У наш непростий час робота у сфері IT дає змогу все ще заробляти гроші. І попит на IT-спеціальності поки що це підтверджує. Але у сфері пошукової оптимізації є певний рівень “застою”, причиною якого є те, що придатні курси та матеріали з цієї дисципліни знайти непросто, а щоб стати сильним фахівцем, потрібно витратити зусилля на самоосвіту.
SЕО-статистика 2023
- 93% вебвідвідувань починаються з пошуку.
- 75% людей ніколи не пройдуть далі першої сторінки пошуку Google.
- Органічний трафік становить 53% трафіку сайту.
- 80% вебсайтів оптимізовані для мобільних телефонів.
ТОП-статистика SЕО за 2023 рік
- Майже 70% усіх кліків припадають на перші п’ять органічних результатів. (Marketing Land)
- ROI інвестицій у SEO може досягати 748%. (First Page Sage)
- 46% пошуків товарів починаються з Google. (Jumpshot)
- Понад 60% користувачів проігнорують компанію, якщо не зможуть знайти її в інтернеті. (Safari Digital)
- 61% маркетологів В2В згодні з тим, що SEO та органічний трафік залучають більше потенційних клієнтів, ніж інші маркетингові підходи. (Hubspot)
Що є у конкурента, а у тебе – ще ні? Правильно – трафік. SEOquick в допомогу!
Залучимо тобі на сайт масу трафіку через SEO.
Зробимо це виключно білими методами, без фільтрів і санкцій від Google.
Проведемо глибоку оптимізацію: посилимо контент, наростимо посилання і репутацію. І все вийде!
Що таке SEO?
Якщо коротко SEO (Search Engine Optimization, або пошукова оптимізація) – це процес, спрямований на поліпшення видимості веб-сайту в пошукових системах. Мета – підвищення трафіку та конверсії.
Робота SEO-фахівця полягає в аналізі, оптимізації та просуванні сайтів. Це включає роботу з ключовими словами, створення контенту, технічну оптимізацію і будівництво посилального профілю.
Для роботи в цій сфері необхідно освоїти низку компетенцій, включно зі знанням HTML, CSS, алгоритмів ранжування та інструментів аналітики, таких як Google Analytics.
SEO-фахівці заробляють у середньому за даними Work.ua 24000 грн.
Середня зарплата SEO фахівця по Україні
Але якщо звернути увагу, крива зарплат у цій сфері сильно розмазана і не має якоїсь стабільної середини. Причина криється в тому, що 9% резюме претендують на суми понад 2000$ на місяць. При цьому 36% претендують на зарплати менше ніж 500$ на місяць.
Розкид зарплат згідно з резюме
Причина криється в тому, що SEO-фахівці умовно діляться на кілька категорій.
- Junior SEO – або джуни, зазвичай новачки, які шукають роботу в агентствах або інхаус, і вони готові взятися за будь-яку рутинну задачу, яких у цій сфері достатньо.
- Middle SEO – тут перебувають ті джуни, які опанували якийсь один або кілька напрямків (наприклад технічні аудити, створення контенту, збір семантичного ядра або лінкбілдинг) і вже для них не потрібен постійний вчитель-ментор, а достатньо SEO ліда.
- Вузькі фахівці. Тобто ті, хто займаються строго одним завданням. Наприклад, лінкбілдери не займаються нічим, крім пошуку посилань для розміщення, і домовляються про їх розміщення. Або Data-аналітики, які працюють з консоллю, гугл аналітикою. Або контент-менеджери, які оптимізують на сайті контент згідно з рекомендаціями пошукових систем.
- SEO Team Lead (у прогерів аналог Senior) – зазвичай або лідер команди, яку збирає під себе, або береться в команду вже зі сформованих фахівців.
І кожна з них може заробляти різну суму.
Ця стаття призначена для тих, хто хоче стати SEO-фахівцем з нуля і дорости до великих посад. У ній буде розглянуто базові та просунуті аспекти професії.
Чи складно вивчитися на SEO-фахівця?
У теорії – ні. Матеріали з цього напряму дуже добре структуровані, будь-який з них можна вивчити з нуля, взагалі не розбираючись у програмуванні.
Метою вашого вивчення буде розуміння таких основ:
- Уміння збирати семантичне ядро.
- Уміння працювати з контентом: метатеги, структура, мікророзмітка.
- Робити технічний аудит.
- Уміння робити аналіз конкурентів.
- Уміння робити аудит юзабіліті.
- Розуміння основ просування посиланнями.
- Уміння робити перелінковку сайту.
- Вивчити сучасні стратегії SEO-просування, актуальні сьогодні.
Додатковим бонусом буде розуміння основ HTML і CSS, адже безліч термінів будуть частково перетинатися. Але вам не потрібні нетрі, а лише основи. Більш того, код вам зараз допоможе скласти той самий ChatGPT.
На практиці – багато хто припускається помилок і вибирає неправильні пріоритети. Що призводить до сумних наслідків.
Вивчення основ SEO
Спочатку вам потрібно зрозуміти основи оптимізації пошукових систем. Спочатку вивчіть, як працює пошук у Google. Розберіться, як Google сканує веб-сторінки за допомогою роботів, індексує їхній вміст у своїй базі даних і потім показує найрелевантніші результати користувачеві на основі його пошукового запиту і персональних даних.
Другим пунктом потрібно буде вивчити та зазубрити принципи, за якими Google вважає сайти корисними та оптимізованими для пошуку. Цих факторів не так багато, всього 6. Деталі можна побачити тут.
- Посилання на сайт на інших ресурсах: Необхідно переконатися, що на ваш сайт посилаються інші веб-сторінки, переважно на різних корисних ресурсах.
- Достатня кількість тексту: Контент і заголовки сторінок не повинні бути тільки у вигляді зображень, відео або інших нетекстових форматів.
- Регулярні оновлення: Сайт має бути актуальним і містити свіжу інформацію.
- Актуальність контенту: Оновлюйте контент відповідно до сезону, трендів і нових пропозицій.
- Повнота інформації: Додайте якомога більше інформації про контент, товари або послуги, які ви пропонуєте на сайті.
- Створення структурованого сайту: Сторінки повинні мати осмислені назви, що відповідають їхньому змісту. Різні теми, товари та послуги мають бути розміщені на різних сторінках.
Спілкуючись щодня з кандидатами, я зрозумів, що 60% претендентів не знають базових фактів, які є в довідці від Google. Її вивчення я взагалі вважаю обов’язковим.
Тому не полінуйтеся і почніть читати цей матеріал.
Ймовірно, ви зіткнетеся з величезною кількістю термінів, які не так і складно нагуглити та вивчити. Тому третім кроком буде вивчення термінології.
Я раджу звернутися до словника SEO від Ahrefs і вивчити терміни детальніше.
При цьому вам не потрібно особливо сильно напружуватися: вся інформація є реально перед носом.
Серед ТОП популярних термінів обов’язково приділіть мікророзмітки, редиректів, HTTPS, адаптивного дизайну, метатегам, robots, sitemap, швидкості сайту і посиланнях (їх видам).
Теоретичні основи SEO
Після проходження бази вам уже потрібно буде вивчити те, що робить SEO-фахівця саме потрібним. Сеошник вміє всі свої знання зібрати в єдиний план дій і втілити в реальні та здійсненні завдання.
Спеціально простим містком я зробив мій перший ролик про те, як просувати сайт у Google.
Я раджу подивитися серію відеороликів на нашому каналі, присвячених основам SEO-оптимізації
Наприклад, ось мій ролик, який я намагався робити саме для новачків.
У цьому відео є докладний зміст і величезна кількість корисних посилань на навчальні матеріали та відеоролики.
Тому для теоретичної бази я б зупинився на великих профільних статтях із SEO від відомих спікерів.
- Гайд із SEO для початківців від Moz
- Повний гайд із SEO від Ahrefs
- 27 книг з SEO від SearchEngineJournal
- Інструкція з SEO від Брайана Діна
- Гайд для новачків із SEO від Брайана Діна
- Пошукова оптимізація від Ніла Патела
- Оптимізація контенту для SEO від RankMath
Матеріалу тут дійсно багато, і я б навіть розділив його вивчення на кілька місяців!
Потім після статей непогано почати вивчати основи просування.
Я у своєму ролику приділив особливостям пошукових систем, зокрема Google.
Для більш досконального вивчення SEO можна записатися на курс до Анатолія Улітовського на Udemy – це дуже докладний і великий курс! Величезна кількість експертів з перших вуст навчать вас основ SEO та азів, без зайвого лушпиння.
Я думаю, на просторах інтернету щось зрозуміліше і в одному місці ви навряд чи знайдете.
Освоєння SEO-інструментів
SEO-фахівець без інструментів не вміє нічого, це факт. Я постійно звертаюся до них для пошуку потрібної мені інформації. Уміння знаходити в них потрібну інфу за секунди – це навичка, яку ви повинні виробити. Інструменти мають допомагати вам аналізувати те, на що у вас може йти багато часу.
Тому наступним кроком буде вивчення популярних SEO-інструментів, якими користуються SEO-фахівці для своїх завдань. Їх умовно можна поділити за категоріями.
- Search Console. Обов’язковий на першому місці до вивчення. У нас є детальний огляд.
- Google Analytics. найкращий варіант для безкоштовної аналітики сайту.
- Планувальник ключових слів. Безкоштовний інструмент від Google для вивчення ключових слів. Відмінно підійде для підбору ключових слів для сайту.
- Ahrefs. Відмінно підійде для вивчення конкурентів і зовнішніх посилань.
- SERPSTAT. Підійде для вивчення сайтів українською мовою.
- Semrush. Найкращий варіант для досвідчених користувачів.
- AnswerThePublic. Відмінно підійде для вивчення семантики.
- Screaming Frog. Найкраще підходить для пошуку проблем із SEO на сайті.
Також окремо варто виділити веб-сервіси, які стануть у пригоді в постійній роботі.
- Pagespeed Insights. Перевіряє проблеми зі швидкістю сторінок.
- Валідатор мікророзмітки. Шукає проблеми в мікророзмітці.
- Перевірка мобільної версії сайту. Перевіряє відповідність сторінки вимогам Google для мобільних пристроїв.
Дуже корисним буде освоєння таких інструментів від Google:
- Google Tag Manager.
- Google Optimize.
- Google Data Studio.
Величезну добірку інструментів можна переглянути на нашому сайті, де ми зібрали 275 SEO інструментів!
Перше, з чого варто почати навчання, – це серія відеоуроків з Search Console від Google.
Далі візьміться до уроків з Google Аналітики, адже вам потрібно розуміти все про трафік і основи його аналізу.
Їх список може бути набагато більшим, але це необхідний мінімум для того, щоб ви вже могли претендувати на роботу SEO-фахівцем. Їх потрібно знати, у них потрібно вміти працювати.
Деякі з них досить дорогі, але я б вивчив їхні тріал і безкоштовні версії для розуміння принципів їхньої роботи.
Практика на своєму проєкті
Усе це не спрацює, якщо ви не будете відпрацьовувати свої знання на практиці. Є ймовірність, що ви вже потрапите на роботу у вигляді джуна і у вас буде проєкт і доступ до інструментів.
Але якщо вам не пощастило, у вас є один зі способів.
Створіть свій власний сайт. Наприклад, на WordPress. Розгорніть його на платформі або використовуйте сайт wordpress.com і зробіть це на базі їхнього конструктора.
Потім спробуйте написати свій власний сайт. Він може бути звичайним інформаційним сайтом, присвяченим вашому хобі, чи то риболовля, чи то настільні ігри.
Пишіть контент згідно з рекомендаціями, будуйте посилання і стежте за його здоров’ям, виправляйте помилки, приділяйте увагу метатегам, структурі та якості контенту.
Слідкуйте за конкурентами і робіть так, щоб ваші сторінки були кращими, ніж у них.
Я займався оптимізацією свого особистого блогу і досяг успіху в тому, що він почав ранжуватися за однією зі статей вище за Вікіпедію!
Другим способом може бути вихід на фриланс, де ви зможете взяти в просування проєкт і попрацювати заради кейсів. Виберіть дуже маленький проєкт, погодьтеся попрацювати за “їжу” – тобто, щоб вам оплачували максимум тули, які потрібні.
Спробуйте домогтися результатів і поповніть своє портфоліо. Робіть скриншоти з аналітики та Search Console.
Якщо ж вам доведеться працювати з безліччю виконавців, вчіть себе формулювати технічні завдання коректно. Вас полюблять і відзначатимуть хорошими оцінками, якщо ваші звіти і ТЗ будуть зрозумілі з першого разу і не міститимуть зайвої інформації.
І пишіть кейси. В особистий блог. У LinkedIn статтями. Де завгодно. Пишіть, оформляйте їх. Ваші кейси потім вам шалено допоможуть. Приклади, як оформляти кейси, можна подивитися у мене:
- Кейс просування медичних сайтів
- Просування сайту в Google у США
- Просування сайту послуг
- Просування сайту на конструкторі
Пройдіть тести з SEO
Резюме з досвідом роботи – звичайнісіньке. І не заслуговує на довіру. Адже може виявитися, що ви лише протирали штани або взагалі нічому не вчилися на минулій роботі (напевно, 70% претендентів такими і виявилися).
Тому я б порадив вам зайнятися профілем LinkedIn.
Заповніть його, виберіть Навички, вкажіть SEO, Google Analytics і обов’язково натисніть Пройти тест.
Варто вам його пройти, ви отримаєте значок підтвердження, який можна додати в резюме.
Відстежуйте новини з перших рук
Я дуже довго шукав, яка соцмережа краще для цього підійде. Адже новини можуть з’являтися з певною затримкою. Я раніше користувався Facebook і LinkedIn, але їхній метод відстеження стрічки огидний.
І потім я почав вивчати Твіттер.
У нього є чарівна функція – списки акаунтів. Тобто ви можете створити список із профілів, які хочете відстежувати, і, відкривши його, побачите всі актуальні публікації тільки цієї публіки!
Заведіть Twitter (з 2023 року – X.com) акаунт і підпишіться на великі видання Twitter.
Посилання на добірку важливих профілів узяти тут.
Можете збирати свої списки, доповнюючи його іншими спікерами.
Тепер ви стежитимете за Джоном Мюллером і його відповідями на запитання, які йому ставлять інші SEO-фахівці, а також знатимете про все, що пишуть інші великі спікери.
Перевага цього методу – ви будете дізнаватися про всі апдейти швидше, ніж якщо перебирати десятки телеграм-каналів.
Потім перейдіть на відстеження новин.
Тут допоможе такий тул, як Feedly.
У ньому ви можете відстежувати новини, що вже вийшли, на великих сайтах і читати його, як газету. Усе свіже і вже опубліковане буде перед носом.
Інструмент безкоштовний (умовно), тому заведіть акаунт Feedly і додайте туди всі великі SEO-видання.
Можете взяти мою стару добірку сайтів, вона є тут. Її зможете легко доповнити своїми вже улюбленими виданнями.
Підпишіться на Youtube канали з SEO
Я вже давно зрозумів, що контент у відеоформаті чудово розуміється аудиторією. І раджу все ж вивчати SEO у відеоформаті.
У моїй добірці будуть найтоповіші канали з оптимізації в пошуку:
- Ahrefs
- vidIQ
- Semrush
- Дохідна школа
- Рейтингова академія
- Google Search Central
- Крейг Кемпбелл
- Моз
- Backlinko
- Ніл Патель
- Метт Діггіті
Ну і звісно, не забудьте підписатися на наш канал SEOquick, де вже понад 38000 підписників і величезна кількість вебінарів і відеоуроків.
Якщо вам мало відео, я раджу стежити за новинами у форматі аудіоподкастів. Нагуглити їх нескладно в застосунку.
Вивчайте нові методи SEO
Величезною проблемою абсолютно всіх кандидатів на посаду SEO-фахівця є відсутність аналізу нової та свіжої інформації. SEO-оптимізація не є чітким уроком з документацією, а скоріше набором правил, але стратегії з SEO-просування потрібно додумувати вже самому.
І для цього вам потрібно дотримуватися простих правил:
- Вивчіть, які SEO-методи більше не працюють. Не витрачайте на них більше свої сили.
- Вивчіть, які методи SEO заборонені. Таких потрібно не те, що уникати, а й розуміти, як з ними боротися (якщо, наприклад, їх використовують проти вас).
- Вивчайте свіжі кейси. Шукайте цікаві та нові методи, вчіть, як рухаються нові бренди та проєкти.
- Завжди шукайте першоджерела новин. Я помітив, що якщо я читаю першоджерело новини, я розумію новину реально інакше, ніж прочитавши її переклад перекладу в наших виданнях.
- Навчіться відокремлювати неробочі методи. Якщо вам будуть втирати про краудмаркетинг, важливість PBN у просуванні, збільшення щільності ключових слів або оптимізацію тега keywords, я думаю, ви відразу зрозумієте, що нарвалися не на корисного спікера.
Важливо завжди стежити за трендами SEO. Ми щороку оновлюємо наш гайд з SEO просування і приділяємо увагу пріоритетним трендам.
Анатолій і я забракували величезну кількість кандидатів, які не знали про сучасні та актуальні методи просування сайтів. Такі повинні перевчитися самі, змінити стиль мислення. У SEO немає місця вірі, потрібно перевіряти факти і знання.
Вдумайтеся, цьому ролику вже 3 роки. І ми з Анатолієм уже тоді говорили про мертві й робочі методи.
Можете також вивчити добірку моїх матеріалів:
Знання SEO-трендів і сучасних методів може вас вигідно виділити серед сірої маси кандидатів на цю посаду!
Дисциплінуйте себе
Час, коли вас змушували вчитися, закінчився в 16 років у школі. Тепер усе залежить тільки від вас, і сподіваюся, школа вам дала основу, як вивчати, засвоювати та застосовувати отриману інформацію.
Тому дотримуйтеся простих правил, які вам дуже допоможуть.
Правило 1. Виділіть 1 годину на день на вивчення нової інформації
Використовуйте календарик.
Так, нерозумно, але факт. Виділяйте КОЖЕН день 1 годину на вивчення цієї інформації. Адже вам потрібно стежити за новинами.
І відзначайте в календарі, що ви вивчили, прочитали. Що засвоїли. Тезисно. Але відзначайте.
Правило 2. Фіксуйте важливу інформацію, яку вивчаєте
Пам’ять людини – вона короткочасна і довготривала. Для того, щоб ви не втрачали отримані звання, записуйте, що вивчили.
Комусь зручно це робити в Гугл документах, комусь в Evernote.
Хтось використовує звичайний блокнот (гросбух, зошит).
Справа за вами в цьому випадку.
Правило 3. Вивчайте англійську мову постійно
Так уже вийшло, що Google – американська компанія. І всі новини виходять насамперед ТАМ. У США. Тому мовний бар’єр – ваш бар’єр. Вивчайте його, щоб вам легко було читати нову інформацію, а не чекати її перекладу іншими SEO-блогерами!
Застосовуючи всі перераховані вище методи, ви не просто пройдете співбесіду на SEO-фахівця і претендуватимете на зарплати від 2000$ на місяць.
Я намагався в наш блог SEOquick збирати всі матеріали, і ви можете нагуглити будь-який формат – від подкастів і відеороликів до статей і вебінарів, де знайдете те, що потрібно.
І завжди оновлюю контент, який застарів і потребує доопрацювання, щоб завжди залишатися в тонусі!
Этот пост был последний раз изменен 19.10.2023