Що таке SEO:Визначення та методи просування сайту у 2024 році
SEO (Search Engine Optimization) перекладається як пошукова оптимізація.
Також використовують терміни “пошукове просування”, “SEO-просування”, “розкрутка сайту”.
SEO — це комплекс заходів із просування сайту, спрямований на підвищення позицій у пошуку Гугл та інших пошукових систем з метою отримання трафіку.
Читай цю статтю до кінця, щоб дізнатися всі етапи розкрутки і які методи сьогодні працюють, крок за кроком.
SEO популярне, тому що це найбільше і безкоштовне джерело трафіку.
Розглянемо точно, чим SEO-видача відрізняється від контекстної реклами Google Adwords.
SEO | Контекстна реклама |
---|---|
|
|
Найголовніше, що за SEO Ви не платите пошуковим системам.
Чого тоді умовно-безкоштовна?
Тому що за комплекс дій, який проводиться для просування сайтів, необхідно оплачувати SEO-фахівцям.
Звісно, цей процес можна виконувати самостійно, але для цього настійно рекомендую вивчати та любити SEO.
Що є у конкурента, а у тебе – ще ні? Правильно – трафік. SEOquick в допомогу!
Залучимо тобі на сайт масу трафіку через SEO.
Зробимо це виключно білими методами, без фільтрів і санкцій від Google.
Проведемо глибоку оптимізацію: посилимо контент, наростимо посилання і репутацію. І все вийде!
Пошуковики під час введення запиту спочатку показують не більше 4 блоків оголошень контекстної реклами, якщо, звісно, за цими запитами проводилося налаштування.
Після цього показуються 10 сайтів органічної реклами, якщо Ви не змінювали індивідуальні налаштування пошукової видачі.
Під органічною видачею знову показується платна реклама.
Характерна риса контекстної реклами — це зелена позначка “Ad” у Гуглі.
Ми розібралися у відмінностях між платною та органічною рекламою. Перейдемо до питання, скільки коштує SEO.
Вартість SEO
Ти можеш безплатно просувати свій сайт або найняти маркетолога (сеошника).
У різних фахівців свої оцінки вартості просування, які залежать від досвіду і знань фахівця.
Також ціна формується залежно від рівня конкуренції за твоїми пошуковими ключами.
У цьому розділі я розповім все докладно.
Наша компанія більше орієнтована на західні ринки, де вартість SEO послуг вища.
Тому почнемо з аналізу американського ринку.
34% американських компаній, які просуваються за допомогою пошукової оптимізації, витрачають від 10К до 50К доларів на місяць.
Загальний обсяг витрат на SEO у 2016 році становив 65 млрд доларів, у 2020 79 млрд доларів.
В україномовному сегменті оплати за послуги значно нижчі, часом цінник доходить до смішних витрат — від $50 на місяць.
З таким цінником працюють фрілансери-початківці, низькокваліфіковані фахівці або аферисти.
Гроші за послуги братимуть доти, доки Ви не зрозумієте, що результатів не отримуєте.
Якість за ці гроші не купиш!
Від чого залежить реальна вартість просування?
Наприклад, Ви перебуваєте в ТОПі за заданим ключем, отримуєте трафік 1000 осіб на день, Ваш прибуток від конверсії цього трафіку становить 10К доларів на місяць.
Відповідно Ваш конкурент також може отримати цей трафік і схожий прибуток.
Не забувайте, Ваші конкуренти також просуваються, вкладають у SEO-просування.
Звідси випливає, що вартість просування окремих ключів формує ринок.
Щоб визначити реальну вартість просування, використовують такі параметри.
- Вартість створення контенту: оплата сеошнику, копірайтеру, дизайнеру, програмісту, верстальнику.
- Оцінка рівня конкурентності ключів. Для цього використовують параметри Ahrefs, Majestic, Moz, Semrush. Ці сервіси оцінюють кількість і якість посилальної маси (беклінків), які посилаються на сторінки Ваших конкурентів.
- Вартість кліка в контекстній рекламі. Для SEO менш застосовний, але як порівняльна характеристика і швидка оцінка навіть дуже корисний.
- Щомісячна оплата SEO-фахівцю для виконання комплексу заходів із просування сайту.
Тому, коли Вам пропонують за $50 або $100 просунути сайт, а потенційний прибуток становитиме кілька десятків тисяч доларів, добре подумайте.
Працює золоте правило — вкладаєш 1 гривню, отримуєш 2, це більш реальні дані.
Зрозуміло, що є й інші витрати на ведення бізнесу, але загалом середня вартість SEO залежить від твоїх конкурентів у видачі.
Тому в SEO важливо створити правильну стратегію, яка дає змогу уникати конкуренції з безліччю інших проєктів.
Ми назвали це “Стратегією тонкого контенту”.
Сенс полягає в пошуку слабких місць, які твій конкурент ігнорує: слабкий або застарілий контент із трафіком, низький рівень конкуренції, тренди, інші.
Далі розглянемо, як пошуковики розподіляють позиції сайтів.
Ви хочете отримувати безкоштовний трафік?
Вас цікавить SEO оптимізація сайту?
Ви можете шукати способи, як безкоштовно просунути сайт, а можете замовити послуги з розкрутки сайтів у фахівця.
Заповніть форму нижче і я особисто зв’яжуся з Вами і ми обговоримо план з розкрутки сайту вашого бізнесу!
Алгоритми ранжування
У Гуглі безліч алгоритмів ранжування.
Реальну їхню кількість ніхто не знає.
Алгоритми не створені рівними і вони мають різний вплив на Ваше місце в пошуковій видачі.
Розглянемо детальніше основні алгоритми, без яких результати просто неможливі.
Основні алгоритми ранжування.
- Контент — це зовнішній вигляд Вашої сторінки: структура, текст, картинки, інфографіка, відео. Якщо контент слабкий, користувачі залишатимуть Ваш сайт. Це негативно позначається на поведінкових факторах. Не намагайтеся створювати посилання на сайти зі слабким контентом.
- Посилання поділяються на внутрішні та зовнішні. Внутрішні гіперпосилання — це посилання всередині Вашого сайту (внутрішня перелінковка). Зовнішні — це посилання з інших ресурсів, відмінних від Вашого домену.
- У Гуглі третім алгоритмом ранжування вважається штучний розум (RankBrain). Саме він визначає релевантність сторінок, які відповідають запитам користувачів.
- Решта алгоритмів ранжування також важливі, але без основних отримати ТОП у пошуковику дуже складно. Тому краще зосередитися на основних. Нижче ми розглянемо процеси оптимізації під усі алгоритми ранжування.
Вплив різних алгоритмів ранжування можна розподілити таким чином.
Методи виконання SEO діляться на внутрішні та зовнішні.
Рекомендуємо для читання:
Внутрішні методи
Внутрішні методи SEO — це методи, на які ти маєш безпосередній вплив:
- складання семантичного ядра або списку ключових слів;
- створення контенту;
- технічний аудит;
- аналіз ПФ (поведінкового фактора) або аудит юзабіліті.
Розглянемо детальніше.
Внутрішні методи просування — це дії, які проводяться для поліпшення та оптимізації сайту.
Розглянемо внутрішні методи просування крок за кроком.
4.1. Семантичне ядро (список ключів)
Усе треба починати з семантичного ядра (надалі СЯ) — це корінь усього просування.
Етапи роботи із СЯ:
- Добір тематичних ключів, які зіставляються з цілями сайту.
- Оцінка потенційного трафіку, конверсії та рівня конкуренції.
- Розподіл за сторінками релевантних ключів.
Саме це багато хто ігнорує і виконує неправильно.
Без правильно підібраного СЯ просування сайту не варто починати.
СЯ — це корінь Вашого просування, від якого формуються всі інші плани робіт.
Уявіть, що Ви будуєте будинок, і не знаєте, який він матиме вигляд.
4 основні безплатні сервіси для пошуку ключів:
- Google Keyword Planner (необхідно зареєструватися в Google Adwords для користування, вибрати вкладку “Інструменти”, далі — “Планувальник ключових слів”);
- Answerthepublic — безплатна база пошукових запитань для англомовного сегмента (зручна форма без реєстрації);
- Словойоб — урізана версія Key Collector (працює повільніше, не має повні доступи до всіх баз).
Безліч інших платних інструментів (у кожного сервісу свої безплатні ліміти для переглядів):
- Serpstat.com — працює з базами Гугл, порівняно з іншими низькі тарифні плани від $19 на місяць, але водночас безліч неточних даних про реальний трафік і позиції;
- Semrush.com — працює з базами Гугл і Бінг, високі тарифи від $99, точніші дані;
- Ahrefs.com — підбір ключів під Гугл, високі тарифи від $99, найбільша база посилань конкурентів — близько 13 трильйонів сторінок;
- Ubersuggest.io — сервіс знаходить безліч варіантів довгих хвостів, хороший для підбору низькочастотних запитів;
- Keywordtool.io — підбирає запити для Ютуб, Бінг, Амазон, Ебай, інших;
- Majestic.com — безліч функцій, друга база посилань після Ahrefs, використовують свої параметри оцінки авторитетності сторінок і сайту;
- Moz.com — багатофункціональний сервіс, найпопулярніший сервіс для оцінювання авторитетності сторінки та домену загалом.
Які основні помилки під час підбору СЯ.
Помилки | Рішення |
---|---|
1) Підбирають великий список ключів, які немає можливості просунути через відсутність ресурсів або можливостей | 1) Не намагайтеся відразу взяти все, робіть поступово, крок за кроком.
Виберіть основних 5-10 сторінок на сайті, підберіть до них ключі та просувайте |
2) Переспам — просування безлічі ключів на одній сторінці.
Такі сторінки важко сприймаються користувачами, у них погані поведінкові фактори |
2) Після підбору ключів важливо звірити видачу пошукових систем.
Якщо за однорідними запитами в ТОП 10 видаються сторінки одних і тих самих сайтів, значить вони релевантні |
3) Недоспам — створення під кожен низькочастотний запит окремої сторінки, що створює безліч сторінок з однотипним контентом або дублями.
Це ускладнює користувачам пошук інформації, негативно впливає на ранжування |
3) Краще шукати баланс, наприклад запит “iPhone 7 64gb”, можна просувати на тій самій сторінці із запитом “iPhone 7 128gb”, не треба створювати різні сторінки.
Відмінність цих товарів тільки в обсязі пам’яті, все інше однотипне |
4) Не оцінюють рівень конкуренції за кожним ключем, унаслідок чого можливості не дають змоги просунути в ТОП 10 | 4) Перевіряйте рівень конкуренції в SEO, найкраще для цього використовувати показники ahrefs.com.
У них найбільша база посилань в інтернеті |
Використовуйте наш кластеризатор, який групує 40 тисяч ключів менше ніж за 1 хвилину.
Після того, як Ви розбили Ваше СЯ за сторінками сайту, обов’язково необхідно прописати мета-інформацію: title, description.
Приділіть цьому значну увагу, бо від привабливості Ваших заголовків залежить відсоток клікабельності (CTR).
Метаінформація — це перше, що бачить користувач у пошуковику, перш ніж прийняти рішення перейти на сайт.
Використовуйте рекомендації онлайн-калькулятора для прописування цікавих title.
Також заповнюйте метатеги description, що інтригують.
Обов’язково встановлюйте schema.org, яка дає змогу пошуковику підібрати правильний опис сторінки.
Тільки 34% сайтів в інтернеті це встановлюють, хоча відсоток клікабельності після встановлення значно розширюється.
4.2. Аналіз юзабіліті
Після того як Ви підібрали список ключових слів, розбили його за групами, переходьте до аналізу юзабіліті.
Перевіряйте контент конкурентів, які вже у ТОП 10.
Первинно проведіть аналіз успішних сайтів загалом.
Перегляньте структуру основних сторінок: головна, каталог, сторінка товару, допоміжні сторінки (контакти, портфоліо, політика сайту).
Починайте з найнезначніших елементів: логотип, розташування меню, модулі, що продають (кошик, контакти, форма зворотного зв’язку), дизайн шапки, підвал, інше.
Не створюйте багато елементів, чим простіше буде користуватися Вашим сайтом, тим вищими будуть результати.
При цьому, чим менше кліків зробить користувач до поставленої мети, тим краще.
Якщо сайт перебуває в ТОПі — це не означає, що у нього все правильно.
Просто візьміть усе найкраще, використовуйте для Вашого сайту.
Вивчили успішних конкурентів загалом, переходьте до СЯ для перевірки кожної сторінки.
Що важливо визначити на цьому етапі?
Яку відповідь хотів отримати користувач на своє запитання.
Пошукові ключі — це запитання, які ставлять користувачі у зручній для них формі.
Сайти в ТОПі вже дали релевантні відповіді.
Перевірте їхній текст, картинки, інфографіку, відео, інші елементи мультимедіа.
Ваша мета на цьому етапі знайти недоліки у Ваших конкурентів.
- Чи повністю вони відповіли на запитання користувача?
- Чи правильні ці відповіді, чи можливо вони вже не актуальні?
- Скільки тисяч символів тексту вони використали?
- Що Ви можете запропонувати краще?
Наступним етапом створіть щось краще.
Розпишіть завдання для копірайтера, програміста, дизайнера, верстальника, контент-менеджера.
Зробіть докладне ТЗ, що Ви хочете отримати на виході.
Контролюйте процес і коригуйте постійні помилки.
4.3. Технічний аудит
Виконувати аудит рекомендується після створення контенту, тому що з’являються нові помилки.
Перевірити технічну складову сайту може будь-який користувач, виправлення краще передавати досвідченим фахівцям.
Технічний аудит виявляє основні помилки, які впливають на Ваше розташування в пошуковику.
- Швидкість завантаження сайту — нормальна швидкість завантаження до 3-х секунд на десктопній версії, до 2-х секунд на мобільній версії. Чим більша швидкість завантаження, тим більше Ви втратите користувачів.
- Працездатність модулів сайту, відсутність битих посилань.
- Правильна верстка коду.
- Працездатність адаптивного дизайну (мобільної версії).
Найкращі безкоштовні сервіси для аналізу помилок на сайті.
- PageSpeed Insights — все що необхідно, це вставити URL сторінки, яка перевіряється. Недолік у тому, що перевіряти треба кожну сторінку окремо.
- Google Console — для роботи необхідно додати Ваш сайт і підтвердити право користування. Перевіряє загалом весь сайт, дає безліч корисних рекомендацій.
- Перевірка мобільної версії — також сервіс від Гугл, перевіряє чи адаптований сайт під мобільну версію.
- Створення карти сайту — необхідне для того, щоб пошукові роботи краще сканували Ваш сайт.
- Xenu – програма для пошуку битих посилань на сайті.
Платні сервіси для перевірки технічних помилок на сайті.
- Аудит сайту SEOquick — масова перевірка технічної оптимізації для десктопної та мобільної версії.
- Gtmetrix.com — перевіряє сайт загалом, показує безліч елементів: стиснення зображень, швидкість завантаження, правильну верстку.
- Screaming Frog SEO Spider — перевірка починається від простих елементів до найскладніших: robots.txt, метаінформація, стиснення зображень, внутрішні посилання.
- Нетпік спайдер — аналог screaming frog, дешевший тарифний план.
Безліч інших сервісів, досить пошукати в пошуковику.
У кожного є свої переваги та недоліки.
Зовнішнє просування
Зовнішні методи діляться на білі та чорні.
Білі методи не суперечать політиці пошукових систем.
Чорні методи навпаки порушують правила, за що може бути покарання у вигляді фільтрів.
Пропоную розглянути детальніше.
Зовнішнє просування — це посилання з інших сайтів, які рекомендують Ваш контент.
Є сеошники, які повідомляють про якісь міфічні методи просування без посилань.
Мені важко назвати їх сеошниками.
Почитайте наше дослідження, для чого було придумано посилальне ранжування, як воно розвивалося і на якому етапі ми зараз перебуваємо.
Навіть найкращий контент у світі потребує просування.
Допомагають повідомити про це зовнішні посилання.
Що більше якісних посилань із трастових ресурсів Ви зберете, то вищі результати.
Посилання діляться на 2 види: nofollow і dofollow.
Зовні різниці між ними немає, виконують вони одну функцію — направити користувача на іншу сторінку.
Різниця в тому, що посилання nofollow не передають посилальної ваги, тому що їх закрили від індексації.
Виглядає посилання в коді сайту таким чином: <meta name= “robots” content= “nofollow” />
За рекомендацією пошукових систем закривати посилання тегом nofollow необхідно:
- коли вони платні, тобто Ви заплатили сайту за їхнє розміщення;
- коли посилання низької якості, не релевантні або розміщені користувачами Вашого сайту;
- посилання реєстрацій, наприклад на форумах, пошуковику нема чого їх індексувати.
Чи варто створювати посилання nofollow?
Звісно, якщо вони принесуть вам реальний трафік або продажі.
Для просування в пошукових системах необхідно концентруватися на посиланнях dofollow.
Як знаходити тематичні майданчики, де можна розмістити посилання?
Використовуйте відомі інструменти: Ahrefs, Majestic, Semrush, Moz, Serpstat (кожен сервіс платний).
У пошук цих сайтів вводьте сайти конкурентів і аналізуйте їхній контрольний профіль.
Вибираємо розділ dofollow посилання, бо вони передають посилальну вагу.
Надалі необхідно зрозуміти, якими методами конкуренти розмістили там посилання.
Методи створення посилань поділяються на чорні та білі.
Чорні методи створення посилань — суперечать політиці пошукових систем.
- Використання спеціалізованого софта (Allsubmitter, Хрумер, іншого) для проставлення посилань на безлічі майданчиків. Як метод просування давно не працює.
- Біржі посилань — інструмент просування, що поступово вмирає. Найвідоміші: sape.ru, miralinks.ru, gogetlinks.net.
- Автоматизований або ручний спам на форумах, коментарях у блогах, що створюється з метою залишити посилання.
- Створення сателітів (PBN — Private Blog Networks) з метою проставити посилання на сайт, що просувається.
- Створення сайтів веб 2.0 (безкоштовні блоги) з метою створення посилань. Найвідоміші WordPress і Blogpost.
- Посилання зі зламаних сайтів.
Боротьбу з чорними методами оголосив Гугл, випустивши фільтр Пінгвін ще у квітні 2012 року.
Згодом було безліч апдейтів цього фільтра.
Пошуковики постійно вдосконалюють свої фільтри.
Основна мета — не боротьба з чорними методами, а надати максимальну релевантну видачу користувачам.
Чи працюють чорні методи?
Так, але якщо їх правильно використовувати.
Для цього необхідно створювати якісний контент і розміщувати на інших сайтах.
Мета цього контенту — принести користь відвідувачам зовнішніх ресурсів.
При цьому, звичайно, я рекомендую працювати з білими методами!
Білі методи не суперечать політиці пошуковиків.
Основний заклик білих методів: створюйте високоякісний контент, яким інші сайти поділяться безплатно.
Звичайно, складно дочекатися від інших сайтів уваги.
Тому для просування використовують методи outreach, які підштовхують інші сайти до взаємодії.
- Створення соціальних програм Scholarship.
- Пошук битих посилань на тематичних сайтах, пропозиція свого контенту.
- Заміна втрачених посилань Ваших конкурентів.
- Запитати думку про Ваш контент.
- Запропонувати облагородити контент іншого сайту.
- Пропозиція свого контенту для сторінок зі списками ресурсів.
- Публікація конкурсів, стипендій для отримання посилань із трастових сайтів .edu, .gov.
- Посилання із сайтів клієнтів і постачальників.
Білі методи забирають більше часу, не дають змоги створювати посилання масово.
Однак пошуковикам важлива не кількість, а якість.
Для просування білими методами необхідна ціла команда фахівців: копірайтер, дизайнер, програміст, верстальник.
Найголовніше, щоб за ними переходив реальний трафік, що показує її цінність.
Аналіз результатів
У цьому розділі покажемо ефективні інструменти для аналізу результатів.
Як перевірити результати в перші місяці роботи.
Як оцінювати позиції, трафік і продажі.
Після створення якісного контенту, оптимізації та зовнішнього просування перевіряйте свої результати.
- Пошукові позиції — процес просування в ТОП 10 займає від 3 до 12 місяців, залежить від складності обраних ключів.
- Пошуковий трафік (Гугл, Бінг, Яхо, інші).
- Реферальний трафік з інших сайтів, відмінний від пошукових систем.
- Ваш прибуток (різниця між витратами на просування сайту та отриманим доходом).
Найкраще це робити за допомогою Google Analytics.
Для цього необхідно зареєструватися і підтвердити право власності користування Вашим доменом.
Додатково для перевірки Ваших позицій використовуйте різні платні інструменти (Ahrefs, Moz, Semrush, Serpstat, Majestic).
Якщо у Вас є платний акаунт, то в цих інструментах можна налаштувати перевірку за заданими ключами.
Висновок
SEO працює на ура, якщо у тебе правильна стратегія просування і достатньо терпіння.
Безліч проєктів не отримують трафік, тому що вони чекають швидких результатів.
Іди крок за кроком до своєї мети, виконуючи внутрішні та зовнішні методи.
Ми пройшли ці етапи й отримали величезний трафік.
Не намагайтеся просувати величезну кількість ключів, зосередьтеся на пріоритетах.
SEO оптимізація великої кількості сторінок вимагає величезного бюджету і не завжди рентабельна.
Якщо можливості не дозволяють просувати велику кількість сторінок, Ви отримаєте свої ключі в ТОП 20, 30 і вище, де трафіку немає.
Уважно підійдіть до вибору виконавців, не кидайтеся на дешевий цінник.
Перевірте його рівень знань, відкритість, рекомендації, відгуки, реальні контакти.
Зателефонуйте йому у Скайпі і поговоріть.
Якщо фахівець буде з усім погоджуватися, пообіцяє просунути сайт зі слабким контентом, при цьому дешево оцінюючи свої послуги, краще не співпрацюйте з ним.
Поставте такі запитання.
№ | Питання | Відповіді |
---|---|---|
1 | Які кроки виконуєте з просування сайтів? | Виконавець має знати про внутрішні та зовнішні методи. Розповісти детально всі етапи просування
Розповідь має розпочатися з аналізу та пошуку ключів, наголошувати на пошуковому трафіку, рівні конкурентності |
2 | Як правильно підібрати список ключів? | Повинен знати основні інструменти для пошуку ключів. Розповісти про релевантність і розподіл за посадковими сторінками |
3 | Які інструменти використовуєте в роботі? | Виконавець повинен знати відомі інструменти, які перераховані в цій статті для виконання технічного аудиту, аналізу сайту |
4 | Як визначаєте бюджет на просування? | Сеошник має розуміти, що бюджет формується від рівня конкурентності. Він залежить від кількісних і якісних факторів посилань |
5 | Хто виконує SEO-рекомендації з аудитів? | Якщо виконавець готовий писати тексти, виправляти технічні помилки, пам’ятайте, це не додає до бюджету, це забирає з бюджету на просування, тому що оплату цим виконавцям треба також платити.
Безліч професійних компаній не виконують таких виправлень, тому що найкраще це доручити тому, хто створював сайт. Створення текстів також краще доручити копірайтеру-фахівцю, який добре знайомий з темою |
6 | Які найважливіші алгоритми ранжування? | Якщо фахівець їх не знає, він не зможе якісно просунути сайт |
7 | Якими методами створюєте посилання? | Якщо Вам розповідатимуть про купівлю посилань, значить — це чорні методи.
Фахівці, які називають їх білими, не можуть бути фахівцями. Ті, хто заявляють, що є методи просування без посилань, взагалі не знають SEO |
8 | Як аналізуєте результати? | Сеошник має знати про стандартні методи перевірки трафіку та запропонувати свій інструмент для знімання позицій |
Сподіваюся, наш гайд допоможе Вам краще зрозуміти SEO, правильно просуватися і отримувати результати!
Для глибшого вивчення SEO читайте наші гайди
SEO інструменти інтернет-маркетингу
Що таке контент і як його створювати?
Запропоновані статті
Підпишіться на розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спеціальних пропозицій
Я із задоволенням відповім на них. Якщо вас цікавить просування вашого проєкту або консультація з розкрутки, я з радістю готовий поспілкуватися з вами.
Напишіть мені, будь ласка, зручним для вас способом.