Як додати сайт у пошукові системи

Микола Шмичков
Микола Шмичков

Чи потрібно реєструвати новий сайт в основних пошукових системах?

Або просто почекати, поки пошукові роботи самі його помітять і зчитають…

Як підготувати сайт до реєстрації?

Сам процес реєстрації – чи складно це?

Розповімо і покажемо!

SEO
  • 4981 переглядів
  • 15 хвилин читання
Зміст

Щодня я можу зателефонувати новому клієнту, і серед 20 з них як мінімум один думає про те, що хоче створити новий сайт. І звісно ж, заробляти на ньому.

У світі налічується 1.13 млрд вебсайтів за даними Forbes. Також за статистикою у світі з’являється 252000 сайтів на день.

При цьому всього 0.21% отримує понад 1001 візит. Вдумайтеся в ці цифри. Кожну секунду з’являється в середньому 3 вебсайти!

26 мільйонів сайтів — це сайти електронної комерції. 68% користувачів починають своє користування інтернетом спочатку через пошукову систему. Це підтвердили BrightEgde. 93% трафіку сайту припадає з пошукової системи Google згідно зі SparkToro.

Також левова частка трафіку припадає з першої сторінки: лише 0.63% отримують трафік з другої сторінки (про це повідомляє Брайан Дін).

Середній користувач США за день переглядає 138 сторінок.

SEO дає лідогенерацію в розмірі 14.6% згідно з дослідженнями HubSpot.

Тому очевидний висновок для будь-якого бізнесу — це додавання свого сайту в пошукові системи і виведення його в ТОП 10 (а краще в ТОП 1-3) видачі. І звісно ж єдиною і пріоритетною системою залишається сьогодні Google.

Підготовка сайту до додавання в пошукові системи

Сайти за замовчуванням не завжди готові до нормального ранжування. Як я говорив вище, менше відсотка отримують відчутний трафік з пошуку. Тому я зібрав чек-лист для власної перевірки, чи готовий ваш сайт до того, щоб бути конкурентоспроможним у видачі.

Nikolay

Що є у конкурента, а у тебе – ще ні? Правильно – трафік. SEOquick в допомогу!

Залучимо тобі на сайт масу трафіку через SEO.

Зробимо це виключно білими методами, без фільтрів і санкцій від Google.

Проведемо глибоку оптимізацію: посилимо контент, наростимо посилання і репутацію. І все вийде!

Визначте цілі та завдання сайту

Перш за все, ви маєте чітко розуміти, які цілі та завдання має вирішувати ваш сайт. Це допоможе вам правильно налаштувати його структуру та зміст.

Помилкове розуміння цілей і завдань призводить до того, що створюються сайти, які на ділі мають гарний вигляд, але мають абсолютно неочевидну структуру і можуть заплутати користувача.

Умовно сайти за цільовим призначенням можна поділити на деякі категорії:

  • Сайти електронної комерції (або магазини).
  • Сайти з послугами.
  • Сайти з продажу сервісів і підписок.
  • Агрегатори.
  • Новинні портали.
  • Блоги.
  • Освітні сайти.
  • Соціальні мережі.
  • Сайти знайомств.
  • Сайти надання медичних послуг.
  • Форуми та спільноти.
  • Сайти-портфоліо.
  • Сайти некомерційних організацій.
  • Сайти державних установ.
  • Сайти розважального контенту (ігри, фільми, музика).
  • Сайти спортивних клубів та організацій.
  • Туристичні сайти.
  • Сайти ресторанів і кафе.
  • Сайти для пошуку роботи/вакансій.
  • Сайти оголошень.
  • Сайти для онлайн-навчання.
  • Сайти для бронювання (готелів, квитків).
  • Сайти благодійних організацій.
  • Вікі-сайти.
  • Сайти подкастів.
  • Сайти віртуальних музеїв і галерей.

Я думаю, список може бути і ще більшим. Але ви розумієте – категорій буває величезна кількість. І кожна з них має свої особливості.

Методом заробітку сайту може бути таке:

  • Продаж безпосередньо контенту, товарів і послуг, підписок.
  • Заробіток за рахунок реклами (банери, спонсорський контент, реферальні переходи).
  • Пожертви (спонсорство, благодійність).

Тому потрібно буде попередньо провести масштабний маркетинговий аудит усіх ваших поточних конкурентів і продумати такі речі:

Багато з цих речей ми обговорювали на наших вебінарах, але повторюся — для кожного сайту ці речі будуть завжди унікальними: як у межах категорії, так і країни, де ви розвиватиметеся.

Створіть унікальний і якісний контент

Напевно, найпопулярніша порада. Якщо у вас є структура, мета сайту і метод його монетизації, вам потрібно зосередитися на тому, щоб кожна сторінка була виконана добре. Навіть дуже добре.

Пошукові системи цінують унікальний і корисний контент. Зовсім недавно Google викотив новий апдейт, присвячений саме якісному контенту.

Ваш майбутній сайт повинен на кожній його сторінці пропонувати саме цінну і корисну інформацію для відвідувачів.

Сказати простіше, ніж зробити. Але є простий чек-лист із підготовки.

  • У сайту є зрозуміла назва. Її можна знайти в пошуку, запам’ятати і не сплутати з іншими назвами. Вибір імені або неймінг – складний процес, але про нього не буду тут зупинятися.
  • Переконайтеся, що на сайті є інформація про підтвердження досвіду (тут потрібно показати, скільки ви працюєте, з ким, скільки клієнтів), нагороди (сертифікати, отримані нагороди на конкурсах і виставках), відгуки (розділ має бути наповнений або віджетами зі сторонніх сервісів, або мати функціонал розміщення відгуків). Може бути якийсь один або кілька компонентів.
  • Є розділ Історія компанії (розділ Про нас). Сайти не бувають безликими, вони зазвичай належать персоні або компанії.
  • На сайті є тільки Ваш контент. Це можуть бути Дослідження (якщо такий є – це сильна перевага), Статті (дивимося блог, вивчаємо якість контенту, перевіряємо авторство), Згадки в ЗМІ (добре, якщо є посилання на ваші публікації в ЗМІ, розділ ЗМІ про нас. Або просто ви згадуєтеся в ЗМІ)
  • Інформація про ваші контакти (на сайті має бути такий показник, як NAT дані – або Name Adress Phone). Продумайте розділ Як зв’язатися з вами, Локацію сайту (на сайті має бути адреса/адреси компанії). Сюди ж потрапляють профілі соцмереж, месенджери для зв’язку.
  • Контентна складова представлена зрозуміло, є зручна навігація сторінками. Незалежно від типу сайту, ваш контент має відповідати на інтент (такий собі “користувацький німий запит”). І виводитися інформація повинна в інтуїтивно зрозумілій формі. Якщо це інтернет-магазин – покажіть товар, характеристики, ціну, наявність, умови доставки та інше на видному місці. Якщо це оплата підписок – покажіть тарифи на різні умови підписки та умови оплати.

Незалежно від категорії сайту, ці речі вже допомагають зробити вас кращими.

Налаштуйте URL-адреси

Кожен сайт — це набір документів. І документи мають зрозумілі адреси. Ці адреси називають ще URL (від англ. Uniform Resource Locator).

URL-адреси кожної сторінки мають бути зрозумілими та містити ключові слова. Про це твердять усі пошукові системи.

Дотримуйтеся простих правил:

  • Не використовуйте спеціальні символи, і навіть цифри (якщо тільки це необхідно).
  • Використовуйте дефіси для розділення слів.
  • Уникайте нижнього підкреслення, не-ASCII символи в посиланнях.
  • Видаліть зайву інформацію. Зведіть це до ключового слова.
  • Зробіть це малими літерами.
  • Посилання мають бути людино зрозумілими (про це я говорив у подкасті про ЛЗУ).
  • Посилання на основні сторінки не повинні бути динамічними.
  • Обмежте кількість підпапок у структурі.
  • Намагайтеся робити URL короткими.

Оптимізуйте мета-теги

Кожна сторінка – це веб документ. І в нього є певні дані, які потрібно обов’язково прописати.

Заголовки сторінок, описи та ключові слова мають бути оптимізовані для пошукових систем. Вони повинні містити ключові слова, які ви хочете, щоб ваш сайт ранжувався в пошукових системах.

Якщо коротко, для кожної сторінки потрібно заготовити:

  • Метатег Title. Найчастіше виводиться у видачі під час показу вашого сайту (за деякими винятками).
  • Метатег Description. Може виводитися в пошуковій видачі під час показу вашого сайту. Використовуйте калькулятор заголовків для того, щоб написати ідеальні тайтл і дескрипшн.
  • Заголовок H1. Він має бути заснований на вашому ключовому слові.
  • Метатеги Robots впливають на індексування контенту: Index, Noindex, Nofollow, Follow та інші).
  • Налаштуйте ALT теги на всіх зображеннях.

Корисно до прочитання і прослуховування:

Встановіть мікророзмітку

Багато хто упускає цей момент, але структуровані дані для пошукових систем – це спосіб класифікувати сторінки. Як повідомити пошуковику, що це – картка товару, а це – список товарів, а це – стаття?

За допомогою саме структурованих даних Google та інші пошукові системи розуміють, яка сторінка перед ними.

Для кожної категорії сайтів існує свій набір мікророзміток, які варто встановити.

У Google є реально зручні інструкції з прикладами для кожних типів сторінок, тому я не буду тут детально розписувати. Але Google не використовує всі види мікророзмітки. Є й інші.

Повний їхній список можна знайти на сайті Schema.org.

Там же у валідаторі мікророзмітки ви можете перевірити, яку використовують розмітку конкуренти, і також перевірити, чи встановлена ваша мікророзмітка без помилок.

Створіть карту сайту

Карта сайту — особливий файл формату XML, який містить посилання на всі значущі сторінки Вашого сайту. Детально я зупинявся у своїй статті.

Карта сайту допомагає пошуковим системам краще розуміти структуру вашого сайту та індексувати його сторінки.

Що таке “значущі сторінки”? Це ті сторінки, які на вашу думку містять корисний і унікальний контент. Відповідно чек-лист тут простий:

  • Зберіть усі посилання, які віддають код відповіді сервера 200.
  • Виключіть усі посилання, закриті тегом NOINDEX.
  • Усі посилання мають бути канонічними.
  • Намагайтеся, щоб у вас в одному файлі карти не було понад 50,000 посилань і він не важив понад 50 MB.
  • Якщо у вас виходить кілька файлів Sitemap, зберіть в один основний файл sitemap посилання на інші.
  • Дата оновлення карти сайту має змінюватися тільки якщо на сторінці відбуваються значні зміни.

Налаштуйте файл robots.txt

Robots.txt – простий файл, який міститься в кореневій папці вашого сайту, і зазвичай доступний за прямим посиланням <Ваш сайт>/robots.txt

Цей файл говорить пошуковим системам, які сторінки індексувати, а які ні.

У нього є свій синтаксис команд, про які я розповідав у своїй статті про Robots.txt

Зазвичай у самому файлі Robots можна:

  • Прописати вашу карту сайту (Sitemap:).
  • Закрити окремі папки від сканування (Disallow:).
  • Відкрити окремі папки для сканування всередині закритих (Allow:).
  • Для окремих User Agent пошукових систем (і не тільки) налаштувати унікальні правила (User-Agent:).
  • Налаштувати Crawl-delay (Google у 2019 році перестав її підтримувати), наприклад для Bing.
  • Налаштувати Clean-Param для блокування індексування динамічних посилань (не всі пошукові системи).

Нагадую, якщо ви будете писати директиви для BingBot, він проігнорує ті, які ви написали спочатку для всіх видів User-Agent

Перевірте мобільну версію сайту

З усього трафіку на сайти припадає 65% з мобільних пристроїв. У деяких нішах цей розкид може йти і в більші значення. Пошукові системи, включно з Google, віддають перевагу сайтам, які оптимізовані для мобільних пристроїв.

Перевірити адаптивність сайту для мобільних пристроїв можна трьома способами:

  • Відкрити його на мобільному пристрої (бажано різних) і перевірити, як відображається контент на різних сторінках.
  • Перевірити в браузері, натиснувши F12 (для Chrome і вибравши зручний мобільний пристрій).

Бажано провести перевірку для всіх сторінок, перевіривши ті, в яких верстка може мати відмінності. Адже може виявитися, що якийсь клас сторінок у вас оптимізований, а якийсь – ні.

Прискорте час завантаження сайту

Веб-сайти, що повільно завантажуються, приносять сайтам електронної комерції збитки у 2,6 мільярда доларів щорічно недоотриманого прибутку згідно з Forbes.

47% відвідувачів сайтів очікують, що веб-сторінка завантажиться за дві секунди або менше. 88,5% веб-дизайнерів вважають (згідно з GoodFirms), що повільне завантаження – основна причина, через яку люди залишають сайт.

Тому апдейт Core Web Vitals від Google, що вийшов, задав тренд того, що тепер сайти мають не просто завантажуватися, а завантажуватися швидко.

Перевірити швидкість свого сайту можна кількома способами:

  • Провести технічний аудит і заміряти швидкість усіх сторінок.
  • Перевірити окремі сторінки на порталі Pagespeed (тепер Web.dev).

Про швидкість сайту у нас виходило дуже докладне відео на каналі.

Але ми можемо сказати, що зараз з’являються і нові метрики (такі як INP).

Встановіть SSL-сертифікат

Фішинг — один зі способів шахрайства, з яким почав боротися Google у своїй видачі. У середньому користувачі мобільних пристроїв натискають на фішинговий URL шість разів на рік.

Адже наявність сайтів, які могли обдурити користувача, кидало б тінь на величезну компанію, і це змусило їх запровадити жорсткі вимоги до ідентифікації сайту, його власника, а також захистити канал між веб-сайтом і браузером користувача.

Тому було створено формат захисту, що підтверджує справжність веб-сайту і дає змогу використовувати зашифроване з’єднання.

SSL означає Secure Sockets Layer — це протокол безпеки, за якого відбувається зашифроване з’єднання між веб-сервером і веб-браузером.

Тому у всіх сайтів із сертифікатом змінився URL з HTTP на HTTPS. Про SSL сертифікат я детально зупинявся у своїй статті.

  • У 2020 році 56% вебсайтів компаній повністю зашифрували свій інтернет-трафік.
  • У 2021 році понад 46 мільйонів веб-сайтів використовували SSL за замовчуванням.
  • Зараз 95% веб-сайтів у Google використовують HTTPS. При цьому 99% часу перегляду в Google Chrome припадає на веб-сайти HTTPS.

Як зрозуміти, що у вас стоїть сертифікат? Просто натисніть у браузері на значок замка і виберіть розділ Безпека. При натисканні на кнопку Дійсний сертифікат — ви побачите його.

Про обов’язкову наявність HTTPS-протоколу для веб-сторінок свідчить уже те, що в ТОП10 видачі в 99%.

Як додати сайт у Google?

Якщо ви вже створили сайт і дотримувалися всіх вимог, які я розписував вище, ми готові рухатися далі. Тепер потрібно допомогти повідомити пошуковій системі Google про Ваш сайт.

Додайте сайт у Google Search Console

Колишній вебмайстер Google – зараз називається консоль пошуку або Search Console.

Перейдіть на сторінку форми додавання сайту Google.

Вбийте адресу Вашого сайту в ліву форму і клацніть на кнопку “Продовжити”.

Система запропонує підтвердити Ваші права на ресурс за допомогою DNS-запису. Як зробити це в кожному конкретному випадку, залежить від особливостей роботи Вашого провайдера.

Також можна підтвердити право володіння ресурсу через:

  • додавання метатега в коді сторінки;
  • завантаження в кореневу папку HTML файлу з ідентифікатором;
  • якщо на сайті встановлено код Google Аналітики (про це нижче).

Детальніше про Search Console я писав у статті.

Якщо все пройшло успішно — Google повідомить Вас про те, що сайт зареєстрований, показавши повідомлення “Право власності підтверджено”. Натисніть на кнопку “Готово”, і справу зроблено.

Ви можете побачити, що сайт уже має якийсь трафік: Google міг дізнатися про ваш сайт завдяки зовнішнім посиланням, які ви поставили на нього ще до того, як додали у вебмайстер.

Додайте карту сайту в Search Console

Недостатньо просто прописати посилання на свою карту в robots.txt. Його обов’язково потрібно додати саме у вебмайстрі Google вручну.

Для цього перейдіть на свій ресурс і виберіть Файли Sitemap.

Потім впишіть назву своєї карти сайту в спеціальне поле (без домену сайту).

Якщо у вас кілька карт сайту, додайте всі інші.

Перевірте зручність сторінок

Пам’ятайте, що Pagespeed складається з двох складових – синтетичного тесту та польового. Польовий – це досвід, який накопичується користувачами браузера Chrome на різних пристроях. І Google збирає інформацію про ваші сторінки за місяць. І видає результат вашої оптимізації сторінок у спеціальному звіті Основних показників.

Якщо ви побачили там помилки, обов’язково виправте їх і відправте на повторну перевірку обраний пул сторінок.

Пам’ятайте, що наявність поганих показників у цьому блоці безпосередньо впливатиме на подальше індексування нових сторінок і ранжування наявних.

Перевірте сайт на наявність помилок і битих посилань

Також у Search Console перевірте проблеми індексування, щоб переконатися, що на вашому сайті немає помилок або битих посилань.

Для цього перейдіть у розділ Сторінки та вивчіть кожну з проблем, яку там буде виявлено.

Це можуть бути:

  • 404 сторінки.
  • Сторінки з переадресацією, помилково додані в карту сайту.
  • Заборонені до індексування сторінки.
  • Сторінки з тегом канонікал.
  • Помилка сервера (500).
  • Помилки переадресації.
  • Сторінки без прописаного Canonical.

Також окремо можуть знаходитися сторінки:

  • які проскановані, але поки що не проіндексовані, у них можуть бути проблеми з якістю контенту;
  • сторінки, де Canonical тег обраний вами був помилково і Google помітив невідповідність контенту.

Усі вони потребують ретельного аудиту та негайного виправлення.

Налаштування Google аналітики

Встановіть Google Analytics для відстеження трафіку і поведінки користувачів на вашому сайті.

Зараз встановлюється сьогодні GA4 або так звана четверта Аналітика. Якщо у вас на сайті стояла попередня Universal Analytics, рекомендуємо обов’язково її змінити.

Додайте себе в інші сервіси Google

Google, крім основних сервісів, пропонує і безліч допоміжних, які точно не варто ігнорувати.

Створіть та оптимізуйте акаунт Google My Business. Для бізнесу, який має локальну адресу, це обов’язковий крок. Це допоможе вам залучити більше місцевих клієнтів.

Не варто забувати і про Google Merchant – спеціальний сервіс для інтернет-магазинів. Він дасть змогу швидко проіндексувати весь ваш товарний асортимент за лічені години, і він з’явиться в індексі Google вже наступного дня!

А якщо ви ЗМІ – обов’язково зареєструйте себе в Google Publisher. Додайте посилання на свій YouTube канал і на RSS стрічку своїх новин та отримуйте трафік із сервісу Google News!

Перевірте статус індексування сторінок

Google багато чого спростив у своєму сервісі Search Console.

Тепер перевірити статус індексування, сканування і проблем із цим дуже просто.

Для того щоб перевірити, індексується окрема сторінка чи ні – просто в пошуку вгорі вбийте посилання і натисніть Enter.

У результатах можна дізнатися причини, чому та чи інша сторінка не проіндексована і що потрібно виправити.

Ви хочете отримати безкоштовний трафік?

Вас цікавить просування свого сайту? Бажаєте дізнатися, скільки коштує розкрутити сайт?

Заповніть форму нижче і я особисто зв’яжуся з Вами і ми обговоримо план розкрутки Вашого бізнесу!










    Як додати сайт у Bing?

    Хоч Bing не є лідером ринку з пошуку, але він йде другим у західному сегменті за популярністю. І в нього є свій власний Вебмайстер Bing.

    Якщо ви зробили всі попередні кроки правильно, далі додати свій сайт у Bing не складе реально ніяких труднощів.

    • Ви можете зайти за посиланням https://www.bing.com/webmasters і увійти через свій акаунт Google.
    • Потім ви можете імпортувати свій сайт (і всі свої сайти) у Вебмайстер Bing за допомогою діалогу.

    • Вам буде запропоновано вибрати, які сайти вам додати – і все. Сайти додано

    Далі просто налаштуйте все, що ми робили для Google:

    • Додайте посилання на Вашу карту сайту тут.
    • Налаштуйте IndexNow у спеціальному розділі.
    • Налаштуйте управління обходом бота Bing тут.
    • Перевірте технічні SEO помилки в спеціальному звіті.

    І все, Bing почне оперативно індексувати ваш сайт і ви вже отримуватимете трафік із пошуку!

    Рекомендуємо для читання:

    1. Як оптимізувати сайт під голосовий пошук Google: Поради
    2. Як пов’язані ТІЦ, ІКС, PR та позиція сайту у пошуку + 5 способів їхнього підвищення

    Висновки

    Ручна реєстрація нещодавно створених сайтів в основних пошукових системах дає змогу швидше отримати трафік, а отже, і запустити продажі.

    Для оперативної індексації сайт важливо добре підготувати до запуску, попрацювавши з його структурою, контентом, метатегами.

    Сам процес реєстрації сайту в пошукових системах не складний, але Вам доведеться підтвердити свої права як власника

    Якщо Ваш ресурс — не просто статична інформація, а працююче представництво компанії в онлайн-просторі, інформатор і продавець, то є сенс витратити трохи часу на те, щоб оперативно зареєструвати його в пошукових системах.

    Навіщо чекати, коли можна діяти?

    Повернутись у блог
    Читати інші статті розділу SEO
    1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд
    (5 оценок, среднее: 5,00 из 5)
    Loading...Loading...
    Залишилися питання?

    Я із задоволенням відповім на них. Якщо вас цікавить просування вашого проєкту або консультація з розкрутки, я з радістю готовий поспілкуватися з вами.

    Напишіть мені, будь ласка, зручним для вас способом.