Anatolii

Чи є майбутнє у SEO?(Застарілі та новітні методи)

Дізнайтеся, як отримати величезний трафік



    Анатолій Улітовський
    Анатолій Улітовський

    Свій перший онлайн проєкт я запустив у 2008 році. Конкуренція була низькою, а можливості — величезними. Мій улюблений метод, що дозволяв обійти всіх конкурентів, — це купівля «сміттєвих» зворотних посилань на URL-адреси конкурентів.

    • 8 хвилин
    Зміст
    Отримуй свіжі SEO-поради та швидко збільшуй трафік – підпишись!

    Це працювало чудово, але у 2011 році ситуація кардинально змінилася з появою першого алгоритму оцінки контенту Panda, а у 2012 році — з введенням нового алгоритму Penguin, для виявлення маніпуляцій з посиланнями. Це стало поворотним моментом, який змусив мене відмовитися від багатьох застарілих методів, щоб задовольнити потреби людей і оптимізувати сайт під алгоритми.

    Відтоді Google оновив свої алгоритми більше тисячі разів, домагаючись виведення найкращого контенту в топ-10, але SEO-фахівці, в тому числі і я, як і раніше приділяли занадто багато уваги оптимізації під пошукові системи. Суть процесу залишилася колишньою: дослідження ключових слів, створення контенту, оптимізація під пошукові системи і побудова посилань.

    У листопаді 2022 року ChatGPT дає старт новій ері штучного інтелекту, що спрощує пошук інформації в Інтернеті. Google не хоче втрачати передові позиції та запускає свої рішення Gemini, AIO й ШІ-режим. Ці події лякають більшість SEO-фахівців, подібно до фермерів, які побачили перший трактор, який міг замінити їх. На щастя, фермери пересіли на трактори, щоб підвищити свою продуктивність.

    ШІ в тому ж становищі, оскільки дана технологія ще не готова замінити людей. Я сумніваюся в майбутньому, схожому на популярні фільми «Термінатор» і «Матриця» принаймні сьогоднішній день далекий від подібного сценарію. Таким чином, фермери адаптувалися до тракторів, навчившись ними керувати. SEO-фахівці можуть вчинити аналогічним чином, досягаючи ще вищих результатів.

    Отже, з цієї статті ви дізнаєтеся:

    • Які методи остаточно застаріли.
    • Які методи працюють відмінно і є перспективними.

    Не відволікайтеся — найцікавіше ще попереду.

    Що є у конкурента, а у тебе – ще ні? Правильно – трафік. SEOquick в допомогу!

    Залучимо тобі на сайт масу трафіку через SEO.

    Зробимо це виключно білими методами, без фільтрів і санкцій від Google.

    Проведемо глибоку оптимізацію: посилимо контент, наростимо посилання і репутацію. І все вийде!

    Дослідження ключових слів втрачає актуальність

    Майже всі експерти починають з пошуку ключових слів в Ahrefs, Semrush, Seranking, Ubersuggest або безплатних інструментах, таких як Google Keyword Planner. За цим немає майбутнього, тому що AIO та ШІ-режим більш точно відповідають на довгі питання в розмовному стилі. Google визнав, що люди стали більше ставити питання, а не використовувати ключові слова.

    Питання також більш популярні в ChatGTP, Perplexity, Grok, Gemini та Claude. Ключові слова були тимчасовою формою постановки питань в пошукових системах протягом понад двох десятиліть, але їх кінець близький. Я припускаю, що залишилося 5-10 років, тому що зміна звичок вимагає часу, але початок цьому процесу було покладено голосовим пошуком і прискорилося з появою ШІ-чатів.

    Вже сьогодні багато експертів перестали використовувати дослідження ключових слів і перейшли до тематичного дослідження, яке працює чудово. Моя команда, як і раніше, застосовує дослідження ключових слів, які запитують клієнти, але ми комбінуємо ключові слова, теми та питання в нашій контент-стратегії.

    Я пропоную плавно замінити те, що ще працює, але не має майбутнього, перш ніж повністю відмовитися від нього. Перейдемо до іншого методу SEO, який як і раніше приносить багато трафіку, але через три роки буде повністю витіснений.

    Припиніть писати пости в блозі для SEO-трафіку

    Я почав писати багато статей для блогу з моменту появи Panda, першого алгоритму обробки контенту, здатного розпізнавати наміри користувача. До цього весь мій контент був присвячений електронній комерції та ранжувався практично за будь-яким ключовим словом. Моя команда співпрацювала з більш ніж сотнею копірайтерів, написала понад 10 000 статей і за 15 років залучила мільйони відвідувачів.

    У 2019 році ми перейшли від послуг копірайтерів до співпраці з експертами, які мають досвід написання текстів, оскільки Google міг розпізнавати шаблонний контент за допомогою параметрів E-E-A-T. Експерти коштують дорожче, але і результати їх роботи значно вищі.

    У 2023 році ми скоротили кількість публікацій у блозі, оскільки розуміємо, що в майбутньому буде складно залучати інформаційний трафік. Коли Google запустив режими AIO та ШІ, які, згідно з низкою досліджень, відібрали близько 30–40% від загального трафіку, прогноз був ще більш песимістичним: ШІ забере майже весь інформаційний контент в авторів, які створюють контент.

    Тім Суло прогнозує, що залишилося близько 3 років, і це звучить правдоподібно. Моя рекомендація проста: якщо вам вдається домогтися результатів за допомогою інших джерел, таких як інформаційні розсилки, соціальні мережі або лояльна аудиторія, продовжуйте писати — все буде добре. Forbes і CNN не зникли з появою Інтернету — вони адаптувалися до онлайн-формату і пристосуються до будь-якої іншої форми.

    SEO-трафік з контенту блогу повинен стати лише додатковим каналом, який може принести релевантний трафік. Наприклад, я продовжую писати пости у своєму блозі виключно заради своєї розсилки електронною поштою та новинної розсилки в LinkedIn, які налічують понад 42 000 підписників. Навіть якщо SEO не принесе жодного трафіку, я буду продовжувати це робити для своєї лояльної аудиторії.

    Епоха алгоритмів навчання добігає кінця

    У 2010 році я розглядав лише два алгоритми: зворотні посилання та контент. У 2020 році мій список основних SEO-алгоритмів включав кілька сотень параметрів, які люди можуть перевірити, але реальна кількість повинна бути понад 10 000, якщо не мільйонів.

    Сьогодні я, як і раніше, перевіряю багато параметрів, але приділяю їм менше уваги і більше зосереджуюсь на контенті для реальної людини. Всі алгоритми перевіряють параметри UX і час перебування на сайті, щоб визначити, чи задоволені користувачі або продовжують пошук.

    Якщо ваш контент корисніший для людей, ніж у конкурентів, то ви краще за інших відповідаєте вимогам цих алгоритмів.

    Параметри E-E-A-T як і раніше відіграють величезну роль. Наприклад, коли у вас є вільний час і ви хочете подивитися новий фільм, що ви будете шукати в першу чергу? Фільми з популярними акторами. Вони заслуговують на вашу довіру і користуються більшим авторитетом, ніж інші фільми. Те саме і з книгами. Джек Лондон або Стівен Кінг відвертають увагу від багатьох інших чудових книг, про які люди не знають. Мільйони хороших книг приречені на забуття, не отримавши належної уваги.

    Ось чому створення відмінного контенту, як і раніше, вимагає просування, але при цьому слід уникати застосування морально застарілих методів.

    Гостьовий постинг – марна річ

    Google завжди був проти лінкбілдингу, особливо гостьових постів, які відносяться до так званого «чорного» SEO. Найпопулярніші сайти з трафіком, що дозволяють гостьові пости, зазвичай приймають їх тільки від обмеженої кількості експертів, які можуть щось запропонувати їх аудиторії. Ці сайти не хочуть ділитися dofollow-посиланнями; хіба що вони можуть запропонувати – це nofollow-посилання, які не дають ніякої ваги цільовому сайту.

    Сайти, що дозволяють публікацію контенту від невідомих осіб, мають слабку модерацію, неефективну політику редагування і не мають лояльної аудиторії. Ці dofollow-посилання не приносять реального авторитету, який допоміг би підвищити позиції у видачі.

    Вам терміново потрібні посилання? Так, читайте далі, найцікавіше попереду.

    То що ж робити? Ось мій робочий список.

    Запустіть інструменти на основі ШІ у своїй цільовій ніші

    У 2016 році я шукав нові інструменти для SEO та аналізу CTR, які допомогли б мені підвищити продуктивність роботи. Деякі з чинних інструментів були хороші, але в них не було ключових функцій, через що доводилося виконувати багато додаткових ручних дій в таблицях. Це забирало багато часу, особливо з урахуванням розуміння того, що багато рутинних завдань можуть виконувати машини.

    Я почав створювати свої перші онлайн-інструменти для внутрішнього використання та свого сайту seoquick.com.ua. Деякі тули стали популярними та отримали органічне охоплення і прямий трафік. Моя команда не запускала нічого унікального чи особливого — лише деякі доповнення до вже наявних інструментів.

    Через п’ять років я вирішив більш серйозно зайнятися цією роботою, що принесло відмінні результати для деяких клієнтів у нішах схуднення та трейдингу. Наприклад, один з моїх клієнтів подвоїв свій щомісячний трафік шляхом оптимізації метатегів — заголовків, описів і H1. Більшість популярних інструментів не оцінюють якість метатегів, але наш зручний безплатний інструмент може це зробити за лічені секунди.

    Він підходить для невеликих завдань і конкретних URL-адрес, але багатьом клієнтам потрібно оптимізувати понад 1000 сторінок. Тому ми створили аудит сайту, здатний впоратися з цим у великих масштабах.

    Технології на основі ШІ покращують цей інструмент, генеруючи метатеги, на які люди охоче клацають у пошукових системах.

    Хочете запустити свої власні інструменти на основі ШІ? Забронюйте безплатну консультацію, і давайте разом забезпечимо ваше майбутнє зростання.

    PR – це лінкбілдінг, який цінує Google

    Google завжди виступає проти нарощування посилань, заохочуючи користувачів отримувати посилання природним шляхом, створюючи високоякісний контент. Але PR — це зовсім інша історія, яку одного разу розхвалював Джон Мюллер. У своєму подкасті я поговорив з Фабріціо Балларіні, керівником відділу органічного зростання в wise.com, який розповів, що ця багатомільярдна компанія не займається нарощуванням посилальної маси, за винятком PR.

    Чому так?

    Журналісти самі вирішують, чи може ваше посилання бути корисним для їхньої аудиторії та чи заслуговує воно на публікацію з усім контекстом. Саме тому Google так любить ці природні посилання з редакційних матеріалів. Жодна кампанія з лінкбілдингу не допоможе вам отримати посилання на Forbes, Yahoo, CNN і більш ніж тисячу авторитетних сайтів, як це можуть зробити грамотні PR-кампанії.

    Висновок

    У класичного SEO (Search Engine Optimization) майбутнього немає, але у SEO в новому розумінні — Search Everywhere Optimization — воно, навпаки, тільки починається. Основна відмінність полягає в тому, що всі методи оптимізації повинні максимально служити людям. Замість того щоб витрачати час на вивчення алгоритмів, присвятіть всі свої зусилля інтересам людей і діліться цінною інформацією.

    Повернутись у блог
    Читати інші статті розділу SEO
    1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд
    (1 оцінок, середнє: 5,00 з 5)
    Завантаження...
    Залишилися питання?

    Я із задоволенням відповім на них. Якщо вас цікавить просування вашого проєкту або консультація з розкрутки, я з радістю готовий поспілкуватися з вами.

    Напишіть мені, будь ласка, зручним для вас способом.