СОДЕРЖАНИЕ
-
Аналіз конкурентів
-
Семантичне ядро (пошук ключових слів)
-
Вибір пріоритетів
-
Написання метаінформації
-
Створення контенту, який дасть результат
-
Враховуй поведінкові фактори
-
Технічна оптимізація сайту
-
Тестування веб-сайту
-
Створення зовнішніх посилань
-
Просувай відразу після створення
-
Збільшення довіри
-
Не будуй високих очікувань
Основна мета Гугл — відпустити користувача максимально швидко з релевантним посиланням.
Тут існує величезна проблема.
1,74 мільярда сайтів також хочуть отримувати цей трафік.
Незалежно від твого регіону і тематики, конкуренція буде “зашкалювати” за розумні межі.
Але сайти, що займають ТОП видачі, проводять так звані роботи із SEO-оптимізації та отримують заповітний трафік.
Що є у конкурента, а у тебе – ще ні? Правильно – трафік. SEOquick в допомогу!
Залучимо тобі на сайт масу трафіку через SEO.
Зробимо це виключно білими методами, без фільтрів і санкцій від Google.
Проведемо глибоку оптимізацію: посилимо контент, наростимо посилання і репутацію. І все вийде!
Умовно ці роботи можна розділити на два типи:
- On-Page SEO (або внутрішня оптимізація);
- Off-Page SEO (або зовнішня оптимізація).
ЩО ТАКЕ ВНУТРІШНЯ ОПТИМІЗАЦІЯ САЙТУ
Внутрішня оптимізація сайту — це роботи з безпосередній оптимізації веб-сайту без участі зовнішніх факторів, де всі втручання проводяться безпосередньо в контенті і програмній частини.
Вона включає в себе наступні етапи:
- Робота з контентом сайту (його якість і корисність для користувача).
- Робота з ключовими словами (збір семантичного ядра, написання ТЗ для сторінок).
- Оптимізація метаданих (Title і Description).
- Оптимізація заголовків контенту (H1-H6).
- Оптимізація будови посилань (так звані людинозрозумілі URL).
- Внутрішня перелінковка.
- Оптимізація вихідних посилань.
- Оптимізація зображень (ALT Теги, розміри зображень, формат).
- Залученість користувача (аудит UX, роботи з оптимізації конверсії).
- Поліпшення показників швидкості сайту.
- Оптимізація сайту під розширені сніпети видачі.
- Мікророзмітка даних сайту.
Все це ми розглядали в наших блогах, відеороликах і подкастах. З кожної темі ви знайдете на нашому сайті тонни корисної інформації!
ЩО ТАКЕ ЗОВНІШНЯ SEO-ОПТИМІЗАЦІЯ
Під зовнішньою оптимізацією розуміють всі роботи із SEO, які проводяться безпосередньо поза вашим ресурсом (будь то інші сайти, соцмережі, спеціальні сервіси веб-майстрів).
Включає в себе наступні кроки:
- Побудова посилань або лінкбілдінг (тільки тут існує більше десятка стратегій!).
- Контент-маркетинг (просування свого контенту на інших майданчиках).
- Локальне SEO (оптимізація в місцевих регіонах — районах, містах або конкретних країнах).
- Просування в соцмережах (або SMM, активний розвиток власних каналів на Facebook, YouTube, Linkedin).
- Інфлюенс-маркетинг (взаємодія з лідерами думок у вашій ніші з метою просування товарів і послуг).
- PR (створення думки про компанію в мережі, її осіб і зростання іміджевої складової, поєднує роботи з управлінням репутацією або SERM).
- Гостьові публікації (написання авторських статей на майданчиках-партнерах від свого імені або імені своєї компанії, сам пошук майданчиків здійснюється за рахунок аутричу).
- Згадки бренду (створення мотивації частого згадування бренду користувачами в мережі, стимулювання обговорень у позитивному ключі).
Деякі методи плавно перетікають один в інший (наприклад, контент-маркетинг безпосередньо пов’язаний із SMM і гостьовими публікаціями).
Деякі можуть розділятися на безліч підкатегорій (наприклад, той же лінкбілдінг може бути у вигляді партнерського, згадки в лістингах і довідниках, розміщення в готових матеріалах, посилання-референси з Wikipedia і навіть участь у соціальних програмах).
Як у всіх них розібратися? З чого почати? У цій статті у главах будуть розписані всі пункти за своїми логічними пріоритетами!
Аналіз конкурентів
Основна маса сайтів провалюються, тому що намагаються обійти сильні сторони конкурентів.
Замість цього, краще знайти їхні слабкі місця.
Так конкурувати набагато простіше і швидше.
Давай розглянемо докладніше.
Багато веб-майстрів-початківців бачать, як якийсь сайт отримує величезний трафік і продажі.
Після чого вони намагаються це копіювати, але результатів немає.
У SEO є багато непрямих конкурентів, таких як Wikipedia.
Будь-який запит показує мільйони результатів.
Ти можеш просуватися в Україні, США, Великобританії або Канаді.
Скрізь конкуренція буде на піку.
Читай повністю цей гайд, тому що він допоможе тобі отримувати трафік з усіх пошукових систем: Гугл, Бінг, Duckduckgo, Yahoo.
Давай структуруємо наше просування, щоб обійти їх усіх.
Навіть якщо ти продаєш унікальні товари й у тебе всього лише парочка прямих конкурентів.
ЩО ОЗНАЧАЄ АНАЛІЗ КОНКУРЕНТІВ?
Аналіз конкурентів у SEO — процес виявлення конкурентів у вашій галузі бізнесу і вивчення їхніх різних стратегій отримання трафіку.
Отримана інформація вже використовується для побудови стратегії просування.
Розумніше знайти слабкі місця твого конкурента, де ти можеш створити щось набагато краще.
Це може бути більш якісний контент, кращі зовнішні посилання, унікальна торгова пропозиція.
ЧОМУ аналіз конкурентів важливий?
Ілон Маск не намагався конкурувати з Тойота і БМВ, там де вони сильні.
Замість цього він взяв напрямок, які всі ігнорували – електроавтомобілі.
Як результат, Тесла є найдорожчою автомобільною компанією у світі.
Те саме в SEO.
Завдяки аналізу конкурентів ви зможете вирішити три ключові проблеми:
- знайти свої слабкі сторони і постаратися їх посилити;
- знайти слабкі сторони конкурентів і сконцентрувати свої зусилля на них;
- знайти прогалини на ринку (де конкурентів просто немає) і зайняти нішу першим.
ПРИКЛАД АНАЛІЗУ КОНКУРЕНТІВ
Аналіз конкурентів в SEO складається з чотирьох складових:
- Парсинг конкурентів. Потрібно знайти список конкурентів за вашими ключовими словами бізнесу.
- Вивчіть список слабких конкурентів. Зверніть увагу, за якими ключовими словами в ТОПі знаходяться слабкі конкуренти. Сильних вам не переранжувати швидко, а слабких — куди легше.
- Проведіть аудит контенту конкурентів. Вивчення ТОП сторінок конкурентів. Не всі сторінки можуть надавати їм трафік. Вивчіть, де вони сильні. Також подивіться і слабкі сторони. Складіть на його основі контент-план для побудови гостьових публікацій і облагороджування свого контенту.
- Проведіть контрольний аудит. Вивчіть референтні стратегії ваших конкурентів. Зберіть списки сайтів, де вони отримували посилання і проведіть категорійний аналіз їх за групами. Перевірте, де легко можна отримати трастові лінки — і поставте це першочерговою стратегією.
Для того, хто не розуміє аналіз, конкурентів виглядає як “вивантаження” з платних сервісів.
Але для досвідченого SEO-фахівця це — набір корисних даних.
ЯКІ ПЕРЕВАГИ АНАЛІЗУ КОНКУРЕНТІВ?
Для просування у висококонкурентній тематиці ви витратите десятки і сотні тисяч доларів і не досягнете успіху.
У слабких нішах або в місцях з низькою конкуренцією — вам може вистачити і пари посилань і добре написаного тексту.
Цінність аналізу конкурентів — він може врятувати вас від витрат мільйонів доларів і годин на марну роботу.
Дозволяє сконцентруватися там, де вам це дасть прибуток!
Витрать час на пошук цих слабких місць і підкресли свої сильні сторони.
Даний аналіз можна проводити як вручну, так і за допомогою онлайн-інструментів.
Далі я більш детально покажу, як вибирати пріоритети.
А ми з тобою переходимо до фундаменту SEO optimization – семантичного ядра.
Ви хочете отримувати безкоштовний трафік?
Вас цікавить просування сайту в Україні або інших країнах?
Ви можете шукати статті або відео про те, як просунути сайт у пошуковику або ж замовити послуги просування сайтів.
Заповніть форму нижче і я особисто зв’яжуся з вами і ми обговоримо план із розкрутки вашого бізнесу!
Семантичне ядро (пошук ключових слів)
Ключові слова включають наступні параметри:
- частотність;
- рівень конкуренції;
- вартість за клік і т. д.
Важливо не ганятися за високочастотними, а вибрати правильний напрямок.
ЩО ТАКЕ КЛЮЧОВІ СЛОВА ДЛЯ САЙТУ?
Ключові слова — це слова і фрази, які користувачі вводять у пошукові системи (також звані «пошуковими запитами»), які визначають зміст вашого контенту (всі зображення, відео, тексти і т.д.).
Всі ключові слова можна умовно розділити на чотири основні категорії намірів:
- комерційні — мають на увазі вивчення бренду або продукту;
- транзакційні — визначальні дії, спрямовані на покупку;
- інформаційні — запити, які є скоріше питанням, на яке користувач шукає відповідь;
- навігаційні — ці запити зазвичай спрямовані на пошук конкретного сайту або конкретної сторінки сайту.
ЯК ЗІБРАТИ КЛЮЧОВІ СЛОВА?
Для пошуку ключових слів використовують платні і безкоштовні інструменти.
2 основних безкоштовних тула:
- Планувальник ключових слів Гугл. Вимагає реєстрацію в Google Ads.
- Альтернативні сервіси зі збору ключових слів, наприклад Wordstream Free Keyword tool.
Звичайно, за платні необхідно віддати трохи грошей, але все ж вони надають більше даних.
Найвідоміші платні інструменти:
- Ahrefs. Є дані по Гугл, Ютуб, Бінг, Амазон.
- Semrush. В основному сфокусований на Гугл.
- Serpstat. Показує дані по Гугл.
ЩО ТАКЕ СЕМАНТИЧНЕ ЯДРО?
Семантичне ядро — це зібрані ключові слова, які розділені за теперішніми і майбутніми сторінками вашого сайту.
Після збору ключових слів важливо зробити угруповання СЯ і розбити за посадковими сторінками.
Для цього використовуйте наш кластеризатор, який розбиває 40 тисяч ключів за 1-2 хвилини або key-collector.
Ось приклад розбитої семантики в нашому кластеризаторі.
Кожна група включає список ключів, який не повторюється в інших групах.
Основна мета угруповання — це уникнення канібалізації або дублювання схожих ключів на різних сторінках сайту.
Кластеризація також не збиває пошуковик, яку сторінку необхідно ранжувати.
Особливо важлива відсутність конкуренції із самим собою при існуванні схожих сторінок.
ЯК ПРАВИЛЬНО СКЛАСТИ СЕМАНТИЧНЕ ЯДРО?
Коли ви опрацьовуєте семантичне ядро, то розбиваєте сторінки по групах і створюєте:
- Ідеї для внутрішніх сторінок (підкатегорій, карток товарів, окремих нових категорій).
- Ідеї для статейного контенту (блогу, бази знань, інформаційних бюлетенів).
- Ідеї для гостьових публікацій (сторонніх для зовнішніх джерел).
У результаті в кожному кластері у вас буде зібрана невелика група ключових слів і пошукові підказки, які видає Гугл за цими словами.
Що потрібно знати при зборі семантичного ядра?
- Розуміння типів запитів.
- Вміння кластеризувати запити (за словами і з видачі Google).
- Розуміння інтернету у кожного запиту.
- Знання “словника бізнесу”.
Радимо відвідати наш курс зі складання семантичного ядра.
Після створення семантики переходимо до пріоритетів.
Вибір пріоритетів
Вебмайстри часто створюють багато контенту, який не дає трафік.
Основна причина — це спроба “бігти за двома зайцями”.
Не намагайся охопити величезний пул ключів.
Вчимо, як це зробити правильно.
У вас є семантичне ядро з розбитою структурою.
На наступному етапі концентруй увагу на наступних параметрах:
- Рівень конкуренції.
- Існуючий контент.
- Наявність ресурсів.
Кожен ключ має свій рівень конкуренції, який вимірюється платними тулами.
Як правило, цей параметр вимірюється від 0 до 100 у Ahrefs, Semrush, Moz, Serpstat.
Дані оцінюються за рахунок якості зовнішніх і внутрішніх посилань, які посилаються на сторінки.
Конкуренція низька, якщо параметр від 0 до 10, середня від 10 до 50, висока – все що вище.
Для молодих сайтів краще концентрувати увагу на низькому рівні конкуренції.
Якщо ж у вас є авторитет, то пробуйте охоплювати середній рівень теж.
Високий — вже вимагає величезних ресурсів і не завжди приносить виправданий результат, тому краще його ігнорувати.
У мене основний трафік за ключами з низьким рівнем конкуренції.
На наступному етапі оцініть існуючий контент у ТОП-10.
Тут важливо зрозуміти, чи можете ви створити щось значно краще (в 3 рази краще як мінімум!).
Контент – це найважливіший алгоритм ранжування.
Якщо ви створите схожий контент або просто трохи краще, не факт, що пошуковик вибере саме тебе.
Створюючи контент набагато краще, ніж існуючий, ти можеш заощадити гроші на ресурсах, а саме – на розміщенні зовнішніх посилань або лінкбілдінгу.
Давай розглянемо на прикладі.
У тебе 10 сторінок, що просуваються: на просування кожної ти виділяєш $100.
Разом бюджет $1000.
Якщо замість 10, що просуваються, ти вибираєш 5 сторінок, то бюджет на 1 сторінку виростає до $200.
Імовірність потрапляння в ТОП-10 збільшується в 2 рази.
Я часто бачу ресурси, які намагаються просунути сотні сторінок, не маючи трафік навіть на одній.
Не робіть цього.
Краще менше сторінок, але якісних.
Написання метаінформації
Найкращий контент не завжди отримує багато трафіку.
Тому що користувачі цього не знають до переходу на сайт.
80% випадків залишаються без кліків.
Читай далі, щоб дізнатися, як не втратити стільки трафіку.
До мене якось прийшов клієнт і попросив показати результати за один місяць.
SЕО-розкрутка — це марафон, а не спринт.
Середні результати в просуванні сайтів становлять від 3 до 6 місяців.
Але одна особливість цього клієнта мене сильно зацікавила.
Існуюча метаінформація (або як називають її — метатеги) стала причиною поганих переходів на сайт.
Я її переписав і трафік виріс в 2 рази за 1 місяць.
ЩО ТАКЕ МЕТАТЕГИ САЙТУ?
Метатегами (або метаданими) називають службову інформацію сайту, яку найчастіше бачать пошукові системи.
До найпопулярніших метаданих SEO-фахівці відносять теги Title, Description, мікророзмітку, Canonical, Hreflang і окремі директиви robots.
У HTML-коді вони зазвичай укладені спеціальним тегом <meta>.
Метадані ваших сторінок можна подивитися за допомогою спеціальної утиліти SEO-мета в 1 клік.
Серед застарілих тегів можна виділити Keywords — він вже в ранжируванні ніякого ефекту не має.
ЯК ПРАВИЛЬНО ПРОПИСУВАТИ МЕТАТЕГИ
Спочатку моя команда створила калькулятор якості метаінформації, який дає підказки щодо таких параметрів:
- довжина метаінформації;
- наявність цифр і дужок, які збільшують клікабельність;
- використання спонукальних слів з контекстної реклами.
Також ми створили спеціальний тул, який проводить аудит сайту і виявляє помилки в метаданих.
Журналісти часом витрачають по кілька годин, придумуючи назви, які змусять читачів перейти на їхній контент.
Ми ж зробили простий і зручний інструмент для створення мета для ваших сторінок!
Ну що ж, пора перейти до найголовнішого – створення контенту.
Створення контенту, який дасть результат
Багато хто створює класний контент, а результатів немає.
Протягом якогось часу контент застаріває і стає слабким.
Як же отримати результати відразу?
Розкриваємо фішки.
Основні параметри якісного контенту:
- Відповідність намірам користувачів.
- Експертність.
- Актуальні дані.
- Правильний вибір мети.
- Найголовніший параметр контенту — це намір користувачів.
Наприклад, якщо користувач шукає в пошуку “вік Ілона Маска”, то йому не цікава його біографія.
У цій ситуації користувач навіть не переходить на сайт, тому що пошуковик показує це відразу.
Розглянемо ключове слово “огляд Apple macbook”.
У топ-10 контент, який пропонує огляди, а не продаж товарів.
Перш, ніж створювати контент, визначте точно намір користувачів, що вони хочуть побачити.
Далі переходимо до автора контенту.
У нас весь контент на сайті написаний маркетологами з багаторічним досвідом.
Копірайтери — це вмираюча професія, яка тимчасово з’явилася разом з пошуковими системами.
В процесі інновацій пошуковик навчився визначати якість.
У 2018 році Гугл створив параметр EAT (Expertise, authority, trust або експертиза, авторитет, довіра).
Копірайтери в основному заробляють на написанні текстів на багато які теми.
Наприклад, якщо ти захворієш, тобі цікавий текст від копірайтера, який відрерайтив текст без розуміння теми, або текст від доктора з багаторічною практикою?
Відповідь очевидна: лікар буде набагато ближче до мети.
Актуальні дані також важливі, тому що технології та новинки приходять швидко.
В інтернеті досить багато застарілої інформації, яка знижує поведінкові фактори.
Це мій улюблений прийом отримання трафіку, створюючи новий контент за темами, де інформація застаріла.
Наостанок важливо визначити твої цілі:
- Отримати трафік.
- Продавати товар.
- Створити зовнішні посилання та згадки.
Не весь контент створюється для отримання трафіку.
Деякі сторінки отримують трафік за рахунок внутрішньої перелінковки від інших сторінок.
Тому частину контенту не обов’язково оптимізувати під пошуковики — краще оптимізувати під користувача.
Також важливо створювати контент, який принесе зовнішні посилання, згадки або “поділитися в соціалках”.
В основному, це корисний некомерційний контент: дослідження, безкоштовні тули, гайди.
При цьому будь-який створений контент повинен служити користувачеві.
Пошуковики в основному ранжують сайти, які приділяють багато уваги поведінці користувачів.
Враховуй поведінкові фактори
Чим довше користувачі читають твій контент, тим вище ймовірність продажу.
При цьому основна маса користувачів залишає сайт після відкриття.
Як же їх утримати?
Використовуй прості трюки.
Альберт Ейнштейн одного разу сказав: “Роби просто, наскільки можливо, але не простіше цього.”
Це дуже актуально сьогодні.
Багато сайтів намагаються продати все і відразу починаючи з головної.
Як правило, вебмайстри – просунуті користувачі, які добре знають, де все знаходиться.
87% користувачів в інтернеті далеко не просунуті.
Відкрий сайт найдорожчої компанії в світі — apple.com.
Проста і зрозуміла структура, багато порожніх місць, всього лише 1 товар на першому скрині.
Якщо проскролити вниз, те ж саме.
Маркетологи Apple добре знають, що складна структура змушує покупців покинути сайт.
Замість спроби продати все і відразу, продавай бестселери.
Меню повинно бути чітко розбите на інтуїтивно зрозумілу структуру, щоб у 3 кліка досягти будь-якої сторінки сайту.
Уникай використання SEO-текстів внизу сторінки – їх пошуковики давно вже палять.
Будь-який текст повинен бути невід’ємною частиною контенту.
А ми плавно переходимо до “технічки”.
Технічна оптимізація сайту
Багато моїх колег ставлять цей пункт на перше місце.
У мене він завжди йде після створення контенту.
Тому що оптимізувати треба готовий контент.
Розглянемо прості інструменти перевірки.
НАВІЩО ПОТРІБЕН ТЕХНІЧНИЙ АУДИТ?
Мета технічного аудиту — виправити максимально, що можливо, але не сходити з розуму, якщо не виходить виправити все.
Багато сайтів у ТОП-10 мають купу помилок і чудово отримують трафік.
Користувачі поняття не мають про існування технічних помилок.
ЯК ПРОВЕСТИ ТЕХНІЧНИЙ АУДИТ САЙТУ?
Звертай увагу на:
- правильність відображення даних в robots.txt;
- карту сайту;
- працездатність модулів;
- ЧПУ (людино-зрозумілі урли);
- перевірку битих посилань;
- швидкість завантаження.
Повний чек-лист технічного аудиту можна подивитися в моєму відео.
Насправді він не стоїть на місці і постійно вдосконалюється. Професійно техаудит роблять в SEO-студії.
Більш повний технічний аудит можна зробити за допомогою Screaming Frog.
ЯК ЗРОБИТИ ТЕХНІЧНИЙ АУДИТ САЙТУ БЕЗКОШТОВНО?
Screaming Frog — досить дорога програма.
Але тобі не потрібно купувати дорогі інструменти для проведення технічного аудиту.
Використовуй 2 безкоштовних інструмента:
- Google Search Console. Показує помилки в цілому на сайті.
- PageSpeed Insights. Аналізує окремо взяту сторінку.
До речі, за допомогою нашого тулу Аудит сайту можна перевірити PageSpeed Insights у цілому на сайті.
Всі отримані дані перевіряйте вручну.
Тестування веб-сайту
Одна особливість у всіх CMS — постійно з’являються нові баги.
В основному це пов’язано зі створенням нового контенту, який зачіпає старий.
А ще часто програмісти самі поняття не мають, звідки вони беруться.
Якщо є, значить треба боротися.
У мене на сайті якось зламалася заявка на отримання лідів.
А ми це виявили тільки через два тижні.
Можеш тепер уявити скільки втрачено продажів і з’явилося незадоволених клієнтів.
ЩО ТАКЕ ТЕСТУВАННЯ ВЕБ-САЙТІВ?
Тестування багів веб-сайтів — це процес пошуку помилок на вашому сайті, які можуть призвести до втрати трафіку, клієнтів, навіть створити загрозу санкцій від пошукових систем!
Процес тестування багів проводиться двома методами:
- ручний метод — при візуальному перегляді сторінок, перевірки роботи кнопок, форм;
- автоматичний — за допомогою спеціальних тест-кейсів, програм, створених сайтів і заздалегідь створених скриптів.
ВИДИ ТЕСТУВАННЯ САЙТІВ
Причин багів багато і, напевно, все не перерахувати.
Але можна виділити види багів за їх типом:
- Функціональні.
- Візуальні.
- Логічні.
- Дефекти UX.
- Пов’язані зі змінами.
Функціональні баги — це помилки, при яких фактичний результат роботи не відповідає заявленому: товар не додається в кошик, не відправляється заявка, не заповнюється потрібне поле, не з’являється форма введення, не завантажується елемент або окрема сторінка дає 404 помилку.
Приклад бага, де кнопка в кошик не натискається.
Хоча повинна запропонувати вибір розміру при натисканні.
Візуальні баги — тип помилок, коли якийсь елемент відображається некоректно і його відображення відрізняється від заявленого в дизайні, наприклад зміщені елементи, биті картинки.
Архіважливо звіряти дизайн — макети з готовим сайтом, інакше:
В даному прикладі видно кнопку кошика, що “з’їхала”, через те, що сітка розмірів зрушує кнопку.
Логічні баги — коли функціонал спочатку некоректно продуманий у технічному завданні, і ця помилка не була врахована заздалегідь.
Наприклад, ваша логіка додавання в кошик дозволяє вибрати колір і розмір, але якщо колір всього один, навіть вибір розміру не дозволяє додати товар у кошик.
Зазвичай проводиться на предмет читання документації на пошук помилок ще до впровадження
Дефекти UX — особливий вид багів, найчастіше проявляється на різних браузерах і мобільних пристроях і може включати в себе як візуальні, так і функціональні помилки, але які можуть з’явитися на різних операційних системах і дозволах.
Наприклад, зліва видно, що для мобільних пристроїв кнопка меню з’їхала нижче, а особистий кабінет нашаровується на кнопки вибору валют, тоді як на десктопі всі елементи виглядають акуратно.
Баги, пов’язані зі змінами. Пошук перерахованих вище помилок на сайті після виправлення програмістом.
Зазвичай метою ставиться повторна перевірка виправленого функціоналу.
Ділиться на кілька типів:
- Санітарне тестування або точкова перевірка на виправлення, що баг виправлений і функція працює згідно ТЗ, як і задумано.
- Регресійне тестування або пошук нових помилок після виправлення. Часто буває, коли програміст виправляє одну помилку і може створити дві або три інші. Найоб’ємніше тестування
- Димове тестування — базова перевірка функціоналу сайту на предмет того, що програміст не зламав базовий функціонал або верстку.
ЯК ЧАСТО ПОТРІБНО ШУКАТИ БАГИ НА САЙТІ?
Коли щось ламається у Facebook чи Google, це зазвичай виправляється за лічені хвилини.
Тому що мільйони користувачів починають сигналізувати.
Якщо у вас немає, як і у нас, ще мільйонів користувачів, тоді проводити перевірки необхідно вручну.
Як часто проводити?
Я б рекомендував принаймні раз на тиждень, а також після будь-яких виправлень програмістом.
Також після будь-якої оптимізації контенту потрібно проводити побіжний аналіз новостворених або оновлених сторінок.
Спеціаліст нашої команди зазвичай дивиться всі однотипні стрінки, клікає максимальну кількість посилань, модулів, заповнює заявки.
Далі переглядає візуальну частину: чи всі на місці.
Потім список багів збирає в один документ програмістам (або робить окремий документ для контент-менеджерів і дизайнерів) і передає на виправлення.
ЯК ОПИСАТИ БАГ?
Будь-який баг потрібно описувати так, щоб виконавець ТЗ зміг виконати наступне:
- знайти місце розташування бага;
- відтворити за прописаними умовами;
- зрозумів, як має працювати в підсумку (виглядати в підсумку);
- після виправлення зміг відтворити і отримати бажаний результат.
Ось так виглядає фрагмент опису бага в нашій компанії.
Саме ТЗ на баг складається з ключових пунктів:
- Назва бага (бажано продумати внутрішні номери і коди для типів).
- Опис бага (описати коротко, що зламалося або виглядає не так).
- Скріншот / відео — докласти зображення або відеозапис екрану, де показаний баг.
- Місцезнаходження бага — посилання на сторінку, елемент сайту, де виявлено баг.
- Кроки до відтворення — покроково і максимально докладно описати умови появи бага і що ви зробили для його виявлення.
- Фактичний результат —що відбувається, коли відтворюється баг (наприклад, дані не відправляються).
- Очікуваний результат — що має бути насправді, коли ви робите кроки до відтворення і баг не виявляється.
- Серйозність — градуюйте баги за шкалою пріоритетів, адже програмісти не гумові. Деякі баги збирайте в списки на виправлення в чергу.
- Пріоритет. У кожного завдання в однаковому рівні серйозності — різні пріоритети.
І вже кожен баг розподіляйте між виконавцями і стежте за їх виконанням.
Створення зовнішніх посилань
Це найважчий вид SEO.
При цьому лінкбілдінг суперважливий для отримання результату.
Хочу поділитися, як я його роблю.
Результати говорять самі за себе.
Трафік постійно зростає.
Перше і основне правило лінкбілдінгу — не переслідуйте кількість.
Навіть якщо у твоїх конкурентів багато посилань у ТОП-10, величезна ймовірність того, що вони були створені ще за старими алгоритмами.
Якість перш за все.
МЕТОДИ ЛІНКБИЛДИНГУ
Серед популярних методів лінкбілдінгу можна виділити наступні:
- Техніка Хмарочоса — пошук контенту з великою кількістю посилань, створення лінків кращої якості та аутріч за донорами з метою послатися і на вас.
- Заміна битих посилань — пошук битих посилань на популярних порталах з метою замінити посилання на ваше.
- Статейне просування або гостьовий постинг.
- Просування досліджень.
- Створення і просування безкоштовних тулів.
- Допомога репортерам і блогерам.
Обрана стратегія залежить від існуючого контенту.
Якщо класного клікабельного контенту немає, то багато видів аутрічу не працюють.
При цьому залишається багато інших ефективних видів лінкбілдінгу.
Наприклад, для локального SEO підходять наступні:
- Розміщення в довідниках.
- Реєстрація в Гугл Мій бізнес.
- Додавання сайту в Геодані соцмереж і сервісів.
- Реєстрація компанії на отзовиках, сайтах пошуку роботи.
- Створення своїх акаунтів на місцевих форумах.
Тут дві основні сторони SEO: біла і чорна.
Сірих методів немає.
Це придумали спосіб виправдати деякі чорні методи.
Працюють як білі, так і чорні.
Вибирати тобі, які використовувати. Є метод “зебри”, коли комбінують чорні і білі, але це точно не фарбує в сірий колір.
Сірі методи — це скоріше чорні, які поки що пошуковик не забанив.
У мене відмінні результати з білими методами, тому особисто не бачу сенсу ходити лезом ножа.
Просувай відразу після створення
Навіть високоякісний товар перетворюється в застарілий, коли конкуренти створюють щось краще.
Тому Apple щороку випускає нову версію iPhone, як й інші бренди оновлюють свої товари.
Контент також з часом застаріває.
Тому не затягуй з просуванням.
Я дуже часто бачу, коли вебмайстри створюють багато контенту і відкладають просування сайту.
Новий контент завжди вище за якістю, ніж попередній.
З часом він починає застарівати, тому що конкуренти не дрімають.
Замість того, щоб створювати багато нового контенту, почніть просувати той, що є.
Найпростіші методи — це поділитися з існуючою аудиторією в соціалках.
Далі зробити емейл-розсилку.
Чим більше людей дізнається – тим вище ймовірність, що ним поділяться.
Другий етап — це лінкбілдінг і аутріч.
Краще отримати якісні посилання білими методами, коли у вас свіжий і новий контент.
Потім це буде набагато складніше.
Якщо ти — новачок в SEO, подивись наше відео “SEO просування сайту для початківців”.
Слід розуміти, що це відео направлено не на SEO фахівців з високим рівнем знань — тут дуже багато “звичайних” і “всім зрозумілих” речей.
Але якщо у відео є неточності, ми з радістю їх розберемо!
Також багато речей тепер Микола викладає в підкастах — обов’язково підпишіться на них!
Збільшення довіри
Після того як Гугл ввів параметр EAT (експертиза, авторитет, довіра), багато сайтів впали.
Більшість з них так і не змогли відновитися.
Нашому сайту цей апдейт тільки допоміг.
Давай розглянемо чому.
Покупці не поспішають розлучатися зі своїми важко заробленими грошима (я не про чиновників зараз).
При цьому в інтернеті дуже багато обману, який оцінюється у більше ніж 100 млрд доларів на рік.
Тому покупці часто перевіряють, чи можуть вони тобі довіряти.
Як же завоювати їхню довіру?
Продавай не товар, а свою історію.
Для цього важливо створити класну сторінку про нас із твоїми фотографіями, ПІБ і твоєю історією, чому ти заслуговуєш на довіру.
Люди вірять людям, а не бренду.
На безлічі інших сторінок нашого сайту купа наших фотографій, тому що це викликає довіру.
У нас у блозі кожен автор має свою біографію і досягнення, щоб знову завоювати довіру.
Можливо, твоя аудиторія захоче побачити нагороди, досвід, відгуки.
Обов’язково вкажи це, тому що 95% покупців не купують продукти, якщо немає довіри.
Не будуй високих очікувань
SEO — це гра для терплячих.
Часто результатів немає дуже-дуже довго.
Важливо не здаватися,а продовжувати.
Тому перший етап необхідний, щоб відсіяти слабких.
Я почав продавати SEO-послуги задовго до отримання трафіку.
В основному використовував біржі фрілансерів, де в принципі досі знаходжу клієнтів.
Мене часто називали “швець без чобіт”.
Тоді я круто вирішив поміняти напрямок розвитку, просуваючи сайт SEOquick.
Протягом тривалого періоду трафік обходив мене стороною.
Потім Микола Шмичков приєднався до моїх старань.
Кілька років були практично без результатів.
Не подумайте, що ми погані маркетологи.
Просто наші конкуренти також маркетологи та їх тисячі, а ТОП-10 містить всього 10 запитів.
Головне було вірити і не здаватися.
Ми продовжували створювати якісний контент і просувати його.
Сьогодні у нас величезний трафік, тому що ми не відступили.
Я помітив одну важливу особливість у SEO-просуванні.
Ніколи не знаєш напевно, який контент дасть результат.
Буває не очікуєш високих результатів, а контент потрапляє в ТОП-3 і приносить безліч трафіку.
Іноді, що тільки не робиш, щоб просунутися, і результату взагалі немає.
Принцип Парето в SEO-оптимізації сайту грає величезну роль: 20% контенту приносить 80% трафіку.
Тому моя основна рекомендація — не будувати високих очікувань, тому що це відбиває бажання продовжувати.
Ніколи не збивайся з поставленого шляху і свого контент-плану.
А результати перевіряй в Google Analytics.
Повний чекліст 12 етапів ми зібрали у відео.
ВИСНОВОК
Розкрутка сайту досі є основним каналом трафіку і продажів.
Через величезного рівня конкуренції краще сфокусуватися на ключах з низьким рівнем конкуренції і слабким контентом у інших учасників ринку.
Створюй менше, але якісний контент.
Просувай відразу після створення.
Буду радий почути твою думку в коментарях.
Этот пост был последний раз изменен 30.12.2022