Просування Сайту на конструкторі:кейс просування

Микола Шмичков
Микола Шмичков

Що вибрати – конструктор чи сайт на готовій CMS?

У 2024 році відповідь на це питання не така очевидна.

У статті ми розберемо сильні та слабкі сторони конструкторів.

І наочно покажемо на реальних прикладах з наших кейсів.

SEO
  • 2667 переглядів
  • 16 хвилин
Зміст

Із сайтами конструкторами ми знайомі давно.

Перший час до нас приходили сайти, які були тільки на них – і на те були причини:

  • Сайти на конструкторі дешевше підняти.
  • Власнику бізнесу не потрібен програміст.
  • Обслуговування сайту на місяць коштує недорого.
  • Не потрібно хвилюватися за домени, хостинги та HTTPS – все автоматом йде під ключ.

І просування цих сайтів у 2016-2018 році для нас було завжди випробуванням.

Тому що у видачі для сайтів конструкторів не було місця.

Ринком правили CMS, а конструктори практично не були в ТОП видачі!

Але на сьогодні картинка трохи змінилася і на другому місці після WordPress знаходиться конструктор Wix (дослідження проводили Websitesetup).

Цей кейс буде присвячений кільком сайтам

Серед них будуть як успішні в ТОП Google, так і не дуже.

Адже розкрутка сайту не завжди буває такою, як її малюють в інших кейсах.

Але кожен із них дав змогу сформувати цей чекліст і дати зрозуміти, що майбутнє у конструкторів є.

Рекомендуємо для читання:

  1. 8 порад досягнення успіху в онлайн-продажах: дані досліджень
  2. 15 способів монетизації сайту і секрети підготовки до неї

Особливості просування сайту на конструкторі

Зараз ви дізнаєтеся що з себе представляють конструктори сайтів.

Ми розписали детально їхні переваги та недоліки.

Які є технічні обмеження і головні відмінності від CMS.

Що таке конструктори сайтів?

Сайти-конструктори – це готові вебрішення для бізнесу, де замовник може створити собі сайт без знань програмування під ключ з нуля.

Для цього потрібно лише заповнити шаблон контентом і вибрати домен.

Онлайн-конструктор має переваги, які виділяють його і роблять популярним і донині:

  • Створення сайту зазвичай інтуїтивно зрозуміле. Є зручна довідка і підтримка
  • Є низка дизайнів на вибір з кастомізацією (доопрацюванням під себе)
  • Імпортування товарних таблиць і цін зі звичайного Excel-файлу
  • Інтеграції з популярними бухгалтерськими програмами та CRM
  • Простота додавання контенту та SEO
  • Немає проблем із хостингом і доменом
  • Працює за принципом WYSIWYG – ви можете відстежувати зміни в коді тут же (розшифровується як What You See Is What You Get)

Але конструктори не позбавлені й певної кількості недоліків.

І деякі з них знає будь-який SEO-фахівець або маркетолог.

Ми перерахуємо деякі з них, а якщо щось упустили – доповніть у коментарях.

  • Ви обмежені обраною темою дизайну.
  • Додавання окремих елементів і кнопок тільки через контакт із техпідтримкою
  • Швидкість сайту за Pagespeed може бути низькою
  • Інтеграції будь-яких функцій будуть даватися важко
  • Немає звичного FTP і таблиць, робота через експорт та імпорт даних
  • Адмінки зазвичай без можливостей доопрацювання
  • Аддони в магазинах додатків або дорогі, або з помилками
  • Сайт Вам не належить (як і його контент).

І на підтвердження останнього пункту: варто вам не проплатити підтримку, нарватися на конфлікт із владою або будь-яку іншу проблему – ваш сайт може бути видалено назавжди без права на відновлення.

Але це не означає, що конструктори – це погано.

Я за 5 років просував різні сайти на конструкторах.

І так, їх все ж можна просунути в ТОП-1 Google.

І в цьому кейсі я розгляну процес у деталях.

Якщо Ваш сайт на конструкторі, надішліть мені його на аналіз і я підготую індивідуальний план просування для вашого сайту!










    Чим CMS відрізняється від конструктора сайтів?

    Усі сайти в інтернеті можна умовно поділити на:

    • Самописні
    • Сайти на готових CMS (наприклад, WordPress)
    • Сайти-конструктори

    Сайти на готових системах управління контенту (CMS) вигідно відрізняються від сайтів на конструкторах.

    • Готові CMS більш приязні до інтеграції модулів, сторонніх рішень
    • У готових CMS ви маєте повний доступ до її файлів через FTP
    • На готових CMS ви можете за допомогою вже написаних розширень і модулів реалізувати будь-який функціонал.
    • Прискорення сайту досягається легше – у вас є доступ до скриптів, файлів, стилів

    Але також вони мають певні недоліки:

    • Регулярне оновлення модулів без знань роботи CMS може призвести до помилок на сайті
    • Застарівання ядра сайту може позначитися на безпеці
    • У вас немає ніякого захисту від злому і вірусів
    • Без досвідченого програміста вам все одно не обійтися
    • Хороші модулі зазвичай платні й вимагають підписки або дорогої разової покупки
    • Деякі CMS мають низку “внутрішніх хвороб” і насилу видають пейдж спід у зеленій зоні

    Тому якщо поставити на чашу терезів конструктор і CMS, очевидного переможця для бізнесмена немає.

    І це так.

    Технічні обмеження конструкторів

    Також ви маєте знати, що не зможете в конструкторах зробити звичні для налаштування контекстної реклами дії (так і інші):

    • Встановити код для відстеження цілі
    • Впровадити сторонній код або скрипт у тіло сторінки
    • Змінити верстку сторінки за макетом
    • Замінити будь-які елементи сайту на свої власні

    Зазвичай у конструкторі ви обмежені темою, яку обрали.

    Але деякі дії ви можете зробити, не втручаючись у код.

    Для налаштування цілей ми рекомендуємо використовувати Google Tag Manager.

    Ви можете:

    1. Вивчити, яка змінна змінюється, коли відбувається (наприклад) натискання кнопки (кошика, зворотного дзвінка)
    2. Створити подію, яка буде записуватися при зміні цієї змінної
    3. Створити відповідну мету в Google Аналітиці на конкретну подію
    4. Відстежувати виконання цієї мети вже як конверсії.
    Nikolay

    Шукаєш трафік на свій сайт? SEOquick залучить до тебе 100% органіку!

    SEO – ваше довгострокове і надійне джерело трафіку з пошукових систем Google і Bing.

    Зробимо комплексне SEO-просування: контент, репутація, внутрішня оптимізація, лінкбілдінг.

    Наше SEO – біле, наші цілі — ваш вихід у ТОП! Ми знаємо точно: що і як. Вам же саме це треба?

    Огляд конструкторів інтернет-магазинів

    У цьому розділі обговоримо ключові відмінності конструкторів один від одного.

    Виділимо, на що обов’язково треба звернути увагу під час вибору.

    Ціни та конкурентні переваги вказувати не будемо.

    Адже ми не рекламуємо, а даємо суб’єктивну оцінку.

    Причини популярності конструкторів

    Конструктори сайтів і раніше були популярними.

    А зараз вони зустрічаються повсюдно.

    Той, хто хоче просувати свій бізнес, може створити безплатний сайт на базі Google Мій Бізнес!

    Але дещо активно підштовхнуло зростання популярності конструкторів сайтів.

    А саме це сталося через коронавірус.

    Через те, що кордони були перекриті, а стаціонарні магазини вимушено зачинилися, електронна торгівля сягнула рекордного рівня в 16,4% від загальних світових роздрібних продажів!

    І це не тільки покоління Z і міленіали – покупці старшого віку також перейшли в Інтернет!

    Згідно з глобальним опитуванням, проведеним Shopify, 84% споживачів робили покупки в Інтернеті під час пандемії.

    Як вибрати конструктор сайтів для свого бізнесу?

    Майже всі конструктори вміють робити таке:

    • Інтеграції з Facebook Pixel, Гугл Аналітикою.
    • Підключення CRM для відстеження роботи з клієнтами (майже всі). Також часто містять власну платформу для управління замовленнями
    • SEO модулі для прописування Title, Description
    • Зазвичай – готові рішення з мікророзміткою

    Ми розглянемо кожен із цих конструкторів і дамо по ньому коротку ремарку:

    Horoshop

    Популярний майданчик для створення інтернет-магазинів.

    Власники бізнесу в Україні з гідністю оцінять інтеграцію під ключ з Новою поштою, Приват24, LiqPay, SalesDrive, вивантаження товарів на Rozetka, Prom, Hotline і Price.ua.

    Prom

    Найпопулярніший і водночас – найсуперечливіший конструктор.

    За замовчуванням він пропонує кілька форматів співпраці: розташування свого магазину на базі Пром або створення магазину через власний движок конструктора, з подальшим інтегруванням його в агрегатор маркетплейса.

    Сам сайт Prom.ua – найбільший на тлі Hotline і Price.ua агрегатор, що конкурує з Розеткою і навіть перевершує її в низці ніш.

    Але у нього, на відміну від безлічі інших конструкторів, біднуватий набір модулів і кастомізації.

    Про це часто говорили мої клієнти.

    Досягти високих позицій вдається лише коштом онпейдж SEO оптимізації (тайтли, H1, Description, ALT теги й тексти).

    У всіх інших випадках, навіть кнопку пересунути може бути проблемним завданням.

    Наприклад, один із наших клієнтів із сайтом на базі Prom.ua зайняв перші позиції в Google виключно на цьому майданчику.

    І він дійсно “вичавив” багато чого з верстки на цій платформі!

    Бізнес-майданчик навіть більше заточений під інтернет-магазини.

    Як приклад цієї тези можна подивитися на сайт нашого клієнта за 2018 рік.

    Prom.ua має одну сильну конкурентну перевагу – він має вбудовану систему збору відгуків про магазин з коробки.

    Tilda

    Відомий як конструктор лендінгів, Тільда функціонує за подібним принципом, як і всі.

    Кумедно, що він позиціюється як сайт для блогерів, знаменитостей, і для розміщення своїх портфоліо: геть відсутня класична кнопка “Купити”.

    Саме тому, всі сайти на Тільді мають суцільні форми зворотного зв’язку “Дізнатися ціну” або “Відправити заявку”.

    Платформа відзначилася у нас поганою оптимізацією під SEO.

    Другим недоліком є слабка техпідтримка.

    Досить почитати відгуки та можна наштовхнутися на блокування сайтів за “скаргами конкурентів” і багато чого ще неприємного.

    З цією платформою у нас знайомства позитивного (як і досвіду успішної розкрутки) не було.

    Webasyst

    Досить цікавий конструктор сайтів.

    Це вже не простий конструктор, а реально потужна платформа, з встановлюваними плагінами та глибокою кастомізацією.

    Спочатку я навіть не помітив, що це конструктор, і думав, що це – звичайна CMS.

    І таки так, Вебасист не є класичним конструктором.

    По суті, це набір додатків, де ви збираєте свій сайт із них.

    Платформа для магазину називається Shop-Script.

    Але тут же і передбачений класичний магазин “у хмарі”, який ви створюєте на цій платформі.

    Підтримка дуже хороша, а платформа досить потужна для створення інтернет-магазинів (але згодиться і для корпоративних сайтів).

    Теми мають сотні налаштувань зовнішнього вигляду, що зробить кастомізацію глибшою.

    Плагіни для SEO задовольнять будь-якого сеошника і зроблять реалізацію технічного аудиту сайту можливою на 100%.

    З мінусів.

    Дивно, що все вирішується саме плагінами (хоча в таких системах все зазвичай іде під ключ) і це виливається у велику вартість створення сайту.

    Також можна виділити досить високу складність для новачків.

    InSales

    Цей конструктор вирізняє: непоганий магазин застосунків, підтримка різних платіжних систем і способів оплати, проста адмінка і гарна статистика.

    Shopify

    Канадська платформа, відома ще з 2004 року.

    Магазин на ній підняти інтуїтивно просто – чи то сайт із продажу квітів, чи то навіть великий e-commerce проєкт.

    Україномовної локалізації адмінки конструктора немає.

    З погляду SEO у платформи все добре: онпейдж прописується без проблем.

    Для розгону за швидкістю завантаження є плагіни (Booster).

    У наявності величезний магазин додатків.

    Тож за роки розвитку платформа стала доступним містком у бурж-сегмент.

    Wix

    Віднедавна – досить крута платформа.

    Хоча раніше сайти на ній розчаровували та виглядали невмілими виробами.

    Через деякий час платформа обросла величезною кількістю тем, плагінів і можливостей.

    Пропонує чудовий формат для створення свого сайту.

    Платформа позиціює себе як універсальне рішення для сайтів-візиток.

    Чудово підійде для музичних гуртів, офіційних сайтів знаменитостей, невеликих салонів, особистих блогів, сайтів для завантаження застосунків і портфоліо дизайнерів.

    Недоліком можна виділити заплутаність інтерфейсу, що компенсується багатим магазином додатків, що також робить його надпопулярним у бурж-сегменті SEO.

    Його вважають, нарівні з Shopify, одним із найкращих рішень для ринку США, Канади та Австралії, щоб розгойдати свій сайт.

    І якщо перший годиться для e-commerce проєктів, то другий – для всіх інших випадків.

    Якщо вас цікавить розкрутка бурж-сайтів, і ви хочете вийти на ринок США і Канади – напишіть мені і я підготую вам план зі створення сайту під ключ на цій платформі.

    Внутрішня оптимізація сайту на конструкторі

    Розглянемо способи просування сайтів на конструкторах через SEO.

    Почнемо по черзі: від збору семантики та прописування метаданих.

    До оптимізації зображень з використанням ALT тегів.

    Зрозуміло, дохідливо, на реальних прикладах. Конструктори сайтів на виході мають закритий код для розробника, і ви не зможете реалізувати низку пунктів.

    Але це не означає, що такий сайт просунути не можна.

    Сайти на будь-якому конструкторі можна умовно вивести в ТОП, використовуючи цей чекліст.

    Збір семантичного ядра

    Насамперед сайти на конструкторах потрібно оптимізувати під чітке семантичне ядро.

    Саме з ним і навколо нього, робота і буде проводитися.

    Важливо при зборі семантики приділити увагу кожній підрубриці!

    Кожна рубрика – це унікальний пул запитів, які стосуватимуться тієї чи іншої сторінки.

    Для кожного запиту потрібно зібрати важливі метрики: частоти, конкуренцію, наявність контекстної реклами.

    Навіщо нам реклама – розповімо нижче.

    У кожній рубриці можна відзначити ключі, які стануть у пригоді для товарних сторінок цієї рубрики, і ті, які підійдуть для сторінок інформаційних:

    Як збирати ключові слова – я розповідав у цьому відео

    Підготовка таблиці з метаданими

    Тайтл й Дескрипшн – наступний пункт в SEO оптимізації сайту.

    Адже після збору ключових слів слід сформувати повну таблицю з мета і впровадити її на сайті.

    Таблиці необхідно зробити детально розписаними, щоб при їх імпорті вам було простіше.

    Більшість конструкторів підтримує імпорт через CSV, тож потім заливка метаданих (і їхнє оновлення) не забирає в контент-менеджера великих труднощів.

    Для прописання метаданих ми радимо дотримуватися правил, прописаних у цих статтях:

    Підсумкові значення заповніть у відповідні поля для кожної сторінки.

    Оптимізація зображень

    При заливці зображень у будь-якому форматі обов’язково прописуйте ALT теги.

    Для карток товарів можете сміливо додавати назву товарів і цифру (Фото 1, Фото 2, Фото 3)

    Незалежно від формату, ви точно потрапите в Google Картинки, і будете ранжуватися за ними!

    Стиснення зображень зазвичай відбувається за рахунок самої платформи.

    Оптимізація під Google

    Світовий лідер пошукових систем звичайно ж Google.

    І перш ніж просувати конструктор – треба дізнатися особливості пошуковика.

    Зверніть увагу на фактори, життєво критичні для SEO!

    А ще ми розкриємо всі можливості безплатних сервісів Google. Фактори ранжування пошукової системи Google можна виділити такі:

    • Мобільна версія
    • Швидкість завантаження сторінок сайту
    • Технічна оптимізація сайту (мікророзмітки та інше)
    • E-A-T (експертність, авторитетність і довіра)
    • Зовнішні посилання на сайт (і їхня якість)

    Заглянемо у вебмайстер і перевіримо перший пункт.

    І тут ми розуміємо, що якщо з мобільною версією у конструкторів усе добре, то зі швидкістю може бути досить погано.

    І зробити нічого у вас не вийде: зазвичай це провина цілої платформи та сайт завжди ранжуватиметься жахливо.

    Сайти в ТОП можуть мати й жовті показники.

    Як позначиться прийдешній апдейт Гугла на них?

    Ми не знаємо.

    Але сьогодні ми бачимо, що сайти конструкторів отримують хороші показники з розкрутки попри низький Pagespeed.

    Але низький Pagespeed позначається саме на повільному зростанні.

    Тому в підсумковому варіанті в Google я б вибирав конструктори, де зелена зона в Pagespeed досяжна:

    Насправді зелена зона для конструкторів – цілком реалістичний варіант.

    Але тут важливо вже заздалегідь перед вибором платформи сайту визначатися, індивідуально, як швидко змінюється обрана тема і як її можна “вичавити” для виведення в ТОП.

    Обов’язковим кроком буде додавання Ваших товарів (якщо ви – інтернет-магазин) у Merchant.

    Для цих цілей підготуйте оновлювані експортовані файли у вашому конструкторі.

    Може виявитися, що саме на вашому конструкторі цей функціонал недоступний.

    І доведеться возитися з техпідтримкою, щоб він запрацював.

    Товари додаються в Google Merchant через пункт “За розкладом”.

    Потім після проходження модерації ви маєте побачити подібну картину (без відхилених товарів).

    Після цього обов’язково налаштуйте контекстну рекламу в Google Ads таких форматів:

    • Динамічний ремаркетинг на товари
    • Окремі товарні оголошення в пошуку
    • Пошукову кампанію на товари
    • Брендову кампанію на головну сторінку
    • Останньою кампанією буде Пошукова на підібрані сторінки рубрик.

    Щодо останнього пункту: обирайте уважно – злити кошти можна легко!

    Саме пошукова кампанія спрямована на швидке залучення трафіку і додавання його до воронки продажів, і не на прямий продаж!

    Приділіть увагу саме картці в Google Мій Бізнес.

    Важливо приділити увагу реальній адресі, телефону та сайту.

    Також сконцентруйтеся на якісних фото.

    Наступним фактором для SEO просування в Google є посилання.

    І тут жодних відмінностей від просування інших сайтів: нарощуйте посилання білими методами.

    З рекомендованих стратегій я виділю:

    • Просуваємося за допомогою каталогів і довідників
    • Просуваємо свій контент у блогах і ЗМІ
    • Використовуємо стратегію Scholarship
    • Працюємо за стратегією зі ЗМІ через благодійність
    • Створюємо лінкбейт контент (калькулятори, корисні вебсервіси) і піаримо їх
    • Використовуємо статті-рейтинги
    • Шукаємо запитання на форумах (сайтах), відповідаємо на них (підписуємося своїм ім’ям)
    • Пишемо гостьові статті своїм бізнес-партнерам

    З незвичайних стратегій я б виділив такі:

    • Продумуємо реферальну систему – на кешбек/знижки/бали
    • Стратегія обміну контактами NAP – ви розміщуєте контактні дані партнера і просите його зробити те ж саме
    • Сторінка з вакансіями – саме її розсилаємо на сайти з пошуку роботи
    • Опитування. Шукаємо опитування, беремо участь у них – пишемо відповіді й отримуємо посилання (думки експертів).
    • Робота з профспілками студентів (допомагаємо, вони нас цитують).
    • Текстове інтерв’ю зі своїми партнерами по цеху. Записали голос. Процитували в тематичних ЗМІ.
    • Якщо пишемо статтю і згадуємо когось, то пишемо йому на прямий Email або в приват в соцмережі

    У конструкторів для Google є одна ахіллесова п’ята – це швидкість сайту.

    І її потрібно компенсувати агресивно за рахунок інших сильних сторін.

    А якщо ви тільки створюєте сайт, переконайтеся, що куплена тема досить швидка, поки ви не почнете її просувати.

    Для цього викладіть на неї тимчасово будь-який тестовий сайт.

    Висновки

    Просування сайтів на конструкторах особливо нічим не відрізняється від просування інших сайтів.

    Але є й винятки, які потрібно враховувати:

    • Для SEO вам не потрібен програміст, а достатньо буде контент-фахівця
    • Швидкість сайту може бути повільнішою, ніж у конкурентів, але компенсувати це можна завдяки AMP в Google
    • Технічний аудит буде простішим і спрямований на помилки, які можна виправити
    • Аудит юзабіліті слід робити з оглядкою на аналогічні сайти, створені на вашій темі конструктора, щоб зрозуміти, що можна змінити, а що вже неможливо виправити
    • Зазвичай проблеми пов’язані з помилкою заливки контенту, де часто збій у верстці вирішується дрібними виправленнями
    • Дуже важливо працювати з мета і категоризацією. Створення додаткових сторінок може відбуватися автоматично, і важливо відстежувати появу дублів
    • Важливо обирати тему і конструктор до заливки контенту, активувавши найшвидшу і таку, що відповідає потребам бізнесу, тему
    • Відстежуйте аналітику за допомогою грамотно налаштованого Google Tag Manager – адже зазвичай у код ви нічого вносити не можете (відстеження цілей та інше)
    • Важливо регулярно оновлювати контент: дописувати картки товарів, заливати нові товари й приділяти увагу описам категорій.
    • Посилальне і контентне просування нічим не відрізняється

    Зростання видимості зазвичай досягається за 5-6 місяців і не знижується, якщо посилальні фактори не знижувати та продовжувати створювати як комерційний (заливка товарів), так і інформаційний (статті та інструкції) контент.

    Якщо у вас сайт-конструктор – його можна і потрібно просунути!

    Напишіть мені і я вишлю план просування сайту на конструкторі вам на пошту.










      Повернутись у блог
      Читати інші статті розділу SEO
      1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд
      (5 оценок, среднее: 5,00 из 5)
      Loading...Loading...
      Залишилися питання?

      Я із задоволенням відповім на них. Якщо вас цікавить просування вашого проєкту або консультація з розкрутки, я з радістю готовий поспілкуватися з вами.

      Напишіть мені, будь ласка, зручним для вас способом.