Перелінковка сайту:Як робити правильно внутрішні посилання

Микола Шмичков

Внутрішня перелінковка сайту – це ефективний інструмент просування.

І важливий чинник для позиції сайту у пошуковій видачі.

З нашої статті Ви дізнаєтесь, як грамотно побудувати перелінковку, який її тип краще використовувати та які інструменти можна застосовувати для налаштування.

SEO
  • 5935 переглядів
Зміст

У своїй практиці ми зустрічалися з випадками, коли додавання внутрішніх посилань та правильне вибудовування стратегії перелінкування підвищувало рейтинг сайту практично одразу.

Як структура внутрішніх посилань впливає на сайт:

Ми переконані, що грамотна побудова внутрішньої структури посилань ресурсу все ще ефективна для локального ранжування.

Цей факт також підтверджують дослідження, які проводять різні компанії.

Так, на діаграмі зі звіту з дослідження кореляції (збігу) основних факторів ранжирування з виходом у ТОП-30, проведеного за методикою «Ашманов та компанія» видно, що наявність внутрішніх посилань впливає на позиції сайту в пошуковій видачі:

Більше глобальне дослідження проведено в 2017 році «Semrush» , в якому було проаналізовано близько мільйона сайтів, що знаходяться в ТОП пошуковоївидачі.

Серед інших зазначених факторів, що впливають на позиції сайту, також виділені збіги за наявністю та вагою маси посилань:

Докладніше про те, що таке фактори пошукового ранжування та як працюють пошукові системи, читайте у статті.

Далі пропонуємо дізнатися, що таке внутрішнє перелінкування сайту, види та типи посилань, а також рекомендації від наших фахівців щодо роботи з внутрішніми посиланнями.

Що таке перелінковка

Ми поговоримо про найефективніший спосіб підвищення зв’язку між сторінками для пошукової системи та залучення користувачів.

Обговоримо, чим відрізняються методи проставлення посилань з однієї сторінки на іншу.

Перелінковка – метод створення гіперпосилань для зв’язування сторінок та публікацій сайту.

Посилання на власні веб-сторінки у структурі ресурсу – це ефективний інструмент для просування, який є важливим фактором для розташування сайту у пошуковій видачі.

Існує два методи перелінковки: внутрішня та крос-перелінковка.

Внутрішнє посилання – це будь-яке посилання з однієї сторінки вашого сайту на іншу сторінку вашого сайту.

І ваші користувачі, і пошукові системи використовують посилання для пошуку контенту на вашому сайті.

Користувачі використовують посилання, щоб переміщатися на вашому сайті і знаходити контент, який вони хочуть знайти.

Пошукові системи також використовують посилання для навігації на вашому сайті.

Вони не побачать сторінки, якщо на неї немає посилань.

Що дає внутрішня перелінковка:

  1. Пошуковий робот аналізує ресурс та переходить за всіма посиланнями, вказаними на сторінці, що покращує індексацію. Так робот зможе “переглянути” і проаналізувати всю структуру сайту.
  2. Користувачеві легше знаходити матеріали, що його цікавлять, за посиланнями. Переходячи від однієї публікації до іншої, читач проводить більше часу на сайті. Це позитивно позначається на показниках відмов та поведінкових факторах, що також оцінюють пошукові системи.
  3. При ранжируванні роботи аналізують вагу веб-сторінок. Наявність гіперпосилань (для пошукових роботів) підвищує тематичну вагу кожної сторінки та сайту загалом.
  4. Внутрішні зв’язки добре впливають на ефективність просування за низькочастотними або середньочастотними запитами, що важливо при високій конкуренції за ВЧ.
  5. Передачі ваги між сторінками за тематичними анкорами.
  6. Підвищення релевантності сторінок.
  7. Прискорення індексації сторінок із великим рівнем вкладеності.
  8. Збільшення тривалості перебування на сайті та кількості переглядів сторінок відвідувачем.

Типи внутрішніх посилань, які найчастіше використовуються:

  • гіперпосилання меню та навігації (так звані «хлібні крихти») – допомагають користувачеві орієнтуватися на сайті та знайти те, що його цікавить;
  • блоки, що не змінюються – лінки на популярні публікації веб-сайту;
  • динамічні посилання – модулі, що оновлюються (наприклад, новини компанії);
  • гіперпосилання в публікаціях сторінок – схожі на тематику з основним матеріалом лінки, пропонують додаткову інформацію та органічно вписані в текст статей.

Крос-перелінковка в SEO — це процес зв’язування двох веб-сайтів разом.

Мета перехресних посилань – збільшити кількість зовнішніх посилань на сторінку із релевантними ключовими словами SEO.

Перехресні посилання на SEO можуть підвищити рейтинг сторінки за певними ключовими фразами і генерувати реферальний трафік.

Також перехресні посилання між сайтами допомагають збільшити довіру між ними (партнерські посилання, посилання у блогах партнерів на авторів та багато іншого).

У своєму відео я детально пройшовся перелінковкою.

Докладніше про методи внутрішнього та зовнішнього просування читайте у статті.

Види внутрішньої перелінковки

Контекстні, наскрізні, ручні методи перелінковки.

Інтегровані методи від окремих CMS.

Огляд усіх видів перелінковки — у цьому розділі!

Автоматична перелінковка – це маса посилань, яку створюють за допомогою плагінів.

Плагіни – програмні компоненти для автоматичного перелінування веб-сторінок.

Найчастіше модулі застосовують принцип підбору подібних матеріалів для розміщення гіперпосилань.

Для кращого результату під час роботи з плагіном потрібно зробити необхідні налаштування та відстежувати коректне відображення сторінок.

Істотним мінусом використання інструментів для автоматичного перелінкування є можливість переспаму, оскільки плагіни не відстежують кількість ключів, що повторюються.

У цьому випадку доведеться вручну аналізувати тексти та редагувати матеріали, щоб уникнути переспаму.

Автоматична перелінковка WordPress

Для сайтів на CMS WordPress доступні безкоштовні програмні компоненти для автоматичної перелінковки:

  1. Breadcrumb NavXT – плагін, який працює за принципом “хлібні крихти”, тобто дозволяє налаштувати ланцюжки гіперпосилань з основної сторінки сайту до поточної публікації або документа. Розподіляє вагу посилань, замикаючи коло посилань.
  2. SEO Smart Links – перетворює ключові словосполучення на гіперпосилання на веб-сторінки ресурсу, які ранжуються за заданою тематикою. Тобто компонента знаходить усі подібні ключі в матеріалах веб-сайту, перетворюючи їх на гіперпосилання. Використовувати інструмент слід з обережністю, тому що при надлишку гіперпосилань є ризик потрапити під фільтр пошукових систем.
  3. Yet Another Related Post – додає на сторінку блоки, які містять лінки на публікації, схожі на тему. Використовуючи плагін, можна налаштувати критерії пошуку та порівняння матеріалів.

Знайти та встановити плагіни можна, вибравши пункт головного меню «Плагіни» на сторінці користувача:

Перелінковка Bitrix

Посилання сторінок для сайтів, створених у Бітрікс, налаштовуються за допомогою плагіна «Перелінковка 2».

Це платний модуль, який полегшує організацію перелінковки та управління ресурсом.

Основні можливості:

  • керування групами посилань;
  • завантаження списку з файлів формату CSV;
  • автоматичний пошук та призначення гіперпосилання для релевантних сторінок за словосполученням (словом);
  • контроль створених перелінкувань;
  • виставлення обмежень для груп гіперпосилань;
  • розподіл навантаження та підрахунок кількості розставлених перелінковок.

Купити модуль можна на сайті 1С-Бітрікс у розділі Marketplace Bitrix:

Автоматична перелінковка Joomla

На відміну від інших двигунів, для користувачів Joomla доступні вже вбудовані плагіни, які потрібно включити для використання.

  1. Mod related items – формує блоки посилань із схожими новинами (матеріалами). Підбирає статті, зчитуючи ключові слова, які потрібно прописувати вручну для кожної публікації.
  2. Mod latest news – схожий за принципом роботи з першим модулем, але підбирає останні (свіжі) публікації, тому тут налаштовувати нічого не потрібно. Підходить для порталів новин.
  3. Mod breadcrumbs – модуль працює за принципом «хлібні крихти». Використовується для налаштування навігації сайтом. Відображається у вигляді рядка і виводить шлях за аналогією до каталогу у файловому менеджері.

Двостороння перелінковка Оpencart

Для користувачів Opencart плагін «SEO-генератор для перелінковки» встановлений та увімкнений за замовчуванням.

Основним плюсом компоненти є можливість управління пов’язаними чи подібними товарами.

Плагін Opencart використовує метод двосторонньої перелінковки між товарами та сторінками інтернет-магазину.

Ручна перелінковка

Ручна перелінковка – процес створення органічно та природно вписаних посилань у тілі статей вручну.

Метод, який вимагає великих трудовитрат і часу, але дає кращий результат для просування, ніж інші способи перелінковки.

Дозволяє рівномірно розподілити вагу статичних та динамічних посилальних блоків, підвищити показники юзабіліті та покращити індексацію.

Для створення ручної перелінковки використовують кілька схем, про які ми розповімо далі.

Кільцева перелінковка

Тип побудови гіперпосилань, при якому сторінки по черзі посилаються одна на одну по колу, спрямовуючи основну вагу на головну сторінку сайту або на ту, що просувається за високочастотними запитами.

Основною перевагою такого методу є простота схеми, але якщо з пошуку «вилетить» один із документів, схема ламається.

Карусельна або ієрархічна перелінковка

Метод розподілу посилань, який полягає у розподілі гіперпосилань від головної сторінки ресурсу до підкаталогів, далі до категорій та підкатегорій та від них – до товарів (якщо це інтернет-магазин) або до публікацій.

Схема перелінковки «Зірка»

При такому методі розміщення внутрішніх посилань всі сторінки ресурсу пов’язані одна з одною й отримують рівномірно розподілену вагу маси посилань для кожного документа.

Схема застосовна для веб-сайтів, вибрані сторінки яких просуваються за запитами зі схожими показниками частотності та конкуренції.

Як робити перелінковку

Після виходу мого ролика мені поставили безліч питань, а як власне робити ту саму перелінковку?

Якщо ви грамотно прописували контент, з цією главою у вас не буде жодних проблем!

Створення правильної перелінковки — процес, що вимагає уваги до деталей, терпіння та ретельного аналізу.

Якщо всі дії будуть зроблені правильно, ваш сайт покращить свої показники ранжирування протягом 1-2 місяців після проведеної роботи.

Вважаєте, що у вас на сайті перелінковка реалізована не так?

Напишіть нам і ми проведемо технічний аудит і перевіримо перелінкування протягом кількох днів.









    Спочатку для перелінкування потрібно розуміти принцип: на що лінкуємо.

    Ми повинні лінкувати за простою схемою:

    • Нові матеріали — проставляємо на них посилання у старих матеріалах.
    • Якщо матеріал переписується, згадуємо у старих матеріалах, що оновлено.

    Отже, нам потрібно зібрати список сторінок, які ми оновили або щойно створили. І одразу беремо семантичне ядро ​​цих сторінок.

    Якщо це переписування старого контенту, дивимося безпосередньо в Search Console.

    Результат експортуємо (зручно у Google Таблицях).

    Потім створюємо собі зручну таблицю:

    • Всі ключі дублюємо поруч і замінюємо пробіли на плюси (+).
    • Поруч робимо формулу наступного виду:

    =HYPERLINK("https://www.google.com/search?q=site%3Ahttps%3A%2F%2Fseoquick.com.ua+"&C2&"+-site:"&B2;C2)

    У результаті виходить табличка такого виду:

    Якщо тепер натиснути на формулу — відкриється видача Google.

    Для розуміння, що з чим лінкувати, робимо таке:

    • Відкриваємо документ.
    • Тиснемо на анкор.
    • Дивимося видачу.
    • Вибираємо релевантну сторінку.

    Як правило, це перша позиція видачі або друга (оскільки в першій може бути просто сторінка категорії). Але може бути і більше.

    Відкриваємо сторінку та шукаємо там потрібний нам анкор через комбінацію CTR+F:

    Далі заходимо до адмінки, редагуємо цю сторінку та ставимо анкор на нашу сторінку статті!

    Якщо такого анкора немає, потрібно його додати до тексту або підібрати зі списку.

    Наприклад — знайдіть релевантну анкору речення та допишіть текст, згадавши потрібний анкор як термін у реченні. Або перепишіть застарілу пропозицію, додавши анкор.

    Ось наприклад, якщо ви знайшли текст, який схожий, просто перепишіть останній абзац у розділі, підвівши думку, що також можна прочитати “тут” або в “статті” – і послатися на потрібний елемент.

    І можна додати просто новий H3 з окремим абзацем.

    Іноді це може бути початок пропозиції, якщо ви просто згадаєте.

    А якщо не виходить – зробіть блок цитати. І заанкорьте через H1 просто ваші статті!

    Як це зробити?

    Як створити внутрішню перелінковку: 8 рекомендацій

    1. Не забувайте, що структура внутрішніх гіперпосилань вибудовується на основі семантики сайту та обраного способу просування. Тому для початку необхідно зібрати повну інформацію з семантики, продумати структуру посилань та завдання, які потрібно вирішити, проаналізувати дані і потім розпочинати побудову перелінкування.
    2. Гіперпосилання в тілі статті на основі ключових словосполучень слід розміщувати природно. Посилатися потрібно на матеріал, який буде релевантним запиту та доповнить інформацію, надану в публікації.
    3. Не розміщуйте в одному документі більше трьох посилань.
    4. Сторінка-донор повинна містити не більше одного посилання на веб-сторінку, яка просувається.
    5. Не використовуйте «биті» гіперпосилання або лінки на сторінки, які не індексуються.
    6. Важливо пам’ятати, що динамічні блоки добре індексуються Google.
    7. Уважно стежте, щоб анкори не повторювали один одного. Також не використовуйте в тексті анкору спамні словосполучення (наприклад, чохол для телефону купити тощо).
    8. Розставляйте лінки з урахуванням їхньої корисності для відвідувачів сайту.

    Правильне використання можливостей внутрішньої перелінковки допоможе підтягнути запити в ТОП пошукової видачі і збільшити показники трафіку на сайті.

    Микола молодець і правильно порушив дуже потрібну та важливу тему внутрішньої перелінковки. Це один з небагатьох способів абсолютно без витрат і без залучення сторонніх фахівців різко покращити якість сайту, збільшити досвід користувача і наростити трафік. Крім того, внутрішня перелінковка може послабити, а в деяких випадках і усунути канібалізацію пошукових запитів.

    Декілька порад додатково для початківців, які впроваджують перелінковку на сайті.

    По-перше, немає сенсу використовувати будь-які схеми перелінковки. У статті вони наведені для загального ознайомлення з історією розвитку внутрішньої перелінковки. Використовуйте не схеми, а тематичні кластери – спирайтеся на певну мікротематику сайту.

    По-друге – не замахуйтесь відразу на перелінковку всього сайту (якщо говорити про ручне проставлення посилань). Вибирайте мікротематику, знаходьте в GSC ті сторінки, які відповідають цим запитам і лінкуйте близькі сторінки. Не забувайте, що кожен тематичний кластер має головну сторінку, тому лінкуйте не тільки вбік, а й вгору.

    По-третє. Посилання завжди проставляємо з абсолютно нового абзацу (або значно переписаного та зміненого).

    По-четверте. Після проставлення посилання – вказуємо дату зміни контенту (дата створення контенту має бути прописана раніше). А якщо хочете отримати моментальний вихлоп від перелінковки, то оновлюємо дату створення контенту (що задається заголовком сторінки) на поточну і не забуваємо переіндексувати сторінку.

    Є й у п’ятих, і в шостих, і в десятих – тема вкрай велика і практичних порад можна дати дуже багато. Головне пам’ятати, що внутрішня перелінковка, як слушно зазначив Микола, це найважливіша практика, яку має використовувати кожен оптимізатор.

    Dr.Max відмінно з Михайлом Шакіним та Максом Пивоваровим обговорили на своєму круглому столі «32 фішки перелінковки».

    Додатково пропонуємо дізнатися, як використовувати 5 успішних СЕО-формул для зростання вашого ресурсу .

    У рамках статті розглянуто базову інформацію для ознайомлення з процесом створення внутрішньої перелінковки.

    Насправді робота з внутрішніми посиланнями – трудомісткий процес, з безліччю нюансів, що потребує концентрації, знань та ретельного аналізу ресурсу та семантичного ядра.

    Тому якщо сумніваєтеся, що впораєтеся своїми силами, краще зверніться до фахівців, які створять ефективну структуру посилань для досягнення позитивного результату.

    Nikolay

    Гей! Так, ти. Шукаєш трафік на свій сайт? SEOquick залучить до тебе 100% органіку!

    SEO – ваше довгострокове і надійне джерело трафіку з пошукової системи Google.

    Зробимо комплексне SEO-просування: контент, репутація, внутрішня оптимізація, лінкбілдінг.

    Наше SEO – біле, наші цілі — ваш вихід у ТОП! Ми знаємо точно: що і як. Вам же саме це треба?

    Повернутись у блог
    Читати інші статті розділу SEO
    1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд
    (24 оценок, среднее: 3,58 из 5)
    Loading...Loading...

    Актуальні новини у світі SЕО, отримуйте їх першими:

    Підписникам – безкоштовний бліц-технічний аудит сайту щодо SEO помилок!
    Якщо ти маєш запитання, ми з радістю відповімо в нашій групі у телеграмі - https://t.me/seoquick_com_ua