Yoast — SEO-плагін для WordPress сайту: встановлення та налаштування

ТОП плагін для сайтів на базі CMS WordPress.

На 80% замінює роботу SEO фахівця з налаштування On-Page SEO.

І навіть частина завдань програміста і копірайтера.

Встановіть. Виконайте налаштування. Виведіть свій сайт у ТОП!

Yoast SEO — плагін для сайтів на CMS WordPress, до функціонала якого входить:

  • аналіз Вашого сайту на оптимізацію ключових слів;
  • редагування сніпетів для пошукових систем і соціальних мереж;
  • робота з індексуванням вмісту сайту та роботу з файлами Robots.txt и Sitemap.xml.

Більшість клієнтів, які налаштовують свій сайт на WordPress допускають щонайменше 3 з 11 найтривіальніших помилок.

І могли б їх уникнути, якби ретельніше вивчали можливості платформи Вордпрес.

Найцікавіше, що більшість помилок я зміг виправити, хоча я не є досвідченим програмістом, а просто використовую можливості CMS і плагінів.

Під час розмови з клієнтом я зазвичай перевіряю його сайт в Ahrefs і помічаю, що його конкуренти, які ділять із ним ТОП, мають меншу кількість помилок із цього чекліста.

Хочете дізнатися, яких помилок припускаються 60% власників сайтів на WordPress, про які навіть не підозрюють?

Про платформу WordPress

Wordpress — дуже поширена платформа на ринку: у 2024 році на сайти WordPress припадає більше ніж 64%, тоді як інші системи поступаються їм.

Хейтери WordPress можуть сказати, що система застаріла, була популярною давно, але інші цифри свідчать про протилежне: WordPress стає дедалі популярнішим і популярнішим з кожним роком.

Привабливість системи постійно зростає.

У більшості випадків ми рекомендуємо використовувати WordPress як CMS для молодих сайтів (але є винятки).

Навіть великі сайти, головні сторінки та блог створюють на цій CMS.

Хоча привабливість трохи й ослабла, порівняно з 2014-2015 роками, але, за фактом, не спадає.

У WordPress дуже доброзичливий інтерфейс, і навіть у базовій комплектації Ви можете робити більшість SEO-завдань самостійно:

Чи ні?

Навіщо потрібні SEO-плагіни для сайту?

Отже, сайт Ви обрали.
А навіщо потрібні самі плагіни SEO?
Адже я можу прописати заголовки та зробити описи самостійно, в налаштуваннях WordPress?

Пошукові системи висувають вимоги для сайтів.

Вони досить прості, дотримуватися їх легко.

Є нюанс: кожне окремо доступне, якщо скласти їх разом, вимог збереться на чималу статтю.

Але існують деякі правила створення заголовків сторінок, які слід знати напам’ять.

Одне з них звучить так: заголовки (Title) мають бути релевантними змісту сторінки і ніде по всьому сайту не повторюватися.

Резюмуємо:

  • Заголовок має бути унікальним.
  • Заголовок має бути релевантним.

Рекомендуємо для читання:

  1. Що таке SEO?
  2. Як написати грамотний заголовок

Якщо з унікальністю можна впоратися, то як бути з релевантністю?

Наприклад, якщо Ви не знаєте, чи хороший Ваш контент і чи відповідає він ключовим словам, за якими Ви плануєте збирати трафік?

Можуть виникнути такі ситуації:

  • Контент написаний слабо, його мало, він не розкриває суті ключового слова.
  • Контент написаний, але не під обрані ключові слова.
  • Контент написаний, але він надлишковий, і його слід було б розбити на кілька статей.
  • Контент написаний, але ключові слова надмірно накидані в контенті.

І постійно доводиться переробляти сторінку, сподіваючись зробити її відповідною до ключів.

Добре, якщо у Вас сторінок мало.

А як бути, якщо їх тисячі?

На досвіді ведення інтернет-магазину ми стикалися з подібними “косяками”.

Так, навіть під час створення цього блогу я іноді писав як хорошу статтю, заточену під потрібні ключі, так і ту, яку потім довелося розділити на три.

Наприклад, моя стаття про швидкі посилання сайту в Google зайшла відразу як потрібно:

У той час, як статтю про вебмайстрів я написав за принципом “все в одному”, а довелося її ділити на три.

Без плагіна толком незрозуміло, добре чи погано написана була Ваша стаття.

А з ним усе стає прозорішим і яснішим:

Тепер я точно знаю це.

І мені дуже допоміг плагін від Yoast.

Звичайно ж, взявши семантичне ядро, я поліпшив контент і він ще вище піднявся у видачі.

Що є у конкурента, а у тебе – ще ні? Правильно – трафік. SEOquick в допомогу!

Залучимо тобі на сайт масу трафіку через SEO.

Зробимо це виключно білими методами, без фільтрів і санкцій від Google.

Проведемо глибоку оптимізацію: посилимо контент, наростимо посилання і репутацію. І все вийде!

Первинне налаштування Yoast SEO

Покроково від А до Я.

Встановлюємо плагін Yoast.

Налаштовуємо.

Підключаємо соцмережі.

Цей блок рекомендується вивчити як новачкам, так і професіоналам.

Якщо Ви вперше налаштовуєте такий плагін, рекомендую пройтися всіма пунктами до кінця.

До речі, багато речей можна зробити без залучення програміста.

Встановлюємо Yoast SEO плагін

Новий плагін на сайт із CMS WordPress додається дуже просто.

Зайдіть в адмінпанель.

Виберіть Плагіни > Додати Новий >

У пошуку вбийте Yoast.

Встановіть потрібний плагін (У нас на скрині він є, просто потребує оновлення).

Після встановлення він відобразиться на кожній сторінці редагування контенту (сторінках або записах), де Ви зможете коригувати заголовки.

Налаштування плагіна дає змогу внести такі зміни:

SEO-аналіз дає змогу в редакторі зробити зведений аудит кожної сторінки сайту.

Аналіз читабельності виявить, наскільки Ваш контент читабельний (загалом).

Ключовий вміст дасть змогу перевірити Ваш сайт на оптимізацію під ключові слова.

Що з цього правда чи вже застаріло — читайте нижче.

  • Лічильник текстових посилань врахує внутрішні посилання в контенті та допоможе поліпшити структуру сайту.
  • Розділ ОСНОВНИЙ ЗМІСТ дасть змогу перевірити, які слова було використано в контенті найчастіше, і запропонує оптимізувати статтю.
  • Запропоноване посилання надасть рекомендації для перелінковки.

Фінальний блок дасть вам змогу:

  • Увімкнути створення карти сайту (про це нижче).
  • Сервіс Ryte — щоденний сканер, що відповідає за індексацію в пошуку і повідомляє, коли щось відбувається.
  • Увімкнути меню панелі адміністратора.
  • Обмежити ролі для авторів публікацій (підійде для сайту з множинним авторством).

Налаштування відображення у видачі Google

Відображення в пошуку — перше, з чого варто почати роботу.

Я рекомендую почати активне вивчення з цього розділу, адже тут міститься величезний пласт даних, які прописуються на старті робіт свого сайту.

Перейти в розділ можна з бічного меню Вордпреса.

У загальному розділі нас зустрічає цілком зрозумілий інтерфейс, де кожен пункт розписаний до дрібниць:

  • Примусовий перезапис заголовків — замінить усі Title сайту на шаблонні (які Ви генеруєте). Я не рекомендую вмикати цей пункт, якщо Ви вже мали сайт, а плагін щойно встановили.
  • Роздільник для заголовка — стандартний елемент, який використовують для візуального відокремлення блоків сніпета.

Як ми знаємо, роздільники використовуються у видачі регулярно.

Вони різні:

Хтось використовує тире, хтось вертикальний слеш.

Так можна відокремити, наприклад, заголовок статті, тематику контенту або URL автора.

У блоці ТИПИ ВМІСТУ Ви можете заздалегідь задати шаблон для генерації Title і Description.

Це реально зробити для всіх типів сторінок, які створюються.

Наприклад, для товарних сторінок — окремий шаблон, для категорій — інший.

Якщо ж потрібно внести зміни вручну — зайдіть на кожну сторінку окремо.

Розділ Медіа пропонує простий тригер — створювати URL для вкладення.

Якщо Ви завантажуєте будь-який медіафайл у бібліотеку, Вордпрес автоматом створює для нього свій URL.

Ці посилання виходять порожніми, і якщо користувач потрапляє на них, не виявить нічого (окрім шматків теми сайту і самого файлу).

Ми рекомендуємо ввімкнути поле ТАК: так Yoast створить редирект 301 на сам файл, минаючи ці сторінки.

Розділ Рубрик відповідає за метадані для категорій.

Рубриці можна присвоїти тайтл як вручну, так і задати його автоматично.

Тут Ви можете самостійно прописати метадані для всіх рубрик, міток блогу та Форматах (post_format).

Ви можете обирати серед змінних назву сайту, роздільник і заголовок розділу, додаючи користувацькі тексти.

Також реально налаштувати метадані для архівів авторів і вирішити, чи будуть самі архіви потрапляти в індекс.

Також задавайте тут шаблон для сторінки Автора.

Хлібні крихти налаштовуються в наступній вкладці.

Хочу уточнити: якщо у Вас уже є плагін із налаштування хлібних крихт, тоді не активуйте цю функцію.

Якщо Ви її ввімкнули, в інтерфейсі Ви зможете налаштувати:

  1. Свій роздільник (наприклад, можна використовувати стрілки, знаки > і / ).
  2. Назва головної сторінки (можна Додому / Значок ⌂ будиночка).
  3. Префікс.
  4. Префікс для архівних крихт.
  5. Префікс для запиту пошуку.
  6. Текст на 404 сторінці.

Не забудьте додати в код сторінки хлібні крихти.

Наприклад, такі:

<?php
if ( function_exists('yoast_breadcrumb') ) {
yoast_breadcrumb( '<p id="breadcrumbs">','</p>' );
}
?>

або за допомогою шорткоду .

Збережіть у налаштуванні теми розташування хлібних крихт і перевірте результат.

Навіщо це потрібно?

Якщо Вам необхідно до наявного RSS потоку додати дані авторства запису, яка захистить від крадіжки контенту і вкаже, що першоджерелом запису були саме Ви.

Yoast SEO — Sitemap.xml: налаштовуємо карту сайту

Карта сайту створюється безпосередньо в налаштуваннях плагіна (як ми говорили вище).

Карта сайту автоматично генерується за тими сторінками, які Ви виставили в індекс і додається в Robots.txt.

Якщо Ви використовуєте сторонні плагіни для генерації карти сайту, ми не рекомендуємо вмикати цей тригер.

Перенаправлення URL

Багато хто думає, що налаштування редиректів — це складне і важке завдання.

Навіщо потрібні редиректи, ми розповідали докладно в нашій статті.

Але якщо Вам важко заходити в файл .htaccess, рекомендуємо налаштувати перенаправлення безпосередньо в плагіні Yoast.

Ви вказуєте тип редиректу, стару сторінку і нову.

У налаштуваннях обираєте, як відбуватиметься редирект (через .htaccess або php), а також куди буде записано результат налаштування:

Інструменти імпорту SEO

Інструменти Yoast SEO також винесені в окрему вкладку.

Є можливість імпортувати налаштування з інших плагінів і експортувати в інші.

Наприклад, для перенесення на другий сайт або блог.

Під час встановлення Ви можете імпортувати старі дані свого сайту в Yoast SEO.

Система виявить, які плагіни у Вас є і зробить перенесення.

Також можна імпортувати перенаправлення (редиректи) з інших плагінів і з файлу .htaccess

Якщо Вам потрібно експортувати ключові слова сайту, скористайтеся кнопкою експорту та отримайте готове семантичне ядро, порівняйте з тим, яке було зібрано.

Редактор Robots.txt і .htaccess від Yoast

Robots.txt — основний файл, який дає змогу пошуковій системі визначити, які розділи сайту потрібно індексувати, а які — ні.

Детально про Robots.txt можна почитати в нашому блозі.

Розділ редактора від Yoast досить лаконічний і дає змогу швидко відредагувати файл Robots.txt.

Перевірити результат ми рекомендуємо вже безпосередньо у вебмайстрі Google.

Файл .htaccess відповідає за безліч даних Вашого сайту.

Він так називається за замовчуванням, але у файлі httpd.conf можна задати будь-яке інше довільне ім’я.

Він відповідає за роботу каталогу сервера, без урахування роботи інших розділів (тобто, працює локально за папкою).

У ньому можна закривати доступ до файлів, IP-адрес і захисту директорій за паролем, налаштовувати 301 редиректи і працювати з помилками вебсервера, модулем перенаправлення rewrite.

Ще можна визначити індексний html файл сторінки (наприклад, DirectoryIndex index.php замінить стандартну index.html на index.php).

Іноді потрібно швидко вносити зміни, але через FTP не завжди зручно, тому в плагіні можна в простому текстовому редакторі провести редагування.

Будьте обережні, вносячи зміни! Збережіть початковий код файлу де завгодно, щоб не втратити.

Лічильник посилань у текстах

Простий інструмент, який дасть змогу перевірити Ваш сайт на посилання і дасть результат.

Рекомендується почекати: що більше текстів на сайті, то довше проходить сканування.

Після проведення операції він повідомить, що всі посилання в текстах підраховані.

Аналіз внутрішніх посилань для перелінковки

Останній і важливий інструмент дає змогу оцінити рівень перелінковки.

Він запропонує рекомендації для Ваших записів.

Натисніть на кнопку АНАЛІЗУВАТИ… і дочекайтеся результатів сканування:

Після сканування внутрішніх посилань система підказуватиме їх уже в процесі написання контенту.

Встановили Yoast, а трафіку немає, пишіть нам!

    Yoast SEO плагін для записів і сторінок

    У цьому розділі ми розглянемо можливості безкоштовного плагіна Yoast SEO.

    Як його можна адаптувати для свого сайту?

    Як поліпшити SEO-показники завдяки оптимізації?

    А також розповімо, яким параметрам уже не варто довіряти.

    Для того щоб почати користуватися плагіном, перейдіть у редактор сторінки.

    Створіть новий запис або відредагуйте наявний.

    Плагін Yoast SEO розташований якраз під текстовим блоком.

    Візуально він складається з таких елементів:

    1. Оптимізація контенту (за замовчуванням). Важлива вкладка для SEO-оптимізації.
    2. Налаштування плагіна для соціальних мереж (тут персоналізуємо все для протоколу Opengraph).
    3. Додаткові налаштування (стосуються індексації).

    Редактор сніпета в пошуковій видачі

    Перше, що впадає в око, — зручний редактор сніпета.

    Ви можете ввести відразу SЕО-заголовок, за допомогою згенерованого шаблону.

    Ми рекомендуємо все ж обмежуватися шаблонами і намагатися прописувати свої сніпети вручну.

    Адже від цього дійсно залежить Ваша клікабельність у видачі.

    Як створити свій унікальний сніпет, Анатолій Улітовський розповість у цьому відео.

    Ми рекомендуємо використовувати для створення заголовків техніку Еверест і наш безплатний калькулятор заголовків, який дасть змогу створити неповторний Title для сторінки.

    КАЛЬКУЛЯТОР TITLE

    Аудит читабельності сторінки

    Інтерфейс Yoast SEO зустрічає нас уже в редакторі сторінки або запису.

    Перший інтерфейс відповідає за читабельність Вашого контенту.

    У першому віконці оцінюються помилки.

    Тут аналізується вся стаття цілком.

    Ми читаємо так званим “методом сканування” — пробігаємо очима.

    У цьому дослідженні видно, на що звертає увагу користувач.

    Зазвичай людина, заходячи на сайт, одразу дивиться, чи туди вона потрапила.

    • Верхній лівий кут. Тут ми умовно шукаємо рубрикатор сайту, елементи навігації.
    • Перша колонка заголовка. Зазвичай тут відображено ключове слово, яке говорить нам “Ти це шукав?”. Фокусне ключове слово має бути тут.
    • Перший абзац — він і має відповідати на запитання клієнта і містити як ключове слово-запит користувача, так і мотивувати його читати далі.
    • Правий верхній блок. Зазвичай користувач шукає тут додаткову інформацію та відповіді на запитання, на які ще не дано відповіді.

    Довіряти рекомендаціям чи не довіряти — вже Ваше рішення.

    Але аналітика плагіна заснована на статистиці роботи тисяч сайтів у ТОП, і ці алгоритми постійно поліпшуються.

    Є одна особливість.

    У нас на сайті текстові форми інтегровані в додаткових блоках, а сам плагін оцінює контент тільки в стандартному.

    Через це він постійно лається, адже не бачить наші заголовки та вступи.

    Ми постаралися в новому дизайні нашого сайту врахувати саме ці рішення, і перший абзац відповідає на запитання користувача, допомагає зорієнтуватися і читати далі.

    Прописуємо Opengraph сніпет для соцмереж

    Друга вкладка МЕРЕЖІ — дає змогу відразу прописати сніпети для соцмереж Facebook и Twitter.

    За фактом, це — мікророзмітка Opengraph для ледачих.

    Просто пропишіть заголовок, зробіть опис і підставте потрібне зображення для сторінки вручну.

    Заповнивши соціальний плагін, Ви зможете задати одразу мікророзмітку OpenGraph для Вашого поста.

    У простому прев’ю Ви зможете побачити, як це працює.

    Так ми прописали її для Facebook.

    Прев’ю у Facebook досить велике, і навіть перевищує розміри стандартного Description, який ігнорує більшість SEO-фахівців.

    Розділ для Twitter дає змогу все налаштувати окремо.

    Врахуйте, розмір зображення в прев’ю Twitter відрізняється, і це важливий фактор.

    Картинка, яку Ви вибрали для Facebook, може некоректно кадруватися для Twitter.

    Добре для Twitter підходять картинки зі співвідношенням 2:1 (“лежачий” прямокутник) або квадратні 1:1 (для прев’ю).

    Також варто звернути увагу на довжину сніпета.

    Вона разюче коротша, ніж SEO Дескрипшн і Title.

    При цьому в Title зайві слова зрізаються, а в описі просто видаляються (без трьох крапок).

    Розділ додаткових налаштувань

    Досить лаконічний розділ Yoast, що відповідає за індексацію Вашої сторінки.

    Меню тут просте: ми розберемо, який пункт за що відповідає.

    Загальний розділ індексації відповідає за проставлення тега Noindex для цієї сторінки.

    За фактом, Ви виключаєте сторінку, щоб її не обходив пошуковий робот.

    Другий розділ працює як тег NOFOLLOW, що відповідає за індексацію посилань і переходи пошукового робота за ними.

    Наприклад, якщо у Вашій статті величезна кількість зовнішніх лінків і Вам не хочеться, щоб вага передавалася іншим ресурсам, просто виберіть вкладку “Ні”.

    Також є розширене налаштування метатега Robots.

    Можна заборонити індексацію зображень, не виводити сніпет для сторінки і не проводити архівацію.

    Розділ КАНОНІЧНА АДРЕСА стане у пригоді, якщо у Вас на сайті (або інших порталах) є дубльований контент (написаний під одні й ті самі ключі) і Вам потрібно передати вагу з однієї сторінки на іншу.

    Коротко про це можна дізнатися в довідці Google.

    Просто вкажіть посилання на основну сторінку, яка є головною.

    Наприклад, якщо Ваша стаття розбита на 3 сторінки і не має чіткої прив’язки під спеціальні запити, вкажіть у canonical першу сторінку як основну.

    Canonical потрібен тоді, коли важливо зберегти обидві версії сторінок, але в пошуку слід просувати тільки одну.

    Якщо Ви робите переїзд на новий сайт, але старий ще зберігається на колишньому домені, можна паралельно зверстати новий сайт.

    За допомогою тегів Canonical передати вагу на новий — це не заборонено.

    До речі, цей самий трюк стане в пригоді, якщо Ви постите подібний контент (передруковуєте) на сторонніх сайтах.

    Просто попросіть сайт, який розмістив Ваш контент, вказати в Canonical посилання на основний.

    Наприклад, якщо Вам потрібно взяти чужий контент на свій сайт, можна повністю скопіювати чужий контент (узяти в оренду згідно з умовами копірайту сайту власника) і вказати в Canonical посилання на першоджерело.

    Навіщо це потрібно?

    Якщо, наприклад, Ви не плануєте просувати цей контент, але потрібен для Вашої аудиторії.

    Беріть матеріали в того сайту, який його написав, в оренду і ставте канонікал на першоджерело:

    Нескладно, правда?

    Але основні можливості плагіна розкриваються в наступній вкладці — фокусних ключових словах.

    Фокусні ключові слова в плагіні Yoast

    Вкладка КЛЮЧОВЕ СЛОВО стає активною, якщо прописується фокусне ключове слово.

    І тут уже плагін почне працювати на повну котушку:

    Варто відразу зазначити, що плагін працює тільки зі стандартною текстовою областю сайту, ігноруючи додаткові вікна та текстові блоки.

    Наприклад, у коді нашого сайту є безліч блоків, виділених під глави й окремий текст, і тут плагін не розпізнає заголовки.

    Прописавши у вкладці “Фокусне ключове слово” основний ключ, Ви зможете оцінити одразу, чи оптимізований контент сторінки під ключові слова.

    Що конкретно оцінює Yoast плагін?

    Повтори фокусних ключових слів

    Якщо Ви вставили ключове слово двічі (у різних статтях), Yoast SEO люб’язно припустить, що Ви вже використовували це слово в контенті та порекомендує або вибрати інше слово для статті, або об’єднати контент.

    Hobo-Web зібрали всі факти та провели масштабне дослідження, внаслідок чого дійшли певних висновків:

    • Контент під ключові слова має бути унікальним.
    • Техніки з “унікалізації” завдяки синонімам можуть тільки нашкодити Вашому сайту.
    • Цитування контенту допускається (якщо Ви робите виноски на окремі фрагменти).
    • Ви не отримуєте жодних штрафів від пошукових систем за дублювання контенту, а лише ускладните пошуковій системі визначити, яка сторінка краще відповідає Вашому пошуковому запиту.
    • Одна сторінка з найкращим контентом завжди превалюватиме над тисячами посередніх копій.

    Рекомендуємо прочитати все дослідження повністю, Джон Мюллер рекомендує.

    https://twitter.com/JohnMu/status/933254901408219136?ref_src=twsrc%5Etfw” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer

    Важливо, щоб ваші сторінки не “змагалися” і самі з собою, а не тільки з конкурентами в пошуку.

    Намагайтеся для кожної сторінки виділити свої фокусні слова й акцентуйте контент на них.

    Щільність ключового слова

    Він шукає ключові слова в контенті Вашого сайту і враховує щільність, визначає, наскільки часто воно зустрічається.

    Це не зовсім SEO-показник — за фактом, Google відмовився від цього критерію.

    Просто слід писати природно, повідомляє Джон Мюллер:

    Тож щільність ключових слів — це давній міф, уже понад 6 років!

    У нього вірять досі.

    Так, ключові слова можуть бути в контенті, але поняття щільності ключа фактично застаріло.

    Ключове слово в першому абзаці

    Ми зазвичай не читаємо текст, а “скануємо” його очима.

    Можете самі перевірити: зараз Ви читаєте цю статтю саме так, і напевно помітите цей простий трюк:

    • Список ключових слів у першому абзаці.
    • Виділені жирним ключові слова.

    Також помітите обрамлений абзацом блок ключів.

    Внутрішні посилання

    Контент без посилань — кінцева сторінка: користувач після прочитання закриє її.

    Зв’яжіть Ваші матеріали з іншими сторінками за змістом і зробіть перелінковку.

    Адже це просто: внутрішні посилання в контенті — це реальна можливість:

    1. Направити користувача після прочитання статті вивчити додаткові матеріали.
    2. Розшифрувати якийсь термін, який Ви вжили в контенті, якщо Ви не плануєте писати визначення для нього.
    3. Послатися на фактичне дослідження або цитату, опубліковану в іншому розділі сайту.

    Неважливо, де знаходяться Ваші посилання.

    Джон Мюллер на вебконференції чітко дав зрозуміти, що позиція внутрішнього посилання не має значення:

    “…Таким чином, позиція на сторінці для внутрішніх посилань практично не має відношення до нашої думки (про ранжування). Коли сканує Ваш сайт, він використовує внутрішні посилання для розуміння контексту окремих сторінок. Тож, якщо внутрішні лінки знаходяться у верхньому або нижньому колонтитулі або в основному вмісті, це більше впливає на вашого користувача, ніж на SEO.
    Джон Мюллер, YouTube”

    Зображення

    Часто зустрічаються сторінки, де немає жодної графіки.

    Вони зазвичай ніколи не просуваються в ТОП.

    Не варто забувати і про ALT-теги.

    ALT-опис картинок допомагає Google: Ви ранжуєтеся як за самими картинками в пошуку зображень, так і допомагаєте пошуковику розповісти про графіку.

    Ба більше, якщо Ви використовуєте відкладене завантаження CDN, ALT-теги — єдиний спосіб показати Google, які картинки будуть завантажені користувачеві.

    https://twitter.com/JohnMu/status/1036901608880254976?ref_src=twsrc%5Etfw” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer

    Довжина контенту

    “Менше ніж 300 слів — малокорисний для пошуковика контент”, — так вважає Yoast SEO.

    У принципі, у дечому ми можемо погодитися.

    Навіть на лендінгах є текст і на сторінках товарів.

    А ще в рубриках.

    Ви маєте чітко викласти, що на цій сторінці розташовано.

    Але не варто вважати це обов’язковим критерієм пошуковиків.

    Офіційно Google (в особі того ж Джона Мюллера) відповіли на це запитання:

    “Не існує мінімальної довжини, і частоти, коли Ви маєте публікувати записи в блозі та на сайті, і навіть немає мінімальної кількості сторінок і статей. У більшості випадків, якість краща, ніж кількість. Наші алгоритми намагаються знайти і показувати у видачі вебсайти, які надають матеріали високої якості, унікальні та привабливі для користувачів. Не заповнюйте свій сайт неякісним контентом, а працюйте над тим, щоб Ваш сайт був найкращим у своєму роді”.

    Джон Мюллер, Google.com

    Метаопис

    Багато хто каже, що тег Дескрипшн (Description), який відповідав за метаописи в сніпеті, застарів.

    Частково це правда, але скидати його з рахунків не варто.

    Він досі бере участь у ранжируванні Вашого сайту і допомагає пошуковим системам розпізнати релевантність контенту ключовим словам.

    Він і зараз виводиться у видачі для сайтів інтернет-магазинів, тому що пошуковик розуміє, що там він виловить більш релевантний опис, ніж “видертий” із фрагментів контенту.

    Ми провели велике дослідження щодо Description, Ви можете ознайомитися з ним.

    Можливості Yoast Premium — платної версії

    У цьому розділі Ви дізнаєтеся, як перейти з безкоштовної версії Yoast на Premium.

    А також, що на Вас чекає в платній версії плагіна і яка його ціна.

    Як перейти на платний Yoast Premium?

    Спочатку зареєструйтеся на сайті My.Yoast.com.

    Хочу сказати одразу: під час переходу з безкоштовної на платну версію, вам доведеться зробити кілька нехитрих маніпуляцій.

    Насамперед Yoast SEO Free — це окремий плагін від платного.

    Якщо Ви просто перейдете на сторінку оплати, купите його, нічого не станеться.

    І Ви розумно будете обурюватися.

    Насправді у цього сервісу є цілком проста інструкція (англійською).

    Після покупки перейдіть на My.Yoast.com і вставте свій сайт в особистому кабінеті в розділі САЙТИ.

    Потім натисніть на кнопку MANAGE навпроти необхідного сайту і в новому вікні переведіть тригер на ON.

    Система скаже, скільки підписок у Вас використано і скільки залишилося.

    Зверніть увагу:

    • Ви просто купуєте кількість підписок платних плагінів на 1 рік.
    • Кожен коштує 79 євро (на момент написання статті).
    • Тобто, це щорічна сума за кожен сайт, який Ви підключили, а не Stand-Alone постійна оплата.
    • Якщо вам потрібен ще один сайт одночасно, потрібно оформити дві підписки на своєму акаунті.

    Тому це не таке вже й дешеве задоволення.

    Потім потрібно буде завантажити платну версію Вашого плагіна.

    Встановити його можна: звантажте або скористайтеся Composer (більш спрощений спосіб для встановлення через токен).

    Після цього не забудьте видалити старий плагін із системи.

    Yoast Premium — функціонал і ціна

    Разом розбираємо, що зміниться і за що варто платити стільки грошей.

    На відміну від безплатноої версії, новий розділ ЧИТАБЕЛЬНОСТІ дає більш детальний аналіз контенту.

    Ви можете тут визначити основну мову Вашого сайту, це вплине на наступний аудит сторінки:

    Радує, що Ви можете знайти помилки й усунути їх.

    Нам не вистачало оптимізації під одне ключове слово?

    Важко враховувати синоніми?

    Першою проблемою може виявитися оптимізація контенту під низькочастотні запити.

    Що робити, якщо ключ неможливо виділити, а ще їх кілька?

    У платній версії система відстежує до 5 фокусних ключів для Вашої статті: якщо вона оптимізована не під ВЧ запит, а під 4-5 СЧ запитів, ми рекомендуємо перейти на платну версію.

    Другою особливістю є можливість прописати через кому всі синоніми, щоб система враховувала їх під час аналізу контенту:

    Ви можете додати до 5 слів і перевірити результати щодо оптимізації Вашого контенту під обрані ключові слова.

    Вище ми детально розібрали, як трактувати ті чи інші помилки в плагіні, чи варто ігнорувати, чому варто приділяти увагу, а яким важливо довіряти беззастережно.

    Останній розділ відповідає за ключовий вміст Вашого сайту.

    Він загалом оцінює Ваш контент на ключовий вміст і каже, які слова в контенті Ви вживали частіше.

    Yoast AMP

    Новий розділ, доступний у налаштуваннях.

    Дає змогу генерувати сторінки AMP для Вашого сайту на основі контенту.

    Доступний із головного меню:

    Ви можете вибрати, для якого типу контенту ввімкнути AMP сторінки:

    Ми рекомендуємо вмикати ТІЛЬКИ для записів блогу, тому що в іншому разі страждає функціонал сторінок.

    Консоль пошуку Yoast

    Доступна в головному контекстному меню.

    Утиліта, пов’язана з Вашими вебмайстрами, збирає відповіді про биті посилання і видає в зручному форматі: можна відразу знайти ці сторінки, виправити помилки.

    Соціальні мережі Yoast

    Важливий розділ, який чомусь усі ігнорують.

    Він дасть змогу прописати Ваші акаунти соцмереж.

    У розділі Facebook є автоматизація, що дає змогу додати дані Opengraph відразу до всіх сторінок сайту!

    А також Ви можете додати Ваш логотип (або універсальну іконку), яка супроводжуватиме будь-який URL під час спроби поділитися в соцмережах.

    Аналогічно увімкніть його і для Twitter.

    Як ми знаємо, авторство контенту — важливий фактор, а авторство зображень — ще й загрожує викиданням з індексу і судовими позовами.

    Якщо Ви публікуєте будь-який матеріал на сайті, зв’яжіть його з Вашим Pinterest акаунтом.

    Потім введіть код верифікації Pinterest і почекайте добу.

    Висновки

    Чи варто використовувати SEO-плагіни для сайту?

    Брати готові чи писати свої?

    На це питання немає точної відповіді.

    Але ми можемо дати слушний список порад, ґрунтуючись на власному досвіді:

    • Якщо Ви новачок, обов’язково встановіть цей плагін у платній версії. Протестуйте Ваш контент, дізнайтеся, як він оптимізований. Встановіть Yoast SEO.
    • Не забудьте одразу зайти в розділ НАЛАШТУВАННЯ і прописати всі дані: Ваші соцмережі, підв’язати вебмайстра.
    • Враховуйте сучасні особливості пошукових систем. Не жертвуйте якістю контенту заради ключових слів у тексті. Багато речей, наприклад, щільність ключових слів, кількість заголовків H1, уже застаріли.
    • Використовуйте редактор сніпета для Твіттера і Фейсбука — це дасть змогу робити привабливі сніпети для статей. Погодьтеся, якщо Ваш сніпет у соцмережах має потворний вигляд, його ніхто не відкриє.
    • Обов’язково вказуйте Description. Якщо цього не зроблено, Google намагатиметься його замінити фрагментами з контенту. А для деяких випадків дескрипшн у видачі відображається досі (наприклад, для комерційних сторінок).
    • Перевіряйте читабельність контенту і налаштування зображень. Сканер подає сигнал, що десь припуститися помилки.
    • Ми не рекомендуємо без знань лізти відразу в налаштування інструментів .htaccess, тому що там немає можливості відновити зміни з бекапа. Краще довірте цей блок професійним програмістам.
    • Вивчайте зовнішні посилання і перелінковку за допомогою плагіна. Перевіряйте, які зовнішні посилання биті, які застаріли, чи потрібна заміна.
    • Використовуйте шаблонну генерацію Title і Description для нового сайту з величезною кількістю сторінок. Потім уже вручну пройдіться по рубриках і пропишіть читабельні, користуючись нашою технікою Еверест.
    • Згенеруйте хлібні крихти і розмістіть у налаштуваннях теми Вашого сайту — це покращить як навігацію сайтом, так і позитивно позначиться на SEO.
    • Якщо Ви використовуєте сторонні генератори карти сайту, не дублюйте інформацію за допомогою Yoast SEO і навпаки.
    • Робіть редиректи вдумливо. Якщо потрібно зберегти обидві сторінки, але просувати слід одну, краще використовуйте Canonical.
    • Використовуйте Canonical, якщо Ви запозичили повністю контент з іншого сайту (вкажіть його в першоджерелі).
    • Вмикайте в налаштуваннях Медіа редирект зі сторінки Медіафайлу на сам медіафайл. Так Ви поліпшите юзабіліті трафіку, якщо вони раптом помилково потрапили на ці URL.

    Якщо Вам сподобалася стаття, підписуйтесь на нові матеріали.

    А як Ви використовуєте плагін Yoast?

    Діліться думкою в коментарях!

    Этот пост был последний раз изменен 31.05.2024

    Disqus Comments Loading...

    Этот веб-сайт использует файлы cookie.