Досить без кінця постити в блог заради SEO-трафіку(Роби ось що в 2025)
Розквіт блогінгу припав на період з 2000 по 2010 рік. У ті часи я створював контент низької якості тільки заради того, щоб залучити трафік. Це були посередні матеріали із загальнодоступних джерел, без будь-яких досліджень, без реальної цінності та унікальної інформації.
Але ситуація почала змінюватися в міру того, як зростала конкуренція, а Google продовжував випускати оновлення з 2010 по 2020 рік.
І раптово виявилося, що надання дійсно цінних відомостей стало необхідною умовою. Попри це, у блогерів-початківців все ще залишалися непогані шанси потрапити в топ видачі.
Потім настав 2019 рік, і Google викотив оновлення E-E-A-T, яке перевернуло світ блогінгу. У багатьох сайтів відбулося колосальне падіння трафіку, а деякі навіть були змушені повністю припинити роботу. Після 2020 року інструменти на основі штучного інтелекту набули широкого поширення – ще до появи ChatGPT – що спростило створення контенту
І ось уже наші дні – конкуренція висока як ніколи. Щодня публікується понад 7 мільйонів постів у блогах, тому навіть найбільш опрацьований і структурований контент з великими труднощами підіймається у видачі. Пошукові системи просто не в змозі вивести на перше місце кожну відмінну статтю. Фактично, лише менше ніж 1% нового контенту отримує відчутний трафік, а все інше – розчиняється в безвісності.
Візьмемо, наприклад, Ніла Пателя, одного з провідних SEO-експертів. Раніше він публікував нові пости в блозі майже щодня, але в підсумку скоротив їх до одного на тиждень. Чому? Тому що сторінки з інструментами приносять більше трафіку і приваблюють відвідувачів, які повертаються знову і знову. Насправді з 10 найвідвідуваніших сторінок на його сайті тільки одна – пост у блозі, решта – інструменти, якими люди користуються регулярно.
Кілька років тому Ahrefs отримував більшу частину свого трафіку завдяки контенту в блогах. Але сьогодні розклад змінився – більша частина трафіку тепер надходить зі сторінок інструментів. Весь їхній блог приносить близько 600 тисяч відвідувань, а інструменти – понад 10 мільйонів. Це величезний стрибок, який підтверджує, що інтерактивні інструменти приваблюють набагато більше відвідувачів, ніж традиційні пости в блозі.
У зв’язку з цим великі компанії й відомі люди перемикнули свої зусилля з написання постів у блогах на впровадження інструментів. Класичне правило 80/20 може бути застосовано до багатьох сфер, але в SEO це співвідношення ще більш жорстке – всього 5-10% зусиль забезпечують 90-95% результатів.
Ось чому інструменти перевершують традиційний контент:
- Google ранжує інструменти швидше і вище, ніж пости в блогах.
- Конкуренція набагато нижча.
- Люди повертаються до інструментів знову і знову, тоді як більшість статей проглядаються один раз і забуваються.
- Розробка інструментів стала як ніколи доступною завдяки сучасним технологіям.
- Маркетинг і продажі спрощуються та обходяться дешевше порівняно з дорогими стратегіями “білого” лінкбілдингу.
У цій статті я представлю вам покрокову інструкцію з пошуку найкращих ідей для інструментів, найму розробників і запуску інструменту, який буде виділятися на тлі інших. Залишайтеся зі мною – найцікавіше тільки попереду!
Створіть контент-план для розробки інструментів
Усе починається з продуманого контент-плану. Використовуйте SEO-тули для пошуку перспективних ідей. Прекрасний підхід – аналіз конкурентів за допомогою таких платформ, як Seranking або будь-якого іншого багатофункціонального SEO-інструменту. Наприклад, коли я перевірив найпопулярніші сторінки Ahrefs, то одразу ж виявив кілька ідей інструментів, вартих уваги.
Ще один чудовий спосіб пошуку ідей для інструментів – дослідження ключових слів за допомогою спеціальних пошукових запитів:
Ваше ключове слово + інструмент (конвертер/калькулятор/софт).
Наприклад, візьмемо ключове слово “схуднення” і подивимося, які варіанти ми зможемо знайти:
Третій спосіб пошуку ідей для інструментів полягає в тому, щоб використовувати свій власний досвід виконання завдань вручну або роботи з електронними таблицями. Якщо ви коли-небудь робили щось власноруч і думали: “Повинен же бути простіший спосіб” – це чудова можливість створити інструмент.
Наприклад, я запустив інструмент для аудиту сайту, який вирізняється тим, що аналізує показники якості метатегів – саме це не беруть до уваги більшість подібних інструментів. У той час як типові інструменти перевіряють довжину, відсутність або дублювання заголовків і описів, Unmiss пішов далі. Він оцінює якість від 0 до 100 балів, дає дієві рекомендації й навіть дає змогу користувачам оновлювати метатеги прямо в самому звіті.
Раніше я робив це вручну в електронній таблиці, але такий підхід забирав багато часу і часто призводив до неправдивих результатів. Сьогодні наш інструмент автоматизує цей процес – сканує сайти цілком, розпізнає всі сторінки та з високою точністю оцінює якість метатегів і контенту.
Щойно ви зібрали величезний список ідей для інструментів, наступний крок – визначити пріоритети й залучити класну команду фахівців для їх реалізації.
Залучіть крутих авторів, дизайнерів і розробників зі сторони
Створення висококласних інструментів передбачає співпрацю з кваліфікованими фахівцями. Звісно, найкращі профі працюють у Google, Amazon, Meta або OpenAI та заробляють мільйони. Але давайте будемо реалістами – якщо ваш бюджет обмежений (як у мене), вам доведеться підшукати чудових фахівців, які зможуть виконати роботу на відмінно за розумну плату.
Пошук розробників
Коли мова заходить про наймання розробників, я віддаю перевагу сайту Upwork і зазвичай звертаюся до агентств, а не до фрілансерів. Чому? Тому що створення інструментів передбачає безліч різних навичок, і одна людина навряд чи зможе впоратися з усіма завданнями.
Ось вам моя порада:
- Перевіряйте відгуки та портфоліо, щоб упевнитися в їхній компетентності.
- Спершу доручіть невелике завдання, на якому можна протестувати навички та здібності, перш ніж довіряти більший проєкт.
- Уникайте дорогих фахівців, які не мають достатнього досвіду у створенні інструментів – вони можуть наобіцяти багато, а результату не дати.
- Укладіть контракт із фіксованою ціною на початковому етапі співпраці, але в разі отримання хороших результатів розгляньте можливість переходу на повний робочий день.
Наймання дизайнерів
Хоча ви можете знайти талановитих дизайнерів там же на Upwork, але мені з цим не пощастило. Тому я вважаю за краще наймати дизайнерів через сайти з вакансіями й відразу ж переводити їх на повний робочий день у свою команду.
Як роблю я:
- Даю просте тестове завдання, щоб оцінити їхню майстерність.
- Перші завдання з дизайну оплачую відрядно.
- Якщо бачу, що у людини є талант, смак і стиль, то пропоную стати частиною моєї команди на повну ставку.
Пошук видатних авторів
Хто найважливіші люди в команді? Автори. Вони відіграють найважливішу роль у контент-стратегії, тому не наймаю кого попало. Тут я вже не покладаюся на сайти роботи, біржі або агентства, а шукаю топових письменників безпосередньо в популярних блогах, аналізуючи органічне охоплення різних авторів.
Ось як я знаходжу найкращих письменників у сфері інвестицій:
- Зайдіть у Google.
- Наберіть у пошуковику “найкращі блоги з інвестування”.
- Відкривайте блоги та шукайте авторів, які там публікуються.
- Створіть (припустимо, в Excel) список з іменами, посиланнями на профілі, кількістю опублікованих статей і відсотком органічного охоплення. Я використовую пакетний аналіз на Ahrefs, щоб перевіряти багато URL відразу.
Домовтеся з авторами, які показали високий результат
Якщо вам потрібно багато першокласного контенту, то ваша мета – письменники з великим органічним охопленням. Вони вже розуміють, як створювати корисні та якісні статті, тому їх не потрібно навчати.
Використовуйте інструмент Ahrefs “Пакетний аналіз”, щоб виокремити найефективніших авторів у вашій ніші, знайти їхні контакти та домовитися з ними напряму про співпрацю.
Тепер, коли ви сформували свою команду, перейдімо до наступного кроку!
Почніть із простого функціоналу та долучайте ШІ
Не намагайтеся миттєво винайти колесо – мисліть на перспективу. Конкурувати з масштабними, багатофункціональними інструментами без серйозних ресурсів і досвіду досить складно. Замість цього почніть з малого, зосередьтеся на одній-двох ключових функціях і доведіть їх до досконалості.
Варто вам створити інструмент із кількома унікальними можливостями, і його полюблять люди. Grammarly – чудовий приклад: попри те, що його послугами користуються понад 30 мільйонів користувачів, його редактор доволі простий і навіть не підтримує зображення. Проте він успішний, адже більшість людей цінують простоту і зручність.
TikTok дотримувався аналогічного підходу – наголос робився тільки на короткі відео, без картинок, довгого контенту і зайвих прибамбасів. Сьогодні платформою щодня користуються 1,6 мільярда людей.
Величезна помилка під час розроблення інструментів
Яка типова помилка? Прагнення відразу ж створити комплексне рішення. Це часто призводить до:
- Поганого UX через занадто високу складність
- Посередній якості функціоналу
- Зайвої витрати ресурсів
ШІ – більше не додаткова опція, а необхідність
Сьогодні кожен інструмент повинен інтегрувати штучний інтелект, щоб залишатися конкурентоспроможним. На щастя, існує безліч API – багато з них безплатні – які допоможуть впровадити ШІ у ваш проєкт.
Вивчайте відгуки клієнтів
Створення чудового інструменту – це не тільки розробка, а й ітерація. Після запуску першої версії отримайте реальний фідбек. Можливо, ви думаєте, що ваш інструмент бездоганний, але негативні відгуки повернуть вас до реалій.
Як отримати корисні зауваження та коментарі
Щоб зменшити кількість критики, представте свій перший варіант як “бета-версію” і пропонуйте його безплатно. Ось як я зазвичай збираю відгуки:
- Запитую свою аудиторію в LinkedIn.
- Пишу повідомлення в тематичних групах і форумах
- Спілкуюся з першими користувачами та партнерами
- Ділюся в соціальних мережах
Щойно я отримую достатньо відгуків для внесення поліпшень, я тимчасово призупиняю цей процес і зосереджуюся на випуску оновленої версії.
Продажі та маркетинг
Ось ви й створили свій інструмент – вітаємо! І тут криється сувора правда: без маркетингу його ніхто не знайде.
Коли Елон Маск запускає новий продукт, мільйони людей дізнаються про нього з одного єдиного твіту. Але для нових інструментів, які не мають сформованої аудиторії, залучення користувачів – важка праця.
Найшвидші способи отримати клієнтів перш ніж почне працювати SEO
SEO – потужний ресурс, але він забирає багато часу, тому ось чотири швидші способи залучити користувачів:
- Вибудовуйте мережу взаємодій
- Встановіть контакт із впливовими людьми в LinkedIn, коментуючи їхні повідомлення.
- Запросіть експертів на подкаст, щоб налагодити з ними стосунки та завоювати довіру.
- Охоплюйте аудиторію через електронну пошту та LinkedIn
- Використовуйте LinkedIn Navigator, щоб визначити свою цільову аудиторію.
- Холодні листи не працюють, якщо вони не персоналізовані – зосередьтеся на пропозиції рішень для розв’язання проблем клієнтів.
- Використовуйте відеоконтент
- Багато творців уникають відео через трудомісткість, що робить його недооціненим каналом.
- Ми створили нові відеоканали, які у 2025 році наберуть понад 1 мільйон переглядів – це працює!
- Залучайте інфлюенс-маркетинг
- Співпрацюйте з авторитетними людьми, які вже завоювали вашу цільову аудиторію.
SEO, як і раніше, приносить найбільше трафіку
Попри те, що для ранжування більшості інструментів SEO потрібно 3-6 місяців, це одна з найкращих довгострокових стратегій.
Чому я уникаю традиційного лінкбілдингу
Застарілі методи, такі як “Хмарочос”, гостьовий постинг і побудова битих посилань, потребують надто багато ресурсів за низької окупності інвестицій. Ви можете відправити сотні персональних листів і все одно отримати нуль зворотних посилань.
Яка SEO стратегія найкраща? PR і контент, на який захочуть посилатися
Замість застарілих тактик я роблю наголос на:
- Пресрелізи – написання експертних статей на актуальні теми для привернення уваги ЗМІ.
- Контент, гідний посилань – публікація оригінальних досліджень, підкріплених даними, отриманими за допомогою ШІ, що робить їх вельми цінними для журналістів.
Висновок
Запуск інструментів на основі штучного інтелекту тепер є обов’язковою умовою для того, щоб залишатися на плаву і залучати органічний трафік. Інструменти значно випереджають блоги, тому що приводять повторних відвідувачів, швидше ранжуються в Google і при цьому мають низьку конкуренцію.
Тим часом блогінг став перенасиченим і занадто дорогим. Google ранжує лише 7% нових записів у блогах у перший рік, а великі компанії перемикають увагу з контенту на інструменти.
Отже, який у вас план? Продовжите публікувати пости в блогах чи почнете створювати інструменти, які генеруватимуть трафік і сприятимуть зростанню?
Допомогти в розробці або просуванні інструментів на основі ШІ? Наша команда завжди до ваших послуг! Насамперед ми проводимо безплатний аналіз і консультуємо вас, роблячи акцент на ключових моментах, які допоможуть вам зайняти провідні позиції на ринку. Обговорімо це просто зараз!
Підпишіться на розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спеціальних пропозицій
Я із задоволенням відповім на них. Якщо вас цікавить просування вашого проєкту або консультація з розкрутки, я з радістю готовий поспілкуватися з вами.
Напишіть мені, будь ласка, зручним для вас способом.