Як додати сайт до каталогів:Покрокова інструкція (2024)

Микола Шмичков

Чим краще посилальний профіль сайту, чим більше корисних, не сміттєвих ресурсів на нього посилаються — тим прихильніше в результаті ставитимуться до нього і пошукові системи.

SEO
  • 7503 переглядів
Зміст

Сайти у ТОП1 завжди мають зовнішні посилання.

Це один із ключових факторів ранжирування.

А для просування вашого бізнесу посилання часто ігнорують і потім скаржаться, що немає жодних результатів у SEO.

Якщо вивчити більшість сайтів у ТОП1, можна сформувати стратегії побудови посилань (або створення профілю посилання).

Одна з граней, про яку є сенс поговорити окремо, — це просування сайту в інтернеті зовнішніми посиланнями в каталогах.

Що таке каталоги сайтів

Каталоги сайтів — спеціальні види сайтів, які збирають інформацію про інші сайти у вигляді описів, посилань та назв.

Сайти-каталоги – це веб-майданчики зі списками сайтів, які дозволяють користувачеві швидко знаходити потрібний ресурс.

Насправді такі сайти-підбірки у мережі знайти дуже просто.

Перші сайти на момент розвитку пошукових систем — це були різні спроби перевести класичні телефонні довідники у формат зручного сайту-каталогу.

Коли з’явилися каталоги сайтів

Першим сайтом-каталогом можна назвати WWW Virtual Library (існує досі).

Є джерелом електронних текстів та джерел інформації.

Другим великим сайтом-каталогом був DMOZ або Open Directory Project, який з’явився у 1998 році.

Нині його власником є AOL.

Це перший мультимовний портал інтернет-посилань на інші сайти.

Доступна російська мова.

Його можна назвати дідусем класичних каталогів сайтів.

Додати свій сайт у DMOZ можна за посиланням.

Білі каталоги сайтів

Білі каталоги – види сайтів, що спеціалізуються на типах рубрикаторів.

Їх відрізняє простота інтерфейсу додавання інформації про ваш портал, його категорію, і не потрібно ставити зворотне посилання зі свого сайту на цей ресурс.

За замовчуванням усі сайти, які ми розглядатимемо у статті, — білі каталоги.

Якщо ресурси за розміщення інформації просять у вас розмістити щось у себе, ми їх умовно називаємо партнерськими сайтами (якщо посилання розміщуються з тегом Sponsored) або спамними (якщо вимагають посилання не закривати тегом Sponsored).

1X

Які існують види каталогів сайтів

Але потім почали з’являтися великі картографічні послуги, і розвиток довідників пішов трьома шляхами:

  • Класичні довідники організацій.
  • Картографічні послуги з організаціями.
  • Добірки сайтів ресурсів.

Класичні довідники являли собою пошуковик за категоріями міст, типами бізнесів, де кожен міг знайти потрібне йому підприємство.

Майже всі вони виглядали так.

Такі підприємства приймають у свій список усіх, збираючи контактну інформацію, логотип, також ведеться лічильник відгуків користувачів (внутрішній) і можливість перейти на сайт потрібної компанії.

Заробляти вони можуть на рекламі, преміум-розміщеннях та на платній реєстрації (що рідше) в інших каталогах.

Списки цих сервісів величезні, і ми навчимо вас шукати їх у наступному розділі.

Картографічні сервіси — це сервіси карт, де ви можете знайти свої організації всередині вбудованого пошуковика за ними.

Ключовою відмінністю картографічних сервісів є наявність докладної карти місцевості з розміщеними на ній організаціями, а також пошукова система, яка дозволяє вивести окрему організацію та почитати всю інформацію про неї.

Добірки ресурсів не є каталогами в повному розумінні.

Найчастіше це популярні блоги, де користувачі розміщують списки сайтів на одній сторінці, зібравши ключі на запит у стилі “Найкращі музичні сайти”, “Найкращі сайти на обробку фото”.

Добірки тут є більш авторськими, і формально це не каталоги, але отримання посилань із них для низки бізнесів – бажаний результат.

В інших розділах ми пройдемося кожним видом.

Як зареєструвати свій сайт у довіднику

У цьому розділі ми розглянемо реєстрацію сайту в класичних довідниках.

Ми навчимося їх шукати, фільтрувати, а також реєструватися в них.

Сайти-каталоги — це перший тип сайтів, де ми реєструватимемо свою компанію в масовому масштабі.

Основу локального SEO-просування становлять саме вони.

Як знайти сайти-каталоги

Для швидкого пошуку каталогів ви можете скористатись нашою утилітою Пошуку Блогів та Каталогів.

Просто вбийте назву категорії вашого бізнесу та натисніть ШУКАТИ.

Потім внизу клікайте на потрібні запити.

При натисканні вам відкриється видача Google (або Bing).

Для персоналізації видачі рекомендую відразу встановити плагін Location Guard, щоб виставити потрібну локацію для збору каталогів.

Готові результати зберіть із видачі плагіном збереження відкритих вкладок Save My Tabs (можна кожен результат відкрити і потім зберегти плагіном) або спеціальним парсером видачі Google.

Такий можна написати самому, але якщо вам цікаво, можете написати мені на пошту та отримайте свій парсер у вкладенні з інструкцією!

Пошук сайтів-каталогів з конкурентів

Аналогічно можна знайти блоги на запити назв компаній конкурентів. Наприклад, ось так.

Повторіть ті самі дії, які ви робили у попередньому пункті, та зберіть посилання на сайти в один файл.

Як відфільтрувати сайти каталоги

Спочатку потрібно всі зібрані каталоги почистити за доменами.

Для цього усі зібрані посилання почистіть на окремі домени. Скористайтеся нашим сервісом для отримання доменів зі списку URL.

Вставте всі посилання та натисніть конвертувати — і ви отримаєте список посилань доменів, який скопіюєте та вставте біля знайдених своїх лінків.

Потім потрібно видалити дублі з кожного домену просто в Excel.

Або ви можете поставити потрібну галочку в інструменті та залишити відразу список відповідних доменів.

І розбити їх по 200 на розділ, щоб легко за допомогою пакетного аналізу Ahrefs зняти їх метрики.

Таким чином ви швидко відсортуєте домени, які є нецільовими та не мають жодної цінності для вас.

Готовий список доменів потрібно очистити від сміття.

Як очистити від непотрібних сайтів-каталогів

Вийшло все одно багато посилань. Як їх почистити?

Серед ваших каталогів може бути багато нецільових сайтів.

У видачі Google за знайденими запитами потрапляють і автоматичні агрегатори сайтів, сайти не з вашої геолокації (наприклад, російські сайти для України) або конкуренти.

Тому краще відразу зробити їх відсівання.

Як відсіяти домени не з вашого регіону?

Наприклад, усунути всі домени RU?

Це зручно зробити в нашій утиліті, де ви можете усунути всі піддомени і перенести в Excel кожен домен і відфільтрувати його за змістом потрібних символів.

Наприклад, ось так можна прибрати домени RU – відфільтруйте та видаліть їх.

Зробіть це і з іншими доменами.

Аналогічно за допомогою фільтрів можна відсіяти за заголовками нецільові сторінки.

Другим критерієм буде пошук каталогів за тематикою.

Аналогічно так само перебираємо за тайтлами не довідники організацій.

Намагаємося підозрілі відкривати та дивитися.

Далі переходимо до реєстрації.

Як додати свою компанію до каталогу

Для додавання компанії нам знадобиться лише:

  1. Контактні дані компанії (адреса, пошта).
  2. Посилання на сайт.
  3. Опис компанії (короткий).
  4. Юридичні дані компанії (назва, коди).
  5. Логотип компанії.

Постарайтеся знайти на сайті довідника розділ з додавання компанії.

Це можна зробити за допомогою пошукового оператора:

site:<Ваш Сайт> ДОДАТИ КОМПАНІЮ

Зазвичай перше посилання буде те, яке нам і потрібне.

Далі інтерфейс просить внести всі дані – вносимо їх та відправляємо компанію на модерацію.

Далі переходимо до модерації результатів.

Як перевірити статус модерації

Далі потрібно швидше за все довго чекати – адже для верифікації зазвичай компанії довідників використовують такі методи:

  1. Візуальна перевірка на адресу (рідко).
  2. Дзвінок на телефон для підтвердження.
  3. Дзвінок вашим сусідам по офісу.
  4. Перевірка пошти із посиланням-активацією.
  5. Перевірка вказаного сайту та прописаних там контактних даних.

Чи можна таким чином додавати фейкові адреси?

Так часто роблять. Але якщо ви помітили, що додали серію фейкових адрес, всі пов’язані з вами адреси можуть бути видалені!

Слід пам’ятати, що модерація може тривати дуже довго – від кількох годин до майже місяця!

Тому рекомендуємо робити позначки, де ви зареєструвалися і чекаєте на листи, і бажано моніторте папку в пошті СПАМу, адже відповідь про підтвердження або відхилення модерації ймовірніше прийде на пошту, її потрібно вчасно помітити і зреагувати!

Як додати сайт до картографічних сервісів

Google Карти, Карти Bing, Apple картки.

А ви знали, що всюди потрібно зареєструвати свою компанію?

У цьому розділі ви побачите повну добірку всіх каталогів-карток і зможете покроково додати свою компанію до них!

Google Карти

Є обов’язковими для реєстрації будь-якого виду бізнесу, якщо ви хочете ранжуватися в Google.

Сервіс Google Мій Бізнес тепер позбавився свого інтерфейсу і повністю перейшов у браузерну версію.

Також залишився мобільний додаток.

Додати свою компанію можна за посиланням.

Далі напишіть назву компанії, виберіть її тип, вкажіть контактні дані та пройдіть верифікацію.

Детально гайд ми розписали у цьому відео:

Потім ви можете редагувати дані про свою компанію просто у браузері.

Ви можете:

  1. Редагувати дані про компанію.
  2. Переглянути відгуки.
  3. Читати повідомлення клієнтів.
  4. Додавати фотографії.
  5. Дивитися ефективність перегляду картки.
  6. Додавати товари та послуги.
  7. Налаштувати сторінку для онлайн-запису чи замовлення дзвінка.
  8. Додати новини, акції та майбутні заходи.
  9. Отримати посилання, щоб бачити відгуки клієнтів.

Наприклад, наше посилання для відгуків виглядає так.

Bing Maps

Bing Places for Business або в народі Карти Bing може і непопулярний зараз у світі, але отримати посилання звідти варто.

Все ж таки другий за популярністю пошуковик у неросійськомовних країнах!

Реєстрація доступна за посиланням.

Серед функціонала є прямий імпорт даних із Google Мій Бізнес. Але підтримуються не всі країни.

HERE WeGo Maps

Раніше були відомі як Nokia Maps, потім OVI maps, зараз називається

HERE WeGo Карти та Навігація.

Програмне забезпечення представлене у вигляді веб-сервісу онлайн-карток, а також програм для iOS та Android.

Додати свою компанію до карт WeGo можна за посиланням.

OpenStreetMaps

OpenStreetMaps або OSM – некомерційний сервіс карт, де все робиться за рахунок звичайних користувачів, містить повністю відкриту до редагування та безкоштовну карту світу.

Нагадуємо, він є повністю безкоштовним.

Додавання організацій відбувається через вибір точки та прописування даних про неї.

Додавання та редагування відбувається за посиланням.

Далі інші користувачі перевіряють, чи є ви на цьому місці і підтверджують його.

Foursquare

Наступна програма, де можна додати свій бізнес — це сервіс Foursquare.

Досить модний у минулому додаток, де всі дружно чекінилися й отримували бонуси з організацій, зараз він втратив свою славу, але, як сервіс, не припинив свого існування.

Foursquare API надає розробникам низку інструментів, що дають змогу використовувати актуальні дані про місцезнаходження.

Сервіс за замовчуванням вбудований.

Додати свою компанію можна за посиланням.

Apple Maps

Кожен користувач техніки Apple знає про вбудовану програму карт.

І воно не просто популярне: ці карти інтегровані в інші програми Apple: календар, нотатки, контакти, нагадування.

Якщо ви хочете, щоб користувачі легко вас там знаходили і у SEO підрости, варто все ж таки отримати посилання і звідти!

Реєстрація доступна за посиланням.

Додавання компаній відбувається за подібним інтерфейсом, потім необхідно підтвердити свою організацію, вказавши свої контактні дані та місцезнаходження.

Twitter карти

Так. У Твіттері також є геолокація. І додати свій бізнес там однозначно варто, якщо ви хочете більше пропіарити свою компанію!

Спочатку оформіть свій твіттер акаунт як бізнес-аккаунт.

Затем нужно добавить свою локацию.

Перейдите в настройки профиля и отредактируйте свой профессиональный профиль.

Далі переходимо у фокус профілю, вибираємо категорії бізнесу та місцезнаходження.

Проставляємо адресу, час роботи, телефон.

У результаті ви можете побачити наступну картинку: у вашому бізнес-профілі твіттера з’явиться інформація про місцезнаходження вашої компанії і ви отримаєте посилання на сторінку профілю.

Корисно, якщо ви робите свої власні твіттер-акаунти для кожної філії.

META Карти України

Не плутати з Facebook! Meta – українська найстаріша пошукова система зі своїм картографічним сервісом!

Кожній організації проставляється категорія, адреса, актуальний телефон та посилання на сайт.

Додати свою організацію можна за посиланням.

Також варто виділити такі сервіси, як 2GIS та Яндекс Карти, але у зв’язку з війною в Україні ми не підтримуємо роботу з даними організаціями, які безпосередньо спонсорують країну-агресора. Більше того, це чисто закриті сервіси всередині своєї екосистеми.

Добірки сайтів

В цей список входить велика кількість сайтів-сервісів та агрегаторів сайтів.

Їх важко класифікувати та їх кількість безпосередньо залежить від бізнесу.

Також існує безліч видів сайтів, в які можна додати свій сайт.

І їх умовно можна поділити за категоріями:

  • Сайти-відгуки.
  • Агрегатори.
  • Сайти вакансій
  • Сайти рейтингів.
  • Сайти оглядів

Я думаю, список може бути продовжений.

Сайти-відгуки

Дуже популярна група сайтів, де користувачі люблять залишати відгуки.

Так, у багатьох перерахованих вище ресурсах є функціонал зірок і рейтингів, але сайти-відгуки виділяються тим, що в них користувачі можуть знайти будь-яку організацію, фільм, гру і залишити під нею відгук.

Як зібрати сайти-відгуки? Дуже просто.

Вбийте в пошуковому рядку назву вашого конкурента та допишіть слово ВІДГУК.

Далі зберіть видачу та перевірте, чи є ви вже там.

Якщо вас немає, додайте свою організацію та моніторте відгуки.

Чому варто зареєструватися на сайтах-відгуків?

Ви знатимете відгуки про вас у мережі, адже часто ви можете не підозрювати про свою негативну репутацію!

Відгуки буде простіше заперечити, якщо вони накручені та неприродні.

Посилання ніколи не завадить, як і представлення вашого бізнесу в мережі.

Деякі популярні відгуки виводить Google у видачі.

Наприклад, Google виводить у картці організації сторонні сервіси відгуків так:

До речі, є ще особлива каста сайтів відгуків співробітників компанії. Я раджу також моніторити подібну групу сайтів і зареєструвати свою компанію там.

Агрегатори

Сайти-агрегатори — це сайти, які збирають інформацію про товари та послуги бізнесів у спеціальних внутрішніх сервісах.

Не варто плутати із маркетплейсами. Це за фактом магазини, які перепродують ваші товари (такі як Rozetka та Prom). Окремо сюди потрапляють агрегатори авіаквитків.

Перший тип агрегаторів – це прайс-агрегатори. В них інтернет-магазини розміщують інформацію про свої товари.

Тут магазини збираються за однотипними товарами і користувач може перейти на вас, обравши вашу пропозицію за найкращою ціною. Найчастіше ці ресурси платні.

Вони чудово допоможуть у просуванні інтернет-магазину на перших етапах його розкручування.

Другим типом агрегаторів можна виділити послуги, які збирають сайти та їх пропозиції з реферальними посиланнями. Серед прикладів:

  • сайти онлайн-обмінників, де користувач потрапляє на потрібний обмінник;
  • сайти онлайн-курсів;
  • агрегатори купонів;
  • агрегатори готелів;
  • агрегатори новин (про них варто почитати у статті про просування сайтів новин);
  • агрегатори послуг (наприклад, фріланс біржі або сайт zakupka.com).

Багато агрегаторів можуть не надавати функціоналу додавання свого посилання на сайт, тому їх варто одразу фільтрувати за критеріями:

  1. Чи залишає агрегатор посилання на вас.
  2. Чи можна заповнити картку організації (контакти, назву, телефон, пошту).
  3. Чи є агрегатор платним або безкоштовним.

Окремо можна виділити сайти оголошень. Це не агрегатори, хоч вони дуже схожі. У них потрапляють сайти з продажу авто, послуг приватних фахівців, каршерингу, пошуку супутників, оренди нерухомості.

Сайти вакансій

Ще один спосіб заявити про себе – це розмістити свою вакансію на сайтах пошуку роботи.

У них величезна відвідуваність, і там ви як роботодавець завжди можете дати себе знати!

Серед найпопулярніших в Україні:

  • robota.ua;
  • work.ua;
  • djinni.co;
  • jobs.ua.

Я навмисно не додаю сюди Linkedin, оскільки це соцмережа, і до неї застосовуються всі правила, як і до Facebook.

Зібрати список подібних сайтів дуже легко.

Вбийте в пошуку запит “вакансії” та ваших конкурентів, які активно шукають співробітників.

У різних країнах цей список буде різним, тому під кожну країну збирайте свій список!

Далі спарсіть видачу та почистіть, як ми робили у попередніх кроках.

Сайти рейтингів

Дані сайти часто зустрічаються в нішах, де немає звичних довідників та агрегаторів.

Наприклад, сайти продажу криптовалют часто зібрані на сайтах оглядів або рейтингів сайтів.

Такі самі є і для букмекерів.

Знайти такі сайти можна за запитом рейтинг + назва категорії вашого бізнесу.

Такі сайти збираємо як завжди, чистимо від зайвого і вже з кожним вирішуємо, як “додатись” до їхнього рейтингу.

Найчастіше це можна зробити лише через написання повідомлення на пошту власників ресурсу, адже зазвичай функціонал додавання себе на ці сайти відсутній.

Також розміщення може бути платним або неможливим у принципі, до цього варто також бути готовим.

Сайти оглядів

І є остання група сайтів, де можна додати свій ресурс.

Їх створюють окремі власники блогів.

Найчастіше це звичайні статейні сторінки з “добірками” списків організацій з короткими оглядами.

Знайти їх можна за запитом огляд + категорія бізнесу.

Додавання в них може бути закритим або вам потрібно списатися з власником сайту та попросити додати інформацію про вас.

Покроково можна описати так:

  1. Пробиваємо у видачі всі запити зі словом Огляд + категорія бізнесу, Найкращі + категорія бізнесу, ТОП + категорія бізнесу.
  2. Потім збираємо отримані статті в таблицю.
  3. Витягуємо домени через конвертер доменів (див. вище).
  4. Шукаємо пошти для кожного сервісу (вручну чи через hunter.io).
  5. Потім методом аутричу пишемо кожному з них із проханням додати Вас в отриману добірку.

Готуйтесь, що вам можуть відмовити.

Це нормально.

Але отримання таким чином 4-10 посилань буде чудовим способом наростити гарні лінки для себе!

Прогін у сміттєвих каталогах

Я коротко торкнуся одного виду чорного SEO — прогону за каталогами.

Його відрізняє від перерахованого вище методу автоматичний підхід.

Існує низка програм, в яких ви можете купити посилання в промислових масштабах та реєструвати свою компанію в сервісах низької якості, що дозволяють створювати записи про вашу компанію на своїх сторінках.

Наприклад, програма GSA і її огляд є на нашому каналі:

Ціни на такі послуги у межах 50$ за 9000 каталогів.

Як ви розумієте, якість таких ресурсів знаходиться за межами білого SEO.

1X

Я категорично не рекомендую використовувати ці методи просування і не плутати їх з нормальним SEO!

Висновки

У результаті за кожним методом ви отримаєте приблизно таку кількість посилань:

  1. Із сайтів каталогів — від 20 до 40.
  2. Картографічні послуги дадуть ще 2-4.
  3. Відгуки — від 3 до 10.
  4. Сайти вакансій — 2 до 4.
  5. Сайти рейтингів — від 3 до 10.
  6. Агрегатори, рейтинги — по-різному.

У результаті ваш посилальний профіль вже матиме щонайменше 30 посилань, і це дуже позитивно позначиться на рейтингу сайту!

Повернутись у блог
Читати інші статті розділу SEO
1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд
(12 оценок, среднее: 4,58 из 5)
Loading...Loading...

Актуальні новини у світі SЕО, отримуйте їх першими:

Підписникам – безкоштовний бліц-технічний аудит сайту щодо SEO помилок!
Якщо ти маєш запитання, ми з радістю відповімо в нашій групі у телеграмі - https://t.me/seoquick_com_ua