Інструкція з ведення каналу на YouTube(Чекліст)

Микола Шмичков

Ця стаття, на відміну від теоретичної статті про просування на YouTube є чеклістом первинного запуску вашого каналу.

Її можете просто дати SMM-фахівцеві, щоб він не робив сотень помилок, які роблять усі новачки.

Соцмережі
  • 159 переглядів
  • 10 хвилин читання
Зміст

Тут ми говоритимемо про створення вашого улюбленого каналу, який ви використовуватимете для чого завгодно: арбітраж трафіку, SEO відеоконтенту або просто будете стримити доту під будь-який напій.

І я навчу вас робити канали, які годяться як бізнес-канали: з ними набагато приємніше працювати.

Якщо речі, які описані нижче, вам робити важко, завжди можна звернутися до мене і я зможу налагодити роботу з оптимізації та грамотної заливки ваших відео на канал, скоригую стратегію та допоможу з отриманням цільової аудиторії.








    Більш детально розписано в моїй послузі з розкрутки в YuoTube.

    Створюємо бізнес-канал

    Як перевірити – який у вас канал – приватний чи для бізнесу? Що таке особистий обліковий запис у YouTube та обліковий запис бренду? Зараз розберемося з цими поняттями детальніше.

    Акаунт бренду – це спеціальний обліковий запис, за допомогою якого зручно просувати бренд. Якщо ваш канал пов’язаний з обліковим записом бренду, ви можете додавати інших користувачів як власника, менеджера або адміністратора.

    Він відрізняється від особистого облікового запису Google, в якому цей функціонал недоступний.

    Якщо ви бачите подібний екран, де немає можливості додавати адміністраторів, ваш канал особистий.

    І вам для бізнесу потрібно створити обліковий запис бренду.

    Для цього перейдіть за посиланням та створіть новий канал.

    Далі введіть назву каналу.

    Це буде повністю новий канал і його потрібно буде налаштовувати.

    Якщо ж у вас був старий канал (але він особистий) з купою видосів і ви хочете його перевести в обліковий запис бренду (назад процес не можна провернути), то перейдіть за посиланням.

    Потім виберіть канал бренду, куди хочете, щоб ваш контент з особистого каналу мігрував, включаючи історії переглядів, плейлісти та налаштування.

    А решту моментів і програм налаштовуємо за моєю статтею.

    Ще раз нагадаю, що загубиться при перенесенні:

    • Якщо канал А – це ваш особистий канал – ось що ви втратите під час перенесення.
    • Якщо канал Б — новостворений канал — на який ви переносите — ось що ви втратите.

    Налаштовуємо канал

    Налаштовується це у студії, де заходимо в основну інформацію та вибираємо «Налаштування» — розділ «Канал».

    Не забуваймо про країну каналу. Вона повинна бути обрана за умовчанням та, де буде цільова аудиторія.

    Також додаємо теги каналу. Про це я детально написав у статті «Просування у відео на YouTube».

    Далі вказуємо у розширених налаштуваннях один раз і назавжди, якого типу наш канал. Це позначиться на багатьох речах.

    У розділі «Розширені функції» обов’язково пройдіть такі перевірки:

    • Підтвердження номера телефону відкриє можливість вивантажувати довгі відео (які ранжуються краще), стрими та можливість ставити власні плашки (значки, мініатюри) на свої відео!

    • Для молодого каналу можна пройти відеоверифікацію, щоб підтвердити та розблокувати можливість ставити посилання на будь-які сайти в описах відео, лімітів на кількість відео на день та надати право подання заявки на монетизацію контенту.

    Потім потрібно додати візуально відмінну кнопку «ПІДПИСАТИСЯ».

    Так, вона потрібна. Люди підписуються з цієї кнопки.

    Йдемо у фотошоп і завантажуємо ту кнопку, яка нам подобається, додаємо фірмовий колір (вона повинна трохи відрізнятися від однотипних і впадати в око).

    Не забуваймо про прозорий фон! Формат іконки — PNG.

    Щодо фото та банера вже говорили у статті про просування відео на YouTube.

    Потім переходимо до «Студії», вибираємо «Налаштування каналу», брендинг, вибираємо обов’язково «Протягом усього відео» та завантажуємо нашу іконку.

    У розділі брендинг не забуваємо завантажити наш логотип і, звичайно ж, завантажити банер. Як малювати банер для YouTube — ось лейаут сітки:

    Саме в цю сітку потрібно вписати малюнок, якщо ви хочете, щоб елементи поміщалися рівномірно.

    Також потрібно переписати опис.

    Подивіться, як воно зараз відображається! Перший рядок видно всім.

    Тому текст потрібно переробити, щоб у користувача була мотивація натиснути на кнопку «ЩЕ» або «Підписатися»!

    Тому переходимо в Налаштування каналу, вибираємо Основні відомості та прописуємо окремо рядок на 70 символів (довжину можна виміряти в нашому калькуляторі Title).

    Як результат, такий рядок буде виглядати куди крутіше і мотивувати аудиторію підписуватися на ваш канал!

    Первинне завантаження відео

    Налаштування, які ми обговоримо тут, виконуються у другій фазі та найчастіше один раз.

    Ця помилка може взагалі вбити ваш канал — якщо ви не виставите це так, як тут зазначено — і потім випадково криво завантажене відео буде опубліковане для всіх!

    З приводу тегів та іншої дрібниці не повторюватимуся, ми про це вже говорили у статті про просування відео.

    Далі ми вже працюватимемо з окремими відео.

    Перейменуйте відеофайл

    Як би безглуздо не звучало, але залите відео перейменувати не можна.

    Виявляється, це впливає ранжування. Тому перед завантаженням файлу в браузері знайдіть файл і натисніть F2 (або викличте меню і натисніть «Перейменувати») та назвіть файл так, як називається відео!

    Завантажуємо значок відео

    Значки, іконки, мініатюри, плашки, тамбнейли – це термін має багато імен. Але суть не в тому, як робити значки, я розповів у попередній статті. А де їх завантажити? Їх можна вантажити поки що тільки на звичайні відео, у Shorts не можна.

    Знаходиться значок одразу під описом відео.

    Якщо у вас є значок, його можна завантажити. А якщо є три, можна вибрати опцію тестування та протестувати, який буде краще.

    Найгіршим вибором буде для вас створення значка зі стоп-кадру відео. З таким ставленням до відео можна викинути Ютуб-канал на смітник.

    Вибираємо плейліст

    Кожне відео має бути у своєму плейлісті.

    Для цього створіть сітку плейлістів за інструкцією, як ви збирали ключові слова для YouTube, та розподіліть ваш контент за ними.

    Вікові обмеження

    Ставимо тільки формат “Ні, це відео не для дітей” та “Відео підходить для глядачів молодше 18”.

    З цими налаштуваннями вам буде доступна можливість налаштування реклами.

    Якщо вибрати в першому блоці варіант «Так», у вас не буде можливості коментування відео, і реклама буде заблокована.

    Для другого варіанта протилежна опція дозволить коментувати, але закриє доступ до реклами. Якщо у вашому контенті багато лайок і ви не хочете показу реклами на ваших відео — “Відео тільки для тих, кому є 18”, можна сміливо ставити.

    ШІ-контент

    Тут підійде для того типу контенту, де ви візуал будуєте завдяки стокам, ШІ-генерованим задникам та комп’ютерній графіці. Незрозуміло, як буде, якщо комп’ютерною графікою йде симуляція, наприклад, зірки.

    Епізоди

    Тайм-коди – класна штука! І Ютуб підклав нам свиню (а точніше хотів допомогти) і додав чарівну галочку, щоби епізоди створювалися автоматично.

    Класно? Ні!

    Тут завжди прибирайте галочку! Вона принесе більше шкоди, ніж користі.

    Краще зробити просто грамотну розбивку за епізодами вручну.

    Слово «ЗМІСТ» можна не писати, воно не є обов’язковим. Але це данина традиції.

    А ось синтаксис у форматі ЧАС + ПРОБІЛ + ТЕКСТ ЗАГОЛОВКА — Ютуб розуміє. І поки що тільки він.

    У готовому вигляді виглядає так:

    0:00 Вступ
    1:20 Якийсь інший заголовок
    2:34:32 Якийсь третій заголовок

    • Завжди першим рядком робіть 0 годин перший епізод і вказуйте «Вступ» (або Intro).
    • Інші блоки робіть з розбивкою за розділами.
    • Не робіть занадто довгий текст розділу (близько 60 символів максимум).

    Виділений фіолетовим рядок не потрапить до списку змісту, але може скоротити занадто довгий заголовок глави.

    Ось приклад, що буде, якщо ваш заголовок надто довгий. Тому я його переніс, щоб потрібний мені текст зберігся, але тайм-коди виглядали набагато краще.

    Нова функція досі невідома, про неї нічого сказати не можу

    Первинна мова відео

    Обов’язково вказувати! І саме він потім впливатиме на вибір субтитрів для інших мов. Робити це потрібно перед завантаженням відео.

    Якщо все зробити правильно, у вас не буде “дублювання” мов на вкладці “Субтитри”.

    Посилання на канал

    Як зробити посилання на канал? Ви подумаєте, ну, мабуть, просто відкрити його та й усе. Скопіюйте URL і ось тобі посилання.

    Ми раніше мали скриптову кнопку YouTube на сайті, яку ми ставили. Але вона не працювала. Тому ми замінили її на заслання.

    Причини, чому кнопка з посиланням краще, ніж скриптова кнопка, очевидні:

    • Блокувальники реклами, брандмауери та плагіни браузера можуть блокувати коректне відображення або роботу кнопки. Ця кнопка вимагає вилучення JavaScript з CDN Google, що означає, що вона не буде відображатися, наприклад, в Китаї, де Google наразі заблокований.
    • Складно контролювати стиль цих кнопок і вони можуть виглядати погано на мобільному пристрої.
    • Ці кнопки можуть призвести до проблем із доступом. З іншого боку, посилання — це просто посилання, яке легко використовувати в програмах читання з екрана або інших допоміжних інструментах.

    Але окей, заслання. Беремо посилання на канал і ставимо сюди?

    Як би не так!

    Є класний лайфхак, як зробити це краще!

    • Спочатку зайдіть у YouTube студію.
    • Натисніть на логотип у кутку.
    • І скопіюйте рядок із браузера.
    • Ваше посилання має виглядати так:

    https://www.youtube.com/channel/UCgxPPiH0izLKgtGRJQo99cg

    Якщо її відкриє інший канал, вона виглядає так:

    Але тепер беремо та дописуємо до нашого посилання наступний текст
    ?sub_confirmation=1

    https://www.youtube.com/channel/UCgxPPiH0izLKgtGRJQo99cg?sub_confirmation=1

    І при відкритті каналу за подібним посиланням користувач бачить наступний попап!

    Тут є детальна інструкція, як зробити кнопку підписки на вашому сайті.

    З нюансів — ця штука працювала раніше скрізь, зараз тільки на десктопах. На мобільних пристроях трюк не працює.

    Ліцензія

    Стандартна ліцензія Ютуба запобігає тому, щоб ваше відео цитували на інших відео. Але якщо на відео є ви, то хіба це погано? Тому ставте ліцензію, як зазначено на скрині. Це дозволить вашому контенту поширитися іншими каналами!

    Категорії

    Цей пункт — один із ключових під час завантаження відео. І я раджу чітко визначати категорію вашого контенту та прописувати його безпосередньо тут.

    Наш канал потрапляє до категорії “Освіта”, тому ми цілимося саме у цей контент. Хоча нам би підійшов формат “Хобі та стиль”.

    Тут нюанс — розділ ”Howto & Style” перекладено саме як “Хоббі та стиль”

    На думку користувачів, до цієї категорії потрапляють:

    • Лайфхаки та поради (Продуктивність, Тайм-менеджмент, Поради з бюджету).
    • Навчальні відео (Макіяж, Зачіски, DIY мода, Домашній декор).
    • Поради щодо стилю (Гардероб, Сезонна мода, Стилізація).
    • DIY та ремісничі проєкти (Декор кімнати, Ремісничі проєкти, Апсайклінг).
    • Догляд за шкірою та краса (Догляд за шкірою, Огляди косметики, Перетворення зачісок).
    • Організація будинку (Організація гардероба, Ідеї для кухні, Розхламлення).
    • Здоров’я та фітнес (Тренування, Здорові рецепти, Поради щодо здорового способу життя).
    • Техніка та гаджети (Огляди гаджетів, Техноуроки, Рекомендації застосунків).
    • Фотографія та редагування (Поради з фотографії, Уроки редагування, Огляди обладнання для фото).
    • Путівники (Путівники за напрямками, Лайфхаки для подорожей, Поради щодо упаковки).

    Дата виходу відео

    Коли ви створюєте відео, у вас воно виходить при первинних налаштуваннях з доступом за посиланням.

    Як тільки ви пропишете всі описи, субтитри та переклади, теги та хештеги (все, що описували для основи просування вашого відео), потрібно перейти до розділу “Параметри доступу”.

    У діалоговому вікні тиснемо “Запланувати публікацію”.

    Потім у меню пропишіть дату та час (як її дізнатися — читайте нижче), а також виберіть одну з опцій:

    1. Якщо у вас немає спонсорства на каналі, виберіть 1.
    2. Якщо у вас є спонсорство на каналі, виберіть 2.

    Кнопка “Призначити прем’єру” може залучити більше переглядів, ми активно її використовуємо.

    Як дізнатися час, коли має вийти?

    Орієнтуйтеся на ці дати, коли найбільше ваші відео дивляться, і коли відео завантажили, перейдіть в «Студії» в розділ «Аналітика», виберіть «Аудиторія» і перейдіть до розділу «Коли ваші глядачі дивляться відео на YouTube».

    Вимкніть непотрібні функції

    У вас на більшості відео можуть стояти певні галочки. І ви думатимете, що це класно! Ні, це сміття і просто відключайте їх. Досі вивірено, що їхня відсутність більш позитивно позначається на ранжируванні ваших відео, ніж їхня присутність.

    І якщо перша галочка абияк застосовна для “місцевих блогерів” (хоча немає підтвердження, що вона потрібна), то друга навряд чи найближчим часом працюватиме нормально.

    Повне відео для Shorts

    Якщо ви публікуєте Shorts, пам’ятайте, завжди можна поставити посилання на повне відео. Не знали? А це досить легко!

    Для цього перейдіть в опубліковане (або ще не опубліковане відео) та виберіть пункт “Відео за темою”

    Потім виберіть подібне відео в інтерфейсі.

    Тут перша частина для мого відео з прикладу.

    Потім тиснемо “Зберегти”.

    У результаті це виглядає ось так: зліва кадр “До”, праворуч — “Після”.

    Висновок

    Список, поданий у статті, — поки що на 2024 рік є актуальним. Може використовуватися як інструкція контент-менеджеру під час заливання та оформлення каналу. У статті я не повторювався про субтитри, теги, описи, швидкі посилання — такі речі закладаються на рівні сценарію і зазвичай наперед пишуться людьми у вигляді ТЗ у документі.

    Як ми зазвичай робимо для наших клієнтів.

    А ось вищеописані моменти контент-менеджер каналу повинен знати, інакше він ризикує поховати всі роботи з просування в нуль.

    Повернутись у блог
    Читати інші статті розділу Соцмережі
    1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд
    (Пока нет оценок )
    Loading...Loading...
    Залишилися питання?

    Я із задоволенням відповім на них. Якщо вас цікавить просування вашого проєкту або консультація з розкрутки, я з радістю готовий поспілкуватися з вами.

    Напишіть мені, будь ласка, зручним для вас способом.