошуку ключових слів
Немає сенсу будувати стратегію спочатку навколо звичних слів і робити такий же контент в мережі.
Ви лише підсилюєте конкуренцію і не отримуєте потрібний Вам трафік.
Запитай сеошника, як зібрати семантичне ядро, він тобі видасть приблизно однаковий чекліст.
І це проблема, яка тільки погіршиться в 2023 році!
І ось чому:
- Усі використовують однакові інструменти пошуку ключових слів.
- Кожен знає, що є Wordstat, Планувальник ключових слів.
- Хтось використовує Key Collector, збираючи слова звідти, використовуючи також Гугл підказки.
- Більш досвідчені та фінансово озброєні студії використовують Ahrefs, Serpstat та Semrush, MOZ.
- Якщо обзавестися проксі і Scrapebox, можна тягнути слова прямо з видачі.
- Менш фінансово підковані йдуть в Ubersuggest, Answerthepublic, Букварикс і аналогічні сервіси Піксельтулс.
- Усі використовують однакові методи.
І отримують в семантиці одні й ті ж результати.
Брайан Дін створив сервіс “вибухові теми” або explodingtopics.com, спрямований на пошук тих самих тем, які застаріли у мережі, але мають смачні показники.
Коштує сервіс від 47 $ до 147 $ на місяць.
Ніл Патель створив собі аналогічний сервіс Ubersuggest, який вміє шукати ключові слова, оцінювати конкуренцію, вивчати видачу за запитом і багато іншого.
Інтерфейс досить зрозумілий, підтримується можливість вивантаження результатів просто в буфер обміну.
Чому йде попит на нові сервіси?
Саме з цієї причини!
Всі користуються одними і тими ж послугами і натрапляють на однакові результати.
І будують контент-план на основі тих же статистичних даних.
Чому ж потрібно шукати нові сервіси?
По-перше, матриця пошукових запитів непостійна.
Щоразу нові запити з’являються в пошуку.
Значить, що у деяких запитів просто не встигає набратися статистика.
Ви будете завжди упускати якийсь СЧ ключ, який Ви не помітили.
Ми знайшли рішення у вигляді нашого генератора ключових слів:
Утиліта дозволяє до слів у першій колонці причепити слова з другої-шостої колонок, робить це масово і дозволяє відразу перевірити трафік вашого запиту.
З’єднавши згенеровані сотні тисяч слів з будь-яким сервісом зняття трафіку і видачі, можна отримати цікаві результати
По-друге, ринок не стоїть на місці.
Запити магнітофон і CD-плеєр були популярні в минулому, тоді як Apple Music стала набагато популярнішою і затьмарила їх.
Запити застарівають, виходять з моди, і звичайно ж, на їхньому місці з’являються нові.
За секунду в Google надходить 86000 запитів.
Багато сайтів не отримують стільки трафіку за рік.
На момент написання статті кількість запитів у Google перевалила за 2 трлн.
За статистикою Google, з цих запитів 15% введено вперше.
При цьому з нових запитів менше половини становлять ті самі Long tail keywords.
Тому досвідченому SEO фахівцеві потрібно вміти збирати ключові слова різними методами!
У цьому відео Микола Шмічков детально розповів, що семантичне ядро можна зібрати різними методами – і всі вони будуть вірними.
Ви можете це зробити навіть просто в звичайному Excel!
Тонкий контент
Крім нових методів підбору ключових слів, зараз важливо створювати той контент, який потрібен аудиторії, а не особисто Вам.
Навіть якщо він не здається очевидним.
Якщо з ключовими словами зрозуміло, чому потрібно шукати нові способи, то чому не весь же контент вистрілює?
Тому що навіть хороший контент може не зайняти заповітні рядки в пошуку.
Згідно з Advanced Web Ranking клікабельність у пошуку сильно залежить від Вашої позиції.
І ця залежність дуже не на користь тих, хто займає ТОП-10, але не дотягнувся до ТОП-3.
Чому важливо цілитися в ТОП-3 і ТОП-1?
Ми знаємо, що згідно з дослідженням від Brian Dean, ТОП-3 отримує 75% всіх кліків.
А результат на першому місці — 31%.
Згідно зі статистикою Searchengineland, у 2018 році за опитуванням користувачів 90% респондентів вибрали ТОП-1 як найбільш ефективний результат пошукової системи.
Пошуковики в 2020 році в ТОП-1 виводять з 90% ймовірністю потрібний результат.
Але як протиснутися в ТОП?
Не вийде ж всім сидіти за одним запитом на одному стільці.
Це неможливо.
Як говорив Рікі Боббі (його зіграв успішно Вілл Ферелл у фільмі “Король Дороги”): “Якщо Ви не перший – Ви останній”.
Сайти без трафіку не можуть просунутися ні за якими запитами – ні за брендовими, ні за інформаційними.
Але наша команда знайшла рішення.
Якщо Ви плануєте отримувати органічний трафік, Ви повинні робити те, чого не роблять інші.
Ми просунули свій сайт зовсім не за запитом “SEO просування“.
Хоча дуже хочемо.
Ми запізнилися це зробити тоді, коли це можна було зробити сірими і чорними методами.
Але при цьому ТОП трафіку нашого сайту дають, звичайно ж, статті.
Чому так?
Тому що ці теми виявилися легкими для просування!
У чому полягає суть стратегії тонкого контенту – Микола Шмічков розповів у своєму відео.
Основа будується на модифікованій стратегії Брайана Діна, яка називається Skyscraper Technique.
Відповідно до цієї стратегії Ви вивчаєте контент у мережі відповідно до запитів.
Вивчаєте видачу і які сторінки видаються за яким запитом.
Знаходьте ті сторінки, що займають ТОП-3, але є слабкими за рядом показників:
- поступаються за якістю контенту;
- мають мало зовнішніх посилань і цитувань;
- давно не оновлювалися;
- контент набагато коротше аналогічного в цій ніші.
- це знак, що на цей контент не звертали уваги.
Потім створюєте такий же контент за цими ключами у себе на сайті, але набагато краще і повніше.
Доповнюєте сучасними даними і розписуєте детальніше, ніж в аналогічному матеріалі.
Потім просуваєте свій контент — розсилаєте його профільним блогерам, тематичним ресурсам, ЗМІ та соцмережам.
Привертаєте увагу і трафік, вибудовуєте посилання на нього.
В результаті сторінка починає рости!
Через 3-4 місяці заходите на цю сторінку і вибудовуєте внутрішні анкори на ті сторінки, які хочете просунути.
І просувається весь сайт!
Так ми просунули за рік цей ресурс.
І він став лідером ринку в своєму сегменті!
Чи це хороша стратегія?
Переконайтеся самі — сайти за ними ростуть як на дріжджах!
CTR у пошуку
Ви можете створити самий класний і корисний контент, але на нього просто не перейти.
Тому що пошуковики вивчають не тільки поведінковий фактор, а й CTR (click through rate) або клікабельність.
Глава філії Google в Канаді Нік Фрост офіційно підтвердив, що клікабельність є офіційним фактором ранжування і становить частину поведінкового фактора пошукової системи.
Наприклад, розглянемо 2 сторінки з релевантним контентом, які займають 1 і 4 місця в пошуку.
Скрін був зроблений у 2018 році.
Якщо користувачі почнуть клікати частіше на 4 місце, значить, пошуковику надходить сигнал: такий контент цікавіше.
Відповідно, пошуковик поміняє місцями ці сторінки сайтів.
Але ж від місця в ТОПі залежить Ваш реальний трафік.
Ви повинні знати, що 80% сторінок сайтів не відкриваються через непривабливість назви.
Як же оптимізувати під CTR?
Для цього використовуйте розглянутий раніше калькулятор якості заголовка.
У 2023 я максимально буду приділяти увагу поведінковим факторам: CTR і часу перебування на сайті.
Без цього не “наростити” позиції, трафік і продажі.
Але я б не зупинявся, далі буде тільки цікавіше.
Відмінне опитування провів у себе Ігор Шулежко в співтоваристві для вебмайстрів.
Микола Шмічков дуже лаконічно відповів:
“Якщо ти в десятці, але не в трійці, Працюємо з CTR – потрібно трохи більше кліків”.
Потім працюємо з поведінковим фактором – потрібно вивчити, наскільки ефективно взаємодіє користувач зі сторінкою.
Наприклад, ось такий заголовок статті:
Можна вивчити, за якими запитами він вже займає ТОПи, щоб посилити їх вище.
Також зосередитися на запитах, які все ж є більш трафіковими для Вашої сторінки, але ви за ними не отримуєте належну кількість кліків.
А потім переробіть тайтл завдяки нашому калькулятору заголовків.
Відразу видно помилки заголовка, які легко можна виправити!
Що ми відразу ж і робимо, але вже за основу беремо наші ключові слова!
Ми просто відразу пишемо такий заголовок:
Результат заголовка покаже відразу всі пункти, за якими ми його зробили привабливим і клікабельним!
Це зробить його більш клікабельним і просуне в ТОП за запитами, де потрібно явно посилити присутність у пошуковій видачі.
Нові алгоритми пошукових систем
До SEO взагалі не було поняття пошукових ключів.
Ключі з’явилися разом з пошуковими системами.
Гугл за допомогою штучного інтелекту RankBrain і алгоритму Bert знижує залежність від пошукових ключів.
Основна мета — надати користувачам максимально корисну інформацію.
Серед нових трендів SEO у 2022 відзначилися наступні напрямки за алгоритмами пошукових систем.
Core Update
Серія накопичувальних апдейтів Гугла, які викочуються з певною періодичністю. Існує актуальний календар оновлень ядра.
Скріншот з актуального календаря оновлень
У нашому Телеграм каналі ми висвітлюємо регулярно нові апдейти ядра.
Я детально зупинився на ньому у нашому відео.
Core Web Vitals
Core Web Vitals являє собою набір синтетичних тестів Вашого сайту на предмет оцінки зручності його для користувача і складається з трьох ключових метрик:
- largest contentful paint — (LCP) – відповідає за відтворення контенту;
- first input delay (FID) — затримка перед взаємодією користувача;
- cumulative layout shift (CLS) — візуальний зсув контенту після завантаження окремих елементів.
У 2021 році Core Web Vitals почав набирати популярність і за цей рік міцно впровадився в алгоритми ранжирування.
Разом кожна з метрик в сумі відповідає на наступні питання:
- За скільки секунд користувач бачить перший контент після відкриття сторінки?
- Скільки мілісекунд Ваш сайт знаходиться в стані “затримай” в завислому стані?
- Чи немає ситуації, що при завантаженні сторінки деякі елементи сайту постійно “їдуть вниз”?
Відповіді на ці питання можна побачити наживо в двох сервісах сьогодні: на сайті Pagespeed Insights і в Search Console.
Приклад інтерфейсу сайту Pagespeed
Мінус цього сервісу — Ви можете бачити статистику тільки по одній сторінці.
У Вебмастері Гугл Ви можете переглянути статистику по всіх сторінках.
Інтерфейс Search Console
З приводу швидкості сайту Ви можете подивитися наше відео.
Наскільки важлива швидкість сайту? Колосально важлива!
Ось як позначається на органічному трафіку просто прискорення сайту: трафік може зрости на 400%.
Вплив швидкості сайту на трафік сайту
Сторінки низької якості просто рідше з’являються в ТОП10 видачі – і тим самим не дають трафіку Вашому ресурсу!
У подкасті я і Іван Палій розповіли про важливість швидкості в ранжируванні.
People Also Ask
Нова фішка в пошуку — яка стала домінуючим фактором в зборі семантичних ядер, розширення контенту.
Це новий елемент видачі People Also Ask (PAA) або “Люди також запитували”.
Приклад “гармошки ” елемента “Люди також запитували”
PAA (або People Also Ask) — вид розширеного сніпету у видачі, який зазвичай видається під 1 або 2 результатом у вигляді 4 питань з підібраними під них відповідями у форматі розширеного сніпету-визначення.
Видання Stone Temple виявило, що 19% пошукових запитів, заснованих саме на питаннях, мають свої сніпети.
Іншими словами, люди буквально вводять питання в пошуковий рядок Гугл.
Також дослідження показало, що на кожні 2,5 млн запитів 48,4% мали формат PAA.
Багато хто запитує, яка мікророзмітка потрібна, щоб отримати розширений сніппет? А її немає!
Щоб зайняти вище місце в результатах пошуку, Вам потрібно надати відповіді на поширені запитання у своєму контенті.
У цьому відео я детально пройшовся по всіх важливих пунктах, як адаптувати контент до нового алгоритму.
Для збору розширених сніпетів ми писали власні парсери видачі, які збирають їх.
З порад можу виділити наступні:
- Вбийте головний ключ статті в Гуглі і додайте слова-маркери (це, як, що, скільки) і перевірте, чи генерується PAA у видачі.
- Зберіть варіанти відповідей і вивчіть їх.
- Обов’язково включіть запитання до H2, H3 та H4 Вашого вмісту або створіть розділ поширених запитань.
- Перепишіть контент, скоротивши його і прибравши зайве.
Про останній пункт буде описано в наступному розділі.
E-A-T
Новий алгоритм, який розвивається вже кілька років, знайшов нові риси. Тепер не можна створювати сайти без цих обов’язкових пунктів:
- орієнтуйте контент під запити користувача;
- вказуйте, звідки берете джерела інформації;
- у статей і матеріалів повинен бути автор з біографією;
- відмовтеся від автоматично згенерованого контенту і рерайта.
Також нещодавно E-A-T був доповнений спеціальним Product Review Update, про це я говорив у своєму подкасті.
У міру розвитку алгоритмів пошукових систем змінюється і якість контенту.
При створенні контенту ви хочете слідувати принципу EAT: експертиза, авторитетність і надійність.
EAT — це те, що Google використовує, щоб визначити, чи представляє веб-сторінка якісний вміст.
Детально про апдейт E-A-T я розповідав у відео і в статті про просування медичних сайтів.
IndexNow
Новий тренд по швидкій індексації сайту тепер став маст-хев інструментом просування.
Суть полягає в налаштуванні спеціальних плагінів для Bing і Google, за рахунок яких Ви “оновлюєте” індексацію своїх сторінок куди швидше, ніж раніше.
Це дозволяє обійти обмеження в краулінговому бюджеті.
Оновлення контенту
Цей варіант найчастіше не береться до уваги і є одним з найпростіших у реалізації. Якщо у Вас, звичайно, не гігантський сайт.
Чи впливає це на органіку? Звичайно, впливає.
Якщо Ви будете запускати свої написані статті, вони почнуть застарівати (контент стане неактуальним, у конкурентів з’явиться більш свіжа інформація).
Блог — це завжди актуальна на сьогодні інформація.
Якщо ж Ви оновлюєте свої матеріали, органіка істотно зростає.
Приклад, де ми оновили в жовтні статтю, трафік якої просідав
Потрібно завжди проводити аудит і оцінювати свій контент і додати додаткові деталі, довші тексти, більш якісні зображення.
Рерайтинг мертвий з 2020
91% сайтів не отримують пошуковий трафік.
Основна причина в тому, що молоді проекти намагаються копіювати успішні сайти.
Але їх вже бачили.
Сьогодні немає альтернативи копірайтингу.
За допомогою глави 1 ти можеш скласти контент-план.
Подальші твої дії — це написання текстів.
Багато хто для цього замовляють тексти на біржах копірайтингу.
Я вже давно цього не роблю.
Чому?
Та тому що всі фахівці там роблять рерайт існуючої інформації.
Запитай в обраного фахівця, на які теми він пише.
Якщо він тобі скаже, що пише на теми спорту, кіно, медицини і тваринного світу – відразу його в “топку”.
Копірайтер повинен знати класно тільки одну тему!
Згадай діалог з фільму “300 спартанців”, коли цар Леонід питав у воїнів, яка у них професія.
Всі його солдати прокричали 3 рази, що вони воїни.
У підсумку 300 солдатів на рівних протистояли величезній армії Ксеркса.
Якість важливіша за кількість!
Не пиши 100 слабких статей, краще напиши одну класну.
Чому рерайтинг не працює?
Тому що копірайтери в основному переробляють успішний контент з ТОП-10.
Користувачі інтернету бачили цей контент, вони не будуть повторно перечитувати пережований матеріал.
Відповідно, контент показує погані поведінкові фактори.
Блогери не будуть посилатися на контент, який не приніс їм нічого нового, а значить Гугл не буде його ранжувати.
Уяви, що ти зібрався у відпустку в екзотичну країну.
Насамперед ти починаєш читати відгуки людей, які там побували.
А тепер уяви працю рерайтера, який перефразував цю інформацію для 100% унікальності.
Такий текст не передасть реальні емоції і відчуття людей, які на своїй шкурі відчули цю відпустку.
Тому сайти отзовиків або туристичні сайти уважно контролюють реальність відгуків.
Я багато разів тестував написання текстів за допомогою фрілансерів з бірж текстів.
Жоден з них так і не отримав ранжування.
Як же тоді писати тексти?
У тебе 2 варіанти – робити це самому або замовляти у фахівців твоєї теми.
Я використовую обидва варіанти.
15 травня 2019 року я написав свою останню статтю російською мовою про заробіток в Інстаграмі.
З тих пір я повністю сконцентрувався на написанні текстів англійською мовою для seotools.tv.
Незважаючи на це, мої 3 статті все ще приносять найбільше трафіку для блогу SEOquick.
Я не народився копірайтером і навіть гірше — у школі у мене з російської та української мови завжди були незадовільні оцінки.
Тексти, які я написав більше 5 років тому, давно видалені, тому що там було повне сміття.
Я взагалі не вірю в існування таланту.
Тільки бажання і наполеглива праця створюють талановитих людей.
Все, що я роблю – це пишу кожен день не менше 1000 слів (близько 7000 символів).
Кожен день я стаю трішки краще в моєму написанні.
Якщо ти хочеш, щоб твій бізнес почав процвітати, почни писати самостійно.
Навіть якщо Вам не сподобається те, що Ви написали.
Просто будьте трохи краще наступного дня.
Не отримаєш ти результати навіть за пару місяців – ця трудомістка робота для розвитку займає кілька років.
Це як заняття спортом.
Жоден спортсмен не йде на чемпіонат світу, не витративши на це багато років щоденних тренувань.
Другий варіант: копірайтинг — це не твоє і ти хочеш сфокусуватися на інших завданнях.
Наприклад, я вже не пишу для нашого російського блогу, тому що мій основний пріоритет – це англомовний блог.
До речі, я вирішив переписати цю статтю, тому що не знайшов фахівця, який зробить це краще за мене.
Для пошуку фахівців шукай блогерів, які успішні в написанні статей за твоєю тематикою.
Наприклад, я знайшов більше сотні сеошників, які писали в інтернеті на тему реклами.
Я перевірив, що їхні тексти ранжувалися та давали трафік.
Відповідно, вони довели свої знання.
Далі ми написали їм, що хотіли б розпочати співпрацю.
З 200 осіб 110 взагалі не відповіли, 80 виставили нереальний прайс, а з 10 ми домовилися співпрацювати.
Цей процес пошуку займає кілька місяців.
Ціна за написані тексти — вище, ніж на біржі посилань у 3-5 разів, зате якість вище в 10-20 разів.
Отриманий текст необхідно конвертувати в контент.
Про це я поговорю з тобою в наступному розділі.
Якісний контент
Критерієм якісного контенту зараз вже в 2022 і в наступаючому 2023 не здивувати.
Існують цілком кількісні методи визначення якості контенту та їх можна перерахувати.
П’ять років тому ми завжди говорили: “Потрібен якісний контент!”
Але як його визначити? Де критерій якості?
Якщо раніше це були ефемерні критерії “на око”, зараз вони стали більш відчутними і кількісно вимірюваними.
Враховуйте наміри користувача
Пошуковик у 2022 році прекрасно розуміє, якого типу контент у Вас на сайті.
Пройшли часи, коли Вам потрібно було возитися з ключами, стежити за їх балансом на сторінці.
Зараз досить вказати тип сайту в GMB, вибудувати правильний посилальний профіль, просто написати потрібний контент і встановити потрібну мікророзмітку.
Нерозуміння інтенту — одна з помилок збору семантичного ядра, з яким може зіткнутися сеошник.
Тобто при оцінці запитів потрібно тепер приділяти увагу не тільки циферкам трафіку, конкуренції, а й ще дивитися на наступні моменти:
- Видача в ТОП10.
- Види сніпетів у видачі.
- Формат видачі від запиту.
Так, у Гуглі, крім 10 SERP елементів і 4-7 рекламних місць, може виводитися безліч нових сніпетів, адже Гугл класифікує запити теж за тематикою.
І чим глибше Ви опрацюєте свій контент, тим більше шансів закріпитися на першій сторінці в них.
«Щоб досягти успіху в постпарадигмі, Вам потрібно зосередитися на створенні фактичного та корисного контенту. Великими переможцями стануть ті сайти, які відомі своїм внеском у цільову тематику».
Джеймі Індіго, технічний керівник SEO Deepcrawl
Тому покращуйте свій невеликий пул статей, розширюючи по ним семантику і цільтеся у відповіді, які точно будуть цікаві користувачеві.
Алгоритм MUM у травні 2021 року сильно вплинув на статейну низькочастотку, це я зазначив у статті SERPSTAT.
Це спрацювало саме там, де статті були глибше опрацьовані, розкриті до дрібниць, а контент був розписаний з прикладами.
Загальна оцінка якості контенту
«Раніше Google говорив, що Ви повинні переконатися, що опубліковані сторінки (які індексуються) є фактичними.»
Броді Кларк з Brodie Clark Consulting
Однією з популярних помилок, яку Ви можете побачити на великих сайтах під час аудиту, є зростаючий як сніжний ком розділ «Виявлено, наразі не індексовано» в Google Search Console.
Гугл безпосередньо почав працювати не з кількістю, а з якістю, просто не пускає у видачу все підряд.
Він ввів своєрідне “чистилище”.
Тепер після роботи Гугл-бота Ваш контент знаходиться не на 100-й сторінці, а не показується взагалі.
«З останніми вдосконаленнями алгоритму Google, такими як BERT і MUM, я думаю, що все більше і більше фахівців з оптимізації пошукових систем будуть звертати увагу на якість свого контенту та структуру сайту.»
Джессі Макдональд, SEO стратег IBM
У 2022 році ситуація погіршилася і з’явилися реальні натяки, що Google створив алгоритм оцінки якості.
Але він працює за методом «від противного».
Тобто Гугл навчився визначати неякісний контент.
Денні Салліван у своєму Твіттері натякнув, що вони активно розвивають горезвісний класифікатор контенту.
Він спрямований саме не на пошук «хорошого контенту», а на боротьбу з контентом, створеним “заради SEO”.
Про це натякнули в окремому пості.
Так, не якісний контент, а саме переписування неякісного.
Лілі Рей теж про це нагадала у своєму Твіттері.
Авторство контенту
У мене є проект, де я почав проводити аудит контенту.
Його статті взагалі не працювали.
Я вирішив подивитися і побачив, що автором скрізь значився “Admin”.
Сайт займається навчанням фінансовій грамотності.
Після цього я вирішив замовити у копірайтерів новий текст і «присвоїв» йому ім’я іншого автора.
Нічого не сталося.
Потім я вирішив писати іншим авторам з проханням написати для мене статтю.
І тут мені відповіло кілька. Виставили цінник в 250 $ за статтю, і умова, що я вкажу їх ім’я.
Я погодився. І попросив одного переписати свою стару статтю, яка працювала ледве-ледве.
Після написання статті я став чекати.
Після цього статті пішли вгору.
В результаті я зрозумів, що потрібно налагодити два процеси:
- Пошук авторів для проекту з Proven Record.
- ВИРОЩУВАННЯ своїх авторів.
Що таке автори з Proven Record?
Це автори, які вміють писати контент, писали на інших блогах під своїм ім’ям, і їх матеріали мають трафік і високий рейтинг від інших користувачів
Збирайте свої бази авторів, шукайте їх email, робіть аутріч і пропонуйте співпрацю.
Для вирощування своїх авторів рекомендую переглянути це відео.
Синдикація контенту
Якісного контенту може бути багато.
Хороший контент не завжди повинен знаходитися на одному ресурсі.
Ви можете його розміщувати повторно на інших своїх сайтах, таким чином залучаючи все більше і більше аудиторії.
Наприклад, я написав статтю про розширений сніппет, потім за цією темою випустив відео, записав гостьовий вебінар і зробив подкаст.
І все це відмінно потрапило на різні сервіси на сторонніх ресурсах.
Суть синдикації контенту полягає у повторній публікації ваших якісних матеріалів на іншому веб-сайті, звідки Ви посилаєтеся на свій контент-першоджерело.
Перевагою є те, що більшу частину ресурсів Ви контролюєте (Ваші соцмережі, сервіси подкастів і відеохостинги), а інші — просуваєте за рахунок домовленостей, цитуючи свій матеріал (або перевипускаючи за тією ж темою свій контент).
Зовнішні посилання
У 2022 багато чого змінилося в трендах зовнішніх посилань.
Деякі стратегії досі не застаріли, але дещо ми виділили як ключові.
Без зовнішніх посилань просування неможливо, напевно, з моменту появи SEO як методу маркетингу.
Ми не будемо повторюватися, а відзначимо ті стратегії, які залишилися актуальними в 2022 році і будуть актуальними в 2023.
Білі методи линкбилдинга
З відомих білих стратегій лінкбілдінга я б виділив наступні:
- Техніка Хмарочоса.
- Метод заміни битих посилань.
- Дослідження.
- Гостьовий постинг.
- Реєстрація в каталогах.
- Посилання з вакансій на сайтах пошуку роботи.
- Соціальні програми Scholarship.
- Прес-релізи про благодійність.
У своєму відео я детально розглянув кожен з них.
Посилання HARO
Посилання в ЗМІ можна робити у вигляді платних прес-релізів і згадок журналістів.
Другі отримати дуже складно, але можна.
Існує спеціальна послуга HARO, де Ви можете це зробити безкоштовно!
Сьогодні такий сервіс маст-хев для англомовного SEO, якщо ви хочете отримувати якісні лінки зі ЗМІ.
Аналогічний сервіс є в Рунеті, а в Україні поки що не з’явився. Але суть полягає в наступному:
- Пошук запитів від журналістів.
- Оперативна реакція з пропозицією експертної думки.
- Публікація своєї думки як цитати.
Анатолій Улитовский згадав про нього у своїй статті.
Чорні методи просування 2022-2023
Не буду згадувати про них у цілому, оскільки ми їх не практикуємо.
Але не можна не згадати їх, оскільки вони — теж основа SEO-просування і сучасних трендів.
Чорні методи — це методи обману пошукової системи шляхом спаму посилань та отримання посилань з тих місць, які зазвичай можна автоматизувати та масштабувати для власних цілей.
Google активно розвиває Spambrain — основний фільтр, який є частиною ядра.
У 2021 році вийшло керівництво з приводу обміну посиланнями, де рекомендується коректно розмічати вихідні посилання на сторонніх ресурсах.
На сьогодні з чорних і сірих методів можна виділити нижчеперелічені стратегії.
Заміна зображень
Метод, задокументований одним з SEO агентств.
Суть полягає в тому, що у видачі був сайт зі стоковими картинками.
Після їх заміни на унікальні варіанти сайт почав різко зростати.
Що змінили? За фактом вони провели оптимізацію картинок за принципом 1+1=2.
Також ключовим буде вибір формату зображення. JPG — для великих зображень, GIF – для картинок з меншою кількістю кольорів, а PNG — для невеликих значків (оскільки цей формат гірше піддається стисненню).
І так, не забудьте наситити ключовими словами назву файлу зображення. Крім тегів ALT.
Навряд чи Google дізнається про це в 2023, оскільки мало хто використовує цю техніку.
Плюс для її викриття доведеться залучати явно більш потужні ресурси. Так що найближчі 5 років можна цим користуватися
Патріотичний фільтр Google
Вам потрібен ринок у США? Хочете на буржі успішно рости з SEO?
У Вас навряд чи щось вийде, якщо хостинг і домен українські.
Якщо у Вас є компанія з офісами в Одесі і в Майамі, компанія в Майамі буде ранжуватися вище з однаковим англомовним контентом.
Навіть з дуже поганим контентом Ваша компанія буде отримувати куди більше трафіку.
Цей фільтр називають “патріотичним”.
Google — американська компанія, і пріоритет віддає американському бізнесу.
Рецепт простий:
- Реєструємо бізнес у США.
- Купуємо домен і хостинг у США.
- Розміщуємо сайт.
- Отримуємо лінки і ростемо з куди меншими зусиллями.
Інвертований індекс
Досвідчені алгоритми рерайта не стоять на місці.
Ті, хто вивчають принципи роботи пошукових систем, про нього знають.
Якщо підійти до нього ретельно, можна прекрасно його адаптувати для масованого рерайту.
Суть методу зводиться до того, щоб витягти всі слова і видалити всі прийменники і нецільові запити.
Потім автору контенту дати завдання написати текст, який буде містити сотні відсіяних слів.
Гуглу не так просто викрити цей метод — адже жоден фільтр сьогодні досі його не може розпізнати.
Розширені сніпети
В основному, всі просуваються в ТОП-10, там зосереджено 75% усього пошукового трафіку.
Чим вище позиція, тим більше трафіку.
Але є місце, яке вище навіть першого місця.
Що таке позиція нуль “0”, читайте в цьому розділі.
Позиція “0” сьогодні забирає 11,7% трафіку від усіх пошукових запитів.
Її ще називають розширений сніпет, блок з відповідями Google або нульовою позицією.
Як оптимізувати сайт, щоб зайняти таке місце?
По-перше, знайдіть ключі, за якими Ви вже ранжируєтеся з 1 по 10 місце.
Я буду використовувати для цього Ahrefs, Ви можете інші зручні для Вас інструменти: Semrush, Serpstat, Majestic.
99,58% усіх результатів у розширеному сніпеті беруться з ТОП-10.
Виберіть фільтр “featured snippet”.
У мене вийшло всього 8 ключів, є над чим попрацювати.
Але нам треба оптимізувати ключі і сторінки, яких там немає.
Вибираю просто сторінки з позиціями у десятці.
Отримую головних кандидатів на оптимізацію під нульову позицію.
Як правило, це відповіді на питання з прислівником “як”.
Обираю сторінку, яка вже ранжується за 352 ключами в Україні — https://seoquick.com.ua/earnings-on-the-internet/
Повний список ключів, під які можна оптимізувати цю сторінку, надає 1438 варіантів.
Закидаю їх у кластеризатор семантичного ядра і вибираю розширені функції.
Далі в поле “Список обов’язкових слів” додаю прислівники “як, де, що, чому, коли, хто” і натискаю кнопку “Пошук”.
У результаті отримую всі ключі, що містять питання.
Далі вводимо в Google отримані варіанти і перевіряємо контент у розширених сніпетах.
Другий варіант пошуку — ручний.
Все не знайдеться, але найголовніше — так.
Для цього вводьте в пошук питання зі словом “як” і ключ.
За результатами зрозуміло, який вид контенту необхідно додавати.
Є різні види розширених сніпетів, найпопулярніший — це параграф.
Згідно з аналізом Semrush, параграфи містять 40-60 слів або 210-320 символів.
Напишіть його і додайте у Ваш контент.
Найважливіше в цій ситуації — не переоптимізувати, про це попереджає Джон Мюллер.
Будь-який додатковий контент повинен створюватися для читача, а не для пошукових систем.
Унікально ці блоки робить Hubspot, у якого космічний трафік за розширеними сніпетами.
У своїх статтях цей ресурс спочатку задає питання, а потім дає відповідь, причому все це виділяється на фоні.
Отже в пошуку з’являється точно така відповідь, як у цьому параграфі.
Є й інші формати розширених сніпетів.
Списки показуються тоді, коли відповідь вимагає надати список ресурсів.
Таблиця включає дані: ціни, характеристики.
Багато хто це ігнорує, скористайтеся шансом.
Далі ми розглянемо вид контенту, який Вас здивує присутністю в цій статті.
Відеоконтент
Ви напевно думаєте: “При чому тут відео до просування сайтів?”.
Насправді, відео виконує безліч функцій при SEO-розкрутці.
Також це додатковий трафік і продажі.
Далі я поділюся з Вами даними, які змінять Ваш напрямок розвитку.
Відеоконтент забирає трафік у класичних інтернет-сайтів.
80% усього пошукового трафіку займе відео вже у 2024 році.
Це всього через рік!
За попередній рік кількість часу, проведеного на Youtube, зросла на 60%.
Якщо у Вас довгострокові цілі, тоді почніть займатися створенням вже зараз.
Так, сьогодні Youtube – другий за популярністю сайт у світі.
При тому, що відеоконтент Ви знайдете як в пошуку Google, так і в Facebook.
Вже 55% усіх пошуків у Google містять принаймні одне відео.
Пам’ятайте, ми обговорювали, що для пошукових систем важливо, скільки часу користувач перебуває на Вашому сайті.
Так ось: відео, вшите в контент, утримує у 2,6 раза довше звичайного.
Тому ми постійно у статті блогу вставляємо ролики.
А як Вам такі дані: відео, включене у контент, збільшує продажі на 67%.
Це основна причина, чому у нас ролик доданий на головну сторінку сайту.
Хороша новина: люди лінуються знімати.
Тут не такий великий рівень конкуренції, як Ви думаєте.
В інтернеті 1,7 мільярда сайтів і 23 мільйони ютуб-каналів.
Різниця між ними — в 73 рази!
В Гуглі тільки 7% нових сторінок мають шанс потрапити в ТОП-10 у перший рік, в Ютубі це можна зробити за 24 години.
Плюс відео з Ютуба добре ранжується в Гуглі, починаючи з першої доби.
Ми активні в Ютубі, тому що там легше просуватися.
Тільки подивися, за якими ключами ми забираємо перегляди.
У пошукових системах з урахуванням рівня конкуренції — це дуже дорого і складно.
Тому я навіть не намагаюся просувати там такі ключі.
Для мене завжди грала величезну роль пріоритизація.
Давай детальніше розглянемо, що це таке, на моєму прикладі.
Чи працює сьогодні контекстна реклама?
Звичайно, це працює.
Адже не просто так Гугл заробляє на ній більше 100 млрд доларів на рік, а Facebook більше 40 млрд.
Рекламщики не віддавали б такі гроші, якби це не працювало.
Чому тоді я її не роблю?
Тому що інші канали приносять мені набагато більше.
Наприклад, що краще для мене?
Віддати за контекстну рекламу $1000 і отримати з неї $2000 прибутку?
Або віддати $1000 за створення і просування відео і заробити $10 000?
Відповідь очевидна.
Якщо ринок перегрітий, як це відбувається в SEO і контекстній рекламі, тоді я використовую інші канали, які менш популярні і приносять у рази більше.
Відео — це однозначно наша мета в 2023 році!
Тому що ми хочемо більше клієнтів, більше трафіку, більше продажів.
Далі перейдемо до найпопулярнішого гаджету, який дає основний інтернет-трафік.
Найкраще тільки попереду.
Перший мобільний індекс
60% усіх пошукових запитів “приходять” з мобільних телефонів, і ця цифра постійно зростає.
Тому Google розгорнув перший мобільний індекс.
Його результати відрізняються від даних для десктопної версії.
Це вже не можна ігнорувати власникам онлайн-бізнесу.
Років 5 тому Google почав поширювати ідею про адаптивний дизайн або мобільну версію сайту.
Тоді для створення окремої версії необхідно було вкладати чималі гроші.
З’явилося багато скептиків.
Тоді Google зробив це алгоритмом ранжування, тому поступово веб-програмісти почали створювати нові сайти на адаптивному дизайні.
Сьогодні це вже не така велика проблема.
Будь-який новий сайт спочатку створюється адаптивним.
Будь-яка сучасна CMS (Content Management System) або ядро сайту вже підтримує ці формати.
Дизайнери теж враховують стиснення контенту для промальовування.
Але не все так гладко з виходом першого мобільного індексу.
Безліч адаптивних дизайнів ховають певну частину контенту.
У мобільному індексі будь-який “прихований” матеріал буде 100% проігнорований.
Незважаючи на те, що Google Webmaster в Твітері повідомив: форми меню-гамбургера прийнятні.
Дослідження показують протилежне: цей вміст знецінюється.
Тому ми не використовуємо будь-які форми приховування інформації для нашого сайту, навіть гамбургери.
Якщо ж у Вас окрема мобільна версія, то пошукова система рекомендує продумати адаптивний дизайн.
Тобто переїхати з m.site.com на site.com.
Для пошуковика — це навантаження на сканування двох версій сайту, відповідно, втрата в повноцінному ранжуванні.
При цьому не можна стверджувати, що все стало добре.
Перевіряйте наявність помилок за допомогою безкоштовного інструменту від Google.
Також перевірити наявність помилок можна в Гугл Консолі.
Там само можна перевірити і AMP-версію, якщо у Вас така є.
У мене виявляється є 2 помилки, є над чим попрацювати.
Завдання на майбутній рік — контролювати програмістів, не допускаючи наявності помилок і прихованих елементів на сайті.
Далі ми розглянемо елемент, який росте швидше, ніж навіть мобільний пошук.
Ще багато чого цікавого попереду.
Голосовий пошук
Ви ще не враховуєте голосовий пошук?
А як Вам ці дані: 41% дорослої аудиторії хоча б раз на день використовує голосовий пошук.
З урахуванням, що зазначена цифра постійно зростає, цей фактор не можна ігнорувати.
Як домогтися результатів, читайте далі.
20% усіх пошукових мобільних запитів — це голосовий пошук.
З попередньої глави ми пам’ятаємо, що мобільний становить вже 60%.
Також багато хто використовує голос навіть з десктопних версій.
Для ранжування за такою схемою Ваш сайт повинен бути в ТОП-10.
Пам’ятайте, ми обговорювали нульову позицію або розширений сніпет.
40,7% пошукових запитів беруться саме звідти.
Різниця в тому, що вголосовому пошуку (в середньому) використовується 29 слів, відповідно, щось урізається.
Добре для голосового пошуку працюють сторінки FAQ.
Створіть таку сторінку і давайте безліч відповідей на різні питання.
Також для голосового пошуку важливий авторитет Ваших сайту і сторінки.
Середній авторитет сайту дорівнює 77, А сторінки — 21.
Ще 1 важливий параметр голосового пошуку — це довгий контент на сторінці.
В середньому, дані беруться зі сторінок, на яких розміщено понад 2300 слів або 16100 символів.
Висновок
Сьогодні сайти створюються тільки для людей, а не для роботів.
Чим довше часу користувачі проводять на порталі, тим вище позиції, могутніше трафік і продажу.
Намагайтеся перевищити параметр утримання на сайті в 3 хвилини і 10 секунд.
Також звертайте увагу на метаінформацію, високий CTR – це запорука потрапляння в ТОП.
Вище першої позиції — нульова.
Вона приносить 11,7% від загального трафіку.
Для оптимізації під розширені сніпети важливо відповідати на питання користувачів.
Створюйте високоякісний контент: довгі статті та працюючі утиліти.
Об’ємні тексти краще ранжуються в пошукових системах, утиліти ж додатково дають постійний прямий трафік.
Створюйте білі зовнішні посилання за допомогою соціальних програм і з просування свого контенту.
Ця методика не суперечить політиці пошукових систем, якщо контент створюється для людей.
Не ігноруйте відеоконтент, який зростає з кожним днем.
Він допомагає просувати сайт і утримувати користувачів.
Рівень конкуренції тут набагато нижче.
Перевіряйте мобільну версію Вашого сайту валідаторами і на прихований контент.
Краще використовувати адаптивний дизайн.
Голосовий пошук зростає з кожним днем, створюйте сторінки FAQ з відповідями на питання.
У 2020 році я висловив думку, що “в 2020 році буде нова світова криза”.
Так і сталося.
Це означає, що найкраща інвестиція для людей — це збереження своїх грошей “під подушкою”.
Зменшення грошей в обороті на 30-40% починає банкрутувати деякі бізнеси.
Моя рекомендація — вкладайте в 2 рази більше в SEO-рекламу, як це робить Нейл Патель.
Тепер мені цікава Ваша думка.
Які рекомендації сподобалися найбільше?
Що Ви плануєте використовувати для власного веб-сайту?
Вибираєте написання довгих статей або проведення соціальних програм?
Задавайте питання в коментарях, ми обов’язково дамо відповіді.
Текстова інформація запам’ятовується на 10%, А відео-контент на 65%.
Для закріплення матеріалу дивіться повністю наше відео.
Этот пост был последний раз изменен 18.04.2023