Email розсилки у 2024:Повний гайд

Микола Шмичков
Микола Шмичков

Email досі залишаються популярним методом листування у бізнес-середовищі.

Погодьтеся, щоранку ви відкриваєте поштову скриньку та перевіряєте, що надіслали вам керівництво, партнери чи підлеглі.

На розбір листів зазвичай йде від 5 до 30 хвилин робочого дня.

І серед них завжди трапляється пара-трійка, а то й десятки листів від сторонніх адресатів.

SEO
  • 3694 переглядів
  • 23 хвилин
  • Оновлення:
Зміст

“Електронні листи застаріли!” — так кажуть деякі. Але з 4,3 мільярда користувачів і 21% рівнем відкриття статистика показує зворотне. Проте у 2024 році підходи до електронної пошти зазнають змін.

Останні статистичні дані показують:

  •  Середній рівень відкриття в електронній комерції: 15,68% (Джерело: HubSpot, 2024).
  • У B2B секторі рівень відкриття становить 23% (Джерело: Mailchimp, 2024).
  • Новинні бюлетені в галузі освіти відкривають на рівні 27,5% (Джерело: Campaign Monitor, 2024).

Електронна пошта залишається ключовим інструментом у світі цифрової комунікації.

Щодня у світі відправляється 300 мільярдів Email і кількість їх неухильно зростатиме. Кожен користувач Email підписаний хоча б на одну розсилку.

Email дозволяє вам безпосередньо взаємодіяти з отримувачем.

Але перш ніж ми розповімо про тонкощі Email розсилок – спочатку зупинимося на азах, необхідних для загального розуміння.

Nikolay

Що, знову? Впав трафік і немає продажів? Так SEOquick тобі допоможе все повернути.

Залучимо органічний SEO-трафік на ваш сайт із пошукових систем Google і Bing.

Проведемо роботи з внутрішньої оптимізації та SEO-просування. Покращимо репутацію, контент. Зробимо аудит і наростимо масу посилань.

Жодної чорної магії – тільки білі методи SEO!

Email розсилки: Важливі визначення

В Email маркетингу є свої особливості.

Саме початківцю Email маркетологу слід вивчити всі визначення, перш ніж рухатися далі.

Ми почнемо з основ та дійдемо до створення цілих кампаній.

Перш ніж ми пірнемо в глибини, пропоную розібратися в основних термінах.

Тому ми почнемо як з очевидних визначень, так і розберемо деякі, про які ви ще можете не знати.

Email

Електронна пошта або емейл (імейл) – це напевно найдавніший спосіб в інтернеті відправляти та отримувати повідомлення від будь-якого користувача, який має свою поштову скриньку з унікальною адресою, у будь-яку точку світу.

Email є однією з найбільш широко використовуваних функцій інтернету, поряд із пошуком.

Адже раніше не було жодного браузера, а Email вже існував.

Email-маркетинг

Email-маркетинг (або маркетинг електронною поштою) – це вид онлайн-маркетингу, який базується на спілкуванні з потенційними та наявними клієнтами, використовуючи інструменти та можливості електронної пошти.

Він включає:

  • інформаційні бюлетені електронною поштою;
  • рекламні кампанії;
  • оголошення про події.

Email кампанія

Що таке електронна пошта?

Email кампанія (кампанія електронною поштою) – згруповані листи електронної пошти, які надсилаються протягом певного періоду часу з конкретною метою.

Цілі Email кампанії зазвичай можуть включати:

  • завантаження документа (white paper);
  • пропозиція підписатися на подію (вебінар);
  • здійснення покупки;
  • участь в акції;
  • взаємодія з контентом на сайті, ютуб-каналі чи блозі.

У рунеті під Email кампанією зазвичай мають на увазі Email розсилку.

Email розсилка зазвичай рідко проводиться з метою завести діалог, найчастіше – поінформувати чи змусити якось впливати на користувача.

Якщо вам потрібно залучити користувача до листування, використовується інша методика — так званий аутрич.

Я провів опитування, чи проводять клієнти Email розсилки.

Був дуже приголомшений результатами!

Виявилося, що взагалі Email розсилку не проводять більш ніж половина наших підписників, які брали участь в опитуванні!

Це вважається найбільшою помилкою.

Емейл-маркетинг — це недооцінений інструмент серед бізнесу рунету. Отримати Емейл за лід-магніт для більшості ніш коштує в межах 0.1-1$. Подальший дотиск за допомогою розсилки дозволяє конверсувати у продаж до 60%. Канал дозволяє швидко тестувати гіпотези та активно керувати поведінкою клієнтів. Почніть з малого — запустити рекламу на лід-магніт і підготуйте до розсилки ланцюжків із 3-7 повідомлень. Запустіть та перевірте на практиці.

Email аутрич

Email аутрич (дослівно: робота з електронною поштою) – це процес цільового спілкування з іншими людьми за допомогою електронних листів.

Анатолій вже детально, чи не на пальцях, пояснив, що таке аутрич у своїй статті.

У контент-маркетингу мета зазвичай полягає в тому, щоб просувати частину контенту, вимагати зворотне посилання або намагатися сформувати партнерство/співпрацю з впливовою особою.

Ви хочете отримати безкоштовний трафік?

Вас цікавить просування свого сайту?

Заповніть форму нижче і я особисто зв’яжуся з Вами і ми обговоримо план розкрутки вашого бізнесу!










    Чому email маркетинг досі популярний

    Враховуючи зростання інших методів комунікації, Email не втрачає частки ринку досі.

    У цьому розділі я намагатимусь довести вам очевидний факт.

    А саме, що він не тільки не втрачає популярності, а ще й стає більш значущим.

    Частка Email в інтернет-маркетингу величезна.

    Згідно з дослідженням Litmus ROI в Email маркетингу становить 38 до 1!

    Візуально це виглядає так: порівняйте прибуток та витрати на Email.

    Кожен витрачений долар на Email приносить 38$ прибутку.

    При цьому 70% брендів не можуть ефективно виміряти частку ефективності своїх Email кампаній.

    У 2021 році соцмережі починають переживати не найкращі часи – згідно з AdWeek 45% користувачів вважають рекламу в соцмережах дратівливою.

    Email-маркетинг має величезні переваги, які складно перебити іншим каналам.

    1. У клієнтів запитують дозволу на можливість з’являтися у зоні вашої уваги.
    2. Клієнт може припинити отримувати листи у пару кліків, якщо йому щось не подобається.
    3. У людей зазвичай трепетне ставлення до своєї пошти. Це щось особисте. І з кожним листом людина переживає, щоб не пропустити щось цікаве та важливе.
    4. У клієнта часто є можливість відповісти щось на лист, що кардинально відрізняється від інших каналів, де вплив зазвичай односторонній.

    Ці фактори формують велику довіру до email-маркетингу з боку людей та виливаються у відмінні метрики для бізнесу.

    Email-маркетинг розвивати складно і довго, тому що вам потрібно спочатку якось отримати аудиторію і зацікавити її чимось. Але як наберете оберти, то вигода зростатиме з кожною новою тисячею підписників.

    Також слід враховувати, що Email популярний на багатьох платформах, але і серед них є свій рейтинг .

    Наприклад, безперечне перше місце займає Apple iPhone із рідним клієнтом пошти!

    Всім відомий гуглівський Gmail – лише на другому місці!

    Метрики Email розсилок

    Ключові показники є маркерами якості вашого email контенту.

    Оцінка ефективності розсилки допомагає вчасно вносити корективи.

    Вчимося розраховувати CTR, CTOR та правильно трактувати їхнє значення.

    Відкриття

    Відкриття або коефіцієнт відкриття електронної пошти – це частка загальної кількості підписників, які відкрили лист із вашої розсилки.

    Відкриття = Кількість відкритих листів / Кількість доставлених листів

    Значення можуть змінюватись залежно від ніші та релевантності теми листа для підписників.

    Відсоток одержувачів, які відкрили ваше повідомлення.

    Повернені листи

    Повернутий лист – це повідомлення, які не дійшли до адресата.

    Причини повернення листів можуть бути:

    • Адреса записана з помилкою
    • Жорстке блокування відправлення
    • М’яке блокування відправлення

    Під жорстким блокуванням розуміють назавжди заблоковані листи.

    Такі листи можуть блокуватися з різних приводів:

    • Ім’я та адреса відправника у чорному списку
    • Посилання в Email у чорному списку
    • IP відправника знаходиться в чорному списку та в СПАМ-базах
    • Скарги на СПАМ на ваші повідомлення

    Під м’яким блокуванням розглядають часові блокування.

    Вони можуть бути з таких підстав:

    • Відмова від фільтра листів – одержувач може налаштувати автовідповідач у відпустці
    • Переповнення скриньки
    • Вага листа перевищує ліміти сервера сторони, що приймає
    • Сервер поштової скриньки недоступний

    Зазвичай після м’якого блокування послуги Email розсилок намагаються відправити листи повторно.

    Показник відписки

    Під показником відписки розуміється природний відтік підписників з вашої бази Email.

    Багатьох може не влаштовувати ваша політика Email розсилок.

    Одиницям просто не подобаються листи, бо вони могли випадково підписатися.

    Delivery Rate (DR) або “доставлюваність”

    Співвідношення надісланих листів і повідомлень, які потрапили в поштові скриньки ваших підписників.

    Complaint Rate або “скарги на спам”

    Відсоток одержувачів, які позначили ваші повідомлення як спам.

    Обсяг трафіку

    Порівняння показників відвідуваності сайту до запуску розсилки та після неї.

    Час перебування на сайті

    Проміжок часу, проведений підписником на вашому сайті після переходу за посиланням у листі.

    Час до замовлення

    Час, що минув від отримання електронної розсилки до здійснення покупки.

    Return of Investment (ROI) або “окупність інвестицій”. Гроші, які принесла вам email-розсилка, за вирахуванням того, що ви в неї вклали.

    Приклад. Ви витратили на розсилку 80 000 грн. З тисячі підписників, яким було надіслано повідомлення, 79 здійснили покупку послуги за 3000 грн за її собівартості 1200 гривень. Виторг за акцією становив 237 000 грн. Підсумковий прибуток — 142 200 грн. ROI розраховуємо за формулою (3000*79-1200*79)/80 000 *100% і отримуємо 177,7%. Інвестиції, вкладені в розсилку, окупилися майже вдвічі.

    Якщо ваші підписники відкривають 30% відправлених повідомлень, а 3% натискають на посилання “Відписатися” – це нормально чи не дуже?

    Всім хочеться розуміти, які цифри можна вважати “нормальними”.

    Однак універсальних орієнтирів не існує.

    Все залежить від ніші, актуальності контенту, специфіки самого бізнесу та особливостей вашої цільової аудиторії.

    CTOR

    CTOR або Click To Open Rate – це співвідношення кліків на посиланнях у листах до кількості відкритих надісланих листів.

    CTOR вимірює релевантність та контекст електронного листа, і за цим критерієм ми дізнаємося, скільки підписників, які відкрили листа, натиснули на посилання або вкладення.

    Як підвищити CTOR для листів – буде у наступних розділах!

    CTR (клікабельність)

    CTR або Click To Rate – це клікабельність посилань та вкладень у ваших листах.

    Це число, яке дорівнює кількості кліків за посиланням у листі, поділене на кількість надісланих листів.

    Хороший рейтинг кліків за електронною поштою – понад 3%.

    Середня CTR електронної пошти становить 1-5%.

    Наприклад, так виглядає звіт щодо розсилки нашого вебінару.

    На клікабельність впливає багато факторів.

    Ми детально розберемо це у наступних розділах.

    У чому різниця між CTR та CTOR?

    CTR швидше відповідає за безліч критеріїв: тут впливає час відправлення, заголовки, ніша вашого бізнесу та мало не плями на Сонці.

    CTOR більш статичний показник.

    Натомість ваш CTOR фокусується тільки на тому, наскільки добре зміст вашого електронного листа переконує людей перейти за посиланням, за винятком невідкритих листів.

    Ефективність Email розсилок різних типів

    Також багато показників можуть разюче відрізнятися від виду листів.

    Зверніть увагу, що у цьому конкретному дослідженні коефіцієнт конверсії визначається як відсоток від того, скільки людей розмістили замовлення протягом трьох днів після відкриття або натискання електронного листа.

    Тип Email COTR CTR Конверсія
    Розсилка новин 23% 18% 1%
    Листи-нагадування про замовлення 46% 16% 5%
    Нагадування неактивним підписникам 39% 19% 2,5%
    Покинутий кошик 47% 28% 5%
    Листи-нагадування підписникам 39% 22% 2,5%

    Щотижневі дайджести контенту справді стали для нас у Ringostat одним із найзручніших способів не тільки посіву контенту через email, а й комунікації з аудиторією.

    Для таких дайджестів ми зазвичай збираємо такі матеріали:

    • статті з блогу Ringostat;
    • останні новини від компаній/ новини з диджитал-сфери;
    • добірки публікацій у Telegram-каналах, присвячених диджитал та бізнесу в цілому;
    • добірки останніх трендів (наприклад, TikTok, які можна перенести на бізнес-профіль).

    Серед метрик, які ми відстежуємо для таких розсилок, — це:

    • кількість підписників (приріст порівняно з минулим місяцем, тобто також стежимо за відсотком відписок);
    • кількість відкриттів;
    • кількість переходів — тут ми також дивимося карту кліків, щоб зрозуміти (і оптимізувати для наступної розсилки) контент, який більше (або навпаки менше) зацікавив користувачів.

    Як забезпечити високу конверсію розсилки

    Щоб ваша email-розсилка отримувала позитивний відгук цільової аудиторії та показувала стабільно високу конверсію, дотримуйтесь цих правил.

    Правило №1

    Не намагайтеся замаскувати продажі. Чесність — це найкраща стратегія.

    Не намагайтеся обвести читача навколо пальця, видаючи продаж за корисну пораду.

    Так ви ризикуєте втратити його довіру, а це — прямий шлях до відписок і блокувань вашої розсилки.

    Правило №2

    Говоріть із читачем простою і зрозумілою мовою.

    Якщо ви не впевнені, що якісь терміни знайомі підписникам, поясніть або замініть їх.

    Тільки без фамільярностей.

    Не пишіть нічого такого, чого ви б не стали говорити малознайомій людині при особистій зустрічі.

    Правило №3

    Не намагайтеся вбити одним махом своєю УТП нових підписників.

    Спочатку станьте для них надійним джерелом інформації.

    Запропонуйте корисний контент і тільки потім розпочинайте продажі.

    Правило №4

    Уникайте менторського тону, штампів і канцеляризмів.

    Що частіше нам зустрічаються “унікальні умови” та “ексклюзивні пропозиції”, то менше ми звертаємо на них увагу.

    Правило №5

    Не забудьте включити ємний і конкретний заклик до дії в текст листа.

    Підписнику має бути зрозуміло, що йому слід зробити: перейти на сайт, залишити заявку, замовити зворотний дзвінок, скористатися спеціальною пропозицією або ввести промокод, щоб отримати знижку.

    Правило №6

    Розбийте текст листа на читабельні блоки.

    Наріжте його на невеликі абзаци з розрахунку: один абзац — одна думка.

    Абзаци відокремлюйте один від одного підзаголовками, відступами, ілюстраціями або декоративними елементами.

    Правило №7

    Зазначте наприкінці листа контакти відповідальної особи, щоб у клієнта була можливість зв’язатися з вами напряму.

    Правило №8

    Додавайте в адресну базу для розсилки електронні адреси тільки тих людей, які дали свою згоду на отримання ваших листів.

    Правило №9

    Включайте в кожне повідомлення кнопку або посилання “Відписатися від розсилки”.

    У підписника має бути можливість відмовитися від отримання ваших листів у будь-який момент.

    Правило №10

    Не порушуйте закон про персональні дані.

    Ви не маєте права передавати третім особам свою базу контактів або розголошувати адреси своїх підписників будь-яким іншим чином.

    Види Email розсилок

    Золоте правило: визначаємо мету – вибираємо одну стратегію.

    Чому не можна гнатися одразу за двома зайцями?

    Розкриваємо секрети створення ланцюжків листів, які реально дають результат.

    Розсилки умовно можна розділити на кілька видів:

    Розсилки новин

    Розсилки новин (у буржі – інформаційні бюлетені) – вид Email розсилок, метою яких є інформування аудиторії про ваші новини, поради, оновлення, новий продукт або акції компанії.

    Згідно з дослідженням Clutch, новинні розсилки є найпопулярнішим типом електронних листів, їх надсилають 83 відсотки компаній.

    Яка мета розсилки новин?

    Зазвичай Email розсилки такого типу інформують клієнтів та потенційних клієнтів про події у вашій компанії.

    Вибираючи правильний контент, ви можете тримати свою аудиторію в курсі таких тем, як нові продукти, спеціальні рекламні пропозиції та участь вашої компанії у виставках, конференціях.

    Серед найпопулярніших видів інформаційних бюлетенів можна виділити:

    • щотижневі дайджести контенту
    • щоквартальні оновлення організації
    • інформація про нові продукти
    • оновлення функціонала сервісів та додатків
    • зміна тарифів на послуги

    І не існує єдиного шаблону розсилки новин.

    Email розсилка новин для бізнесу відрізняється від повідомлень у сфері нерухомості, та своєю чергою відрізняється від новин про охорону здоров’я та роздрібну торгівлю.

    Серед популярних типів розсилок новин особняком стоять:

    • Святкові вітання
    • Розсилка FAQ та порад
    • Анонси заходів
    • Спеціальні типи листів для некомерційних організацій

    Згідно з дослідженням Remarkety (2016), середній відсоток відкриттів становить 23,4%, а середній CTR – 17,8%.

    При цьому зі 100 надісланих електронною поштою інформаційних листів тільки один лист конвертується на купівлю.

    Як розпочати розсилку новин електронною поштою?

    Для цього дотримуйтесь наступного чек-листа.

    • Визначте мету вашого інформаційного бюлетеня.
    • Зберіть правильний контент.
    • Створіть свій шаблон. Просто звичайний текст може не спрацювати у низці ніш. Важливо приділити пильну увагу дизайну листа.
    • Встановіть розмір повідомлення. Донесіть суть.
    • Напишіть текст звернення.
    • Додайте токени персоналізації, такі як ім’я, прізвище.
    • Виберіть тему та персоналізуйте на ім’я відправника.

    Що треба врахувати під час розробки макета листа?

    Створюйте макет шириною від 550 до 600 пікселів і переконайтеся, що важлива інформація знаходиться в межах від 300 до 500 пікселів за висотою.

    Це розмір середньої панелі попереднього перегляду в більшості настільних поштових клієнтів.

    Покинутий кошик

    “Покинутий кошик” – це Email повідомлення, направлене користувачеві, який не до кінця оформив своє замовлення у вашому кошику.

    Як це можна організувати?

    • Наприклад, реалізувати попередню реєстрацію під час замовлення на кілька етапів, де в першу чергу пропонується ввести Email та ім’я.
    • Потім відстежувати ті сеанси, де користувач закрив вкладку сайту, не завершивши замовлення, яке залишило товар “у кошику”
    • Автоматично надсилати персоналізований Email, нагадавши клієнту

    Чому клієнти покидають кошики?

    На те є безліч причин.

    Ось деякі з них:

    • Виникли різні відволікаючі фактори
    • Реально забули оформити замовлення
    • Не влаштувала підсумкова ціна чи вартість доставки
    • Помилки сайту
    • Складний процес оформлення замовлення
    • Не влаштовує політика повернення чи обміну
    • Клієнти, порівнюючи товари, додають їх у кошик
    • Випадкові кліки у кошик

    Приблизно шаблон таких листів має такий вигляд.

    І такі шаблони досить тепло приймаються аудиторією.

    Зверніть увагу на статистику (Moosend) Email за тактикою “кинутих кошиків”:

    • Відсоток відкриття — 45%
    • CTR — 21%
    • 50% цих клацань призводять до повернення покупців на сайт

    Але просто зробити шаблон недостатньо.

    Важливо налагодити його своєчасне відправлення в певний час.

    Згідно з дослідженням Salecycle , електронні листи про “кинутий кошик” показують такі результати:

    • Якщо надіслати листа суворо через 1 годину – коефіцієнт конверсії виходить максимальним (6,33%)
    • Якщо надіслати листа про конверсію раніше, ніж за годину – коефіцієнт конверсії вдвічі нижчий (3,14%)
    • Якщо надіслати такий лист через 2-4 години, коефіцієнт конверсії також знижується вдвічі (3,2%)

    E-mail розсилки залишаються потужним інструментом для роботи з аудиторією. З їх допомогою відбуваються додаткові “дотики” для “прогріву” аудиторії. Однак великий обсяг спаму, який одержують користувачі, може звести ефективність до нуля. Важливо для роботи у 2023 році:

    • Постійне поповнення бази
    • По-справжньому корисні матеріали
    • Налаштування ланцюжків листів
    • Сегментація бази
    • НЕ СПАМИТИ!

    Для інтернет-магазинів та сайтів послуг добре заходять формат “турботи” про клієнта, коли ви нагадуєте про важливу дію, наприклад, закінчується корм у тварини (можна розрахувати приблизно за обсягом упаковки та породи тварини) і відправляється нагадування, або повторна процедура в салоні краси, наприклад манікюр.

    Робота з e-mail розсилками вимагає постійної уваги та акуратності, не забувайте про це!

    Послідовні листи Email

    Щоб закривати угоди, ви також повинні вміло нагадувати про себе в Email.

    Коли ви займаєтеся аутрич, ви формуєте не одну розсилку, а кілька.

    Послідовні листи (Follow-up Emails) – це ланцюжки листів, що відправляються з певною періодичністю конкретному одержувачу.

    Мета послідовних листів – отримання будь-якого живого відгуку повідомлення.

    За статистикою лише 24 компанії із 1000 розсилають послідовні листи.

    Приблизно робота з послідовними розсилками виглядає так:

    Перші 4 листи зазвичай пишуться зі звичайними комерційними фразами.

    Частота відправки: 1 лист на 2-3 дні.

    Наприклад: “[NAME], Твоя 20% знижка на Калькулятор заголовків! ”.

    Потім, після відправки 4 емейлів, формуються листи з темою, яка має “зачепити” одержувача.

    Наприклад: “[NAME], Встигни Забрати Промокод на калькулятор Тайтл?” .

    Таке розсилання триває вже більший період – у середньому 12-18 днів.

    Інтервал між листами: 3-4 дні.

    Потім розсилаєте більш “прохолодну” розсилку формату звіту.

    Тривалість її ще більш пролонгована: один лист раз на 5 днів.

    Разом на 4 листи припадає майже 20 днів.

    Приклад теми: “31 жовтня Закінчується Акція на Калькулятор Тайтл”.

    Зазвичай вони спеціально вирушають не персоналізованими.

    Після цього ви завершуєте Email розсилку темою, здатною викликати прихильність та лояльність.

    Інтервал може бути понад 15 днів, надсилається менше ніж 3 листи раз на 5-6 днів.

    Прикладом теми може бути “[NAME], допоможіть нам покращити Калькулятор Тайтл”

    Кількість Email у ланцюжку може бути будь-яким – ймовірність відповіді може спрацювати та на 6 листі (Джерело)!

    Ключовими особливостями послідовних листів Email є наступні:

    • Теми листів, що чіпляють, які привертають їхню увагу
    • Лист має бути максимально персоналізованим
    • Правильно вивірений час відправлення: бути актуальним, але не перевантажувати скриньку
    • Виробіть у послідовності постійний ритм і продовжуйте стежити за кожним потенційним клієнтом
    • Важливість у фокусі цінності, яку ви можете створити для них
    • Персоналізація чи фіксація інтересів, про які потенційний клієнт згадав раніше – розширюючи таким чином Email базу, користуючись цими даними
    • Шукайте можливості природним чином стежити за подією чи тригером‍

    Як скласти шаблон для послідовних листів?

    Наприклад, як виглядає шаблон послідовного листа після зідзвону з клієнтом.

    Тема листа: Обговоримо наші наступні кроки?

    Вітаю, [NAME]!

    Я хотів би подякувати вам за ваш час і дізнатися, що ми плануємо далі.

    Чи готові ви обговорити [Тема розмови]?

    З нетерпінням чекаю вашої відповіді.

    [Підпис]

    А ось так, наприклад, можна у B2B сегменті нагадати клієнту, який у минулому відмовив вам, але ви хочете його повернути, викликавши його інтерес:

    Тема листа: Можливо, це вас зацікавить, [ІМ’Я] або Закриття Вашої заявки, [ІМ’Я]

    Привіт [NAME]!

    Я займаюся очищенням незакритих заявок і подумав, що маю повідомити вас, що ви в моєму списку видалення.

    Якщо вам це не цікаво, чи можу я назавжди закрити ваше звернення?

    Якщо вам все ще цікаво, що б ви хотіли обговорити з нашої [ТЕМА РОЗМОВУ]?

    Дякую за вашу допомогу.

    [ПІДПИС]

    Врахуйте, шаблони можна знайти будь-які в мережі, їх безліч.

    Наприклад, тут можна взяти 10 робочих шаблонів для буржу.

    Докладніше Анатолій розповідав у статті про аутрич .

    Листи повідомлення

    Працюють також відмінно й емейли про реєстрацію користувачів, які ви збираєте у серії вітальних листів.

    Сюди ж входять листи з відповідями від учасників вашого сайту (форуму, блогу, ком’юніті).

    Згідно з дослідженням Ciceron, 41% брендів не надсилають вітального листа протягом 48 годин.

    27% не надсилають електронних листів протягом перших трьох тижнів!

    І дарма!

    Тому що показники відкритості таких листів у середньому становлять 39,2%, CTR — 22,4%.

    До речі, у вітальних листів коефіцієнт конверсії трохи вищий, ніж у неактивних листів клієнтів (2,7%)

    Це означає, що у вас є чудова можливість отримати лід або продаж із простої вітальної серії.

    Той факт, що користувач підписується на вашу розсилку означає, що він уже вважає вас лідером у вашій галузі.

    Яку мету має вітальний лист?

    • Перевести підписника на лід
    • Запропонувати підписнику використовувати ваші товари та послуги
    • Дати підписнику більше корисної інформації, яка його зацікавить
    • Розкрити підписнику розширену інформацію про ваш бренд
    • Можливість дізнатися від підписника, що його цікавить та зібрати фідбек

    Але якщо ваш вітальний лист виглядає так, вам не світить нічого хорошого: ваш підписник з високою ймовірністю клацне на те саме посилання.

    Пам’ятайте просте правило.

    Ваш вітальний лист має робити дві речі:

    • давати людям те, на що вони підписалися
    • розповісти їм, що на них чекає далі

    Як може виглядати вітальний лист?

    Він може бути простим текстовим повідомленням або мати нескладний HTML дизайн.

    Так, і мати стильний дизайн.

    Наприклад, так виглядають вітальні листи від Airbnb та Headspace.

    Все дуже залежить від ніші та бажання донести до клієнта ваше посилання.

    Нагадування неактивним покупцям

    У кожній базі Email кількість зібраної аудиторії може варіюватися від тисячі адрес до мільйонів.

    Але кожен із них проходить різний шлях – від реєстрації до покупки.

    І після покупки також є шлях.

    Клієнтів, які раніше купували, але перестали з якихось причин робити покупки у вас, називають “неактивними покупцями“.

    Як залучити неактивних клієнтів за допомогою Email?

    Існує кілька тактик, але ми зупинимося на ключовій за допомогою активаційних листів.

    Активаційні листи – це листи, які нагадують про активацію та простій акаунта.

    Простий трюк: відстежуємо користувачів, які не заходили на сайт більше певного періоду (час залежить від ніші).

    І надсилаємо їм лист-нагадування, підкріпивши його якоюсь унікальною пропозицією, обмеженою за часом.

    Це реально працює!

    Небагато статистичних фактів:

    • Для більшості листів для неактивних покупців коефіцієнт відкриттів перебуває у діапазоні 20-25%, а рейтинг кліків (CTR) перебуває у діапазоні 2-4%.
    • Транзакційні (тобто поведінкові) електронні листи мають середній відсоток відкриттів 47,1% та CTR 8,8%
    • 81% людей заявили, що вони, принаймні, «з деякою часткою ймовірності» зроблять додаткові покупки, якщо отримають електронні листи, засновані на їхній минулій купівельній поведінці
    • Поведінкові електронні листи відкриваються у 8 разів більше і клацають, а дохід приносить у 6 разів більше

    Як розширювати базу підписників?

    Все це працює, якщо у вас є база підписників на Email.

    Хочете розширити список своїх підписників? Ось кілька стратегій:

    1. Пропонуйте ексклюзивний контент або знижки для підписників.
    2. Використовуйте спливаючі вікна на вашому сайті для підписки (вони ефективні, незважаючи на непопулярність). Про це в нас є шикарний ролик на каналі
    1. Залучайте підписників через соціальні мережі. Щодо останніх ми бачимо незвичний тренд відходу з популярних соцмереж у менш популярні — міграцію з Фейсбуку та Інстаграму в Пінтерест, Ютуб і ТікТок. Про це натякають багато блогерів у SEO, наприклад Neil Patel.

    Ці стратегії допоможуть вам залишатися на зв’язку з аудиторією та ефективно використовувати електронну пошту у 2024 році.

    Збираємо адресну базу підписників: 3 способи

    Є кілька методів отримати згоду клієнта на включення його адреси в базу одержувачів розсилки.

    Спосіб №1. Добровільний

    Розмістіть на видному місці сайту форму підписки на вашу email-розсилку.

    Відвідувач сам вирішить, чи буде йому цікаво отримувати від вас листи.

    Спосіб №2. Автоматичний

    Підписка, яка автоматично відбувається одночасно з реєстрацією відвідувача на вашому сайті.

    У цьому випадку у формі реєстрації має бути прапорець, прибравши який, людина може відмовитися від отримання ваших листів.

    Однак, як показує досвід, найчастіше користувачі ігнорують цю можливість, автоматично погоджуючись отримувати розсилку.

    Спосіб №3. Примусовий

    Підписка в обмін на отримання знижки або бонусу.

    Це досить агресивний спосіб формування адресної бази.

    Будьте готові до того, що є ймовірність викликати у клієнта негативну реакцію.

    Посібник зі складання email-повідомлень

    Під час складання email-повідомлень ми рекомендуємо враховувати кілька моментів, від яких безпосередньо залежить ефективність розсилки.

    Заголовок

    Це перше, що побачить підписник, побіжно переглядаючи вміст своєї поштової скриньки.

    Саме в ці частки секунди він вирішує, що йому зробити: відкрити або видалити лист.

    По суті, заголовок — це половина (як мінімум) успіху вашої розсилки.

    Якщо, читаючи його, підписник не відразу розуміє, про що йдеться, це знижує показник кліків.

    Тому не перестарайтеся з креативом: креативні заголовки можуть нашкодити конверсії.

    Як показує практика, найкраще сприймаються листи з короткою назвою, яка повністю відображає зміст повідомлення.

    Навмисна маніпуляція, невиправдана інтрига або відсутній бонус можуть підняти відсоток відкриття, але сильно знижують довіру клієнтів.

    Персоналізація

    Лист має починатися з ввічливого звернення до одержувача.

    Зверніться до нього на ім’я, якщо воно було вказано під час підписки.

    За даними компанії MarketingSherpa, додавання імені одержувача в тему листа збільшує ймовірність його відкриття на 42%.

    Пошта — це спілкування сам на сам.

    Подумайте про когось конкретного, хто є вашим ідеальним клієнтом, і тільки після цього починайте писати текст.

    Перед вами стоїть завдання створити повідомлення, яке сподобається не вашому босові, а вашим клієнтам.

    Тому пишіть не про свій бізнес, а про свого читача.

    Наприклад, замість “Ми навчимо тебе грати на гітарі” напишіть “Ти навчишся грати на гітарі”.

    Відображення на мобільних пристроях

    Понад половину електронних листів відкривають на смартфонах, тому необхідно, щоб вони мали привабливий і читабельний вигляд на будь-яких пристроях.

    Спрощуйте контент

    Видаляйте все зайве.

    Подавайте інформацію за принципом: одна ідея — один лист.

    На те, щоб донести основну думку, у вас є 5-7 речень.

    Не вистачає? Напишіть анонс, що інтригує, з можливістю дочитати матеріал на вашому сайті.

    Ілюстрації та інфографіка

    Ілюстрації хорошої якості, а також таблиці, схеми, графіки тощо допомагають якнайповніше розкрити тему листа.

    Тільки не надто захоплюйтеся медіафайлами.

    Вони можуть впливати на швидкість завантаження повідомлення.

    Якщо використовуєте анімацію, стежте за тим, щоб її вага була не більше 1 Мб.

    Підпис

    Не намагайтеся втиснути в нього все, що не знадобилося в основній частині листа.

    Те, що безпосередньо не стосується його змісту — поштові індекси, схеми проїзду, дисклеймер, політику конфіденційності та інше — видаліть.

    На обов’язкову юридичну та довідкову інформацію дайте посилання.

    Критерії Email розсилки

    Якщо ми говоримо про Email як маркетинговий інструмент, то у нас є ключові метрики.

    І є певні значення, що вважаються нормою.

    Але від чого вони залежать і що впливає?

    Які очікувані коефіцієнти відкриття (CTOR), CTR і коефіцієнти конверсії залежно від типу електронного листа, що ви відправляєте?

    Метрики ефективності Emal розсилки

    Згідно зі статистикою за 2020 рік від Campaignmonitor можна виділити середні значення ефективності метрик Email розсилок.

    • Найкращий день за відкриттям – вівторок
    • Середній відсоток недоставлених листів 0,7%
    • Середній відсоток відписки 0,1%
    • Середній CTOR 14,3%
    • Середній CTR 2,3%
    • Середній показник відкритості 17,8%

    Але також слід розуміти, що все кардинально залежить від бізнесу.

    Поділюсь своїми доробками з ведення e-mail розсилок.

    У темах найважливіших листів я використовую одну емодзі на самому початку. Це добре працює для привернення уваги підписників та на відкриваємості листів.

    У багатьох випусках своєї e-mail розсилки я розміщую не тільки свої, а й 1-2 посилання на цікаві матеріали з SEO на інших сайтах (або на відео на YouTube). Це робить контент різноманітним.

    В оформленні листів я не використовую зображення. За роки ведення розсилки дійшов висновку, що прості шаблони у вигляді тексту в мене працюють найкраще.

    Якщо CTR – надто умовний показник, то CTOR є більш статичним.

    За ним Email маркетологи визначають галузі з найвищими та найнижчими очікуваними результатами.

    Галузі з найвищим CTOR:

    • ЗМІ та видавнича справа
    • Хобі
    • Азартні ігри
    • Комп’ютерні ігри
    • Акції / Купони / Промокоди

    Галузі з найнижчим CTOR:

    • Пропозиції від ресторанів
    • PR-листи
    • Сфера будівництва та ремонту
    • Нерухомість
    • Політика

    Поради щодо ідеальних Email розсилок

    Мистецтво написання листів — насправді, в одну статтю не вкласти. Тут використовуються сотні психологічних технік, вибори таймінгів відправлень листів. Але ви ж дочитали до кінця, і вас точно цікавить практична фішка. Ми підсумуємо і дамо ТОП 5 порад, які будуть актуальні на цей рік.

    Порада 1. Короткий і своєчасний контент 

    Такий контент має бути ідеальний для швидкого перегляду в перервах на каву навіть з екрана смартфона.

    Не пишіть величезні та складні листи. Намагайтеся вкласти важливу думку в 4-6 рядків листа.

    “Але що щодо короткої уваги людей?” – запитаєте ви.

    Мікроконтент — відповідь на це.

    Він утримує увагу і забезпечує ефективну комунікацію.

    Відхід від довгих текстів йде і в SEO: тепер середня довжина статті не 2400 слів, а 1400 слів у ТОП10.

    Порада 2. Забудьте про довгі тексти 

    Включайте вікторини, опитування та мініігри для підвищення залученості.

    “Інтерактивність вимагає занадто багато зусиль!” — заперечите ви.

    На допомогу прийдуть інструменти автоматизації та ШІ, що спрощують цей процес.

    Порада 3. Контент має бути персоналізованим 

    Багато хто боїться персоналізації, вважаючи її нав’язливою.

    Але якщо вона надає цінність і актуальність, то сприймається як допомога, а не настирливість.

    Тут тонка грань має бути між нав’язливістю і ввічливим спілкуванням.

    Порада 4. Термінове одразу, нетермінове раз на тиждень

    Намагайтеся надсилати один лист-повідомлення на тиждень. Але при цьому лист-відповідь на терміновий запит — відправляйте того самого дня.

    Не відволікайте зайнятих людей. Але якщо людина зацікавлена у відповіді та відповіла відразу, відповідайте без довгих затримок.

    Висновки

    Email-розсилки – найпотужніший інструмент для роботи з клієнтом, будь то аутрич, холодний продаж або робота з клієнт-базою.

    Сьогодні SEO зав’язано на Email більше, ніж будь-коли.

    Зі спадом ефективності бірж посилань, таких як Miralinks, Sape та Gogetlinks у рунеті, в лінкбілдингу доводиться активніше працювати безпосередньо: у гостьовому постингу без аутричу взагалі ніяк не обійтися.

    Якщо вас цікавлять послуги з аутрич, а також налаштування Email розсилок, ви можете звернутися до нас.

    Ми допоможемо налагодити процес отримання посилань та згадок за допомогою білих методів лінкбілдингу.










      Повернутись у блог
      Читати інші статті розділу SEO
      1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд
      (5 оценок, среднее: 4,20 из 5)
      Loading...Loading...
      Залишилися питання?

      Я із задоволенням відповім на них. Якщо вас цікавить просування вашого проєкту або консультація з розкрутки, я з радістю готовий поспілкуватися з вами.

      Напишіть мені, будь ласка, зручним для вас способом.