Соціальна програма Scholarship у 2024:Кейс з отримання посилань GOV та EDU
Коли ви приходите в SEO, ви або повторюєте за іншими, або робите щось нове.
У першому випадку ваше майбутнє туманне, у другому воно є, і конкретніше.
У 2023 році посилальна стратегія просування стає все складнішою.
Якщо раніше вистачало 300$ на місяць на посилання з Міралінкс та Гогетлінкс для топу, зараз цієї суми недостатньо.
На фрилансі SEO вже давно не купують, бо збагнули – це викинуті на вітер гроші.
І на те є причини.
Згідно з дослідженням Zazzle Media, у 2019 році причини, з яких компанії не інвестували у SEO – це обмеженість ресурсів та труднощі доказу ефективності тієї чи іншої стратегії.
Згідно з дослідженням Euromonitor & Criteo за 2018 рік, SEO знаходиться на менш популярних позиціях порівняно з іншими рекламними каналами.
Це пов’язано з тим, що власники сайтів сумніваються в стратегіях, що легко працюють та дають результати.
Саме з цією проблемою ми зіштовхнулися у 2018 році, коли наш сайт стояв на місці.
З нею зіткнулася і низка моїх клієнтів.
І ми почали детально вивчати нові стратегії, а після тесту на нашому сайті впроваджувати у клієнтські проекти.
Що, знову? Впав трафік і немає продажів? Так SEOquick тобі допоможе все повернути.
Залучимо органічний SEO-трафік на ваш сайт із пошукових систем.
Проведемо роботи з внутрішньої оптимізації та SEO-просування. Покращимо репутацію, контент. Зробимо аудит і наростимо масу посилань.
Жодної чорної магії – тільки білі методи SEO!
Що таке стратегія Scholarship
Про що наш кейс?
Ми обговоримо стратегії отримання посилань за допомогою особливої тактики аутрича – роботи з університетами та урядовими сайтами.
Стратегія Scholarship – особливий метод стратегії аутрич але, на відміну від гостьового постингу, зосереджена на отриманні посилань з державних (Gov) та освітніх (Edu) сайтів.
Кейс із видачі стипендій в Україні був не новим.
Михайло Шакін у своїй статті “Як отримувати Edu посилання” розповів про цей метод ще у 2017 році, який успішно застосовується у закордонному інтернеті.
Потім ми натрапили на кейс Сергія Кокшарова (aka Devaka) з приводу ДельтаБанку, де вони спробували реалізувати цю стратегію наживо.
Але ми помітили вади у їхній стратегії – і зрозуміли, що треба її пристойно доопрацювати!
Як працює стратегія Scholarship
В основі нашої стратегії опрацювання того самого унікального конкурсу, який проводитиметься для талановитої молоді.
Клієнт створює на своєму сайті сторінку-конкурс, де розписано умови участі.
Ось приклад вже створеної сторінки від нашого клієнта Надому:
Для всіх соціальних програм процедура приблизно однакова.
Спочатку ви повинні розписати, що потрібно зробити студентам для участі.
В основному це створення контенту за вашим технічним завданням.
Це може бути:
- Написання профільної статті на запропоновану тематику.
- Запис відеоогляду у форматі блогу.
- Написання есе чи рецензії.
- Створення аналітичної статті.
Візуально це можна побачити на цій сторінці нашого клієнта WellcoinPay:
Зразкові вимоги для створеного контенту – від 1000 до 3000 слів з наданням власної графіки, даних та матеріалів.
Само собою, матеріал має бути:
- Структурований за заголовками та підзаголовками.
- Написаний у легкій та доступній формі.
- Не містити орфографічних, смислових та стилістичних помилок.
Ви можете вказати статті, на які хочете послатися як приклад.
Врахуйте, це сильно допоможе при перелінковці: оскільки на них реально клацатимуть і це позначиться на вазі!
Приклад, як ми оформляли програму для наших клієнтів:
Щоб зацікавити студентів, ми реалізували детальніші тригери довіри у дизайні – і вони успішно спрацювали.
Наприклад, це можна побачити на сторінці інтернет-магазину автозапчастин Renix.
Щоб підстьобнути учасників, чітко прописується термін програми .
Зазвичай це 1 рік з моменту її запуску.
Наприклад, ви можете подивитися, як це прописано на сайті Геоспектр.
Де публікувати роботу зі стратегії Scholarship
Готову статтю студент надсилає вам на перевірку. Ви, відповідно, можете її опублікувати у своєму блозі.
Тому пошту, яку запровадили для стратегії Scholarship, потрібно перевіряти самостійно та регулярно, при її створенні одразу налаштовується переадресація.
Важливо: це пошта для отримання відповідей.
Пошту слід запровадити на вашому домені. Тобто це не має бути пошта формату [email protected] або подібна, а формату [email protected].
На пошті потрібно налаштувати редирект на основну пошту (або просто не забувати її перевіряти).
Також робота може бути опублікована на будь-яких інших джерелах:
- В особистому блозі.
- На сайті ВНЗ.
У такому випадку важливо, щоб автор опублікував у статті приписку “Матеріал надісланий за проектом” та вказав посилання та назву проекту.
Який приз отримує учасник Scholarship
Ніхто не писатиме вам статтю безкоштовно.
І якщо приз буде невеликим – ви також не отримаєте жодної реакції.
Тому виділити певну суму для проекту однозначно варто.
Який її розмір? Залежить від вас.
Ви можете виділити суму в 500 євро для учасника-переможця та обрати одного.
Або ж виділити суму та розділити її на I, II та III місця.
Наприклад, як це зробив наш клієнт Люмідент.
Якою має бути винагорода?
Ми не можемо підказати, але чим більша сума – тим більше охочих її висвітлити у ЗМІ та інших джерелах.
Хто може взяти участь у Scholarship
Зрозуміло, програма має і вбудовані обмеження.
Інакше завжди можна було б шукати безробітних авторів та просто знаходити контент без проблем на біржі праці.
Сенсу б у програмі не було.
Тому в програму вбудоване те саме обмеження, яке робить її виключною – тільки для студентів.
Але оскільки грошовий приз, відсікаються всі студенти, які перебувають на бюджетній формі навчання.
Система Scholarship призначена лише для студентів, які навчаються на контрактній основі.
Як Google ставиться до цієї стратегії
Google у 2018 році вже відповів у діалозі, що часто багато хто спамив із сайтів EDU та GOV на свої сайти, і таким чином пошуковик почав ігнорувати велику кількість посилань.
Because of the misconception that .edu links are more valuable, these sites get link-spammed quite a bit, and because of that, we ignore a ton of the links on those sites. Ideally, they should just nofollow all of those links instead of us having to ignore them.
— ? John ? (@JohnMu) September 3, 2018
Це спочатку охолодило нас, і безліч SEO-видань встигло рознести цю новину.
Але потім ми зрозуміли, про що йдеться.
На ряді порталів чорні сеошники часто розміщують посилання на профілях, коментарях.
Тому логічно, що цю стратегію було забанено.
Спам із коментарів − найкорисніший спам у SEO на 2020 рік.
Але перевіривши ефективність просування на собі, ми зрозуміли, що ця новина не має жодного відношення до стратегії Scholarship, яку ми обговорюємо.
Більшу частину теорії я розповів у цьому відео:
Ви хочете отримати безкоштовний трафік?
Вас цікавить просування свого сайту?
Заповніть форму нижче і я особисто зв’яжуся з Вами і ми обговоримо план розкрутки вашого бізнесу!
Чек-лист проведення Scholarship
Для запуску стратегії від клієнта потрібно виконання невеликої кількості кроків.
Одні кроки потрібні на старті, а деякі після її завершення.
Що необхідно зробити для запуску стратегії?
За фактом, вам потрібно не так багато для старту.
По-перше – текст програми .
Ми допоможемо скласти текст програми, і зробимо так, щоб він був унікальним і вписувався в тематику вашого сайту.
По-друге, це зверстана сторінка із програмою на сайті.
І тут ми допоможемо – у нашій команді є web-дизайнер, який зможе промалювати детальний макет з урахуванням адаптивного дизайну для вашого сайту, і вашому фронт-енд розробнику буде легко впровадити його.
Макет надається у двох форматах – PSD (для верстки) та PNG (для узгодження).
По-третє, виберіть теми статей .
Дуже важливо правильно визначитись із темами майбутніх публікацій.
Краще послатися на свої найкращі статті, тому ми рекомендуємо одразу створити блог на вашому сайті.
Анатолій Улітовський підказав, як потрібно правильно створювати блог на сайті у цьому відео:
База даних ВНЗ
У статті про білі методи аутрич ми детально розповіли про кухню.
Будь-хто може спробувати налаштувати Scholarship самостійно – повна база ВНЗ по Україні та США у нас уже зібрана.
Нові не сильно поспішають з’являтися, тому Ви можете просто завантажити базу ВНЗ на нашому сайті.
Розсилка у ВНЗ
Наступний важливий етап – розсилка у ВНЗ.
Для розсилки ми застосовували різні шаблони, деякі з них розписали у статті про білі методи просування.
При розсиланні важливо правильно вибрати такі показники:
- Час розсилки. Для надсилання листів важливо, щоб вони були розглянуті на початку дня, але не впали в тонну ранкової кореспонденції. Ідеально підходить час 9:30-10:00.
- Дні розсилки . Погано надсилати листи у понеділок. Прочуханки від начальства, купа листів та звітів. Ваш просто може загубитися. У п’ятницю теж не радимо – кінець тижня, і відповідь на нього (розпорядження щодо нього) може не дійти до адресата. Рекомендуємо зосередити зусилля у вівторок та середу.
- Місяці розсилки. Слід пам’ятати, що найгірші місяці – це липень, серпень та січень. Канікули, у цей час стратегія просто не дасть ефекту – ваші листи просто не будуть прочитані.
Приклад – відмінні травневі результати по магазину автозапчастин.
Поширення у ЗМІ
Слід пам’ятати, що добре б вашу Scholarship-стратегію ще й пропіарити.
І тут на допомогу прийдуть місцеві ЗМІ.
У цьому відео ми з Олександром Нігматуліним відповіли на більшість питань, як потрібно працювати зі ЗМІ та які вимоги до прес-релізів вони висувають:
Також радимо привертати увагу до конкурсу у ваших соціальних мережах.
І ще рекомендуємо оновлювати вашу сторінку, додаючи ВНЗ, які вже розмістили посилання на вашу програму.
Наприклад, як це зробив наш клієнт Gym Training – він розмістив усі ВНЗ, які залишили партнерське посилання, внизу сторінки – оскільки ми звітували про посилання, це було легко зробити!
Оголошення результатів
Все, що має початок, має й кінець.
Будь-який конкурс має також закінчуватись.
Тому дуже важливо до моменту завершення конкурсу оновити дані на сторінці:
- Закрити форму реєстрації нових учасників.
- Згадати імена та прізвища переможців конкурсу.
- Повідомити про закінчення конкурсу у своїх соціальних мережах.
Для більшої переконливості рекомендуємо замовити кілька прес-релізів у місцевих ЗМІ для висвітлення завершення конкурсу – це збільшить увагу до вас та підвищить популярність вашого бренду.
Також важливо розмістити результати конкурсу у форматі відеовідгуків – як ми зробили це на нашій сторінці:
Рекомендуємо для читання:
Кейси та відповіді на запитання. Аналіз результатів
Збір та аналіз результатів – фінальний етап робіт.
І саме результативність стратегії робить її виграшною.
Жодна стратегія в SEO не застосовувалася б, якби від неї не було користі.
Тому і метрики ефективності стратегії в SEO – це зростання органіки, видимості та, звичайно, рейтингу домену.
Оскільки Google прикрив можливість дивитися Pagerank сторінок, ми можемо задовольнятися лише внутрішніми “папугами” таких сервісів, як Ahrefs та MOZ.
Так, показники DR − домен рейтингу від Ahrefs зросли у всіх сайтів!
Зростання доменного рейтингу вплинуло, як снігова куля на всі показники сайту – зросла видимість сторінок, збільшився органічний трафік і це позначилося на продажах!
Внаслідок чого зростає доменний рейтинг?
Доменний рейтинг зростає через те, що на конкретний сайт починають з’являтися посилання з трастових ресурсів.
Але рейтинг посилань визначається також відповідністю контенту сайту, що посилається на сторінку, яка посилається.
Оскільки формально релевантність зберігається – ми посилаємося з ВНЗ на сторінку, яка призначена для ВНЗ, пошукова система позитивно ставиться до цих змін.
Наприклад, Укрпромтех розпочав програму досить недавно, але його рейтинг дуже пристойно виріс за кілька місяців.
Скільки посилань можна отримати за місяць?
Слід пам’ятати, що у перші місяці ви можете отримати посилання взагалі.
Так, розпочата програма у квітні показала приріст посилань вже наприкінці місяця (оскільки знадобився час створення сторінки) і, звісно ж, саме розміщення відбувається з урахуванням причин, що не завжди залежать від нас.
Але за два місяці робіт можна сміливо претендувати на 26 доменів!
На скрині – результат за перші місяці стоматології Києва.
Чому посилань не так багато?
Це залежить від різних причин. Ми не встановили, але часто на розміщення вашого посилання може впливати тематика.
Якщо медичну тематику приймають не всі ВНЗ, тоді як інженерну (з фізикою чи математикою) можуть приймати багато хто – як приклад на картинці результативність по магазину автозапчастин.
Також дуже впливає регіональність.
Якщо ви працюєте не в одній країні, а в кількох, то сумарна кількість доменів може бути сильною навіть для тематики платіжних сервісів!
Як це впливає на органічний трафік?
Наочно ми можемо сказати – зростання доменного рейтингу супроводжується переранжуванням сайту після кожного апдейту.
Комплекс робіт із SEO-просування допоміг нам підготувати сайт до апдейту, а стратегія Scholarship зробила своє – після апдейту сайт вистрілив.
Ви також повинні знати, що після апдейту можете впасти з не залежних від стратегії Scholarship причин — травневий апдейт дуже сильно змінив правила гри, і сьогодні дуже важливо приділяти увагу контенту на кожній сторінці, що просувається.
Оптимальний термін проведення програми
З нашого досвіду, соціальну програму Scholarship можна проводити цілий рік.
Нам удалося для України витягнути 308 доменів!
Але скажу відразу, що результати для кожного проекту можуть сильно відрізнятися.
Який приз найкраще призначити?
Розмір призу також впливає на результативність.
Так, тут теж стоматологія Києва, але тут приз набагато більший – і реакції ВНЗ на цю програму вище.
Оптимально виділяти на перше місце 1000$, на друге — 500$, на третє — 300$. Більше приз – більша реакція!
У нашому подкасті ми згадали про цю стратегію у деталях.
Зацікавила стратегія Scholarship? Заповніть цей бриф, і ми допоможемо підготувати вашу стратегію!
Підпишіться на розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спеціальних пропозицій
Я із задоволенням відповім на них. Якщо вас цікавить просування вашого проєкту або консультація з розкрутки, я з радістю готовий поспілкуватися з вами.
Напишіть мені, будь ласка, зручним для вас способом.